Ik heb sinds vandaag een nieuwe buurvrouw. Toen ik zelf in de straat kwam heb ik mijn buren allebei een mandje gedaan met wat lekkere dingen een paar speciaal biertjes en een flesje wijn. Met een kaartje er in. Hopelijk verzacht dit een beetje het lawaai overlast. Vriendelijke groeten de nieuwe buurvrouw en als er wat is: bel gerust aan.
Dit werd enorm gewaardeerd.
Nu krijg ik zelf een nieuwe buurvrouw en ik dacht ik wil eigenlijk wel een welkom pakketje maken. Toen dacht ik wat leen je allemaal bij de buren als thema te nemen. Maar verder dan een ei en suiker kom ik niet.
Zou het niet leuk zijn om alles wat nodig is om een cake te bakken, er in te steken ?
Suliko
Geplaatst: 16-11-21 16:34
Bakpapier!
Peuk
Geplaatst: 16-11-21 16:35
Fietspomp.
meintje
Waar wij hier allemaal lenen en uitlenen past niet in een mandje
En klein appeltaartje? Buurvrouw en ik doen vaak eten of gebak over een weer delen
Laatst bijgewerkt door meintje op 16-11-21 16:35, in het totaal 1 keer bewerkt
xSagan
Bij mij hebben ze bloem, kleerhanger en een mixer geleend. Kleerhanger gebruiken we hier om de voordeuren te kunnen openen als we onze sleutels zijn vergeten bijvoorbeeld.xD Wij weten hier dan ook al wie waar hoort.
superpony
Geplaatst: 16-11-21 16:37
Wel leuk, maar als je elkaar niet kent, moeilijk te zeggen.
Wij hebben als eerste bij buren verderop een dompelpomp geleend om de kelder leeg te pompen
Bij de buurman lenen we gereedschap en hout.
Van tegenover ons stekjes gekregen van planten en een keer advies gaan vragen over wat planten.
De naaste buren voor de kerst een kaart met een kerststol gegeven. De buren verderop die ons 2x een dienst hebben bewezen met een overleden paard daarna iets lekkers gebracht.
Er zit hier wel wat afstand tussen de buren en wij verbouwen ook, maar niemand klaagt. Lopen de deuren niet plat bij elkaar, maar kan zeker bij 4 huizen zo aanbellen.
Zijn ze zich al komen voorstellen?
Marocje
Geplaatst: 16-11-21 16:37
Ui, melk, viltjes voor onder meubels, olie, wc rol, bouillonblokje, schroevendraaier..
Das ff wat me zo te binnen schiet wat hier gevraagd wordt.
Ik heb een hekel aan lenen en uitlenen, dus heb ik iets niet in huis? Volgende dag is de Action weer open.
Vroeger kon ik eens onze mixer ophalen bij een vriendinnetje van mn zusje elders in de straat...... wilde pannenkoeken bakken (ouders op vakantie) en kon de mixer nergens in de keukenkast vinden...
Ik: "zusje, weet jij waar onze mixer gebleven is?"
"Nee, al zou die wél bij toosje kunnen liggen want vorige maand hebben wij iets gebakken bij haar thuis"
Ik: grrrr...... vervolgens aardig pissig de mixer opgehaald bij vriendinnetje.... was een wonder dat die mixer nog boven water was gekomen, die lag daar dus al enkele weken ergens in een kastje gepropt...
Mn zusje was vroeger érg goed in uitlenen, maar het terug krijgen was een ander verhaal....
DuoPenotti
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.
Geplaatst: 16-11-21 16:45
Het enige wat hier ooit eens uitgeleend is onze auto toen de buurvrouw met haar auto een ongevalletje had gehad en de buurman daar meteen heen wilde Verder word er niets geleend.
Misschien kun je ideeën opdoen in sites waar ze kerst pakketten geven, gewoon voor leuke dingen.
De wifi code, als bij de buren weer eens de wifi het niet doet.
Verder lenen wij vanalles uit, kruiwagens, gereedschap, melk, suiker, eieren, rijst, pasta, zakjes vanille suiker. Als de buren iets vergeten zijn, dan wordt het eerst hier gevraagd, voordat ze naar de winkel gaan en vice versa.
Bellatrix
Lid Nieuwsredactie The Scarlet Witch
Geplaatst: 16-11-21 16:56
Wat een opvallende dingen worden hier geleend.
Ik heb helemaal niets met mijn buren dus we lenen niets van elkaar.
Okee, vooruit. Ik heb 1x hun telefoon geleend om de persoon te bellen die mijn reserve sleutel van mijn huis had.
Aan etenswaren zou ik niet denken om te lenen. Dan maak ik wel wat anders. Maar om te geven vind ik dan een koek, cake, thee etc wel leuk.
Onze buurman is trouwens een bedrijf, dus vandaar groot gereedschap makkelijk om te lenen of daar even te gebruiken Maar dan neem ik ook weleens een pak koek mee die ik daar weer neergooi.
Overigens zou ik dat van mijn buren niet vragen. Maar 3 deuren verder woont de vaste oppas van mijn hond waar ik een goede band mee heb. Wij helpen elkaar regelmatig aan missende ingrediënten.