Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
OleJon
Berichten: 2505
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 20:31

imaudy schreef:
Ik schrik wel van die cijfers van vandaag en dan is er ook een deel van de uitslagen nog niet verwerkt :wow:


Hoe kunnen er zoveel besmettingen zijn als 85% 2 keer gevaccineerd is en 55 % de booster heeft gehad?
Hier word verteld dat gevaccineerden minder besmettelijk zijn. Of komt dat ook weer door de ongevacineerden?

Dat zorgwerkers hun principes voorop stellen heb ik respect voor. Mijn man zijn neef, 62 jaar. Was jaren IC verpleger en zat de laatste 10 jaar op de afdeling infectie ziekten. In ziekenhuis Heerenveen. Hij is een tijdje terug met een regeling eruit gegaan omdat hij weigert zich te laten vaccineren.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 20:32

bigone schreef:
Vayo, er was een kleine school , 60 leerlingen , die een pilot opzette met de speeksel lolly . Iedereen één keer klassikaal per week. Mocht niet want enkele ouders waren tegen. Ik heb het niet over de neus testen .


Speekseltest vind ik helemaal prima. Daar zou ik zo toestemming voor geven. Hier testen ze gewoon 2x per week zelf. Daar ligt voor mij de grens.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 20:32

bigone schreef:
Sunnda schreef:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/8717853 ... -griepgolf

*\o/*

(Ik weet het, de telegraaf is niet echt nieuwswaardig, maar een beetje optimisme kan geen kwaad) :+


Denk dat de meeste mensen dit al door hadden maar ? En dan haal ik dit eruit:

De gezondheidsschade is door vaccinatie, boosteren en doorgemaakte infecties bij de huidige omicronvariant nu niet meer dan bij een stevige griepgolf.


Lang niet iedereen is geprikt , geboosterd of heeft Corona gehad.
Diegenen die hier niet onder vallen zijn dan vogelvrij ( zoals ze graag willen) maar ook diegenen die niet geprikt kunnen worden of immuniteit s problemen hebben.
Tja , wat te doen denk ik dan.

Eerlijk bigone: jij bent de grootste zwartkijker die ik ooit hebt meegemaakt. :D

Maar ik kan je zorgen niet wegnemen helaas. Er zullen altijd mensen blijven doodgaan, maar zoals gezegd: voor sommige mensen is een verkoudheid al een bedreiging en dat is vreselijk, maar we doen niet elke winter het land op slot. Als omicron zich gedraagt als milde griep gaat men de boel niet dichthouden daarvoor.

996981
Berichten: 9747
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 20:33

bigone schreef:
Sunnda schreef:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/8717853 ... -griepgolf

*\o/*

(Ik weet het, de telegraaf is niet echt nieuwswaardig, maar een beetje optimisme kan geen kwaad) :+


Denk dat de meeste mensen dit al door hadden maar ? En dan haal ik dit eruit:

De gezondheidsschade is door vaccinatie, boosteren en doorgemaakte infecties bij de huidige omicronvariant nu niet meer dan bij een stevige griepgolf.


Lang niet iedereen is geprikt , geboosterd of heeft Corona gehad.
Diegenen die hier niet onder vallen zijn dan vogelvrij ( zoals ze graag willen) maar ook diegenen die niet geprikt kunnen worden of immuniteit s problemen hebben.
Tja , wat te doen denk ik dan.

Goh wat een optimisme weer. Newsflash: ook pre-Corona gingen mensen dood aan virussen. Stond je daar toen net zo bij stil?

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15456
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 20:33

OleJon schreef:
imaudy schreef:
Ik schrik wel van die cijfers van vandaag en dan is er ook een deel van de uitslagen nog niet verwerkt :wow:


Hoe kunnen er zoveel besmettingen zijn als 85% 2 keer gevaccineerd is en 55 % de booster heeft gehad?
Hier word verteld dat gevaccineerden minder besmettelijk zijn. Of komt dat ook weer door de ongevacineerden?

Dat zorgwerkers hun principes voorop stellen heb ik respect voor. Mijn man zijn neef, 62 jaar. Was jaren IC verpleger en zat de laatste 10 jaar op de afdeling infectie ziekten. In ziekenhuis Heerenveen. Hij is een tijdje terug met een regeling eruit gegaan omdat hij weigert zich te laten vaccineren.


Mijn gezonde verstand zegt dat gevaccineerden nog wel de ziekte over kunnen dragen. Al of niet meer of niet besmettelijk. Maar dat het overgrote deel van de gevaccineerden niet meer heel ernstig ziek kan worden. Daardoor minder IC opnames en ziekenhuisopnames etc.

