Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-21 15:44

Ik krijg door die persco ineens sinterklaasstress := Ik hoop toch niet dat ze niet essentiële winkels dicht gaan doen, want dan heb ik toch een soort van probleem wel

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33798
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 15:57

Wij hebben besloten het voor het eerst in 26 jaar niet met ons gezin te vieren. Vind ik helaas niet verantwoordelijk met de hoeveelheid besmettingen. -O-

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 15:58

Ik ga sinterklaas denk ik ook afblazen, ze zouden bij mij komen, maar met ongevaccineerde zusje en co maar ff niet denk ik :+

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 15:59

Wij vieren het helaas ook niet met de kinderen
Filmpje,bank,pizza denk ik.

Sheran

Berichten: 17242
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 16:00

Wat is voor jullie het verschil met vorig jaar dan? Er zijn nu meer besmettingen, maar het risico op ernstige ziekte is een heel stuk kleiner.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33798
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 16:03

Sheran schreef:
Wat is voor jullie het verschil met vorig jaar dan? Er zijn nu meer besmettingen, maar het risico op ernstige ziekte is een heel stuk kleiner.

Meer besmettingen -> meer mensen positief -> meer risico om het te krijgen -> word ik ziek -> quarantaine -> studieachterstand

Daarbij heb ik de afgelopen maanden HEEL hard gewerkt om na een jaar ziek zijn mijn belastbaarheid op dit niveau te krijgen. Ben nu eindelijk op het niveau dat ik na 1 college niet meer hoef te slapen. Heb echt bijzonder weinig zin om weer terug te vallen. :=

Popstra
Berichten: 13761
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 16:08

Toch jammer, had best zin in de gezellige feestdagen.
Vooral kerst maar ben bang we dit jaar verdomme wederom niet veel van die sfeer mee krijgen....

(Word nu ook beetje zat dat velen niet vaccineren en de regels aan hun laarsjes lappen!!)

Suzanne F.

Berichten: 49228
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 16:11

Als je nog inkopen moet doen voor Sint of Kerst dan zou ik het maar nu doen.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33798
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 16:13

Stiekem zou ik samen met mijn vriend kerst vieren zonder stomme verplichtingen wel heel leuk vinden. :o Lekker rustig.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 16:13

Elisa2 schreef:
pmarena schreef:
Ik denk dat dat juist precies het probleem is met vaccinaties. Dat het lastig met zekerheid te zeggen is of het door de vaccinatie is of anders ook wel gebeurd was. En dat je daarom zowel een slag om de arm moet houden bij zeggen dat iets door vaccinatie komt....als uitsluiten dat iets door vaccinatie komt.

En eerlijk gezegd zie ik dat laatste véél vaker gebeuren terwijl dat imo net zo oneerlijk is.

Ik sluit persoonlijk echt niet uit dat de veelvoud aan aandoeningen van tegenwoordig iets te maken heeft met onze vaccinatiedrang. Als je van worst kanker kan krijgen, waarom dan niet van chemicaliën die je als 6 weken oude baby en regelmatig daarna, ingespoten krijgt..... zeggen dat dat onmogelijk is, daar heb ik niet zoveel mee.

Elke vorm van medicatie kan immers ergens een schakeltje omzetten dat je liever niet wilde....

Maargoed door zoiets te zeggen word je al snel op de wappie-hoop gegooid....


Helemaal mee eens, dan maar een wappie :+

Dat vind ik eerlijk gezegd een dooddoener. Niemand hier noemt je met een dergelijke kritische houding een wappie. Een wappie ben je i.m.o. pas als je je volledig laat meeslepen door complottheorieën en types als Engel en Baudet. Als je kortom de weg kwijt bent, dan wel daar bewust voor kiest.
(en elke kritiek op je eigen standpunt afdoen met 'ze zullen me wel een wappie noemen' vind ik nou ook niet bepaald constructief).

