Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BigOne
Berichten: 38435
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 20:50


Majabeestje
Berichten: 3830
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 20:50

Tussen 5 en 17 zijn mensen minder besmettelijk ofzo..
Ik vind deze maatregelen net niks. Ik begrijp dat ze kinderen willen beschermen en scholen niet sluiten. Maar de zorg moet denk ik vooral beschermd worden nu. Daarbij worden er nu ook al zoveel klassen naar huis gestuurd..
Een korte, stevige lockdown had van mij gemogen. Ondanks 2 schoolgaande kinderen hier die graag naar school gaan.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15471
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 20:51

NIEUWE CORONAMAATREGELEN SCHOLEN
Beste collega’s,

De scholen blijven open. Het kabinet is, op advies van het OMT, tot nieuwe maatregelen voor het primair onderwijs gekomen:

Een dringend advies om de leerlingen van de groepen 6,7,8 en al het personeel in de gangen een mondkapje te laten dragen;
Een dringend advies om leerlingen van de groepen 6,7,8, en al het personeel 2x per week een zelftest te laten afnemen;
Dringend advies: Leerlingen zoveel als mogelijk alleen naar school;
Dringend advies: Organiseer looproutes, gespreide starttijden/pauzes en waar mogelijk cohortering;
Geen ouders in school;
Snottenbellenbeleid voor leerlingen wordt aangescherpt: verkouden/hoesten is thuis blijven. (Dit is niet benoemd in de persconferentie, maar zal wel terugkomen in het nieuwe protocol);
M.b.t boostervaccinatie: Nu nog niet mogelijk, maar er wordt wel ingezet op versnelde boostervaccinatie. De kwetsbaarheid qua blootstelling aan het virus is leeftijd gerelateerd, aldus het OMT.
De maatregelen gaan aanstaande zondag in, maar scholen hebben de tijd om deze maatregelen te implementeren. De maatregelen worden verder uitgewerkt door de sectorraden, vakbonden en verenigingen. De maatregelen worden zo snel mogelijk in een nieuw protocol opgenomen. Binnenkort is het nieuwe protocol en de Q&A te vinden op https://www.lesopafstand.nl



Gelukkig wel dat ze niet meer hoestend en proestend in de klas mogen zitten.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37323
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 20:52

Testen bestellen bij je apotheek bijvoorbeeld. En op tijd bestellen ook. Zo kom ik er al die tijd al aan. Ik test veel zelf in overleg met ggd en huisarts ivm chronische klachten. Iedere week een thuistest minstens.

Coby wat fijn dat ook de snotteraars nu niet meer met een ja maar hij/zij snottert altijd smoes naar school mogen :j
Laatst bijgewerkt door karuna op 26-11-21 20:53, in het totaal 2 keer bewerkt

DuoPenotti

Berichten: 30004
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 20:52

Druif_01 schreef:
Nog los van de testen wel of niet kunnen betalen…ze zijn nu al overal uitverkocht, dus hoe moet je daar überhaupt nog aan komen?

Heb er vandaag nog gehaald en er lagen er nog wel minstens 50 in het schap.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 20:54

Nou hier in de stad zijn ze vnl gewoon op.. niet meer bij de drogist en niet meer bij de super te krijgen..

Druif_01

Berichten: 8845
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 20:54

Wel? Hier niet…overal zijn ze uitverkocht.

elinedeau95

Berichten: 1196
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Brabant

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 20:57

Ik vraag mij sterk af of een Pensionstal onder sport accommodatie valt en na 17:00 dicht gaat. Of is het weer de uitzondering als vorige keer dat je wel naar je paard mag voor verzorging en rijden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 20:58

bigone schreef:
De persconferentie is nog niet eens afgelopen en of je je er nu wel of niet aan houd! Het is weer geklaag hier over wat niet meer kan.


Bizar he.. Steeds weer, er moeten maatregelen komen en vervolgens klagen diezelfde mensen over wat ze niet meer mogen. Wonderlijk :n

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 21:08

Als wij ze gratis krijgen, gaan we echt wel zelftesten. Geen probleem. Ik hoop alleen wel dat ze snel weer vlot geleverd krijgen, want op de middelbare school van mijn dochter waren ze op. En de basisschool had er natuurlijk nog geen. Al moeten we dagelijks zelftesten. Ik ben hartstikke blij dat we ze gewoon krijgen, want ik zou het inderdaad echt niet kunnen betalen.

Maar Karuna, beter nu even niet sporten dan straks niet meer kunnen sporten vanwege covid of erger is wel erg overdreven en makkelijk gezegd hoor.
De grootste groep sporters zijn kinderen, jeugd en volwassenen die in een leeftijdsgroep vallen waardoor ze al weinig risico lopen. Daarnaast zijn veel gevaccineerd. Dan is sporten juist gezond en het is een uitlaatklep voor velen. Veel mensen maken even hun hoofd leeg door te sporten en je houd je lijf fit en gezond. Mijn dochter is hartstikke verdrietig omdat paardrijden haar uitlaatklep is en dit kan alleen ´s avonds. En daar is het risico echt verwaarloosbaar.

