Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Miran

Berichten: 4463
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 14:01

Waarvan bij de volwassen bevolking 85% gevaccineerd is ;)

Pandora2
Berichten: 19859
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 14:06

besita schreef:
Pandora2 schreef:
Gaat hier bij ons net hetzelfde. Met zo ongeveer het dubbele aantal besmettingen als in NL :+
Hoorde van de week Van Damme een heel groot pleidooi houden om zoveel mogelijk kinderen te laten vaccineren als er goedkeuring is.
Want zij dragen toch ook verantwoordelijkheid, het is toch in hun eigen belang dat de scholen kunnen openblijven, blablabla....

Ik heb niks met kinderen en heb zelf geen kinderen, maar dit is er echt heel ver over.
Gelukkig staan de kinderartsen hard op de rem wat dit betreft.

CLB heeft gisteren cijfers uitgebracht van dubbel (!!) zoveel en meer zelfs besmettingen op school ( leerkrachten ,leerlingen en ander personeel ) dan bij de actieve algemene bevolking (20-59jr )


Ik weet het. Is het dan niet heel bijzonder dat leerkrachten geen voorrang krijgen voor dat booster vaccin ? Zonder leerkrachten kan je namelijk ook geen lessen laten doorgaan.

Miran

Berichten: 4463
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 14:19

Dat zou ik logisch vinden, en de mogelijkheid om zelftesten vanuit school aan te bieden zodat dat geen drempel is om kinderen te testen.
Mijn zusje was vorige week 60 euro aan zelftesten kwijt, in die week opgebruikt in het gezin, dat kan niet iedereen zomaar ophoesten

BigOne
Berichten: 38399
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 14:19

Linda-Hans, ik snap je, het vervelende van Corona is de incubatietijd tot je klachten krijgt. In de 2 tot 5 dagen dat het duurt tot je eventueel klachten ontwikkeld ben je wel besmettelijk. Dus aan de regels houden? Wanneer je kind met Corona besmet word en jij hebt intensief contact ( welke ouder niet? ) dan is het risico op besmetting groot. En wanneer dat kind ook nog bij vriendjes of verjaardagsfeestje of op gymles is geweest dan ontvouwt zich een lawine van besmettingen. Kinderen naar school? Prima, rest van de tijd thuis en nergens heen. Ouders preventief testen voor ze naar hun werk gaan verplichten en dan misschien, heel misschien lopen de besmettingen terug.

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 14:21

IMANDRA schreef:
Eelco schreef:
Ik zie genoeg ideeën voorbij komen, maar als ze in den haag er niks aan doen gebeurt er niks.

Ze hadden al 1,5 geleden kunnen beginnen want dat dit zo zou gaan wisten ze.


Ik heb het over roken/overgewicht etc. waar HC op doelt. Dus vertel: wat zijn daarbinnen kortetermijnoplossingen die men in had kunnen zetten waar we nu de vruchten van hadden kunnen plukken?


´Men´ had dat zélf moeten doen :)*

Diezelfde men die ook over vaccineren meemauwt.

Als vét meer dan de helft van de bevolking hun eigen risico niet wil beperken en onverminderd doorgaat met zorgbelasting moet ´ík´ dan verplicht gevaccineerd worden op straffe van sociale uitsluiting vanwege vooral hén??!!
Korte termijn mijn watsit.

Ondertussen vawege de sociale aspecten wel gevaccineerd met een ´defect´ product; wel ZIEK van geweest voor 3 maanden twijfelachtige dekking. Zou ik me nú ALWEER weer moeten laten vaccineren met een booster?? Neem me niet kwalijk dat ik skeptisch ben en éven afwacht.
Zoals ik al eerder geschreven voel ik me meer dan misleid, vind ik het een schandálige vertoning van hoe de economische belangen boven welzijn gaan en het ´zorgbelasten´ inmiddels een tragi-komische redenering.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 25-11-21 14:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Miran

Berichten: 4463
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 14:21

Dan moet je die ouders en andere volwassenen dus ook niet op pad laten gaan buiten werk om, iig niet buiten het gezin, want volwassenen besmetten elkaar ook. Dan heb je kans dat niet alleen de besmettingen maar ook de ziekenhuisopnames dalen.

BigOne
Berichten: 38399
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 14:25

Huertecilla schreef:
´Men´ had dat zélf moeten doen :)*

Diezelfde men die ook over vaccineren meemauwt.

Als vét meer dan de helft van de bevolking hun eigen risico niet wil beperken en onverminderd doorgaat met zorgbelasting moet ´ík´ dan verplicht gevaccineerd worden op straffe van sociale uitsluiting vanwege vooral hén??!!
Korte termijn mijn watsit.

