Niche Parfums

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Niche Parfums

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-22 21:13

Ja dat is sowieso altijd fijn :D

Melanie_D
Berichten: 1004
Geregistreerd: 08-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 21:15

Die tip van de FB groep van parfumista's had ik beter niet kunnen krijgen :$ :D

Siers83

Berichten: 7350
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Niche Parfums

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 21:45

Zei ik toch! Maar ook is het wel fijn. Je kunt zo verschillende geuren voor niet teveel geld( nou ja een beetje minder) proberen en als het niets voor je is verkoop jet het of ruil je het. Ik vind het echt een leuke groep en heb er al veel geleerd ook

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-22 11:12

Olympia96 schreef:
Ik ben ook aangemeld bij Parfumado. Koopziek en nieuwsgierig. :+

Dit staat er op mijn lijst. Zie foto hieronder. Ik heb maar wat gedaan. :o? Is het een goede keuze als je houdt van de welbekende L’eau D’issey en Eternity? Beetje bloemig en fris zeg maar. Talkerig vind ik ook nog wel lekker.

Iemand nog goeie tips voor me?

[ [url=m/mD7P4j.png]Afbeelding[/url] ]


Als je poederig kan waarderen is True Lust uit mijn OP wellicht het probeeren waard.
Maar mijn voorkeuren zijn vaak ècht heel poederig :+
Dat is de minst poederige namelijk.
De bekende gouden fles van mij is heel extreem :Y)

Parfumaria heeft ook van die test setjes via de site.
Ze heeft vooraf geselecteerde met bijvoorbeeld "gourmand" "poederig" "fruit" oid.
Maar je kan ook zelf een aantal testers uitkiezen van verschillende geuren.

Had trouwens nog gekeken welke Fugazzi mijn man had gekregen. Het was de Four, warm cashmere :+:
Ik doe hem ook op... dat is het voordeel dat vrijwel alle niche parfums unisex zijn :')

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 11:23


Melanie_D
Berichten: 1004
Geregistreerd: 08-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 19:30

Vandaag gaat mijn parfum van Scherzo op de bus! Ben zo benieuwd. Mijn kalender is al gevuld voor de rest van het jaar *D Ik heb via de fb groep ook Rosendo no6 overgenomen. Helaas viel die wat tegen. Maar wel leuk om op deze manier te ontdekken wat wel en niet bij me past!

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-22 21:50


Melanie_D
Berichten: 1004
Geregistreerd: 08-01-05

Re: Niche Parfums

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 14:26

Vandaag heb ik de Scherzo van Miller Harris binnen gekregen. Ik vind 'm heerlijk! Toen ik de parfum op spoot dacht ik wel even 'oei, die komt flink binnen', maar al vrij snel daarna vond ik 'm lekker ruiken. Heerlijk bloemig en erg geschikt voor in de lente. Ik ruik er ook iets houtigs in en daar ben ik normaliter wat minder van, maar het stoort me totaal niet in deze geur.

Inmiddels al aardig wat andere geurtjes geroken en ik blijf mijn 2 geuren van Nobile en de Arabians Tonka het meest bijzonder vinden. Dus ik heb het vermoeden dat, naast de geur van Nobile die ik al gekocht had, er binnenkort ook een fles Il Sentiero degli Dei komt van hetzelfde merk. En wellicht ook de Arabians Tonka ooit nog. De Erba Pura van Xerjoff blijft ook op mijn lijstje staan, maar ja... Die prijs hè ;)

Grappig, want ik droeg altijd frisse, zoete parfums zoals Marc Jacobs. Maar sinds ik bij ParfuMaria ben geweest en me echt wat meer ben gaan verdiepen in de wereld van de nicheparfums, blijk ik ook te houden van de poederige, oriëntaalse geuren.