BigOne
Berichten: 38279
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 20:43

Sunda, wanneer Omikron zich in alle gevallen als een milde griep zou gedragen ben ik de eerste die zegt, gooi maar open zonder restricties maar dit geldt voor de geprikte en positief geteste mensen. Ja er gaan altijd mensen dood, zeker ook aan de uitgestelde zorg dus zodra omikron een milde groep is krijgen we geen ziekenhuisopnames meer toch?

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 20:45

bigone schreef:
Sunda, wanneer Omikron zich in alle gevallen als een milde griep zou gedragen ben ik de eerste die zegt, gooi maar open zonder restricties maar dit geldt voor de geprikte en positief geteste mensen. Ja er gaan altijd mensen dood, zeker ook aan de uitgestelde zorg dus zodra omikron een milde groep is krijgen we geen ziekenhuisopnames meer toch?

Heb je het artikel wel gelezen? Heb je de cijfers van de afgelopen weken wel gevolgd?

Sorry Bigone, maar zelfs een milde griep zorgt voor ziekenhuisopnames bij kwetsbaren en soms de dood.
Echt, ik moet eerlijk zeggen dat ik je reacties soms bijna zorgelijk vind.
Elke vorm van relativeren lijkt verdwenen.

pien_2010

Berichten: 43352
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 20:46

Hoeveel procent is de IC bezetting in Nederland?

Hier in Frankrijk 74%, begin afgelopen week was het 79%

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 20:49

pien_2010 schreef:
Hoeveel procent is de IC bezetting in Nederland?

Hier in Frankrijk 74%, begin afgelopen week was het 79%

275 bedden bezet van 1100? bedden.

996981
Berichten: 9747
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 20:49

bigone schreef:
Sunda, wanneer Omikron zich in alle gevallen als een milde griep zou gedragen ben ik de eerste die zegt, gooi maar open zonder restricties maar dit geldt voor de geprikte en positief geteste mensen. Ja er gaan altijd mensen dood, zeker ook aan de uitgestelde zorg dus zodra omikron een milde groep is krijgen we geen ziekenhuisopnames meer toch?

Een normale griep manifesteert zich ook niet altijd als mild :+

Citaat:
Wereldwijd wordt jaarlijks 5 tot 10 procent van de populatie geïnfecteerd met influenza. Bij kinderen is dat percentage nog hoger, namelijk 20 tot 30%. Hiervan vertoont de meerderheid geen ernstig ziektebeeld of verloopt de ziekte zelfs asymptomatisch. Toch veroorzaakt de griep jaarlijks 3 tot 5 miljoen ernstige zieken en 290.000 tot 650.000 doden.[3]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 20:53


pien_2010

Berichten: 43352
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 20:57

Sunnda schreef:
pien_2010 schreef:
Hoeveel procent is de IC bezetting in Nederland?

Hier in Frankrijk 74%, begin afgelopen week was het 79%

275 bedden bezet van 1100? bedden.


25%

Wouw Nederland doet het fantastisch dus.

Relaxed dat zou fantastisch nieuws zijn.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 23-01-22 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 20:58

996981 schreef:
bigone schreef:
Sunda, wanneer Omikron zich in alle gevallen als een milde griep zou gedragen ben ik de eerste die zegt, gooi maar open zonder restricties maar dit geldt voor de geprikte en positief geteste mensen. Ja er gaan altijd mensen dood, zeker ook aan de uitgestelde zorg dus zodra omikron een milde groep is krijgen we geen ziekenhuisopnames meer toch?

Een normale griep manifesteert zich ook niet altijd als mild :+

Citaat:
Wereldwijd wordt jaarlijks 5 tot 10 procent van de populatie geïnfecteerd met influenza. Bij kinderen is dat percentage nog hoger, namelijk 20 tot 30%. Hiervan vertoont de meerderheid geen ernstig ziektebeeld of verloopt de ziekte zelfs asymptomatisch. Toch veroorzaakt de griep jaarlijks 3 tot 5 miljoen ernstige zieken en 290.000 tot 650.000 doden.[3]

De denkwijze van Bigone over Omicron is zowieso niet juist. Het is niet zo dat een milder virus ongevaccineerden ineens pakt alsof het nog de delta variant is en bij hen wel de longen in duikt.
Dat is gewoon echt onwaar.

