Welke laptop

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LiannePuthzy

Welke laptop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-21 22:22

Wie kan mij helpen? Ik ben langzaam op zoek naar een nieuwe laptop. Ik heb nu een laptop van asus, welk model echt geen idee. Heb de laptop nu zo’n 3,5 jaar. Al vrij snel kreeg de laptop het probleem dat hij het niet meer deed zonder oplader. Dit nooit als een probleem ondervonden. Maar nu begin ik het wel irritant te vinden.
Ook vind ik het nog wel eens leuk om Sims 3 te spelen (zo’n 2 a 3 uitbreidingspaketten tegelijkertijd) maar dit lijkt mijn laptop niet aan te kunnen. Valt na ongeveer 15 a 20 minuten spelen uit.
Laptop moet geschikt zijn:
-schoolwerk
-en dus de Sims 3

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 23:02

Ik heb exact hetzelfde probleem gehad met mijn vorige Asus, eigenlijk vanaf het begin, alsof er een slecht contact tussen de batterij en het systeem zat. Mijn nieuwe Asus heeft dat niet.

Wat je beschrijft qua uitvallen, heb je de ventilator wel eens schoongemaakt? Na 15-20 minuten uitvallen klinkt typisch als een oververhittingsprobleem namelijk, meer dan een werkelijk ongeschikt zijn probleem.

Verder is de vraag een beetje wat je budget is. Sims 3 is ondertussen 12 jaar oud, dat zouden de meeste computers boven het budget-segment wel moeten kunnen spelen.

Zou je je systeeminformatie kunnen delen van je huidige laptop?
Dit kan je door op start te klikken (of op het windows-logo van je toetsenbord te drukken) en dan info te typen. Even geduld en dan komt er als eerste optie Systeeminformatie tevoorschijn. Als je daar de informatie van kopieert of een screenshot van maakt, is het duidelijker waar je nu vanaf komt.

Dus dit gedeelte (van mijn laptop, deze heb ik in augustus voor 800€ gekocht):
Afbeelding

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 23:10

Ik heb zo geen tips maar Sims 3 draaien op een laptop wordt echt lastig tenzij je een game laptop aanschaft. Mijn vriend is nu een aparte PC aan het maken zodat ik Sims 3 kan spelen, want mijn HP ProBook trekt het niet :Y) de graphics zijn gewoon te zwaar en juist omdat het spel oud is, draait het niet goed op zwakkere PCs. Het spel is slecht geoptimaliseerd en heeft daarom veel meer power nodig dan recentere spellen.

Wat is je budget?

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 23:19

Asus heeft inderdaad wel een goede bescherming tegen oververhitting. De gehele laptop valt uit, of in mijn geval ook wel eens alleen het beeldscherm. Ik heb dit alleen bij mijn Formule 1 spel, daar wordt hij behoorlijk warm en soms valt het beeldscherm dan dus uit. En ik heb iets van twee keer gehad dat de gehele laptop uit was, dit was bij een ander spel maar bij erg warm weer. Dit heb ik heel gemakkelijk verholpen door een laptopkoeler te kopen. Als ik deze aan heb, gaat alles super. Ik heb deze (natuurlijk niet leverbaar nu, maar ze hebben wel vergelijkbare): https://www.bol.com/nl/nl/p/greenure-la ... 1358/?s2a=

Ik weet niet of jij ook de gewoonte hebt om gewoon lekker op de bank met de laptop op schoot te zitten en te gamen, maar juist daarvan worden ze dus ook zeer warm. Dan is zo'n koeler wel ideaal.

Ik zie hier dat mensen zeggen dat Sims 3 niet op een laptop gespeeld kan worden.. Op mijn hele oude Asus (2011) ging dat al super.. En dat was ver voordat ik de koelers ontdekt had en het was geen gaming laptop.. Wel een goede (voor toen), maar geen gaming.. Dus dat moet zeker kunnen op een laptop..

Wat voor laptop je ook koopt, ik zou zeker even naar een koeler kijken. Alleen sluit hem niet aan op de USB van de laptop maar op netstroom, want hij maakt de USB poorten kapot..

