Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Popstra
Berichten: 13825
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 10:36

Kuipers zegt ook dat vaccinaties, mondkapjes en afstand houden ons niet meer gaat helpen

Sandra_H

Berichten: 2718
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 10:36

Douce schreef:
Já mensen houden zich slecht aan de regels, maar is dat niet mede dankzij het jojo beleid? Het is morgen nog maar 2 maanden geleden dat alles los gelaten werd.. zo nét voor de winter, erg praktisch.


Kunnen mensen niet meer zelf nadenken/hun gezond verstand gebruiken dan? Natuurlijk is dat jojo beleid om te huilen, maar kom op...…

BigOne
Berichten: 38399
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 10:40

Gisteren hoorde ik iemand vermelden dat aardig wat kinderen ouders hebben tussen de 40/50 en juist in die groep ook de vaccinaties achterblijven. Gemiddelde leeftijd van niet gevaccineerden in het ziekenhuis is 50 jaar. Van de gevaccineerden 70 jaar met zeer vaak onderliggende aandoeningen.
Vanochtend interview gelezen met longarts en hij zei dat het risico om als gezonde oudere gevaccineerde op de ic te komen minimaal is.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 10:41

Popstra schreef:
Kuipers zegt ook dat vaccinaties, mondkapjes en afstand houden ons niet meer gaat helpen

Kuipers zegt ook dat er nog geen code zwart is...

Douce

Berichten: 3509
Geregistreerd: 13-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 10:41

Sandra_H schreef:
Douce schreef:
Já mensen houden zich slecht aan de regels, maar is dat niet mede dankzij het jojo beleid? Het is morgen nog maar 2 maanden geleden dat alles los gelaten werd.. zo nét voor de winter, erg praktisch.


Kunnen mensen niet meer zelf nadenken/hun gezond verstand gebruiken dan? Natuurlijk is dat jojo beleid om te huilen, maar kom op...…


Tja, welk gezond verstand? Op zich verwacht je dat gezonde verstand ook van onze regering maar als die het al niet eens lukt, hoe fair is het dan om het te vragen van de bevolking?

En, wat hierboven ook genoemd worden, ook deskundigen zijn het niet eens. Zelf gebruik ik wat mijn eigen gezonde verstand lijkt, maar eerlijk is eerlijk, zelfs in hele andere situaties ben ik wel eens verbaasd over het gezonde verstand van mijn medemens :') .

BigOne
Berichten: 38399
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 10:42

Cer schreef:
Popstra schreef:
Kuipers zegt ook dat vaccinaties, mondkapjes en afstand houden ons niet meer gaat helpen

Kuipers zegt ook dat er nog geen code zwart is...

Technisch gesproken heeft hij gelijk. Code zwart betekent geen enkel bed in geen enkel ziekenhuis.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 10:43

Ik hoop dat als ze naar hele zware maatregelen gaan grijpen zoals bezoek verder beperken, ze ook gaan kijken naar huishoudens. Als het bezoek op 2 komt te liggen kan ik al nergens meer heen met mijn kinderen, als dit voor alle leeftijden gaat gelden. Terwijl ik zelf dan bijv. wekelijks 7 verschillende mensen uit 7 verschillende huishoudens mag zien en mijn kinderen individueel ook.

Dan lijkt het me verstandiger dat ik met mijn kinderen 2x in de week een vast huishouden zie en 1x in de week een ander vast huishouden en 4 dagen per week niemand.

Ik wil me graag aan de regels houden, maar soms zijn ze ook zo krom en onduidelijk.

En ga mensen niet meer zo beperken om buiten te wandelen met een klein groepje. Liever naar buiten dan in huis lijkt me.

DuoPenotti

Berichten: 29928
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 10:45

bigone schreef:
Gisteren hoorde ik iemand vermelden dat aardig wat kinderen ouders hebben tussen de 40/50 en juist in die groep ook de vaccinaties achterblijven. Gemiddelde leeftijd van niet gevaccineerden in het ziekenhuis is 50 jaar. Van de gevaccineerden 70 jaar met zeer vaak onderliggende aandoeningen.
Vanochtend interview gelezen met longarts en hij zei dat het risico om als gezonde oudere gevaccineerde op de ic te komen minimaal is.

dat zal deze zijn

DuoPenotti schreef:

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 10:45

bigone schreef:
Gisteren hoorde ik iemand vermelden dat aardig wat kinderen ouders hebben tussen de 40/50 en juist in die groep ook de vaccinaties achterblijven. Gemiddelde leeftijd van niet gevaccineerden in het ziekenhuis is 50 jaar. Van de gevaccineerden 70 jaar met zeer vaak onderliggende aandoeningen.
Vanochtend interview gelezen met longarts en hij zei dat het risico om als gezonde oudere gevaccineerde op de ic te komen minimaal is.


