Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 22:33


Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 22:35

Ik ga mijn nagelafspraak afzeggen, zij gaat in de avonden wel door en houdt zich aan weinig maatregelen én niet gevaccineerd. Ik trek daar voor mezelf nu maar ff de grens..

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37282
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 22:53

Wat ik me net zat te bedenken. Rijlessen die na 1700 uur afgelopen zijn. Zijn die toegestaan dadelijk nog of moeten die om 1700 gestopt zijn? :? Het is natuurlijk niet van levensbelang maar wel les.

Dit zegt het cbr nog over de vorige maatregelen het staat bij het kopje praktijkonderwijs en nascholing. Betekent dat nu dan 1700 uur klaar?
Citaat:
Welke maatregelen gelden er bij praktijktoetsen en nascholingscursussen?
Praktijktrainingen mogen tot en met vrijdag 3 december alléén tussen 7.00 en 18.00 uur plaats vinden. Er mogen maximaal twee personen in het voertuig zijn en het mondkapje is verplicht voor cursist en docent. Deze maatregelen vragen aanpassingen in TOP internet. Als gevolg hiervan worden praktijktrainingen die plaatsvinden na 18.00 uur en/of met meer dan 2 personen, vanaf 25 november niet meer geregistreerd.


Edit inmiddels heeft het cbr de site aangepast, er is een scheiding tussen in de auto of vrachtwagen en motor of brommer. Binnen mag niet meer na 1700 buiten wel dan kennelijk

Citaat:
Regels voor auto-, motor- en brommerrijlessen
Autorijlessen zijn toegestaan tussen 06.00 uur en 18.00 uur. Vanaf zondag 28 november 2021 zijn lessen toegestaan tussen 05.00 uur en 17.00 uur. Ook als dit voor beroep of bedrijf is, zoals voor het vrachtautorijbewijs. Voor motor- en brommerrijlessen zijn geen beperkingen. Tijdens de rijles mogen er niet meer dan 2 personen (leerling en instructeur) in de auto zijn. Het mondkapje is verplicht voor leerling en instructeur. Ook moet iedereen zich zoveel mogelijk houden aan de basisregels tegen verspreiding van het coronavirus.

Wildgirl

Berichten: 11674
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 23:02

Relaxed schreef:
Ik ga mijn nagelafspraak afzeggen, zij gaat in de avonden wel door en houdt zich aan weinig maatregelen én niet gevaccineerd. Ik trek daar voor mezelf nu maar ff de grens..

Dat had ik idd ook gedaan.

Gezien de hoogste besmettingen bij kinderen liggen, die ook ouderen/ongevaccineerden besmetten die vervolgens het zkh in moeten blijf ik bij het dichtgooien van scholen en sporten(buiten of bij voldoende frisse lucht doorzetten). Omgekeerde wereld dit. Kinderen van 10 met mondkapjes. #hoedan

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 23:09

Spenk schreef:
Dus? De kinderen zorgen nu voor de meeste besmettingen. Dan maar 4 weken extra vrij.


En die besmettingen zijn nu binnen de zorg vooral een probleem, omdat een groep volwassenen weigert zich te laten vaccineren maar vervolgens in het ziekenhuis of zelfs op de IC belanden.

Vooral dáár moeten ze iets aan doen!!!! Prima dat de scholen dicht gaan. Maar dan wel vaart maken met boosteren en een vaccinatieplicht. Kinderen zijn nu de dupe van volwassenen.

Zebrastreep

Berichten: 9792
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 23:11

Wildgirl schreef:
Relaxed schreef:
Ik ga mijn nagelafspraak afzeggen, zij gaat in de avonden wel door en houdt zich aan weinig maatregelen én niet gevaccineerd. Ik trek daar voor mezelf nu maar ff de grens..

Dat had ik idd ook gedaan.

Gezien de hoogste besmettingen bij kinderen liggen, die ook ouderen/ongevaccineerden besmetten die vervolgens het zkh in moeten blijf ik bij het dichtgooien van scholen en sporten(buiten of bij voldoende frisse lucht doorzetten). Omgekeerde wereld dit. Kinderen van 10 met mondkapjes. #hoedan



Maar ze geven niks voor niks het advies voorzichtig met ouderen en kinderen. De delta variant is besmettelijker voor kinderen dan de eerste variant die we hier hadden. Dat in combinatie met geen vaccinaties voor kinderen kan het wel lijden tot hevig ziek worden.

