Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sheran

Berichten: 17242
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 11:59

moonsparkle schreef:
Ik las ook dat je straks met klachten ook 2 dagen achter elkaar een zelftest mag doen om de druk op ggd te verminderen. Advies van omt


Maar hoe houden we dan zicht op de besmettingen? En hoe krijgen mensen dan een besmetting geregistreerd voor bv een QR?

MyWishMax

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 12:01

Sheran schreef:
moonsparkle schreef:
Ik las ook dat je straks met klachten ook 2 dagen achter elkaar een zelftest mag doen om de druk op ggd te verminderen. Advies van omt


Maar hoe houden we dan zicht op de besmettingen? En hoe krijgen mensen dan een besmetting geregistreerd voor bv een QR?


Positief moet je alsnog naar de ggd, maar ik denk niet dat mensen dat gaan doen...

pmarena

Berichten: 48136
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 12:01

Misschien anti-stoffen tests ook mee laten tellen om een QR-code te krijgen?

Hoewel het wel dubbel blijft met dat soort dingen, gezien het risico dat mensen zich dan expres willen laten besmetten....daar snijden mensen zichzelf dan mee in hun vingers als het door dat risico van bewust laten besmetten, een keer besloten wordt dat je dan geen QR meer zal krijgen... -O-
Laatst bijgewerkt door pmarena op 24-11-21 12:03, in het totaal 1 keer bewerkt

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 12:02

Ze gaan alsnog vrijdag pas het OMT bij elkaar roepen dus volgende week op zijn vroegst pas extra maatregelen.

Op zich logisch omdat ze natuurlijk deze week ergens pas kanteling moeten zien van de andere maatregelen. (Niet dat dat gebeurt).


Ik denk dat mensen wel naar de ggd gaan, want vaak is het vals positief, vaker dan vals negatief dacht ik (excuse me when i’m wrong)

Winged

Berichten: 33037
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 12:03

Hmm.. Zo betrouwbaar vind ik die zelftesten anders ook niet. Maargoed, ik ben ook nog steeds van mening dat het niet de vraag is óf je het krijgt, maar wanneer.

Sheran

Berichten: 17242
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 12:04

Mensen doen dit toch al (dat van die zelftesten). Zou het niet als regel invoeren, dan wordt de kans op fraude nog groter.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 12:05

Elisa2 schreef:
https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuw ... en-testen/

Dit zegt toch ook genoeg?


Spuit 11, maar wilde er toch nog op reageren.
Hou er rekening mee dat Gommers een arts is. Hij kijkt er grotendeels vanuit dat perspectief naar.

Overheid moet met meer zaken rekening houden dan alleen het gezondheidsperspectief. Denk bijvoorbeeld aan de langetermijngevolgen en/of gedrag: als door invoeren van 1G mensen niet meer gaan vaccineren en niet meer gaan boosteren, dan lopen die mensen het risico ernstig ziek te worden. Ten opzichte van minder ziek als ze ongetest als gevaccineerde ergens covid oplopen.

We moeten immers én besmettingen indammen, maar ook zorgen dat de mensen díé ziek worden, minder heftig ziek worden. Dus vaccineren blijft een belangrijke rol spelen in de hele set met maatregelen.

Het is een afweging. Een lastige, en ik zou nu ook niet durven te zeggen wat we moeten doen. Maar zo'n beleid als 1G daar zitten veel meer aspecten aan vast dan alleen de gezondheid/besmettingen reduceren. Dus prima om de opmerkingen van Gommers mee te nemen, maar ze zijn niet heilig en je moet het altijd in de juiste context zien.

Persoonlijk denk ik dat we gewoon nog een lockdown krijgen, ook 1G gaat niet helpen nu op de korte termijn. En als de lockdown ervoor zorgt dat de besmettingen weer op een acceptabel niveau komen (dwz, om de lockdown los te laten en via andere maatregelen besmettingen verder in te dammen) dan is 1G denk ik niet het beleid wat overall de meeste zoden aan de dijk zet, alle factoren overwegend.

Echwel

Berichten: 12464
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 12:08

En vrijdag is het Black Friday, denk je echt dat mensen daar niet naartoe gaan.
Ik snap dit soort dingen dus niet

DuoPenotti

Berichten: 29539
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 12:09

black friday was vorig jaar ook al zo'n onderwerp...

Echwel

Berichten: 12464
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 12:09

Of was het 2 jaar geleden, ik weet het werkelijk niet meer.

Sansevieria
Berichten: 4206
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 12:10

Nee, die snap ik dan ook niet...

Winged

Berichten: 33037
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 12:10

voor mijn gevoel is het al 3 weken black friday inmiddels _O-

Het zal wel weer een eenzame kerst en oud & nieuw worden -O-

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33799
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 12:11

Besmettingen in winkels valt heel erg mee. Je passeert elkaar dan erg kort. Ik zou me meer zorgen maken over het thuis samenkomen. Daar valt naast de kinderen het meeste te winnen wat betreft besmettingen.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 12:12

Echwel schreef:
En vrijdag is het Black Friday, denk je echt dat mensen daar niet naartoe gaan.
Ik snap dit soort dingen dus niet

Het is elke week wel iets, je kan voor alles ‘voorblijven’ maar je moet toch een moment pakken..

