Echt goede winterschoenen (casual, niet voor op stal)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maras

Berichten: 2342
Geregistreerd: 04-06-06

Re: Echt goede winterschoenen (casual, niet voor op stal)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 09:16

Ik zie dat heel veel hier de Panama Jack adviseren en daar sluit ik mij bij aan. Ik heb de gevoerde laarzen met hak en zonder hak en op de laatste laat ik altijd de honden uit dwars door blubber en plassen, compleet waterdicht maar ik vet ze elke week in met speciale wax waar ik ook mijn dubarry laarzen mee in smeer.

Mars

Berichten: 33263
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Echt goede winterschoenen (casual, niet voor op stal)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 09:30

Ik loop er nu ook al mee hoor, heerlijk warm :j

Renee1991

Berichten: 5979
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Echt goede winterschoenen (casual, niet voor op stal)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 09:46

Om overigens nog even een andere duit in het zakje te doen. Ik heb - naast mijn Panama Jacks - vorig jaar ook waterproof laarzen gekocht bij de ANWB, om de hond op uit te laten.
Door de diepste plassen zonder moeite, nat gras, allemaal geen probleem. Hartstikke waterdicht ook en wellicht iets beter betaalbaar dan PJ.
https://www.anwb.nl/webwinkel/p/6005/pr ... _color=494

Ik heb niet exact dezelfde, maar wel iets soortgelijks.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 22:24

Door dit topic vandaag Panama Jack met igloo besteld :o

marleen_88

Berichten: 14051
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 22:29

tones schreef:
Nou en? :D


Ik doe ze morgen aan. :')

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 22:43

https://www.anwb.nl/webwinkel/p/36346/t ... waterdicht

Ik heb deze al een aantal jaren ik kan me niet eens met herinneren hoe lang, inmiddels is de zool bij de hak wel wat versleten door de vele wandelingen. Lekker warm gevoerd, helemaal waterdicht, heb ze eigenlijk nooit echt onderhouden behalve af en toe afgespoeld aan de buitenkant. Ik zit te denken om ze weer te kopen. Ik loop er dagelijks mee met de hond van herfst tot (en met deels) voorjaar, en ik loop ook altijd over rustige delen zeg maar waar je dwars door het gras loopt bijvoorbeeld :')

knollentuin
Berichten: 10392
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Echt goede winterschoenen (casual, niet voor op stal)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 22:50

Ik ben ook voor Panama jacks, heb er een paar van en kijk nu ook naar zoo, iemand daar ervaring mee?? Leuke kleuren en ook warm en waterdicht

tones

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 23:23

marleen_88 schreef:
tones schreef:
Nou en? :D


Ik doe ze morgen aan. :')


_/-\o_ :')

Sansevieria
Berichten: 4198
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 09:26

moonsparkle schreef:
https://www.anwb.nl/webwinkel/p/36346/t ... waterdicht

Ik heb deze al een aantal jaren ik kan me niet eens met herinneren hoe lang, inmiddels is de zool bij de hak wel wat versleten door de vele wandelingen. Lekker warm gevoerd, helemaal waterdicht, heb ze eigenlijk nooit echt onderhouden behalve af en toe afgespoeld aan de buitenkant. Ik zit te denken om ze weer te kopen. Ik loop er dagelijks mee met de hond van herfst tot (en met deels) voorjaar, en ik loop ook altijd over rustige delen zeg maar waar je dwars door het gras loopt bijvoorbeeld :')

Die had ik ook gezien, hoe vallen die van maat?
Mensen schrijven dat deze klein uitvallen, en hier zit geen rits in, gaan die gemakkelijk met aan- en uit trekken?

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 09:41

Ze hadden geen maat 36 dus ik had 37 genomen, zitten misschien ietsje ruim maar geen hinder aan. Ik zit zelf tussen 36 en 37 in. Ze gaan heel makkelijk aan en uit, ongetwijfeld moest ik ze in het begin inlopen maar al jaren zijn ze favoriet. Heerlijk zo erin en eruit, nooit water doorheen gekomen.

Sansevieria
Berichten: 4198
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Echt goede winterschoenen (casual, niet voor op stal)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 09:45

Ok, thanks. Vind het een echt mooie laars ook :)

Luxorvalkje
Berichten: 1937
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Echt goede winterschoenen (casual, niet voor op stal)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-21 11:59

Ik kijk nu vooral naar de panama jack tuscani (want veters en smalle voetjes)

De felia lijken me ook fijn, maar ben bang dat ik die verlies.

Wel stom dat de site van panama jack je alleen laat sorteren op kleur en maat.

