Wij hebben, net als de meeste mensen verwacht ik, best wat spullen op zolder liggen. We zitten nu nog in een verbouwing en bewaren het meeste, wie weet komt het nog van pas. Daarna komt er een grote opruiming. Hoe kunnen wij de zolder zo goed mogelijk vochtvrij houden? Er ligt stof (kussens van de tuinbank, slaapzakken) en ook administratie. We hebben een aantal plastic bakken gekocht, maar daar past niet alles in en we hebben nu de ruimte niet om te reorganiseren. Is er een apparaat dat het vocht uit de zolder kan halen? Het is niet geïsoleerd, bewust voor gekozen om de plafonds goed te isoleren.
chanicha
Geplaatst: 20-11-21 15:25
Misschien een paar vochtvreters bij de Action halen?
Heb een grote luchtontvochtiger van de bol.com met een reservoir van zes liter. Werkt super. Om de dag zit het reservoir vol. Je merkt het echt dat het textiel niet klammig aanvoelt.
@liberia: klim jij dan om de dag op zolder om het reservoir te legen? Lijkt me iets dat ik gauw zou vergeten...
belle_boef
Geplaatst: 20-11-21 21:46
Sting schreef:
Bedankt!
@liberia: klim jij dan om de dag op zolder om het reservoir te legen? Lijkt me iets dat ik gauw zou vergeten...
Je hebt ze ook met afvoer slangetje. Evt. Uit een raam of als je een afvoer een verdieping lager in de buurt hebt op die manier
ikke
Geplaatst: 20-11-21 21:56
Is het niet simpeler om bij je lokale opslag een boxje te huren? Zeker voor vochtgevoelig spul kan ik dat aanbevelen.
https://www.allsafe.nl/ Ik heb bij een lokale vestiging van deze club een ruimte van 2,5x4,5mtr voor 125 euro per maand....... Ze hebben ze groter en kleiner, net wat je nodig hebt.
Sting
Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-21 12:43
We gaan eens kijken wat voor luchtontvochtigers er allemaal zijn. Bedankt!
liberia
Geplaatst: 21-11-21 16:43
Om de dag legen is genoeg. En je kunt het ook uit het raam in de dakgoot gieten….