Niche Parfums

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Niche Parfums

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-21 20:24

Ja hij is bijzonder... maar zo blij dat ik die ooit heb ontdekt.
Ben er trouwens op gekomen door True Lust.
Dat is een mix tussen putain des palaces en Dangerous complicity.
Die is ook net wat meer draagbaar.

chanicha

Berichten: 12156
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 20:29

Ik heb Confetto van Roma, weet niet of dat erbij hoort :o?

Kinke

Berichten: 20533
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Niche Parfums

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 20:54

Roses greedy en Southern Bloom vind ik echt niet lekker. Toch handig die testers :)

Melanie_D
Berichten: 1004
Geregistreerd: 08-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 16:42

Ik geef dit topic even een schopje. Onlangs een geurenworkshop gevolgd bij Parfumaria en sindsdien helemaal om! Er is echt een wereld voor me open gegaan.

Na de proeverij heb ik zelf La Danza delle Libellule van Nobile gekocht, een lekkere geur met groene appel. Qua testers heb ik Arabians Tonka van Montale, Il Sentiero degli Dei van Nobile en Erba Pura uitgekozen. De laatste was overigens mijn favoriet, maar vond ik vooralsnog even te duur. Wellicht later, als de tester me goed blijft bevallen. Ik vond vooral de wat Oosterse, poederachtige geuren erg lekker, maar zoals je aan mijn aankoop ziet beviel ook het zoetere segment me wel.

Inmiddels heb ik ook een account aangemaakt bij Parfumado en krijg ik daarvan volgende week mijn eerste parfum. Dat zal Scherzo van Miller Harris worden. Deze heb ik overigens nog niet geroken, dus wellicht dat iemand hier ervaring mee heeft?

En ik ben benieuwd of iemand wellicht tips heeft voor nieuwe geuren? Ik ben nog helemaal nieuw in deze wereld en er is nog zóveel te ontdekken *\o/*

Siers83

Berichten: 7350
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Niche Parfums

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 17:22

Scherzo is momenteel mijn favo! Ook nav een decant van parfumado. Ik heb een halve fles kunnen kopen voor een mooie prijs via fb. Ik word nog steeds heel blij van dat parfum

Ik had vorige maand Fugazzi parfum 1 via Parfumado. Wat een supergeur! Zacht maar toch heerlijk warm en blijft ook lang hangen. Ik wil een fles maar die prijzen he

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-22 17:52

Ja mijn man had er 1 van Fugazzi gehad voor zijn verjaardag, erg lekker :j

Melanie_D
Berichten: 1004
Geregistreerd: 08-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 20:21

Siersma schreef:
Scherzo is momenteel mijn favo! Ook nav een decant van parfumado. Ik heb een halve fles kunnen kopen voor een mooie prijs via fb. Ik word nog steeds heel blij van dat parfum

Ik had vorige maand Fugazzi parfum 1 via Parfumado. Wat een supergeur! Zacht maar toch heerlijk warm en blijft ook lang hangen. Ik wil een fles maar die prijzen he


Dat maakt me nog nieuwsgieriger! Ben erg benieuwd. Het abonnement bij Parfumado is wat mij betreft een fijne manier om op te bekijken wat bij me past.

Ik las trouwens in het topic dat er gevraagd werd naar ervaringen over de geurenproeverij bij Parfumaria. Wat mij betreft een echte aanrader. Maria is een heel kundige en enthousiaste dame. En ook fijn dat je 3 proefmonsters mee mag nemen. Ik was onder de indruk van de collectie die ze heeft staan.

Siers83

Berichten: 7350
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Niche Parfums

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 20:24

Ik wil daar ook nog eens heen idd. Maar ze sit zo’n pokke eind weg voor mij helaas. Al schijnt de online van Skins ook goed te zijn

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Niche Parfums

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-22 20:31

Ja ik vond het ook echt heel gaaf... toen ook meteen mijn collectie aangevuld met 2 nieuwe :')

Melanie_D
Berichten: 1004
Geregistreerd: 08-01-05

Re: Niche Parfums

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 20:39

Haha, dat kan ik me voorstellen... Ook ik heb me flink moeten inhouden om het bij één parfum te houden. Ik geloof dat we er zo'n 30 hebben geroken en de geuren die ik niet zo lekker vond waren op 1 hand te tellen. Vooraf dacht ik dat ik vooral van de zoete of frisse geuren zou zijn. Maar de oosterse, wierrookachtige geuren (arabians tonka, hmmmm) vond ik tegen alle verwachtingen in ook heerlijk, evenals de poederachtige geuren.

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Niche Parfums

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-22 20:52

Ja ik ben vooral van de poeders, kan je ook aan mijn top 3 zien :')

-putain des palaces Etat libre d'orange
-Gold 2 Acqua di Genova
-True Lust, Etat libre d'orange

Siers83

Berichten: 7350
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Niche Parfums

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 21:44

Ik ben juist van de warme zware kruidige geuren, ook vooral unisex geuren trouwens. Heb net trouwens een goedkope geur gekocht in een fles, €10. Dat is Sultan Noir. Een goedkope geur maar zo lekker en blijft goed hangen ook nog. Ik ruik vooral heel veel tabak en ik hou dr van

Siers83

Berichten: 7350
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 21:46

Melanie_D schreef:
Haha, dat kan ik me voorstellen... Ook ik heb me flink moeten inhouden om het bij één parfum te houden. Ik geloof dat we er zo'n 30 hebben geroken en de geuren die ik niet zo lekker vond waren op 1 hand te tellen. Vooraf dacht ik dat ik vooral van de zoete of frisse geuren zou zijn. Maar de oosterse, wierrookachtige geuren (arabians tonka, hmmmm) vond ik tegen alle verwachtingen in ook heerlijk, evenals de poederachtige geuren.