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Echt goede winterschoenen (casual, niet voor op stal)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 13:43

Valt Panama Jack breed?

madeliefw

Berichten: 2666
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Echt goede winterschoenen (casual, niet voor op stal)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 14:04

Nee normaal vind ik.

marleen_88

Berichten: 14051
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Echt goede winterschoenen (casual, niet voor op stal)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 19:05

Ze vallen normaal ja.

Heerlijk warme voeten gehad vandaag.
Afbeelding

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 20:01

Marleen, mooi!

Ik moet nog even geduld hebben, mijn PJ pakketje hangt ergens bij PostNL in de wacht....


Muze schreef:
Valt Panama Jack breed?


De klassieke PJ nr 3 vind ik smaller vallen dan de andere versies die ik heb/had. Maar dat geeft wel lekker veel steun bij langere wandelingen, ik vind dat wel fijn.

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Echt goede winterschoenen (casual, niet voor op stal)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 20:33

Ja ik heb geen hele smalle voeten.
Maarja passen is weten. Maar eens proberen

tones

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Re: Echt goede winterschoenen (casual, niet voor op stal)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 20:41

Ik heb best brede voeten, de Bambina zit perfect.

VuurVleugels
Berichten: 1764
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 11:40

Ik ga over 3 weken naar Zweden en moet daarvoor echt even goede winterlaarzen hebben. We zitten in zuid Zweden dus verwachten geen metershoge sneeuw, maar ja, die Denen die ingesneeuwd waren maakt dat je toch wel even naar gepast schoeisel gaat kijken. Het enige probleem is: ik ben niet rijk. Verre van, want arme student. €200,- voor een paar laarzen is gewoon écht heel erg veel geld voor mij, dat is meer dan mijn maandelijkse boodschappenbudget. Maar ik heb ook geen zin in permanent koude voeten. De Panama Jacks zien er goed uit en zijn laarzen die ik in 't dagelijks leven aan zou kunnen, dat maakt het de investering al meer waard. Want ik kan via het bedrijf van mijn vriend voor €100,- goede laarzen krijgen, maar dat zijn echt werklaarzen die ik niet naar college zou dragen. Dus of dat het dan waard is... Ik weet niet zo goed wat ik aan jullie vraag, advies of aanbevelingen? Is Panama Jack het waard? Is Decathlon ook toereikend? Sorry voor dit warrige verhaal haha, ik hoop dat er een beetje chocola van te maken is. Hulp gevraagd!

Biks2
Berichten: 1266
Geregistreerd: 28-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 11:43

VuurVleugels schreef:
Ik ga over 3 weken naar Zweden en moet daarvoor echt even goede winterlaarzen hebben. We zitten in zuid Zweden dus verwachten geen metershoge sneeuw, maar ja, die Denen die ingesneeuwd waren maakt dat je toch wel even naar gepast schoeisel gaat kijken. Het enige probleem is: ik ben niet rijk. Verre van, want arme student. €200,- voor een paar laarzen is gewoon écht heel erg veel geld voor mij, dat is meer dan mijn maandelijkse boodschappenbudget. Maar ik heb ook geen zin in permanent koude voeten. De Panama Jacks zien er goed uit en zijn laarzen die ik in 't dagelijks leven aan zou kunnen, dat maakt het de investering al meer waard. Want ik kan via het bedrijf van mijn vriend voor €100,- goede laarzen krijgen, maar dat zijn echt werklaarzen die ik niet naar college zou dragen. Dus of dat het dan waard is... Ik weet niet zo goed wat ik aan jullie vraag, advies of aanbevelingen? Is Panama Jack het waard? Is Decathlon ook toereikend? Sorry voor dit warrige verhaal haha, ik hoop dat er een beetje chocola van te maken is. Hulp gevraagd!

Kan je niet op marktplaats kijken?

LoveBodin

Berichten: 4354
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Echt goede winterschoenen (casual, niet voor op stal)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 11:50

Overigens heb ik naast Panama Jacks ook mijn 'hike schoenen', van Salomon. Gewone hoge bergschoenen. Wij doen daarin altijd wollen sokken, soms met onderthermo sokken. Daarmee heb ik -30 in Lapland getrotseerd. Geen seconde koude voeten gehad. Dat was niet eens met deze van Salomon, maar goedkopere, wel met GoreTex. Dus waterdicht. Dat werkte voor mij toen ook prima, en was een stuk goedkoper, ik meen dat ik ze toen voor 50 euro heb gekocht (in Finland, bijna 10 jaar terug). Ze waren ook een maat te groot, dus er paste lekker dikke sokken in. Volgens mij heb ik ze nog steeds ergens in de kelder (je mag ze wel lenen als je wil).
Nu dus de Salomons, die doen het al 6 jaar. Ik gebruik ze ook veel om te wandelen. En ze zijn een klap goedkoper dan Panama Jacks :). En ze hebben wel gewoon veel profiel, dus je glijd minder makkelijk uit.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 13:26