Maar in het weekend overdag teamsport wedstrijden tegen andere teams uit andere steden mag wel. Terwijl de trainingen ´s avonds met eigen team niet mogen.
Ze slaan hiermee gigantisch de plank mis vind ik.

Nou ja ... goed ... we maken maar het beste er van. We gaan ons echt wel aan de verplichte maatregelen houden. Ik heb de persconferentie niet gezien. Is er nog duidelijk iets gezegd over het belang en nut van vaccineren? Over het aandeel niet gevaccineerden op de IC?
Wat ze hieraan willen doen? Of 2G nog een optie is of vaccinatieplicht?

Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 21:09

elinedeau95 schreef:
Ik vraag mij sterk af of een Pensionstal onder sport accommodatie valt en na 17:00 dicht gaat. Of is het weer de uitzondering als vorige keer dat je wel naar je paard mag voor verzorging en rijden?

Hier ben ik ook heel benieuwd naar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 21:10

Maar vinden jullie dit dan maatregelen die overkomen alsof ze het probleem gaan oplossen? Je propt meer mensen op een korter tijdvak in horeca, winkels en sportaccomodaties.

Ik ben echt voor maatregelen, maar deze snap ik gewoon niet meer. De ellende ligt oa blijkbaar deels bij het onderwijs. Maar daar komen we niet aan. Horeca dat doen we dicht, al lijkt daar het probleem niet te liggen. Kinderen wil je niet weer thuis hebben wegens achterstanden. Snap ik. Alleen nu heb je klas A op school en klas B thuis door corona besmettingen. Nog meer ongelijkheid en onzekerheid. Als ouder is dat toch ook geen doen? Afwachten elke dag of je kinderen naar school kunnen of niet. Dat lijkt mij iig lastig regelen met je werk itt een duidelijke: ze hebben vanaf nu door alle ellende vast verlengd vakantie.

Ik zie nu dus dit al gebeuren:
1. Diners omboeken naar lunch.
2. Avond sporten verschuiven naar de ochtend (dat moment dat het normaal voor ouderen lekker rustig is).
3. Alle avonden niks te doen: gezellig afspreken met vrienden. En gezien het weer binnen, dicht op elkaar, zonder raam open.

Dat werkt toch helemaal niet? -O-

En heel eerlijk: ja als gevaccineerde denk ik nu ondertussen.. laat ze straks bij code zwart die ongevaccineerde (zonder medische reden) maar lekker buiten op de stoep liggen. Zodat Jantje met vaccinatie en lekkende hartklep zijn operatie niet hoeft uitgesteld te worden.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-11-21 21:13, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne
Berichten: 38435
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 21:10

De helft op verpleegafdeling is niet gevaccineerd en 70 % op de ic niet.

DuoPenotti

Berichten: 30004
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 21:11

Druif_01 schreef:
Wel? Hier niet…overal zijn ze uitverkocht.

Heeft in een gat wonen toch zijn voordelen :')

BigOne
Berichten: 38435
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 21:12

idinn schreef:
Maar vinden jullie dit dan maatregelen die overkomen alsof ze het probleem gaan oplossen? Je propt meer mensen op een korter tijdvak in horeca, winkels en sportaccomodaties.

Ik ben echt voor maatregelen, maar deze snap ik gewoon niet meer. De ellende ligt oa blijkbaar deels bij het onderwijs. Maar daar komen we niet aan. Horeca dat doen we dicht, al lijkt daar het probleem niet te liggen. Kinderen wil je niet weer thuis hebben wegens achterstanden. Snap ik. Alleen nu heb je klas A op school en klas B thuis door corona besmettingen. Nog meer ongelijkheid en onzekerheid. Als ouder is dat toch ook geen doen? Afwachten elke dag of je kinderen naar school kunnen of niet. Dat lijkt mij iig lastig regelen met je werk itt een duidelijke: ze hebben vanaf nu door alle ellende vast verlengd vakantie.

Ik zie nu dus dit al gebeuren:
1. Diners omboeken naar lunch.
2. Avond sporten verschuiven naar de ochtend (dat moment dat het normaal voor ouderen lekker rustig is).
3. Alle avonden niks te doen: gezellig afspreken met vrienden. En gezien het weer binnen, dicht op elkaar, zonder raam open.

Dat werkt toch helemaal niet? -O-

Wat is er mis om even een paar weken niet gezellig op visite te gaan?