Siers83

Berichten: 7350
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Niche Parfums

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 15:07

Xerjoff ben ik ook benieuwd naar. Maar ik durf er geen testers van te kopen. Bang dat ik verliefd word en een fles wil :')

Melanie_D
Berichten: 1004
Geregistreerd: 08-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 15:52

Siersma schreef:
Xerjoff ben ik ook benieuwd naar. Maar ik durf er geen testers van te kopen. Bang dat ik verliefd word en een fles wil :')


Ja, beter niet aan beginnen... :D

Siers83

Berichten: 7350
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 18:50

Ik kreeg vandaag Fugazzi- Angel Dust binnen van Parfumado. Wat een heerlijke frisse zachte geur maar wel een die aanwezig is! Ik had vorige maand Parfum 1 van Fugazzi en die is ook al zo lekker! Helaas mag ik van mijn vent geen fles meer kopen, hij vind het te duur _-:(

Melanie_D
Berichten: 1004
Geregistreerd: 08-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 15:25

Inmiddels heb ik weer een parfum binnen via Parfumado: Parfum Trouvé van Miller et Bertaux. Even wennen, want dit is een geur die ik normaal niet zou uitkiezen. Maar wel weer erg lekker hoor!

Daarnaast via de Parfumista's FB groep ook weer wat samples gekocht. Ik merk dat ik de parfums van Montale, hoe verschillend ook, erg lekker vind. Arabians Tonka blijft mijn favoriet. Maar ook de Intense Tiaré valt met een zomerachtige kokosgeur erg in de smaak. En de zoetige, oosterse geur van Sweet Oriental Dream vind ik ook heel lekker. Nog meer Montale liefhebbers hier? Zijn er nog geuren van dit merk die jullie aanraden? Ik zit eraan te denken om een 'little treasure box' te kopen van ze, maar zoveel keuze, zoveel keuze....

Hoe bewaren jullie trouwens je parfums? Ik had, om te beginnen, een klein plekje in een kast vrijgemaakt. Maar dat is inmiddels al niet meer genoeg :D In de FB groep zie ik soms de mooist ingerichte kasten voorbij komen, maar dat gaat me dan weer net even wat te ver voor nu, haha! Maar wellicht hebben jullie goede tips om samples en/of de flesjes van Parfumado handig te bewaren.

Popstra
Berichten: 13758
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Niche Parfums

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 16:17

Ik heb ze in mijn kledingkast zodat ze donker staan. Dat is beter voor de houdbaarheid.
Vind de prachtige flessen uit stallen heel mooi staan maar het gaat me om de inhoud en die is kostbaar. Dus koel en donker

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-22 17:07

Popstra schreef:
Ik heb ze in mijn kledingkast zodat ze donker staan. Dat is beter voor de houdbaarheid.
Vind de prachtige flessen uit stallen heel mooi staan maar het gaat me om de inhoud en die is kostbaar. Dus koel en donker


Niche parfums hoeven niet perse donker te staan ;)
Ze vervliegen ook niet, dat is het grootste verschil met synthetische geuren.

Attitude

Berichten: 3092
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: voor jou een vraag voor mij een weet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 18:17

Hier ook een groot fan van Montale maar vindt ze echt niet allemaal lekker.
Favoriet is inderdaad Arabians Tonka maar ook de sensual instinct.

N4N4
Berichten: 1111
Geregistreerd: 15-10-15

Re: Niche Parfums

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 18:22

Intense café en pure gold van montale is ook heerlijk :)

Popstra
Berichten: 13758
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 19:15

Echte parfum moet zeer zeker wel donker bewaard worden :j
De echte oude niche merken gebruikte niet voor niks ook donker gekleurd glas voor de flacons. En de geur blijft ook zeer zeker niet jaren goed. Er zit een houdbaarheid aan.
Syntetische geuren blijven juist langer goed omdat ze chemisch zijn

Goed voorbeeld is Robert Piquet. Al zijn geuren zitten al sinds de 40er jaren in een zwart glazen flacon

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-22 19:27

Ik heb andere informatie gekregen bij de winkels waar ik mijn niche parfums koop :')

Dus geen idee wat nu klopt.
Maar als je naar de oudste parfums kijkt zaten die in een glazen fles met hand vernevelaar.
En als het in een ondoorzichtige of stenen fles zit, hoeft het imo sowieso niet in het donker, want dan kan er geen licht bij komen.
40 jaar vind ik niet zo oud, wanneer je naar de echt oude parfum huizen kijkt, hadden/hebben ze vrijwel allemaal glazen flessen gebruikt.