Mando

Re: Welke laptop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 06:08

Ik zit ook te kijken en onze it collega zei, kijk naar een lenovo die hebben goede prijs kwaliteit verhouding.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 06:27

Nooit van mijn leven neem ik weer een lenovo.. ik heb er één gehad en wat een ramp was dat ding.. Om maar te zwijgen over de meer dan treurige "service" van lenovo..

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 06:40

Wat is je budget?
Sims 3 is er ook voor de Mac, en de Macbook Air M1 heb je al voor minder dan 1000 euro en is echt heel goed, ook met zware programma’s. De accu gaat enorm lang mee, en ze zijn heel degelijk en waardevast.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 07:26

Ik heb goede ervaringen met Dell en HP. Maar ik speelde er geen spellen op.

blubblabhoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 07:39

Ik ben zelf heel erg fan van m’n MacBook Pro, maar kan me voorstellen dat dat boven budget is. Hij draait moeiteloos de Sims 4.

Zelda_Link

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 08:10

Ik heb vroeger heel veel HP, Asus en lenovo laptops (werk en privé) versleten. 2, hooguit 3, jaar gingen die dingen mee en dan kregen ze allerlei problemen, waren ze te verouderd of konden ze niet meer zonder oplader.

Toen een jaar of 5 geleden de keuze gemaakt over te stappen naar Macbook Air. Het kostte even iets meer in aanschaf maar ik wil nooit meer terug naar Asus en lenovo! Het werkt nog altijd super. Ik raad je echt aan over te stappen, maar dat is natuurlijk je eigen keus en ligt eraan wat je voorkeur is. Je kunt wel de sims 4 er moeiteloos op draaien, die kost bijna niks meer.

Als je een Windows computer wele, zou ik voor Asus gaan. Lenovo is echt een slechte kwaliteit en service is er niet, dat heeft Asus veel beter geregeld. Hp heeft tegenwoordig ook goede laptops voor een goede prijs.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 08:11

Sims 4 is ook veel beter geoptimaliseerd, die draai ik ook zonder problemen op mijn ProBook. Vergis je niet in de zwaarte van Sims 3, die krijg je echt moeilijk gedraaid.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 08:42

Ik heb hier al een jaar of 8 een Lenovo, die draait met Photoshop en Sibelius (muzieknotatie), beiden vrij zware programma's. Doet het nog steeds prima. Maar dat was ook niet uit het budget segment, maar een wat duurdere versie.
Voor mijn werk heb ik een HP Elitebook. Ook fijn ding. Draait prima de externe cloud en werkomgeving van mijn werk. Maar geen games op gespeeld.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 08:53

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 09:18

Ik ben erg gehecht aan mijn HP 2 in 1 laptop, 14 inch.
Ideaal om mee te nemen, hij is heel erg compact. Prima te gebruiken op school en in de trein.

Ik weet niet precies de specificaties van de mijne, het was niet de goedkoopste uit die serie, maar hij kan echt alles, ook photoshop en indesign draaien hier prima op :j

Ik heb thuis wel een docking station liggen met 2 extra monitoren.
Onderweg kan ik prima de hele dag op het 14 inch scherm werken, maar thuis vind ik 2 grote schermen wel fijn werken.

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 19:58

Ik zie hier allemaal tips voorbij komen, maar ik heb nog niemand een videokaart zien noemen. Ikzelf ben een gamer en ik game op een gewone laptop met een goede videokaart. Een videokaart heb je nodig om games soepel te kunnen draaien. Ik zou je aanraden om te kijken voor een laptop met besturingssysteem van AMD met een videokaart van hetzelfde merk. Deze zijn prijs kwaliteit een stuk voordeliger dan intel met nvidia kaarten.

Kijk voor het gamen ook zeker naar iets wat het koelen van je laptop vergemakkelijkt. Dit kan inderdaad met een koelmat, maar is ook al goed te handhaven met een laptopkussen. Hierdoor kan je je laptop op een vlak oppervlakte zetten, maar toch op schoot nemen.