Ondertussen vawege de sociale aspecten wel gevaccineerd met een ´defect´ product; wel ZIEK van geweest voor 3 maanden dekking. Zou ik me nú ALWEER weer moeten laten vaccineren met een booster??
Zoals ik al eerder geschreven voel ik me meer dan misleid, vind ik het een schandálige vertoning van hoe de economische belangen boven welzijn gaan en het ´zorgbelasten´ inmiddels een tragi-komische redenering.

Gut wat zielig. Defect product ? Jij hebt zelf voor Janssen gekozen, je had ook voor Pfizer kunnen gaan. En Janssen beschermd dan maar voor 40 % tegen het oplopen van Corona maar wie was er de afgelopen maanden zo desperate op zoek naar een besmetting? Dus hou op te miepen HC, je krijgt bijna op bestelling wat je zo graag wil.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 25-11-21 14:26, in het totaal 1 keer bewerkt

moonsparkle
Berichten: 21773
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 14:25

Weet niet of het al voorbij was gekomen maar ik zag het advies van omt van scholen open, winkels en restaurants om 17. dicht. Kan me niet voorstellen dat dat zoveel verschil zou maken...

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 14:28

moonsparkle schreef:
Weet niet of het al voorbij was gekomen maar ik zag het advies van omt van scholen open, winkels en restaurants om 17. dicht. Kan me niet voorstellen dat dat zoveel verschil zou maken...

Whaha ik zag het ook :+
Maar denk dat er nog wel wat bij komt.

purny

Berichten: 27552
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 14:32

Bij jinek zegt illy dat er bij de vorige lockdown was er meer overgewicht. Het probleem ligt dan toch bij de ouders ipv de scholen? Als ouder bepaal jij toch hoe je je kind opvoedt?

pmarena

Berichten: 48254
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 14:37

bigone schreef:
Kinderen naar school? Prima, rest van de tijd thuis en nergens heen. Ouders preventief testen voor ze naar hun werk gaan verplichten en dan misschien, heel misschien lopen de besmettingen terug.


Ik denk dat dit wel een goede optie zou kunnen zijn inderdaad, als men zo graag de scholen open wil houden :j

Maar denk dat we nu sowieso eigenlijk geen andere optie meer hebben dan eerst sowieso 2 weken de hele boel dichtgooien om even flink op de rem te trappen voor de zorg / code zwart te voorkomen.....hopelijk, als dat nog kan.... :(:)

En daarná kunnen we dan kijken naar zoiets, want dat zou ook kunnen werken ja :j

Dat je na die 2 weken volledige lockdown (dus alles dicht, kinderen en ouders zoveel mogelijk thuis) de scholen weer open doet. Maar ouders nog 2 weken zoveel mogelijk thuis blijven werken. En kinderen verder ook niet bij elkaar komen in weer andere groepen (zwemmen / sportclubjes / binnenspeeltuinen enzo...) en dat we dan na de kerst en oud & nieuw weer verder kijken wat we weer kunnen versoepelen.

Dan ben je ook weer een week of 5 verder waarin je met een beetje goede wil een flink aantal boosters kan zetten en er wellicht nog wat mensen overstag gaan voor een eerste of tweede prik.

Needje

Berichten: 19209
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 14:38

moonsparkle schreef:
Weet niet of het al voorbij was gekomen maar ik zag het advies van omt van scholen open, winkels en restaurants om 17. dicht. Kan me niet voorstellen dat dat zoveel verschil zou maken...


In deze drukke tijd van kadootjes kopen is het handig om ipv extra koopavonden de winkels nog eerder dicht te doen zodat de mensen die gaan winkelen allemaal tegelijk naar die winkels gaan.
Dat komt dan iig wel in hetzelfde straatje van de scholen openhouden. :')

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 14:40

Needje schreef:
moonsparkle schreef:
Weet niet of het al voorbij was gekomen maar ik zag het advies van omt van scholen open, winkels en restaurants om 17. dicht. Kan me niet voorstellen dat dat zoveel verschil zou maken...


In deze drukke tijd van kadootjes kopen is het handig om ipv extra koopavonden de winkels nog eerder dicht te doen zodat de mensen die gaan winkelen allemaal tegelijk naar die winkels gaan.
Dat komt dan iig wel in hetzelfde straatje van de scholen openhouden. :')

Echt hè _/-\o_

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 14:42

Er zal ook een groot deel online gaan shoppen omdat ze niet naar drukke winkels willen, dus ik denk dat dat best meevalt.

