Waar telefoon laten controleren op hack/fraude?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Waar telefoon laten controleren op hack/fraude?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-21 19:50

Ik had een paar advertenties op MP gezet met telefoonnummer (niet doen dus). Via Whatsapp werd ik benaderd over één van mijn advertenties gevolgd door een bieding en de mededeling dat ze het wilden komen halen. Ik zei dat ze het contant mocht betalen maar nee, ze wilde het via gelijk oversteken van MP en gaf mij een link. En ik, zo stom, dacht er niet over na en klikte die link aan 8)7 8)7
De pagina opende gelukkig niet, geen verbinding met server mogelijk. En ineens ging er een lichtje bij me branden, sukkel die ik was .. had ik toch een linkje van een onbekende aangeklikt, hoe dom kun je zijn …

Afijn, ik schrok vervolgens zo dat ik meteen bijna al mijn geld naar mijn spaarrekening heb overgeboekt en de bank heb gebeld. Waarschijnlijk is er niets gebeurd maar de medewerker adviseerde mij naar een telefoonwinkel te gaan morgenvroeg om de telefoon na te laten kijken.

Lang verhaal kort :+ , zijn telefoonwinkels niet alleen voor reparaties of kunnen zij dit inderdaad checken?

Dammie

Re: Waar telefoon laten controleren op hack/fraude?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 19:59

Je kunt een app downloaden die dit scant, https://clario.co/blog/how-to-remove-ma ... m-android/ bijvoorbeeld. Ik weet niet of dit een goede is, er zijn er vast meer.
En voordat je dit gedaan hebt, niet je internet bankieren openen op je mobiel. OF iets anders waar je op in logt (mail etc).