Chemische geformuleerde geurtonen kunnen vaak niet tegen warmte en licht, de chemische verbindingen gaan uit elkaar.
Waardoor er een dropachtige of muffe lucht gaat ontstaan.
Ik heb bijna nog nooit een designer parfum met synthetische geurnoten er in geroken die na een jaar nog hetzelfde rook als er voor eer die eenmaal aangebroken was. Die veranderen allemaal na enige tijd open.

Au de toilettes trouwens ook, maar dat komt omdat het een verdunning is, dan maakt het niet uit wat de oorsprong van de geuren is.

Maar gezien er meerdere uitleggen logisch zijn... zekerheid voor alles en toch donker zetten dan maar? :+
Bij mij staat het sowieso in een kleedkamer met weinig licht.

Popstra
Berichten: 13758
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 20:21

Sinds de 40er jaren schreef ik ;)

Kan mij overigens goed voorstellen dat men graag zijn mooie collectie flessen mooi neer zet om er van te genieten. Maar het word toch echt veel geadvisseerd ze koel en donker te bewaren. Of het nu niche is of niet. Google maar

Melanie_D
Berichten: 1004
Geregistreerd: 08-01-05

Re: Niche Parfums

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 20:46

Zelf heb ik ze inderdaad ook donker staan en zoveel mogelijk in de doos. Heb ook beide verhalen gelezen, maar neem het zekere voor het onzekere.

Sensual Instinct van Montale spreekt me op basis van de beschrijving ook aan, dus die ga ik ook zeker eens proberen!

Melanie_D
Berichten: 1004
Geregistreerd: 08-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 22:45

Ik heb inmiddels via iemand een hele zooi aan Montale samples van 2 ml weten te scoren. O.a. sensual instinct zit erbij, maar nog veel meer geuren waarmee ik niet kan wachten ze op te spuiten, haha! Zo kan ik fijn ontdekken wat bij me past en wat niet en ik denk dat er binnenkort wel een fullsize fles van het één of ander bezorgd wordt ;)

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Niche Parfums

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-22 09:20

Ja Montale heeft gewoon iets...
Maar ik ben sowieso wel van de poederige en wierrook achtige geuren, dus dan zit je bij Montale sowieso wel goed :')

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 09:54

Ik heb m'n Parfumado weer aangeslingerd. Ik vond vorige keer de Escentric04 zo lekker! Iemand tips voor een uniseks geur? Mag zwaar zijn.

Melanie_D
Berichten: 1004
Geregistreerd: 08-01-05

Re: Niche Parfums

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 20:46

Fragrantica geeft deze als optie: Cedrat Boisé van Mancera, ook bij parfumado te krijgen. Wellicht een optie?

Ik las goede verhalen over Mirko Biffini en zag toen Klito voorbij komen in de fb groep. En (ondanks de ietwat vreemde naam), wat een heerlijke geur! Een beetje zeepachtig, alsof je de winkel van Lush binnenwandelt. Haiku, van hetzelfde merk, staat nu ook hoog op mijn lijstje. Jullie bekend met deze geuren?

PSvanLot

Berichten: 10143
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 12:38

Dit topic staat al heel lang stil, maar misschien kunnen we het nieuw leven inblazen?

Deze week maar eens lid geworden van Parfumado en kan natuurlijk wel wat tips gebruiken!