Ik bedoel, er zit nogal wat lucht tussen: 'vaccineren geeft enge, nare bijwerkingen, het is levensgevaarlijk, het is puur gif, het wordt ons opgedrongen door big pharma, dat weet ik want de tante van de buurvrouw van mijn beste vriendin is een dag na de vaccinatie dood neergevallen en ik heb zelf onderzoek gedaan' etc. en: 'het zou best kunnen dat vaccinaties meer bijwerkingen hebben dan algemeen wordt aangenomen'.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 16:33

Dat dit het tweede jaar is, is voor ons juist reden om alles wél te vieren. Vorig jaar de verjaardagen van de kinderen niet gevierd, want volgend jaar weer een jaar en dan doen we het gewoon over (dachten we). Sinterklaas wel klein gevierd, maar kerst heb ik vorig jaar alleen gezeten.
En nu zijn we een jaar verder en weer opnieuw in de ellende. Ik ga het nu gewoon allemaal wel vieren. Verjaardagen van de kinderen vieren we gewoon, sinterklaas en kerst ook. Oud en nieuw trouwens ook, maar dan zonder vuurwerk. Iedereen is welkom, maar als mensen aangeven niet te willen komen ook alle begrip natuurlijk.

Voor ons geven juist de vaccinaties de doorslag. Wij zijn allemaal gevaccineerd, dus ik ga er wel vanuit dat de kans groot is dat we goed beschermd zijn tegen ernstig ziek worden. Ik draag overal netjes een mondkapje, houd goed 1,5 m afstand van onbekenden. De meeste dagen van de week zie ik privé weinig tot geen mensen. Ik heb gemiddeld 3 dagen per week bezoek en dat bezoek komt uit één hetzelfde huishouden en gaat om maximaal 3 personen. Ik heb echt maar zelden 4 personen aan bezoek en ga eigenlijk nooit op één dag bij 4 mensen op bezoek. Ik zit automatisch vaak al zo onder dat advies. Daarom gun ik het de kinderen en mezelf om dit gewoon wel te vieren. Ik kijk ook uit naar die gezellige feestdagen en juist daarom gaan we dit gewoon vieren. Psychisch gezond blijven en geluksmomentjes zijn ook gewoon heel belangrijk. Ik neem ook aan dat ze voor feestdagen dat advies wel zullen bijschaven. Dan is het natuurlijk aan een ieder wat hij/zij daar mee doet.

Ik heb mijn inkopen voor de feestdagen al gedaan, dus daar gelukkig geen stress meer van.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 17:17

Relaxed schreef:
sureido schreef:
Dat OMT gaat toch ook van links naar rechts, dan weer vrijdag pas bij elkaar, dan weer nu. Lekker wispelturig :P


Die vergaderingen worden volgens mij steeds gezelliger :+


Hier zit het halve parlement in quarantaine :') Gelukkig is er geen vervroegd overlegcomité gepland :+
Ze hadden een uitje met een franse minister en die bleek 's avonds positief te zijn.

BigOne
Berichten: 38269
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 17:20

Wat betreft vieren van Sint en kerst, wel of niet gevaccineerd, doe gewoon voor alle zekerheid een zelftest, iedereen en dan minimaliseer je het risico in ieder geval.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 17:21

pmarena schreef:
Ik denk dat dat juist precies het probleem is met vaccinaties. Dat het lastig met zekerheid te zeggen is of het door de vaccinatie is of anders ook wel gebeurd was. En dat je daarom zowel een slag om de arm moet houden bij zeggen dat iets door vaccinatie komt....als uitsluiten dat iets door vaccinatie komt.

En eerlijk gezegd zie ik dat laatste véél vaker gebeuren terwijl dat imo net zo oneerlijk is.

Ik sluit persoonlijk echt niet uit dat de veelvoud aan aandoeningen van tegenwoordig iets te maken heeft met onze vaccinatiedrang. Als je van worst kanker kan krijgen, waarom dan niet van chemicaliën die je als 6 weken oude baby en regelmatig daarna, ingespoten krijgt..... zeggen dat dat onmogelijk is, daar heb ik niet zoveel mee.

Elke vorm van medicatie kan immers ergens een schakeltje omzetten dat je liever niet wilde....

Maargoed door zoiets te zeggen word je al snel op de wappie-hoop gegooid....


