Vorig jaar september zijn wij gestart met een grote verbouwing.
We hebben een uitbouw laten plaatsen door een bedrijf en we wilden graag zonnepanelen.
Het bedrijf adviseerde ons om eerst het dak te laten vervangen (plat, schuin aflopend dak met dakleer) omdat deze volgens hen niet meer in een hele goede staat was en als je zonnepanelen legt is dit wel belangrijk. Er was geen sprake van lekkage.
Voor het vervangen van het dak hebben we 5500 euro betaald en de kamer is eerder volledig gestuucd.
Vrijwel direct na het afronden van de verbouwing hadden we ineens lekkage plekken zitten.
Forse brede plekken. Natuurlijk direct contact opgenomen en bedrijf is langs geweest met hun onderaannemer voor het dak. Conclusie: het voegsel van de schoorsteen is niet goed, dus dat moeten we laten vervangen. Dit hebben we gedaan en 1000 euro voor betaald.
Direct daarna was het weer raak. Lekkage. Dezelfde plekken. Ditmaal een email gestuurd naar het bedrijf dat we een oplossing willen zien. Dakwerker en bouwbedrijf geven aan dat de dakbedekking van de buren in dusdanige slechte staat is dat het water daar naar binnen loopt en bij ons lekker veroorzaakt.
Mijn zus woont naast ons en zij hebben geen lekkage. Wij dus wel.
We zitten met onze handen in onze haren omdat we eerst geen lekkage hadden, het op hun advies hebben laten vervangen en nu dus met een lekkend dak zitten.
Vorige keer heb ik voorgesteld om een derde partij in te schakelen om het dak en de werkzaamheden te laten beoordelen.
Wat kan ik nu nog doen? Ik heb geen rechtsbijstand helaas.
Zal een paar foto's plaatsen voor het idee.