Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pandora2
Berichten: 19859
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 15:07

Frankrijk, Spanje en Portugal kleuren ondertussen ook rood op de nieuwste kaart van het ECDC.
Sizzle had het dus bij het rechte eind :Y)

Enkel delen van Italië en Malta ontspringen nog de dans.

Memories

Berichten: 2633
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 15:08

moonsparkle schreef:
Weet niet of het al voorbij was gekomen maar ik zag het advies van omt van scholen open, winkels en restaurants om 17. dicht. Kan me niet voorstellen dat dat zoveel verschil zou maken...


Ik weet ook werkelijk niet meer hoe ik dit nou moet interpreteren hoor. Is het geroep en gegil om een naderend code zwart compleet overdreven als ze vervolgens met dit als advies komen? Of zou het draagvlak voor hardere maatregelen zo laag zijn dat men te angstig is om meer dan dit te adviseren?

Zebrastreep

Berichten: 9825
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 15:09

Relax mensen in het begin van corona wouden ze de scholen ook niet dicht hebben.ik weet nog dat er toen ook wat protest ontstond en het alsnog gebeurde een week later. Dus ik gok dat het alsnog gaat gebeuren...


En over te kort aan zorgmedewerkers , ik zie hier heel veel mensen met een duidelijke visie om het op te lossen maar meld je dan aan voor een opleiding om verpleegkundige te worden. Het is gemakkelijk roepen vanaf de zijlijn maar ga dan een opleiding doen dan komen er weer heel wat mensen bij! En niet alleen voor de ziekenhuizen want overal is zwaar te kort ook door uitval en ziekte. Dus de zorg is het keihard nodig.

friezenfan2

Berichten: 2640
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 15:12

Het lijkt me heel stug dat die code zwart niet nadert. Want waarom zouden de mensen die dat roepen dat anders doen?

Needje

Berichten: 19209
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 15:12

Memories schreef:
moonsparkle schreef:
Weet niet of het al voorbij was gekomen maar ik zag het advies van omt van scholen open, winkels en restaurants om 17. dicht. Kan me niet voorstellen dat dat zoveel verschil zou maken...


Ik weet ook werkelijk niet meer hoe ik dit nou moet interpreteren hoor. Is het geroep en gegil om een naderend code zwart compleet overdreven als ze vervolgens met dit als advies komen? Of zou het draagvlak voor hardere maatregelen zo laag zijn dat men te angstig is om meer dan dit te adviseren?


Ik dénk het laatste

IMANDRA

Berichten: 9816
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 15:19

Huertecilla schreef:
IMANDRA schreef:
Ik heb het over roken/overgewicht etc. waar HC op doelt. Dus vertel: wat zijn daarbinnen kortetermijnoplossingen die men in had kunnen zetten waar we nu de vruchten van hadden kunnen plukken?


´Men´ had dat zélf moeten doen :)*

Diezelfde men die ook over vaccineren meemauwt.

Als vét meer dan de helft van de bevolking hun eigen risico niet wil beperken en onverminderd doorgaat met zorgbelasting moet ´ík´ dan verplicht gevaccineerd worden op straffe van sociale uitsluiting vanwege vooral hén??!!
Korte termijn mijn watsit.

Ondertussen vawege de sociale aspecten wel gevaccineerd met een ´defect´ product; wel ZIEK van geweest voor 3 maanden twijfelachtige dekking. Zou ik me nú ALWEER weer moeten laten vaccineren met een booster?? Neem me niet kwalijk dat ik skeptisch ben en éven afwacht.
Zoals ik al eerder geschreven voel ik me meer dan misleid, vind ik het een schandálige vertoning van hoe de economische belangen boven welzijn gaan en het ´zorgbelasten´ inmiddels een tragi-komische redenering.


Wat een flutantwoord.

"De overheid had meer kunnen doen!" wordt steeds geroepen. Dan vraag ik wát dan precies, en dan komt er het antwoord "ja je moet het zelf doen"... Dat is toch niet serieus te nemen?

