Onze robotstofzuiger Truus is helaas helemaal van slag en wil alleen nog maar rondjes draaien.
Tijd dus voor een nieuwe, maar doen we met of zonder dweilfunctie?
Wat is jullie ervaring met de dweilfunctie? Werkt het goed?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
snorkel1986 schreef:Ik zelf heb bewust voor een zonder dweil functie gegaan iets met deurmatten leek mij dat totaal niet handig wel plan ik ik vaak dat Robbie net klaar is en ik gelijk even er met de dweil langs vlieg ( 2 honden en 2 kids in huis) en als ik dan zie wat er voorvies water er in mijn emmer zit denk ik dat een Robbie alleen vuil verplaatst met dweilen en en verder niet veel meer doet dan een fleurig bloemen luchtje achterlaten( al ligt er aan wat jij in je dweil water doet)
Wiwabalia schreef:Wij hebben de Roomba S9+ en de Brava Jet M6.
Schrik niet, kost wel wat. De Roomba S9+ hebben we bij Coolblue als buitenkansje gekocht (dus wel een klein beetje korting), en de Brava Jet M6 hebben we op marktplaats gescoord (omdat wij dus onze twijfels hadden over een dweilrobot).
Het is voor ons ideaal voor beneden, met 2 franse bulldogs en een duitse herder (vooral de duitser verhaart als een gek). Ik stofzuig nog 1 keer per week zelf, maar dit is meer omdat hij bijvoorbeeld niet achter de bank kan en ik pak dan de hoekjes waar hij niet past (zijn niet veel plekjes maar hondenhaar gaat gewoon ook overal achter liggen). Dweilen doe ik ook zelf eens in de zoveel tijd zelf met de Vileda spray mop (maar ik moet zeggen dat ik hem nog niet heb gepakt sinds 2 weken want de Brava Jet dweilt goed schoon).
Gezien wij ook veel werken, honden hebben, paard, altijd druk druk druk schoot het er snel bij in en werd het beneden smoezelig, iets waar ik erg slecht tegen kan want ik hou van beesten maar ook van een schoon opgeruimd huis (en ik vind het achteraf gezien zijn geld waard omdat het ons veel gemak oplevert). Het blijft boven daardoor ook schoner omdat we dus minder “naar boven lopen”.
Wij hebben trouwens een eiken houten vloer in de woonkamer, en tegels in de gang.
Niqui schreef:Ik denk ook niet dat een apparaat beide goed kan. Wij hebben alleen een dweilrobot van Medion. Heel tevreden over! Hij zuigt dus niet maar dweilt alleen. Die combinatie van Wiwabalia lijkt me superhandig als ze met elkaar communiceren.
chocky84 schreef:Niqui schreef:Ik denk ook niet dat een apparaat beide goed kan. Wij hebben alleen een dweilrobot van Medion. Heel tevreden over! Hij zuigt dus niet maar dweilt alleen. Die combinatie van Wiwabalia lijkt me superhandig als ze met elkaar communiceren.
Ik denk er ook over om deze dweilrobot te gaan kopen, gaat deze ook over vloerkleden heen of ontwijkt hij deze?
posje schreef:Ik lees even mee. Wij willen ook een robotstofzuiger en robotdweil. Groot huis met beneden natuurstenenvloer en boven laminaat. We hebben de paarden aan huis en verder honden en een kat binnen. Veel haar, zand en ook wat hooi en stro dus wat naar binnen gelopen wordt.
Ik zoek een robot die goed navigeert, zichzelf leegt en zelf naar station teruggaat. De Irobots die Wiwabalia heeft lijkt ideaal, maar wel erg duur. Iemand goede ervaring met iets minder dure varianten.