Omdat vaccinaties echt heel goed onderzocht worden. Én de dosis ook bepalend is.
Alles is slecht en giftig als je er teveel van inneemt.

Dus die paar vaccinaties (wat voor je lichaam qua chemicaliën verwerken echt verwaarloosbaar is) ten opzichte van dagelijks een kilo worst bijv? Dat zijn héle andere grootheden en daar hangen dus ook andere risico's aan vast. Zo regelmatig zijn die vaccinaties namelijk helemaal niet.

En al komt iets 'door' het krijgen van de vaccinatie: was een stofje in het vaccin dan de boosdoener of de immuunreactie in het lichaam? Vaak is dat laatste namelijk het geval, wat dus wil zeggen dat bij een COVID besmetting hetzelfde had kunnen gebeuren (daarom zie je die trombose en hartproblemen ook bij de COVID besmettingen terugkomen, volgens mij zelfs vaker dan dat bij vaccins gebeurd).

De opmerking maakt je geen wappie (wat dat betreft eens met Askja), het laat alleen zien dat je wat kennis mist op dat gebied. En dat is geen verwijt, niemand is op elk vlak expert. Maar dan is het belangrijk erbij te zetten dat het jouw persoonlijke visie is en geen feit (zoals jij dat idd al doet).


hahahatsjoe schreef:
bigone schreef:
Vaccinaties werken wel degelijk : [ [url=m/FhXiiI.jpg]Afbeelding[/url] ]


Vaccinaties werken alleen om jezelf minder ziek te maken als je een besmetting op loopt. Je kunt net zo besmettelijk zijn als iemand die niet gevaccineerd is, maar je mag wel overal komen dus je kunt gewoon mensen besmetten, wat een ongevaccineerd persoon die nergens mag komen niet zal doen.

We vallen steeds in herhaling, maar: NEE. Er zit wel degelijk een verschil in hoe besmettelijk een gevaccineerde is over de hele besmetting tov een ongevaccineerde.

Pandora2 schreef:
Fitzroy schreef:
Ik blijf het bijzonder vinden dat vooral anti-vaxers zoveel mensen kennen met bijwerkingen na de prik.
Doet me weer denken aan dat plaatje, dat Relaxed speciaal voor mij gepost had :))


Dan is het even bijzonder dat de pro-vaxxers nooit mensen kennen met bijwerkingen :D
Zoals ik net al schreef, de waarheid zal wel ergens in het midden liggen en het mes snijdt aan 2 kanten.

Zo gek is het niet hoor. Schijnt dat je gemiddeld zo'n 540 mensen kent. Als de incidentie van een bijwerking lager is dan 1:540 is de kans best aanwezig dat jij daar dus niets van gehoord hebt in je kennissen. En als je het dan hebt over 'ik ken iemand die iemand kent', dan zit je op 291.600 mensen omdat die 540 mensen die jij kent ook weer elk 540 mensen kennen (mijn wiskundeskills zijn niet geweldig dus verbeter me als ik het fout heb).

De kans op hartproblemen liggen volgens mij ergens tussen de 1:125.000 en 1:300.000, dat zou betekenen dat jij misschien 1 a 2 mensen kent via-via die zo'n bijwerking gehad hebben. En dan gaan we er al vanuit dat die case ernstig genoeg is om door te vertellen: wat vaak niet zo is.

Bij trombose ligt de kans rond de 1:123.000. Dus daar geldt hetzelfde voor: theoretisch zou je in je tweedegraads kennissen dus zo'n 2 mensen hebben die de aandoening hebben gehad. Maar in je directe kring van ±540 mensen is de kans veel kleiner.

Edit: dat maakt het statistisch gezien ook zo vreemd dat de 'wappies' zo veel mensen kennen. Of hun kring moet al bestaan uit dusdanig veel meer risicogroepen waardoor er mogelijk vaker bijwerkingen te zien zijn, of ze halen van facebook en zetten het neer als 'ik ken die via die en die'. Vind het laatste waarschijnlijker...
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 24-11-21 17:23, in het totaal 1 keer bewerkt

996981
Berichten: 9722
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 17:23

Hoe zit het met het percentage vals negatieve uitslagen bij zelftests?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 17:23

bigone schreef:
Wat betreft vieren van Sint en kerst, wel of niet gevaccineerd, doe gewoon voor alle zekerheid een zelftest, iedereen en dan minimaliseer je het risico in ieder geval.