Ouderen zijn kwetsbaar voor ziektes maar kinderen natuurlijk ook wel vaak.

Dus mondkapje maar op het is even niet anders.

Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 23:13

Vayo schreef:
Spenk schreef:
Dus? De kinderen zorgen nu voor de meeste besmettingen. Dan maar 4 weken extra vrij.


En die besmettingen zijn nu binnen de zorg vooral een probleem, omdat een groep volwassenen weigert zich te laten vaccineren maar vervolgens in het ziekenhuis of zelfs op de IC belanden.

Vooral dáár moeten ze iets aan doen!!!! Prima dat de scholen dicht gaan. Maar dan wel vaart maken met boosteren en een vaccinatieplicht. Kinderen zijn nu de dupe van volwassenen.


Dit dus... Kinderen worden nauwelijks tot niet ziek en besmetten met name ongevaccineerden.Die hebben een grote kans om in het ziekenhuis te belanden. Kinderen niet.

Bij het dicht gooien van de scholen komen ook kinderen in een gevaarlijke situatie terecht als ze thuis moeten blijven. Niet ieder kind heeft een warm en liefdevol thuis. Daarnaast zoveel kinderen die een studie achterstand proberen in te lopen en nog verder achter raken als ze weer thuis moeten leren.

purny

Berichten: 27525
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 23:20

Nou dan ieder kind verplicht 2 keer per week testen. Geen test? Geen school.
En ik vind het heel rot dat er nog steeds die akelige testen zijn maar als je eruit wil komen en je wil perse de scholen open houden, dan op zo'n manier

Zebrastreep

Berichten: 9792
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 23:21

Maar zijn het zelf testen of via de ggd? Lijkt mij amper haalbaar als het door de ggd gaat met nu zoveel mensen met klachten die ook nog een getest moeten worden.

purny

Berichten: 27525
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 23:23

Zebrastreep schreef:
Maar zijn het zelf testen of via de ggd? Lijkt mij amper haalbaar als het door de ggd gaat met nu zoveel mensen met klachten die ook nog een getest moeten worden.

Zelftest op scholen
Mijn buren hebben een ik haat de persconferentie bijeenkomst. Keiharde muziek op dit moment

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 23:28

2 keer per week zelftesten voor kinderen vind ik prima. Maar kinderen mogen hierin wel hun grenzen aangeven en het moet comfortabel blijven voor hen. Ze zijn al genoeg de dupe van volwassenen op dit moment. Dus ik zou echt niet gecharmeerd zijn van een docent of iemand anders die kinderen onder druk zet dat stokje nog iets verder erin te steken. Gewoon thuis testen en ouders en kinderen dat vertrouwen geven.

Hier net bericht dat de GGD het niet aan kan om te gaan boosteren in december. Nu gaan wij dit zelf opzetten met onze zorgorganisatie en 2 weken volle bak prikken. Ik heb gelijk opvang geregeld en mij opgegeven om naast mijn werk nog 2x 4 dagen daar mee te gaan helpen.

Zebrastreep

Berichten: 9792
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 23:42

Ik doe voor mijn werk ( soort thuiszorg) ook 2x in de week een zelftest. Even vervelend maar het is niet anders. Nu wil ik het persoonlijk ook graag wel even doen , want tot in hoeverre mijn vaccinatie nog werkt is maar de vraag...

Ach nog even doorbijten het is bijna januari dan verwacht ik aan de beurt te zijn , kan ook via de persoon waar ik thuiszorg doe , dus misschien wordt het wel december. Maar ik ben wat voorbereiding nodig dus januari vindt ik wel prima als moment. Ik krijg vanzelf een brief...

Linnie050

Berichten: 11806
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 23:49

Van de bootcamp kreeg ik een bericht.
Je kan wel met zijn vieren bv sporten.

Afbeelding

Als de scholen dicht gaan dan gaan ook de opvang en bso's dicht.