Sorry, maar als jij grootschalige problematiek zoals overgewicht wil oplossen dan kan je dat niet aan de mensen zelf overlaten. Daar zal linksom of rechtsom toch iets van gedragsverandering moeten worden gepromoot. Bedoel, je zou denken dat "men" ook verstandig om zou kunnen gaan met de besmettingen rondom COVID (bijv. jezelf niet bewust laten besmetten of besmetting zo veel mogelijk vermijden) maar dat wordt ook niet gedaan. En overgewicht is flink wat complexer dan dat.

Maar mauw vooral verder over het "defecte" product (wat wél gewoon werkte alleen niet zo lang als gehoopt). Die booster is waarschijnlijk een mRNA vaccin waar de werkzaamheid inmiddels wel van bewezen is. Dus wat nou skeptisch moeten zijn?

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 15:28

bigone schreef:
Gut wat zielig. Defect product ? Jij hebt zelf voor Janssen gekozen, je had ook voor Pfizer kunnen gaan.


Op basis van de valse voorlichting op dát moment. Precies waar ik op doel. Dat het continue achteráf blijkt.

Ondertussen EU voorstelmaatregel mbt entbewijs, duur van geldigheid, boosters en reizen. Pure chantage.

...en de massa bllijft zich volproppen met fabrieksvoer. Roken niet verboden, alcohol idem. Hosanna *\o/*
De zorg ontlasten??
Wát een klucht. Jammer dat we zó gepiepeld worden dat de meerderheid het nog zelf wil ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 15:31

Volgens mij ben jij de enige die zich gepiepeld voelt hoor :+

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 15:31

IMANDRA schreef:
Maar mauw vooral verder over het "defecte" product (wat wél gewoon werkte alleen niet zo lang als gehoopt).


Dat is de definitie van een product wat niet doet wat het gezegd wordt te doen.

Citaat:
Die booster is waarschijnlijk een mRNA vaccin waar de werkzaamheid inmiddels wel van bewezen is. Dus wat nou skeptisch moeten zijn?


Dat woord zegt alles.

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 15:32

Relaxed schreef:
Volgens mij ben jij de enige die zich gepiepeld voelt hoor :+


Dat is wat is schrijf: dat de meerderheid het nog wil ook.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 15:36

Nou ja, of gewoon minder problemen maakt?

IMANDRA

Berichten: 9816
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 15:40

Volgens mij is er nooit de absolute garantie gegeven dat die vaccins levenslang/jarenlang werken. Ten minste, zo heb ik het persoonlijk nooit begrepen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 15:46

IMANDRA schreef:
Volgens mij is er nooit de absolute garantie gegeven dat die vaccins levenslang/jarenlang werken. Ten minste, zo heb ik het persoonlijk nooit begrepen.


Idd en daarbij kun je ook zelf bedenken dat ze het niet wisten bij een nieuw virus en vaccin..

CharleyT
Berichten: 4007
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 15:50

Huertecilla schreef:
bigone schreef:
Gut wat zielig. Defect product ? Jij hebt zelf voor Janssen gekozen, je had ook voor Pfizer kunnen gaan.


Op basis van de valse voorlichting op dát moment. Precies waar ik op doel. Dat het continue achteráf blijkt.

Ondertussen EU voorstelmaatregel mbt entbewijs, duur van geldigheid, boosters en reizen. Pure chantage.

...en de massa bllijft zich volproppen met fabrieksvoer. Roken niet verboden, alcohol idem. Hosanna *\o/*
De zorg ontlasten??
Wát een klucht. Jammer dat we zó gepiepeld worden dat de meerderheid het nog zelf wil ook.


Drama drama, soms zit het mee soms zit het tegen in het leven. We hebben er allemaal mee te maken. En defect product, tsja wat is er beloofd, wat verwacht je ervan, het is allemaal erg persoonlijk.