Qua laptop zou ik bijvoorbeeld kijken naar zoiets. Niet te duur, goede specificaties met een goede processor en een goede videokaart voor die prijs. Als ik kijk naar de computer eisen die de sims 3 nodig heeft zou deze laptop de game dus moeten kunnen draaien. Het is dan weliswaar geen ASUS, maar dit zou net zo goed moeten zijn.
https://www.campusshop.nl/lenovo-ideapa ... cificaties

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 21:01

Zou als merk ook zeker eens naar Acer kijken. Die doen tegenwoordig niet veel meer onder Asus of hp.

Lenovo zou ik inderdaad ook niet doen. Service is drie keer niks, hp is in reparatie echt verschrikkelijk duur.

Werk zelf in een computerzaak en wij verkopen dus voornamelijk Acer of Asus. En wat hierboven inderdaad ook gezegd wordt, let op de video kaart. Een standaard intel uhd graphics kaart is niet echt geschikt om mee te gamen.

AMD is een goed alternatief en doet het op sommige vlakken zelfs beter dan intel. Zou je gewoon eens laten informeren bij een goede zaak. (dus geen mediamarkt oid) denk zelf dat je niet per see een gamelaptop nodig hebt voor sims maar wel 1 die zwaarder is dan de huis, tuin en keuken modellen.

rowindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 21:03

Dit topic komt als geroepen! Mijn oude lenovo yoga 11e staat op het punt om te ontploffen (ja echt :')) en ik wou toevallig een nieuwe laptop kopen!

Lenovo zou k nooit weer kopen. Waardeloze laptops

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 21:37

Ja, ik was er een beetje vanuit gegaan dat het bekend was dat er een videokaart in moet zitten die het spel aankan :+ Mijn Asus heeft een Intel i7 processor, 16GB RAM en NVIDIA Geforce GTX 1050 videokaart, deze doet het super met gaming. Maar intussen zijn er vast alweer betere videokaarten uit, dat houd ik dan weer niet zo bij, ik heb mijn laptop alweer 2,5 jaar. Ik kan bij deze laptop ook rustig met Lightroom en Photoshop aan de gang gaan terwijl ik daarnaast Riding Club Championships op Steam speel, allemaal geen probleem.. Verder speel ik nog Farming Simulator 19 en Formula 1 2017. Deze doen het er ook super op, ik heb Rollercoaster Tycoon Deluxe er ook op via Steam (RCT 1, 2 en 3, deze doet het ook super maar heb ik alweer langer niet meer gespeeld.. Zoo Tycoon (de oude, met CD-rom) doet het ook super met Marine Mania erbij maar speel ik ook bijna nooit.. Maar ze doen het dus wel.. Sims 3 heb ik een keer weggedaan, dus die kan ik niet meer voor je testen.. Maar als dat op Windows 10 kan, doet hij het er zeker op..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 21:44

Grappig, mijn Asus heeft hetzelfde probleem gehad... Na 3,5 jaar moest er ook echt een nieuwe komen.
Nu alweer meer dan 5 jaar dezelfde Lenovo, heel erg blij mee...

Maar ik draai er niet echt zware programma's op... Het is wel fijn dat hij na 5 jaar nog met gemak 2-3 uur zonder lader kan :)

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-21 22:07

Janine1990 schreef:
Grappig, mijn Asus heeft hetzelfde probleem gehad... Na 3,5 jaar moest er ook echt een nieuwe komen.
Nu alweer meer dan 5 jaar dezelfde Lenovo, heel erg blij mee...

Maar ik draai er niet echt zware programma's op... Het is wel fijn dat hij na 5 jaar nog met gemak 2-3 uur zonder lader kan :)

Ik had inderdaad al meer op internet gelezen dat ik niet de enige ben met dit probleem bij een asus laptop, wil daarom ook geen asus meer. Eerder dell, hp, MacBook ect.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 22:08

Nu ben ik geen kenner... Maar als je het geld hebt en wilt uitgeven, zou ik wel voor een MacBook gaan...

En ik heb geen enkel Apple apparaat in huis, buiten mijn 10 jaar oude ipod om (die het nog steeds perfect doet), dus ik ben niet echt van de Apple promotions...

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 22:52

Ik zou dus juist altijd voor Windows gaan..