Ik heb nog een paar dagen vakantie staan door de vorige lockdown.
Stel ze hadden het gedaan

Dan was mijn dochter 4 dagen in de week naar 4 verschillende mensen gegaan.
En zo gaat het bij veel mensen.
Zo komen ze met nog een hoop mensen in aanraking en krijgen ze geen les of amper.
Ze zit nog in de kleuterklas dus het zal wel los lopen.

Hoor wel van mensen dat kinderen uit groep 4 nog groep 3 werk doen.

Zwemles is wel jammer.
Begint hier voor de eerste beginners groepen bv om half 6.
Dat stopt weer.
Dat staat weer stil.

Verdeeldheid vind ik erg moeilijk.
Ook met 1 familielid.
Zo fel op tegen en probeert mijn schoonmoeder over te halen de booster niet te halen.
Ik ga nooit in discussie maar moet echt op mijn handen zitten
Laatst bijgewerkt door Linnie050 op 26-11-21 23:51, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Berichten: 29782
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 23:51

Dat van de max 4 personen zou wel mooi zijn :j

Spenk
Berichten: 21797
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 23:54

Dat mag alleen niet op een sportlocatie :) dus gewoon in het park met zijn 4en hardlopen bijvoorbeeld.

Linnie050

Berichten: 11806
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 00:22

Zijn hier ook mensen met kinderen.
Hoe denken jullie over de vaccinatie wat eraan komt?

Heeft het bij kinderen nut?

Kloppen dit soort berichten:
Zie plaatje onder de tekst.
Zij zegt zelfs dat het voor een aantal volwassenen geen voordeel heeft.
Voor mijn dochter twijfel ik nog wel.
Gek is dat dan.
Zelf zijn wij wel maar met mijn dochter vind ik het moelijk.


Afbeelding

BigOne
Berichten: 38346
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 00:27

Ik zou de zogenaamde verpleegkundigen die op feestboek deze berichten verspreiden niet direct geloven.
Of het nut heeft, ik denk het niet, tenminste niet voor gezonde 10 minners.
Heb wel begrepen dat de dosis bij Pfizer is aangepast voor kinderen en ze er nog geen ernstige bijwerkingen zijn opgetreden in landen waar kinderen gevaccineerd worden.

imaudy
Berichten: 5074
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 00:46

elinedeau95 schreef:
Ik vraag mij sterk af of een Pensionstal onder sport accommodatie valt en na 17:00 dicht gaat. Of is het weer de uitzondering als vorige keer dat je wel naar je paard mag voor verzorging en rijden?


Daar ben ik ook benieuwd naar. Iemand die daar al iets meer van weet?

imaudy
Berichten: 5074
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 00:49

Ik vind de meeste maatregelen wel oke. Het scheelt heel veel contacten.

Zebrastreep

Berichten: 9792
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 01:00

imaudy schreef:
Ik vind de meeste maatregelen wel oke. Het scheelt heel veel contacten.


Geen smoesjes meer verzinnen. nee ik kan niet want corona :') Heb ik ook vaak gebruik van gemaakt toen ik niet met iemand af wou spreken.

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 01:09

imaudy schreef:
elinedeau95 schreef:
Ik vraag mij sterk af of een Pensionstal onder sport accommodatie valt en na 17:00 dicht gaat. Of is het weer de uitzondering als vorige keer dat je wel naar je paard mag voor verzorging en rijden?


Daar ben ik ook benieuwd naar. Iemand die daar al iets meer van weet?

Citaat:
Amateursport (wedstrijden en lessen/trainingen) is tussen 17.00 en 05.00 uur niet meer toegestaan op binnen- en buitensportlocaties. Het verzorgen en individueel rijden van paarden moet altijd doorgaan omwille van het welzijn van de paarden. Indien nodig voor de veiligheid van de ruiter mag dit onder begeleiding. Publiek is hierbij niet toegestaan. Paardensportaccommodaties moeten daarom na 17:00 uur aangepast open blijven voor de dagelijkse verzorging en beweging van paarden.

https://www.knhs.nl/nieuws/2020/coronav ... rdensport/

Spenk
Berichten: 21797
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 01:12

Pas na toestemming van de veiligheidsregio := het is niet ze dit al in kannen en kruiken geregeld hebben.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 01:16

Linnie050 schreef:
Zijn hier ook mensen met kinderen.
Hoe denken jullie over de vaccinatie wat eraan komt?