Maar de scholen open houden begrijp ik echt niks van :n

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37311
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 14:48

De kindjes zijn heilig en de werk mamas en papas kunnen onmogelijk thuis werken/blijven ook al geldt er een thuiswerk plicht. Maar ja de kindjes dagelijks testen, thuis houden bij klachten, en mondkapjes op willen ze ook niet. Alsof ze vooral overdag niet met hun kinderen willen zijn of zo. Waar is de tijd dat je een thuisblijf ouder was.

BigOne
Berichten: 38399
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 14:52

karuna schreef:
De kindjes zijn heilig en de werk mamas en papas kunnen onmogelijk thuis werken/blijven ook al geldt er een thuiswerk plicht. Maar ja de kindjes dagelijks testen, thuis houden bij klachten, en mondkapjes op willen ze ook niet. Alsof ze vooral overdag niet met hun kinderen willen zijn of zo. Waar is de tijd dat je een thuisblijf ouder was.

Die tijd is er niet meer, mensen die nog een beetje fatsoenlijk willen leven zijn bijna allemaal een baan nodig.
Geld komt bij de meesten niet zo maar binnen.

Needje

Berichten: 19209
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 14:54

De vraag is dan waarom je kinderen wilt als je ze een uurtje per dag kan zien. Maar dat is een andere discussie :D

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37311
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 14:56

Ellende is het is met tweede salaris meerekenen voor hypotheek helemaal fout gegaan kwa uitgaves. Tegenwoordig in je uppie rondkomen is een beste kunst.
Voorheen had je nog belasting voordeel als er iemand thuis bleef voor de kinderen. Die "aanrechtaftrek" moest opeens weg want dat zou vrouwonvriendelijk zijn. Nu wordt je als alleen verdiener gestraft als je partner voor de kinderen wil zorgen. Of je wordt met je nek aangekeken als slap vrouwtje en luie profiteur.
Maar het zou nu een hoop ellende schelen en denk ik ook een hoop minder stress bij kinderen die van hot naar her gesleept moeten worden. Voorschools. Tussenschools naschools enz

imaudy
Berichten: 5084
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 14:56

moonsparkle schreef:
Weet niet of het al voorbij was gekomen maar ik zag het advies van omt van scholen open, winkels en restaurants om 17. dicht. Kan me niet voorstellen dat dat zoveel verschil zou maken...


Dat zou wat zijn pff. Ik deed eerst graag boodschappen na 21u. Best relaxed. Nu moet het voor 20u, het is dan echt nog wat drukker. Er komen vooral om 19:45u nog een heleboel jongeren ff wat halen. Als het voor 17u moet..dan wordt het toch maar bestellen ofzo en dan komen daar misschien weer wachttijden.
Laatst bijgewerkt door imaudy op 25-11-21 15:00, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Berichten: 48254
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 14:59

Het likt me ook sterk dat er nu nog iemand is die denkt dat je de huidige problemen op kan lossen met de winkels wat eerder sluiten....

Echwel

Berichten: 12484
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 15:00

Wow hebben we als vrouw op de barricades gestaan voor gelijke rechten enz..
Vechten we nog voor gelijke salarissen, moeten we maar weer thuis blijven..
Oh ja en bij scheiding ook geen partneralimentatie meer, dus wat dan

Needje

Berichten: 19209
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 15:02

Waarom moet de vrouw thuisblijven? Dat kan papa ook hoor!

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 15:04

Ook als mensen thuis werken, moeten ze boodschappen doen, dus dat moet dan onder werktijd of inderdaad iedereen op zaterdag tussen 08.00 - 17.00
dat wordt echt een succes...

imaudy
Berichten: 5084
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 15:05

Miran schreef:
Waarvan bij de volwassen bevolking 85% gevaccineerd is ;)


Ja over iedereen. In bv een stad als Rotterdam is het percentage gevaccineerden lager en zeker in de leeftijdsgroepen die overal heen gaan.

Spenk
Berichten: 21818
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 15:06

Echwel schreef:
Wow hebben we als vrouw op de barricades gestaan voor gelijke rechten enz..
Vechten we nog voor gelijke salarissen, moeten we maar weer thuis blijven..
Oh ja en bij scheiding ook geen partneralimentatie meer, dus wat dan

De man kan toch ook thuisblijven? Of ben je van mening dat de school, overheid moeten zorgen voor de opvang van je kind? lijkt me dat je in de basis zelf verantwoordelijk bent ervoor. Het is zowat 2022 dus ook de papa kan dat prima doen.