BigOne
Berichten: 38279
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 20:59

Dat zeg ik niet!
Het gaat hier voorlopig heel goed door vaccineren en maatregelen, in landen met Omikron en een lagere vaccinatiegraad en minder maatregelen lopen de ziekenhuis cijfers behoorlijk op.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 23-01-22 21:02, in het totaal 1 keer bewerkt

996981
Berichten: 9747
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 21:00

Sunnda schreef:
De denkwijze van Bigone over Omicron is zowieso niet juist. Het is niet zo dat een milder virus ongevaccineerden ineens pakt alsof het nog de delta variant is en bij hen wel de longen in duikt.
Dat is gewoon echt onwaar.


Dat meen je niet? Alle ongevaccineerde worden toch per definitie dusdanig ziek dat ze naar de IC moeten en komen te overlijden?


BigOne
Berichten: 38279
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 21:03

Ga je lekker ? Baal je ervan dat je gevaccineerd bent of zo nu het niet meer dan een griepje is? O nee je wilde geen gedoe met kerst met je schoonfamilie.
Hou toch op te sneren mens.

996981
Berichten: 9747
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 21:04

bigone schreef:
Ga je lekker ? Baal je ervan dat je gevaccineerd bent of zo nu het niet meer dan een griepje is? O nee je wilde geen gedoe met kerst met je schoonfamilie.
Hou toch op te sneren mens.

Hou eens op persoonlijk te worden. Nergens voor nodig

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 21:04

pien_2010 schreef:
25%

Wouw Nederland doet het fantastisch dus.


Dat is alleen Corona. Er liggen er uiteraard meer op de ic.
Is 74% van de ic vol met corona patiënten in Frankrijk? Of in totaal 74% bezet?

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 21:05

bigone schreef:
Dat zeg ik niet!
Het gaat hier voorlopig heel goed door vaccineren en maatregelen, in landen met Omikron en een lagere vaccinatiegraad en minder maatregelen lopen de ziekenhuis cijfers behoorlijk op.

Welke landen hebben we het dan over?

Edit: houd het gezellig mensen. Het ziet er momenteel positief uit en dat is toch alleen maar mooi? :)
Laatst bijgewerkt door Sunnda op 23-01-22 21:07, in het totaal 1 keer bewerkt

996981
Berichten: 9747
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 21:06

bigone schreef:
Dat zeg ik niet!
Het gaat hier voorlopig heel goed door vaccineren en maatregelen, in landen met Omikron en een lagere vaccinatiegraad en minder maatregelen lopen de ziekenhuis cijfers behoorlijk op.

Over welke landen heb je het?

996981
Berichten: 9747
Geregistreerd: 16-02-08

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 21:07

Iets met bronvermelding…. Maar dat is waarschijnlijk ook weer sneren…

OleJon
Berichten: 2505
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 21:07

996981 schreef:
Sunnda schreef:
De denkwijze van Bigone over Omicron is zowieso niet juist. Het is niet zo dat een milder virus ongevaccineerden ineens pakt alsof het nog de delta variant is en bij hen wel de longen in duikt.
Dat is gewoon echt onwaar.


Dat meen je niet? Alle ongevaccineerde worden toch per definitie dusdanig ziek dat ze naar de IC moeten en komen te overlijden?



Nadat de meeste mensen 3 prikken hebben gehad en regelmatig testen en met muilkorven op lopen

Ik nog nooit getest of geprikt en zonder muilkorf, leef ik nog steeds
*\o/*

996981
Berichten: 9747
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 21:08

Sunnda schreef:
bigone schreef:
Dat zeg ik niet!
Het gaat hier voorlopig heel goed door vaccineren en maatregelen, in landen met Omikron en een lagere vaccinatiegraad en minder maatregelen lopen de ziekenhuis cijfers behoorlijk op.

Welke landen hebben we het dan over?

Edit: houd het gezellig mensen. Het ziet er momenteel positief uit en dat is toch alleen maar mooi? :)

Dat is super mooi *\o/*
Ik kan niet wachten weer heerlijk uit eten te gaan

BigOne
Berichten: 38279
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 21:08

996981 schreef:
bigone schreef:
Ga je lekker ? Baal je ervan dat je gevaccineerd bent of zo nu het niet meer dan een griepje is? O nee je wilde geen gedoe met kerst met je schoonfamilie.
Hou toch op te sneren mens.

Hou eens op persoonlijk te worden. Nergens voor nodig

Kijk even in de spiegel.

purny

Berichten: 27497
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 21:08