Het lijkt mij zo belangrijk dat iedereen van 35 jaar en ouder gevaccineerd wordt. In dit stadium vind ik lock downs en heftige maatregelen nog erger en frustrerender dan een vaccinatie plicht. Of je kiest er voor je te vaccineren of je mag je huis niet meer uit en niemand binnen ontvangen tot de druk minder is op de zorg.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 10:48

ja hoe oneerlijk het dan ook is, dan zou je bijna gaan denken dat de lockdown moet gaan gelden voor mensen zonder vaccin / met risico...
maar ja.. discriminatie...

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 10:51

Popstra schreef:
pmarena schreef:
Nouja, de belabberde toestand, als je daarmee de naderende code zwart bedoelt....dat komt toch omdat we ons als volk massaal laten besmetten...

We? Ik ben gevaccineerd, draag netjes een mondkap, houd afstand mijd drukte en was mijn handen! Hoe laat ik me besmetten dan?


Idem hier en meer kan er niet verwacht worden.

De totale, manipulerende warboel van tegenstrijdige ´voorlichting´ van deskundigen/wetenschap incluis en de overduidelijke (economische) ´grotere belangen´ bij 8)7 regels maakt dat ik geen verantwoordelijkheid/betrokkenheid meer voel anders dan wat ik al doe.

Voor de rest laat gods water maar over gods akker lopen.

Maak me inmiddels wel ´zorgen´* over .... ja, alles eigenlijk mbt het functioneren van een normale samenleving door de stagneringen in de logistiek. Tekorten aan van alles, daardoor prijsstijgingen; ontregeling van vraag en aanbod verergerd door prijsafpraken van kartels met overheden die er niets aan (willen) doen.
* tussen haakjes want het ligt buiten mijn onvloed dus zorgen maken is alleen maar negatief. Ik probéér er echter wel op te anticiperen.

Mdrf
Berichten: 349
Geregistreerd: 19-02-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 11:00

Of we gaan accepteren dat Corona niet meer weggaat en zorgen dat we allemaal een natuurlijke weerstand krijgen. Dus lekker naar buiten, voldoende frisse lucht en weer gaan leven ipv onszelf afsluiten van alle ziektekiemen. Of gaat iedereen straks blij 2x per jaar een nieuwe prik halen? Met kans dat we daarna ook ons tegen andere virussen straks standaard moeten vaccineren omdat we niets meer gewend zijn.

Van mij mag alles losgegooid worden en snap echt dat de zorg dan meer druk krijgt. Maar laat ze geld in de echte zorg pompen ipv in boa's/vaccinaties en andere onzinnige campagnes. Laten we weer gewoon zorgpersoneel hebben dat het leuk vindt om te verzorgen, dat we goede ziekenhuizen krijgen met voldoende bedden. En tuurlijk is dat niet in een half jaar geregeld, maar laat de overheid een keer echt stappen ondernemen in het belang van de gezondheid van mensen.

Sandra_H

Berichten: 2718
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 11:04

Douce schreef:
Tja, welk gezond verstand?


Nou ehhhh niet meteen massaal op/in elkaar kruipen zodra de anderhalve meter werd losgelaten bijvoorbeeld?

pmarena

Berichten: 48254
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 11:05

Popstra schreef:
pmarena schreef:
Nouja, de belabberde toestand, als je daarmee de naderende code zwart bedoelt....dat komt toch omdat we ons als volk massaal laten besmetten...

We? Ik ben gevaccineerd, draag netjes een mondkap, houd afstand mijd drukte en was mijn handen! Hoe laat ik me besmetten dan?


Er staat heel bewust "we als volk" en niet "omdat Popstra zich laat besmetten" toch :?

Sandra_H

Berichten: 2718
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 11:24

Ik ben niet boos op niet gevaccineerden. Ik ben wel een soort van boos op iedereen die eraan heeft bijgedragen dat het weer zover heeft kunnen komen.