Kijk eens bij El Nabil. Zijn heerlijke oosterse geuren voor een hele mooie prijs. Blijven lang hangen ook. Ik heb er 2, maar pak ze te weinig helaas.

Soepblik
Berichten: 1152
Geregistreerd: 26-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 22:50

Bij mij stond Guerlain L'instant Magic al heel lang op het lijstje, maar die was opeens nergens meer verkrijgbaar. Toen was ik vorig weekend in Parijs, en liepen we spontaan tegen de originele, eerste Guerlain winkel aan! :D kortom, meteen meegenomen. En god, wat is dat een heerlijke geur.

Melanie_D
Berichten: 1004
Geregistreerd: 08-01-05

Re: Niche Parfums

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 23:09

Oei, El Nabil ziet er inderdaad goed uit. En niet duur! Die gaat op mijn lijstje. Ik ga eerst maar eens op mijn parfum van Parfumado wachten, die volgende week komt. :D

Eleeke

Berichten: 2032
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 07:50

Ik begon met Parfumado en heb voor mijn thuiswonende dochter nu ook een abonnement.

Deze keer hebben we allebei een geur die we echt heel vies vinden.
Zoals ik het omschrijf : alsof ik de hele dag bij een banketbakker heb gewerkt en de geur nog in mijn kleren hangt :

Montale : chocolate greedy

Dochter, alsof ik de resten van een kampvuur over mezelf heen gestort heb :
Yvra -1500- L' Essence de Distance

We gaan dus ook maar eens naar Parfumaria voor een geurenproeverij :D

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 09:06

O die Chocolate Greedy ben ik juist benieuwd naar, haha. Maar ik hou wel van gourmands heb ik ontdekt. Ik heb er eentje die ruikt naar gesuikerde vanillekoekjes en ik vind dat heerlijk. :D

Siers83

Berichten: 7350
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 10:21

Eleeke schreef:
Ik begon met Parfumado en heb voor mijn thuiswonende dochter nu ook een abonnement.

Deze keer hebben we allebei een geur die we echt heel vies vinden.
Zoals ik het omschrijf : alsof ik de hele dag bij een banketbakker heb gewerkt en de geur nog in mijn kleren hangt :

Montale : chocolate greedy

Dochter, alsof ik de resten van een kampvuur over mezelf heen gestort heb :
Yvra -1500- L' Essence de Distance

We gaan dus ook maar eens naar Parfumaria voor een geurenproeverij :D

Ben je al lid van Parfumista’s op fb? Dan daar ruilen of verkopen

Eleeke

Berichten: 2032
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 10:57

Nee dat ben ik niet . Wat een goed idee, dankjewel
Heb je misschien een link of de naam voor me. Ik kan ze niet vinden helaas.
Gevonden, geen pagina maar een groep

Siers83

Berichten: 7350
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Niche Parfums

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 11:23

Idd een groep, heel gezellig maar wel vreselijk duur _O-

Olympia96

Berichten: 3299
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 15:19

Ik ben ook aangemeld bij Parfumado. Koopziek en nieuwsgierig. :+

Dit staat er op mijn lijst. Zie foto hieronder. Ik heb maar wat gedaan. :o? Is het een goede keuze als je houdt van de welbekende L’eau D’issey en Eternity? Beetje bloemig en fris zeg maar. Talkerig vind ik ook nog wel lekker.

Iemand nog goeie tips voor me?

Afbeelding

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 16:04

Heb je een kortingscode gebruikt Olympia? Dan krijg je 7,50 korting. Die van mij is ZL2XYzY4E, eerder in het topic staat geloof ik nog een andere.

Met de geuren kan ik je niet helpen, mijn smaak is ongeveer tegenovergesteld. :D Alhoewel, ik heb van Fugazzi de In Love With The Cocos en die vind ik iets te zacht en bloemig, maar misschien vind jij het dan juist wel een lekker zomergeurtje.

Olympia96

Berichten: 3299
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Niche Parfums

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 16:09

Owhhhh had een welkomstkorting via de website genomen. Dus dat kansje is voorbij.
Maar aardig aangeboden!

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-22 16:43

Dani schreef:
Heb je een kortingscode gebruikt Olympia? Dan krijg je 7,50 korting. Die van mij is ZL2XYzY4E, eerder in het topic staat geloof ik nog een andere.


Wel zo netjes (en wettelijk verplicht) om te melden dat het een affiliate link is, dus dat je voordeel hebt als anderen jouw link gebruiken. ;) :P

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 19:34

O joh, daar had ik niet eens bij stilgestaan. Ik dacht vooral, zonde als ze meer betaalt dan nodig. :))