Ervaringen houten kerstboom?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nickeltje

Berichten: 28247
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Ervaringen houten kerstboom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-21 13:04

Wij willen dit jaar niet meer een echte kerstboom.
We hadden er jaren eentje met kluit, veel aandacht aan besteed na de kerst met langzaam afharden en planten en ze zijn allemaal na uiteindelijk een jaar ofzo dood gegaan.

Een kunst kerstboom die dan lijkt op een echte boom staat ons niet echt aan, we willen waarschijnlijk één of andere versie van een houten kerstboom.
Zoiets als dit
Afbeelding

Zijn er mensen die zoiets gekocht hebben? Of zelf gemaakt hebben?
Bevalt dat dan?

Ir111

Berichten: 11960
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: Ervaringen houten kerstboom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 11:48

Ik volg even want ik twijfel ook al een tijdje over de aanschaf van zo'n houten kerstboom. :)

Nickeltje

Berichten: 28247
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: Ervaringen houten kerstboom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-21 11:58

Ha! Ik ben dus in elk geval niet de enige die hier over nadenkt.
Inmiddels heb ik op youtube enzo ook al wel allerlei instructie filmpjes gezien over hoe de dit zelf in elkaar kan knutselen. Maar dat zijn nog wel nauwkeurige klusjes en eigenlijk wil ik daar helemaal niet zo veel tijd in steken (heb nog genoeg ander dringend kluswerk zeg maar ;) ). Dus draait het op aanschaf uit.
En dan zijn degenen die ik er zo op de plaatjes dan wel aardig uit vind zien meteen best wel duur. Maar je gaat er ook jaren mee doen denk ik dan, meteen heel duurzaam enzo...

DubbelFun

Berichten: 88698
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 12:57

Ik heb al een paar jaar een hele simpele houten gemaakt van palletlatten. Hij was eerst blank, maar nu al 2 jaar wit.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Fitzroy

Berichten: 25113
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 13:07

Afbeelding

Deze boom had ik in mijn vorige huis. Gekocht bij de Intratuin en lekker kitsch met allemaal dingetjes van de Action :+ De plankjes zijn leuk om wat op te zetten. Uiteraard kun je hem ook stijlvoller maken :D

En zo zag hij eruit in daglicht.


Afbeelding

Nickeltje

Berichten: 28247
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: Ervaringen houten kerstboom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-21 18:18

Die platte in de vensterbank vind ik zelf eerlijk gezegd te weinig als dat `de echte kerstboom` zou zijn. Als tweede decoratie ziet hij er grappig uit en denk ik dat dat er van buitenaf ook gezellig uit in je raam denk ik.
Maar als echte boom wil ik wel graag een 3D exemplaar, eentje waar ik (eventueel aan spijkertjes of haakjes ofzo) echte ballen in kan hangen.
Dan is die tweede op de foto's van Fitzroy meer waar ik naar zoek.
Fitzroy, het exemplaar dat jij hebt, denk je dat je in het hout ook spijkertjes kan slaan of haakjes kan draaien om ballen aan te hangen?

Fitzroy

Berichten: 25113
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Ervaringen houten kerstboom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 18:21

Dat kan zeker. Deze boom was overigens zo loeizwaar dat we alle plankjes recht draaiden en hem dan het hele jaar lieten staan met een plant ervoor :+ Ding was niet naar zolder te tillen.

DubbelFun

Berichten: 88698
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 18:22

Als het echt hout is kun je daar makkelijk zelf spijkertjes/oogjes in draaien/slaan. Overigens als jke ergens gratis pallets vandaan haalt kun je de hele boom zelf makkelijk maken met een hamer, zaag en wat spijkers :)

Nickeltje

Berichten: 28247
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-21 15:08

Als dank voor iets op mijn werk aan extra werkzaamheden kreeg ik een flink bedrag aan Bol tegoedbonnen. Daarvan heb ik deze houten kerstboom gekocht

https://www.bol.com/nl/nl/p/woodkit-nl- ... oductTitle

Ook maar meteen besteld, dan geef ik die bonnen niet aan iets anders uit en hebben we hem ook op tijd binnen.
Wat ik wil doen is dwars op de latjes fijne spijkertjes er in tikken waaraan versiering kan hangen. En het is nogal bleek blank en onbewerkt hout, hij krijgt ook nog een behandeling met een impregnerende olie om hem ook ietsje donkerder te maken en dan komen de nerven van het hout misschien ook net ietsie meer naar boven.

Ik ben heel benieuwd of dit straks een eenmalig grapje wordt of dat we hiermee een meerjarige duurzame kerstboom gevonden hebben...

mamajolijn
Berichten: 401
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Julianadorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 20:23


Nickeltje

Berichten: 28247
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-21 23:24

Afbeelding

Wie er nog twijfelt... Dit is nu hoe onze houten boom er bij staat en ik ben er blij verrast mee...
Misschien dat we er komende dagen nog wel wat aan veranderen, ietsje meer ballen ofzo, maar het misstaat zeker niet vinden wij.