Echwel

Berichten: 12464
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 12:12

Winged schreef:
voor mijn gevoel is het al 3 weken black friday inmiddels _O-

Het zal wel weer een eenzame kerst en oud & nieuw worden -O-

Ja jammer, hadden plannen vuurwerk te ontlopen, maar helaas, de honden maar weer er aan blootstellen.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 12:16

MarlindeRooz schreef:
Besmettingen in winkels valt heel erg mee. Je passeert elkaar dan erg kort. Ik zou me meer zorgen maken over het thuis samenkomen. Daar valt naast de kinderen het meeste te winnen wat betreft besmettingen.



Klopt. Ik werkte vorig jaar in een supermarkt en we hadden eigenlijk alleen maar besmettingen bij personeel van andere medewerkers of uit de privé kring.

Op afspraak in de supermarkten zoals DP voorstelde is niet haalbaar. Je kunt gewoon nooit enige slots creeeren en als mensen schaarste voelen rond levensmiddelen ontstaat er heel snel paniek. Gewoon zoals we vorig jaar deden: afstand, Max aantal mensen in de winkel en mondmaskers is echt voldoende.

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 12:17

pmarena schreef:
Misschien anti-stoffen tests ook mee laten tellen om een QR-code te krijgen?

Hoewel het wel dubbel blijft met dat soort dingen, gezien het risico dat mensen zich dan expres willen laten besmetten....daar snijden mensen zichzelf dan mee in hun vingers als het door dat risico van bewust laten besmetten, een keer besloten wordt dat je dan geen QR meer zal krijgen... -O-


De QR code als beloning/straf ..... 8)7

Een dergelijke code dient uitsluitend de resistentie-status te representeren. Niet meer, niet minder. Het is van de zotte dat niet álles wat resistentie aantoont daarin opgenomen is.

Dat mensen met een resistentie, of dat nu door natuurlijk herstel of door een vaccinatie is, meer risico-gedrag vertonen is ook glashelder; nu maar geen QR code meer voor gevaccineerden om dat te straffen?

Keer op keer is gedrág het probleem en de regels.... wel, die zijn goeddeels inconsequent en eerder contraproductief voor het stimuleren van gezond verstand. De t.o.v. wel/niet naar de buurtkroegmogen gaan idiote niet-beperkingen van reizen voor vliegvakanties, skivakanties zijn helaas een ´verhelderend´ perspectief.

Het is nu al bijna 2 jaar alsof we ´geleid´ worden door een stel koploze kippen die rondrennen al naar gelang grote lobbies hen stuurt.
En wij moeten dan in het algemeen belang alles geloven en opvolgen?

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 12:18

MarlindeRooz schreef:
Besmettingen in winkels valt heel erg mee. Je passeert elkaar dan erg kort. Ik zou me meer zorgen maken over het thuis samenkomen. Daar valt naast de kinderen het meeste te winnen wat betreft besmettingen.

Volgens mij is dat al een aantal keren aangegeven..
maar er zijn toch steeds mensen die dan blijven zeggen dat men niet meer naar een winkel zou moeten mogen..

Maatregelen, prima, maar ze moeten wel een beetje nuttig zijn denk ik... ?

Echwel

Berichten: 12464
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 12:20

Overvolle winkels zou idd niet moeten, in de rij hutje aan mutje, zoals we eerder hebben gezien.

DuoPenotti

Berichten: 29539
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 12:20

Maar als je een harde lockdonw wil kun je winkels niet uit sluiten, daarom.
Gaan mensen daar ineens samenkomen, kunnen de winkeliers daar politieagentje spelen.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 12:20

Cer schreef:
MarlindeRooz schreef:
Besmettingen in winkels valt heel erg mee. Je passeert elkaar dan erg kort. Ik zou me meer zorgen maken over het thuis samenkomen. Daar valt naast de kinderen het meeste te winnen wat betreft besmettingen.

Volgens mij is dat al een aantal keren aangegeven..
maar er zijn toch steeds mensen die dan blijven zeggen dat men niet meer naar een winkel zou moeten mogen..

Maatregelen, prima, maar ze moeten wel een beetje nuttig zijn denk ik... ?

Zelfde met kapper, sportschool… rustig eten aan tafel op 1.5 meter…

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 12:21

DuoPenotti schreef:
Maar als je een harde lockdonw wil kun je winkels niet uit sluiten, daarom.
Gaan mensen daar ineens samenkomen, kunnen de winkeliers daar politieagentje spelen.



Waarom? Het is duidelijk dat winkelen veilig kan. Wel met regels en ja dat vraagt handhaving. Ik had altijd bewaking aan de winkel en een telsysteem. Kostte enorm veel maar was een supermarkt.

DuoPenotti

Berichten: 29539
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 12:25

Hier in de dorpen is gelukkig nog geen beveiliging.
Maar dat zou dan wel moeten gaan komen? En waar toveren ze die beveiligers ineens vandaan?

Dan is verplicht pick up zo gek nog niet.
Schappen hoeven er dan niet gevuld te worden dus dat personeel kan klaar zetten, alles in kratjes/dozen en op afspraak.

Je kan wel zeggen winkels zijn de boosdoener niet, wat ik geloof hoor.
Maar mensen zijn het beu, gaan ze daar echt samenhangen... gaat niet meer werken die niet uit te sluiten dan.


Maar een harde lockdown zie ik nog niet komen...nog meer rellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 12:26

Echwel schreef:
Of was het 2 jaar geleden, ik weet het werkelijk niet meer.


2 jaar geleden was corona nog niet :D

pmarena

Berichten: 48136
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 12:26

Nou de aanstaande kersttijd kan misschien nog verzachtend werken voor de sentimenten, dat een deel van de mensen zeg maar 2 weken eerder "vrij" ervaren ofzo....?