Idd, maar mijn zusje gaat dat dus niet doen, want allemaal onzin :n

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 17:25

Waar kun je zelftests krijgen? In België enkel bij apotheken maar dat is minstens 8 euro per stuk… dat vind ik persoonlijk onbetaalbaar voor elk uitje.
Online gekeken maar alles uitverkocht op Nederlandse sites precies?

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33798
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 17:25

Ik krijg ze via de universiteit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 17:26

poes schreef:
Waar kun je zelftests krijgen? In België enkel bij apotheken maar dat is minstens 8 euro per stuk… dat vind ik persoonlijk onbetaalbaar voor elk uitje.
Online gekeken maar alles uitverkocht op Nederlandse sites precies?


Kruidvat heb ik ze gekocht. 10 euro voor 5 was het volgens mij?

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 17:33

Dat zijn mooie prijzen. Hier uiteraard weer niet mogelijk. Wel jammer want ik zou graag voor kantoordagen en uitjes testen.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 17:36

Wij gaan het ook vieren, net als oud en nieuw met vrienden. Zijn allemaal gevaccineerd. Kijk daarna wel uit met het zien van mensen en ga inderdaad zelf testen en op dag 5 ook een ggd test doen na oud & nieuw.

Kerst wordt gewoon met mijn vriend zijn ouders en broer & zus en tweede kerstdag met mijn ouders.

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 18:03

Askja schreef:
pmarena schreef:
Ik denk dat dat juist precies het probleem is met vaccinaties. Dat het lastig met zekerheid te zeggen is of het door de vaccinatie is of anders ook wel gebeurd was. En dat je daarom zowel een slag om de arm moet houden bij zeggen dat iets door vaccinatie komt....als uitsluiten dat iets door vaccinatie komt.

En eerlijk gezegd zie ik dat laatste véél vaker gebeuren terwijl dat imo net zo oneerlijk is.

Ik sluit persoonlijk echt niet uit dat de veelvoud aan aandoeningen van tegenwoordig iets te maken heeft met onze vaccinatiedrang. Als je van worst kanker kan krijgen, waarom dan niet van chemicaliën die je als 6 weken oude baby en regelmatig daarna, ingespoten krijgt..... zeggen dat dat onmogelijk is, daar heb ik niet zoveel mee.

Elke vorm van medicatie kan immers ergens een schakeltje omzetten dat je liever niet wilde....

Maargoed door zoiets te zeggen word je al snel op de wappie-hoop gegooid....


Dat vind ik eerlijk gezegd een dooddoener. Niemand hier noemt je met een dergelijke kritische houding een wappie. Een wappie ben je i.m.o. pas als je je volledig laat meeslepen door complottheorieën en types als Engel en Baudet. Als je kortom de weg kwijt bent, dan wel daar bewust voor kiest.
(en elke kritiek op je eigen standpunt afdoen met 'ze zullen me wel een wappie noemen' vind ik nou ook niet bepaald constructief).

Ik bedoel, er zit nogal wat lucht tussen: 'vaccineren geeft enge, nare bijwerkingen, het is levensgevaarlijk, het is puur gif, het wordt ons opgedrongen door big pharma, dat weet ik want de tante van de buurvrouw van mijn beste vriendin is een dag na de vaccinatie dood neergevallen en ik heb zelf onderzoek gedaan' etc. en: 'het zou best kunnen dat vaccinaties meer bijwerkingen hebben dan algemeen wordt aangenomen'.


Eh, nee, het is niet "ze zullen me wel op de wappie-hoop gooien" maar "de ervaring leert dat je met zo'n uitspraak al snel op de wappie-hoop gegooid wordt".