Heeft het bij kinderen nut?

Kloppen dit soort berichten:
Zie plaatje onder de tekst.
Zij zegt zelfs dat het voor een aantal volwassenen geen voordeel heeft.
Voor mijn dochter twijfel ik nog wel.
Gek is dat dan.
Zelf zijn wij wel maar met mijn dochter vind ik het moelijk.


[ [url=m/jmPoEL.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ja, ik heb 2 kinderen. Één kwam in aanmerking voor het vaccin en de andere niet, omdat ze nog te jong is.

Het nut … tja dat was mijn grootste twijfelpunt. Eerlijk is eerlijk, gezonde kinderen komen bijna nooit in het ziekenhuis terecht met Corona. Dat is echt heel zeldzaam.
Long covid hoor je toch wel eea over bij kinderen. Persoonlijk ken ik niemand met long covid, maar ik heb dit kleine risico wel mee laten wegen in de beslissing.

In woon in Brabant en hier zijn echt veel besmettingen geweest en nu weer opnieuw. Hier in het dorp ook. Ik ken inmiddels zoveel mensen die het gehad hebben incl kinderen (familie, vrienden, dorpsgenoten, via sport van de kinderen, via school van de kinderen, mijn werk) dat het denk ik wel richting de 200 gaat inmiddels. Vaak ook gedeeltelijke gezinnen (bijv. 3 of 4 van de 4 of 5 gezinsleden).

Alle kinderen die ik ken die het hebben gehad zijn er zonder huisarts of ziekenhuis bovenop gekomen. De meesten hadden milde of geen klachten. Dit was vooral vorig jaar zo. Nu zie ik toch dat ze er zieker van zijn. Echt flinke griepklachten en zelfs een kindje wat we kennen dat een paar keer flauwviel. Maar ook alsnog nog een hoop die enkel verkouden zijn. Ik weet niet of dit representatief is voor de rest van Nederland hoor, maar dit is wat ik om me heen zie.

Uiteindelijk verkleind het vaccin de kans om besmet te raken en ook de kans om een ander te besmetten. Dat vond ik wel belangrijk, want uiteindelijk heb ik liever niet dan wel dat mijn kinderen het krijgen. En mochten ze het krijgen dan is de kans dat ze als gevaccineerde iemand besmetten weer net wat kleiner dan wanneer ze niet gevaccineerd zijn. Richting mijn ouders, familie en vrienden vind ik die gedachte fijn ondanks dat zij ook gevaccineerd zijn.

Verder speelt ook echt heel erg mee dat het alles wat makkelijker maakt. Uit eten, naar de bios ed. In plaats van telkens testen kun je gewoon je qr code laten zien. In de ogen van sommigen misschien een verkeerde reden maar ik denk dat er geen verkeerde reden is om te vaccineren, wel om niet te vaccineren.

Mijn dochter heeft in augustus haar tweede Pfizer gehad. Ze heeft geen bijwerkingen gehad en helemaal geen last gehad. Mijn jongste gaat hem ook halen zodra het mag. Wel staan mijn beide kinderen hier volledig achter en dat vind ik zelf wel heel belangrijk.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 01:19

https://nos.nl/artikel/2407230-zeker-15 ... uid-afrika

Van 110 uitslagen, 15 positief, en ze moeten er nog 490.

Het zou goed zijn om iedereen te testen die uit een vliegtuig stapt, gevaccineerd of niet en ongeacht het land.

En als trouwens maar 50 procent test met klachten zou je eigenlijk de besmettingen moeten verdubbelen toch..

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 01:21

Spenk schreef:
Pas na toestemming van de veiligheidsregio := het is niet ze dit al in kannen en kruiken geregeld hebben.

Er wordt in ieder geval aan gewerkt :)
Laatst bijgewerkt door Laurie op 27-11-21 01:22, in het totaal 1 keer bewerkt