Needje

Berichten: 19209
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 11:25


Eelco

Berichten: 236
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 11:25

Mdrf schreef:
Of we gaan accepteren dat Corona niet meer weggaat en zorgen dat we allemaal een natuurlijke weerstand krijgen. Dus lekker naar buiten, voldoende frisse lucht en weer gaan leven ipv onszelf afsluiten van alle ziektekiemen. Of gaat iedereen straks blij 2x per jaar een nieuwe prik halen? Met kans dat we daarna ook ons tegen andere virussen straks standaard moeten vaccineren omdat we niets meer gewend zijn.

Van mij mag alles losgegooid worden en snap echt dat de zorg dan meer druk krijgt. Maar laat ze geld in de echte zorg pompen ipv in boa's/vaccinaties en andere onzinnige campagnes. Laten we weer gewoon zorgpersoneel hebben dat het leuk vindt om te verzorgen, dat we goede ziekenhuizen krijgen met voldoende bedden. En tuurlijk is dat niet in een half jaar geregeld, maar laat de overheid een keer echt stappen ondernemen in het belang van de gezondheid van mensen.


Precies dat dus. en corona bestaat al jaren en is niks nieuws dus ik snap zowie zo niet dat we nu allemaal zo in paniek schieten.

Needje

Berichten: 19209
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 11:27

Misschien een dagje meelopen in een ziekenhuis?

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 11:28

Eelco schreef:
Precies dat dus. en corona bestaat al jaren en is niks nieuws dus ik snap zowie zo niet dat we nu allemaal zo in paniek schieten.

Nou ja, nu iets van twee jaar om en nabij toch?

Needje

Berichten: 19209
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 11:29

Corona virussen an sich bestaan wel langer.
SARS, MERS...
Laatst bijgewerkt door Needje op 25-11-21 11:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Eelco

Berichten: 236
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 11:29

Needje schreef:
https://www.ad.nl/gezond/longartsen-mis ... a8ab4a370/

Eelco misschien dit lezen ivm die ziekenhuisopnames gevaccineerd/ongevaccineerd


Laat mij maar cijfers zien. Ik heb genoeg verhalen gehoord van andere artsen uit ziekenhuizen. Dus 1 artikel van 1 arts zegt mij niks.

En ik weet dat ik voor cijfers moet kijken bij het rivm en cbs maar die cijfers heb je daar niet.

Eelco

Berichten: 236
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 11:30

Cer schreef:
Eelco schreef:
Precies dat dus. en corona bestaat al jaren en is niks nieuws dus ik snap zowie zo niet dat we nu allemaal zo in paniek schieten.

Nou ja, nu iets van twee jaar om en nabij toch?


nee hoor al veel langer. al ergens in de jaren 60

Needje

Berichten: 19209
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 11:33

Er zijn al eerder hier wel cijfers geplaatst hoor.
Het gaat er om dat je het grotere plaatje moet zien. Wat deze arts dus aangeeft.
15% is niet gevaccineerd. Dus bij 100 opnames zouden er bij gelijk gevaar 15 ongevaccineerden en 85 gevaccineerden liggen. Maar dat is nou dus net niet het geval. Er liggen nog steeds meer ongevaccineerden dan gevaccineerden in het ziekenhuis. Daarbij zijn deze mensen in principe gezond vs achterliggend lijden bij de gevaccineerden. Plus de leeftijd. Gevaccineerden zijn stuk ouder.

Eelco

Berichten: 236
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 11:35

Needje schreef:
Misschien een dagje meelopen in een ziekenhuis?


Zou ik wel interessant vinden trouwens. Maar buiten dat.

het probleem is gewoon dat er te weinig personeel is en geen bedden met dank aan het afschalen van de zorg in al die jaren.
In 2018 had de regering al een rapport dat ze te weinig capaciteit zouden hebben in de zorg ten tijden van een pandemie. Daar is niks mee gedaan.

De ziekte is verschrikkelijk dat klopt en ik ontken ook niks maar zoals het nu gaat had voorkomen kunnen worden.
Laatst bijgewerkt door Eelco op 25-11-21 11:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Needje

Berichten: 19209
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 11:38

Misschien wel maar wat hebben we daar nu aan? We zitten nu in deze oliebol en moeten hier zsm uit.