Mijn eerste panama jacks kocht ik toen ik nog studeerde. Was een ongelooflijke rib uit mijn lijf, ik was net zo onzeker over de investering als VuurVleugels nu is.
Die schoenen heb ik werkelijk jáááárenlang fijn op gelopen - ze waren de centen echt dubbel en dwars waard. Kwa comfort, maar ook kwa uiterlijk. Want ook na een paar jaar dragen zagen ze er nog steeds niet oud uit (mede dankzij de vet die PJ er toen bijleverde).
Via Marktplaats kun je best wel vaak goede paren op de kop tikken voor weinig geld. Maar ze zijn gewild, dus reken niet op 2 tientjes.

Ik draag al bijna 30 jaar Panama Jacks, begrijp ik sinds dit topic. Soms enige jaren niet (ze waren 10-15 jaar geleden écht uit de mode) maar kwa comfort zijn ze nog altijd ongeevenaard.
Heb ook Wandelschoenen van Hanwag, daar doen PJ's kwa comfort niet aan onder. Ik vind PJ's ook comfortabeler dan Ariats. Helaas zijn de zolen van PJ doorgaans niet geschikt om mee te paardrijden.

De johdpurs van Decathlon zijn overigens heel prima voor hun prijs. Mogelijk dat andere Decathlon schoenen ook prima kunnen bevallen.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 13:28

VuurVleugels schreef:
Ik ga over 3 weken naar Zweden en moet daarvoor echt even goede winterlaarzen hebben. We zitten in zuid Zweden dus verwachten geen metershoge sneeuw, maar ja, die Denen die ingesneeuwd waren maakt dat je toch wel even naar gepast schoeisel gaat kijken. Het enige probleem is: ik ben niet rijk. Verre van, want arme student. €200,- voor een paar laarzen is gewoon écht heel erg veel geld voor mij, dat is meer dan mijn maandelijkse boodschappenbudget. Maar ik heb ook geen zin in permanent koude voeten. De Panama Jacks zien er goed uit en zijn laarzen die ik in 't dagelijks leven aan zou kunnen, dat maakt het de investering al meer waard. Want ik kan via het bedrijf van mijn vriend voor €100,- goede laarzen krijgen, maar dat zijn echt werklaarzen die ik niet naar college zou dragen. Dus of dat het dan waard is... Ik weet niet zo goed wat ik aan jullie vraag, advies of aanbevelingen? Is Panama Jack het waard? Is Decathlon ook toereikend? Sorry voor dit warrige verhaal haha, ik hoop dat er een beetje chocola van te maken is. Hulp gevraagd!


Ik heb mijn PJ van de week voor €99,99 besteld bij Nelson

Renee1991

Berichten: 5979
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 14:47

VuurVleugels schreef:
Ik ga over 3 weken naar Zweden en moet daarvoor echt even goede winterlaarzen hebben. We zitten in zuid Zweden dus verwachten geen metershoge sneeuw, maar ja, die Denen die ingesneeuwd waren maakt dat je toch wel even naar gepast schoeisel gaat kijken. Het enige probleem is: ik ben niet rijk. Verre van, want arme student. €200,- voor een paar laarzen is gewoon écht heel erg veel geld voor mij, dat is meer dan mijn maandelijkse boodschappenbudget. Maar ik heb ook geen zin in permanent koude voeten. De Panama Jacks zien er goed uit en zijn laarzen die ik in 't dagelijks leven aan zou kunnen, dat maakt het de investering al meer waard. Want ik kan via het bedrijf van mijn vriend voor €100,- goede laarzen krijgen, maar dat zijn echt werklaarzen die ik niet naar college zou dragen. Dus of dat het dan waard is... Ik weet niet zo goed wat ik aan jullie vraag, advies of aanbevelingen? Is Panama Jack het waard? Is Decathlon ook toereikend? Sorry voor dit warrige verhaal haha, ik hoop dat er een beetje chocola van te maken is. Hulp gevraagd!


Ik zou ook op Marktplaats of Vinted kijken. Ik heb mijn tweede paar Panama Jacks via marktplaats gekocht en die waren in super nette staat. Heb ze nu nog. Geloof ik destijd 80 euro voor betaald en iedere euro meer dan waard.

cinniz123

Berichten: 4397
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Echt goede winterschoenen (casual, niet voor op stal)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 16:19

Ik was net bij Nelson en daar hadden ze 25% VIP korting dus ook miss een idee voor een paar Panama Jacks.