Ik heb niet voor niets geen zin meer om mee te praten in vaccinatie-onderwerpen op Bokt of Facebook, beetje te vaak mijn neus gestoten met in hokjes geduwd worden als je niet mee praat met de meest vertegenwoordigde groep in een bepaald draadje. Voor de ene fanatieke groep ben je een wappie, en voor de fanatieke groep aan de andere kant van het spectrum ben je een on-geïnformeerd schaap :=

Mensen die in zo'n clustertje van een echokamer willen zitten hebben vaak verdraaid weinig behoefte aan nuance. Ben je niet met hen, dan ben je tegen hen. En in plaats van een interessante discussie / wellicht wat herziening van wel hele zwart-wit standpunten, krijg je dan geen inhoudelijke reactie maar alleen maar een berg onplezierige aannames over je heen :=

Maar daarom vind ik het ook niet kunnen om iemand die zich zorgen maakt na het lezen van great reset of agenda zoveel achtige plannen, meteen af te serveren met "oh die persoon is een wappie-trol". Dat kàn niet joh.... niet als iemand het brengt op de manier van het baart me zorgen. Zo duw je mensen alleen maar dieper het rabbit-hole in :(:)

Electra63

Berichten: 17843
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 18:10

Tja, je kan ze verder het rabbit-hole induwen, maar sommige uitspraken zijn zo dom en duidelijk fake, daar kan je niet meer gewoon mee in discussie gaan.

Dit zorgt er ook voor, dat het kabinet geen zware maatregelen durft te nemen, maar blijft polderen.
Iedereen wil zijn plas er over doen en inspraak hebben.

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 18:10

IMANDRA schreef:
pmarena schreef:
Ik denk dat dat juist precies het probleem is met vaccinaties. Dat het lastig met zekerheid te zeggen is of het door de vaccinatie is of anders ook wel gebeurd was. En dat je daarom zowel een slag om de arm moet houden bij zeggen dat iets door vaccinatie komt....als uitsluiten dat iets door vaccinatie komt.

En eerlijk gezegd zie ik dat laatste véél vaker gebeuren terwijl dat imo net zo oneerlijk is.

Ik sluit persoonlijk echt niet uit dat de veelvoud aan aandoeningen van tegenwoordig iets te maken heeft met onze vaccinatiedrang. Als je van worst kanker kan krijgen, waarom dan niet van chemicaliën die je als 6 weken oude baby en regelmatig daarna, ingespoten krijgt..... zeggen dat dat onmogelijk is, daar heb ik niet zoveel mee.

Elke vorm van medicatie kan immers ergens een schakeltje omzetten dat je liever niet wilde....

Maargoed door zoiets te zeggen word je al snel op de wappie-hoop gegooid....


Omdat vaccinaties echt heel goed onderzocht worden. Én de dosis ook bepalend is.
Alles is slecht en giftig als je er teveel van inneemt.

Dus die paar vaccinaties (wat voor je lichaam qua chemicaliën verwerken echt verwaarloosbaar is) ten opzichte van dagelijks een kilo worst bijv? Dat zijn héle andere grootheden en daar hangen dus ook andere risico's aan vast. Zo regelmatig zijn die vaccinaties namelijk helemaal niet.

En al komt iets 'door' het krijgen van de vaccinatie: was een stofje in het vaccin dan de boosdoener of de immuunreactie in het lichaam? Vaak is dat laatste namelijk het geval, wat dus wil zeggen dat bij een COVID besmetting hetzelfde had kunnen gebeuren (daarom zie je die trombose en hartproblemen ook bij de COVID besmettingen terugkomen, volgens mij zelfs vaker dan dat bij vaccins gebeurd).

De opmerking maakt je geen wappie (wat dat betreft eens met Askja), het laat alleen zien dat je wat kennis mist op dat gebied. [knip]



Poeh, je laatste zin komt ook helemaal niet hooghartig over ofzo :=

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 18:12

Zo was die niet bedoeld dus sorry als die zo overkwam, ik zie mezelf ook absoluut niet als expert. Het missen van kennis is namelijk heel normaal en zal voor de meeste mensen op dit onderwerp wel gelden :)