Kapot product ontvangen via Depop

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Joy_Mennings

Kapot product ontvangen via Depop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-21 12:08

Hoi allemaal,

Ik heb twee weken geleden voor het eerst iets via depop gekocht. Het gaat om een analoge camera. Vandaag kreeg ik mn pakketje binnen en blijkt de camera echt kapot te zijn, de bovenkant hangt echt half los en er zijn stukjes afgebroken. Gewoon echt niet meer bruikbaar dus.

De verkoper heeft de camera gewoon niet goed ingepakt waardoor het tijdens het transport kapot is gegaan. De camera zat in een klein cameratasje, met een dun stukje papier eromheen. Verder in een plastic verzend zak verstuurd (vanuit Engeland).

Nu vroeg ik me af of ik het geld hiervoor kan terugkrijgen op een of andere manier? Het was toch niet heel goedkoop en heb daarnaast ook nog extra inklaringskosten moeten betalen... Ik heb via PayPal betaald.

capopjekop

Re: Kapot product ontvangen via Depop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 12:10

Heb je al contact opgenomen met de verkoper? Ik zou eerst willen horen wat hij voorstelt

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 12:11

Eerst contact op nemen met de webshop.

Kom je er met hen niet uit, geschil openen in je paypal account. Dan gaan zij je helpen.

In ieder geval nooit zomaar het geld storneren, dan kom je uiteindelijk terecht bij een incassobureau en daar wordt het allemaal alleen nog maar ingewikkelder van.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-21 12:37

Ik heb de verkoper een bericht gestuurd maar nog geen reactie. Het was meer de vraag hoe het werkt op depop, want ik ben er niet echt bekend mee

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 14:13

Paypal is ook erg goed verzekerd. Benader hen alvast eens zij geven echt goede tips.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 14:53

En nooit je paypal geschil sluiten voor je echt je geld ontvangen hebt. Soms heb je van de louche verkopers die dan zeggen: als je het geschil sluit dan sturen we je geld. Screenshot van nemen en naar Paypal sturen, dan krijg je vaak al meteen je geld. Want als je het geschil eerst sluit op de belofte dat zij het later sturen, kan je niets meer doen want je kan het geschil niet meer heropenen dan.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-21 15:10

Bedankt voor de berichten. De verkoper heeft het bedrag via PayPal teruggeboekt (heb hier een melding van gekregen). Ze had overigens wel goede reviews.

Nu op zoek naar een nieuwe camera, maar deze keer maar uit Nederland hahah