CharleyT
Berichten: 4007
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 15:55

karuna schreef:
De kindjes zijn heilig en de werk mamas en papas kunnen onmogelijk thuis werken/blijven ook al geldt er een thuiswerk plicht. Maar ja de kindjes dagelijks testen, thuis houden bij klachten, en mondkapjes op willen ze ook niet. Alsof ze vooral overdag niet met hun kinderen willen zijn of zo. Waar is de tijd dat je een thuisblijf ouder was.


Dit vind ik zo simpel generaliseren van een complexe situatie. Daar laat ik het maar bij, anders wordt er een moderator boos misschien.

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 16:00

Ik vind dat van die typische „iedereen die niet naar mijn maatstaven leeft doet het fout“ opmerking.
Het enige wat dat doet is nog meer polariseren.

Druif_01

Berichten: 8840
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 16:28

Ik mag toch hopen dat ze zwaardere maatregelen gaan nemen dan de winkels nog iets eerder dicht…van de week was er bij Jinek een opiniepijler, waarbij blijkbaar net iets meer dan de helft van de ondervraagden voor een zware lockdown waren. Ik ook. Liever een paar weken pijn, dan maaaaanden van dat halfbakken gedoe.

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 16:34

Aangezien wij vandaag nu bijna net zoveel gevallen hebben in NL ben ik benieuwd wanneer wij in lockdown gaan.
De ziekenhuizen zijn wel druk maar nog lang niet op het niveau van vorig jaar.

Biks2
Berichten: 1266
Geregistreerd: 28-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 16:48

Druif_01 schreef:
Ik mag toch hopen dat ze zwaardere maatregelen gaan nemen dan de winkels nog iets eerder dicht…van de week was er bij Jinek een opiniepijler, waarbij blijkbaar net iets meer dan de helft van de ondervraagden voor een zware lockdown waren. Ik ook. Liever een paar weken pijn, dan maaaaanden van dat halfbakken gedoe.

Vind het ook rare maatregelen. Past niet bij de situatie.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 16:49

Gezien er de laatstr anderhalve week relatief toch een afname is te zien en nu ook zichtbaar in de cijfers de laatste dagen (de curve vlakt af) vraag ik mij af of er een soort piek bereikt is. Of dat uberhaupt kan..

CharleyT
Berichten: 4007
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 17:07

Eelco schreef:
CharleyT schreef:
Niks mis met een gezondere levensstijl, maar ja, je kunt het niet afdwingen. Zelf geef je aan dat je het ook niet zou waarderen. Dus.......... hoe bereiken we dat? En een oplossing is het ook niet voor de huidige covid gerelateerde ellende.

Eelco:Maar dat hadden ze allemaal al jaren geleden kunnen doen. maar ja aan gezonde mensen valt niks te verdienen dus waarom zou de overheid dat doen.

Deze zin vind ik, netjes gezegd heeeeel bijzonder!


Als je je gaat verdiepen in de farmaceutische industrie dan snap je die zin waarschijnlijker beter.
Deze industrie zit ook aan tafel in onze regering.


Niet onverwacht hoor: 'als jij je verdiept'' enz. Leg het even naast me neer.

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 17:09

DoE jE eIgeN oNDerZoEk.. :+

Douce

Berichten: 3509
Geregistreerd: 13-06-07

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 17:12

#Thierryisgevaccineerd niveau wel.

Al geloof ik wel dat de big pharma er niets aan heeft als wij gezond leven.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 17:12

Nou ja, het is ook niet nodig om te doen alsof de farma heilig is.
Dat is zoiets als doen alsof Monsanto heilig is. :z

Pfizer bijvoorbeeld heeft in 2009? Nog een flinke boete moeten betalen en wat te denken van een Ab Oosterhaus die champagne inschenkt als de eerste patient met mexicaanse griep in NL is? Dat deed die niet uit ontroering, maar omdat de aandelen die hij had in het vaccins en hij als adviseur aan de overheid aanbeveelde hem in één klap miljonair maakte.

Waar veel geld, eer en macht speelt, is het altijd goed om op de integriteit te letten.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 17:13

Eens met Sunnda :j