zweetlucht in trouwjurk..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

juval

zweetlucht in trouwjurk..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-21 18:34

Ik heb onlangs een 2e hands trouwjurk gekocht, heel mooi, helemaal mijn smaak... maar...

toen ik hem thuis had kwam de zweetgeur me tegemoet. echt heel smerig. Ik heb zaterdag een afspraak bij een coupeuse om de jurk te passen en evt op maat te laten maken indien nodig, maar met die geur zie ik daar heel erg tegenop. Uiteraard zal ik hem naar de stomerij kunnen brengen, maar dan heb ik het nooit op tijd terug voor zaterdag.

heeft iemand nog snelle (grootmoeders) tips wat ik hiertegen kan doen?

Het is een soort satijn stof met veel blingbling, dus wassen durf ik uiteraard niet aan.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 18:37

Pure alcohol sprayen? Zou het eerst even op een stukje doen wat niet in het zicht is.

Gebruiken ze bij het ballet ook om de kostuums op te frissen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 18:37

Oplossing azijn en water sprayen? Misschien even je licht opsteken bij een stomerij anders?

soesie

Re: zweetlucht in trouwjurk..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 18:41

Baking soda haalt ook vieze luchtjes uit textiel.
En volgens mij doen ze bij de kostuums bij het toneel, sprayen met wodka…

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 18:42

Laten stomen?

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 18:43

Zodra het kan naar de stomerij brengen en voor nu bij de zeeman kledingspray halen en flink erop spuiten. Vlekt niet en ruikt heerlijk

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 18:50

Jammer dat degene die hem verkocht heeft hem niet eerst heeft laten stomen. Is daar niks over afgesproken? Of gaat het er ook met stomen niet uit?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-21 18:53

nee, daar is niets over afgesproken. De prijs was er denk ik ook wel naar ;) .. .heb inmiddels geinformeerd wat stomen kost, en dat is best pittig. Logisch ook hoor.

bedankt voor de tips tot zover, morgen maar eens bij de zeeman kijken voor die spray.

MercuryDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 18:59

Mijn dochter speelt in een musical waar de kostuums ook niet na elke show gewassen of gestoomd kunnen worden. Die worden gesprayd met wodka. (Andere alcohol kan ook, maar dan ruik je naar drank, wodka is geurloos) het werk uitstekend en beschadigd de stof niet.
Desondanks zou ik het zeker eerst op een onzichtbaar plekje proberen.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 22:14

MercuryDream schreef:
Mijn dochter speelt in een musical waar de kostuums ook niet na elke show gewassen of gestoomd kunnen worden. Die worden gesprayd met wodka. (Andere alcohol kan ook, maar dan ruik je naar drank, wodka is geurloos) het werk uitstekend en beschadigd de stof niet.

Deze tip heb ik ook wel eens gehoord over balletkostuums

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 23:53

MercuryDream schreef:

Misschien vreemde opmerking hoor, maar werkt dat niet enkel bij vers zweet? Of werkt dat ook als zweet al een tijdje is ingedroogd.

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 23:57

in een zak doen en dan in de vriezer

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 00:01

Wij hebben thuis een tijdje terug Robijn Dry Wash spray gekocht en het werkt écht super goed vind ik! Misschien is dat een optie :)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-21 07:50

bedankt voor alle tips!! :j
gaat vast goedkomen

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 08:04

Een trouwjurk stomen is als het goed gebeurt erg duur, ik heb het ook niet gedaan..

Robijn heeft een hele fijne spray, AH en kruidvat hebben deze, lekker inspuiten en dan komt het best goed!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-21 09:53

mvdbijl schreef:
Een trouwjurk stomen is als het goed gebeurt erg duur, ik heb het ook niet gedaan..

Robijn heeft een hele fijne spray, AH en kruidvat hebben deze, lekker inspuiten en dan komt het best goed!

Ik heb geinformeerd voor stomen, dat komt op ongeveer 165 euro..

de robijnspray was nog geen 10tje.. die heb ik er net opgespoten en het ruikt inderdaad heel aangenaam.
bedankt voor de tips!

Nu maar hopen dat ie passend gemaakt kan worden :)

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 09:56

Even een nacht in de vriezer, of buiten hangen als het mistig is

juval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-21 10:01

Matheno schreef:
Even een nacht in de vriezer, of buiten hangen als het mistig is

bedankt!! vriezer gaat niet passen, het is een gigantisch gevaarte haha... en buiten hangen is wel een optie, maar de aanstaande mag hem natuurlijk nog niet zien.. dus dat is ook lastig. Vooralsnog werkt de Robijnspray goed.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 10:12

Ik had laatst bij Zalando een vrij dure cocktailjurk gekocht die ook met flinke zweetgeur binnenkwam helaas. Waarschijnlijk eenmalig gedragen en toen geretourneerd. Er was geen mogelijkheid om hem te ruilen, omdat dit de laatste maat was en ik wilde hem echt heeeel graag! Heb een paar dingen geprobeerd, maar de geurspray van het Kruidvat was uiteindelijk de winnaar. Refresh textielverfrisser heet het van Kruidvat eigen merk. Geur is er helemaal uit. Het ruikt overigens wel heftig (wel lekker, maar vrij sterk) maar alles beter dan die zweetlucht. Ik heb hem daarna nog een tijdje in de buitenlucht laten hangen.