Echwel

Berichten: 12493
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 21:12

Tja de oplossing is heel simpel en kost maar een prikkie :D

DuoPenotti

Berichten: 30004
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 21:13

Relaxed schreef:
bigone schreef:
De persconferentie is nog niet eens afgelopen en of je je er nu wel of niet aan houd! Het is weer geklaag hier over wat niet meer kan.


Bizar he.. Steeds weer, er moeten maatregelen komen en vervolgens klagen diezelfde mensen over wat ze niet meer mogen. Wonderlijk :n

Vind je?
Gooi alles dicht of niks.
Scholen op elkaar binnen gaat door.
Buiten hondensport niet.
3 keer raden waar de meeste besmettingen zijn...

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 21:13

Relaxed schreef:
bigone schreef:
De persconferentie is nog niet eens afgelopen en of je je er nu wel of niet aan houd! Het is weer geklaag hier over wat niet meer kan.


Bizar he.. Steeds weer, er moeten maatregelen komen en vervolgens klagen diezelfde mensen over wat ze niet meer mogen. Wonderlijk :n

Waar doelen jullie precies op eigenlijk?

Maatregelen prima, maar wel logische ..
Ik las wat Rutte zei over de besmettingen aantallen van kinderen.. en wat doen ze, voor werkende mensen bijv sporten weer stoppen.. ik persoonlijk werk best hard om mn bmi controleerbaar te houden (iets ook met hoog bmi en het virus.. om maar iets te noemen) dit helpt dan niet echt (buiten dat het abonnement een vermogen kost maar dat is eigen keus)

Het oplossen van overgewicht kan niet snel, lees ik hier steeds maar dit helpt dus ook niet. Ja, mensen die buiten sporten of die niet sporten, die hebben er idd geen last van nee, dat snap ik ook wel ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 21:14

Bigone, niks.. maar als gevaccineerde zie ik niet in waarom ik niet op visite zou gaan. Bij klachten testen of thuis blijven. Ik ben wel beetje klaar met ellende wegens een te lage vaccinatiegraad.

Dagahra

Berichten: 884
Geregistreerd: 22-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 21:16

Vind dit wel bijzonder. En zie de logica er niet meer van in.

Mag straks op maandagavond geen puppycursus doen. Maar op de zaterdag overdag naar schapendrijven traning, is weer geen probleem :+

Vind dit maar onzinnige maatregelen. Denk ook dat het weinig gaat helpen :n

mairead

Berichten: 3215
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Op de grens tussen Noord- en Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 21:18

Levita schreef:
elinedeau95 schreef:
Ik vraag mij sterk af of een Pensionstal onder sport accommodatie valt en na 17:00 dicht gaat. Of is het weer de uitzondering als vorige keer dat je wel naar je paard mag voor verzorging en rijden?

Hier ben ik ook heel benieuwd naar.

Als een stal staat aangemerkt als sportlocatie dan moet deze mss sluiten om 17u, maar staat de stal aangemerkt als een Agrarische locatie, dan mss niet?

Sowieso is je dier(en) verzorgen gewoon toegestaan, er is geen avondklok, dus je mag je gewoon op straat begeven en niemand die je mag vragen waar je naartoe gaat...
Dus kleinschaligere locaties kunnen er waarschijnlijk wel omheen.

Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 21:19

Echwel schreef:
Tja de oplossing is heel simpel en kost maar een prikkie :D


:D

Loretta
Berichten: 8808
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 21:20

Dagahra schreef:
Vind dit wel bijzonder. En zie de logica er niet meer van in.

Mag straks op maandagavond geen puppycursus doen. Maar op de zaterdag overdag naar schapendrijven traning, is weer geen probleem :+

Vind dit maar onzinnige maatregelen. Denk ook dat het weinig gaat helpen :n


Dat is het probleem.
Zelf heb ik ook iets afgeblazen waar ik niet heen ga omdat dat binnem is en druk. Gek genoeg mag dat wel volgens de huidige regels. Maar die regels buiten lap ik aan mijn laars omdat buiten de kans op besmetting nihil is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 21:21

DuoPenotti schreef:
Relaxed schreef:

Bizar he.. Steeds weer, er moeten maatregelen komen en vervolgens klagen diezelfde mensen over wat ze niet meer mogen. Wonderlijk :n

Vind je?
Gooi alles dicht of niks.
Scholen op elkaar binnen gaat door.
Buiten hondensport niet.
3 keer raden waar de meeste besmettingen zijn...


Ik vind deze maatregelen veelste soft, gaat nergens over en niet logisch.. Maar toch wordt er door een aantal op persoonlijke titel weer geklaagd over iets waar diegene last van heeft en waarom juist die maatregel niet terecht is. Zo komen we er nooit he.. Wel maatregelen willen, maar geen maatregelen die jou zelf raken :')

friezenfan2

Berichten: 2640
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 21:21

Er zal vanavond wel een bericht komen vanuit de knhs over hoe deze maatregelen werken met je paard rijden.