Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
fierefluiter schreef:Beste bokkers,
Ik zit al een tijdje met een probleem. Ik woon in een huurwoning met twee huisgenoten waarvan hun kamers een verdieping boven mij zitten. Onder mij zit een buurman met zijn vriendin. Zij zitten elke dag aan de harddrugs wat ik merk omdat er dan vreemde geluiden onder mij te horen zijn, en er elke dag een dealer langs komt met zakjes poeder. Ook heb ik elke dag last van de muziek. Dit heb ik een keer proberen aan te geven, maar buurman vertelde me dat hij gewoon van harde muziek houdt. Ik slaap dus altijd met oortjes in en daar overheen een koptelefoon met regengeluid.
Ook ben ik wel eens bang om naar buiten te gaan, omdat de vriendin van de buurman dan aan het trippen is op onze gedeelde trap en daarbij veel herrie maakt en soms ook agressie toont. Sinds kort ruik ik op mijn verdieping steeds een penetrante verbande plastic lucht dat lang aanblijft, ook wanneer ik het balkondeur opengooi. Ik ben bang dat dit crack/meth is en dat het in ademen hiervan schadelijk is voor mij en mijn huisdieren.
De politie inschakelen durf ik niet echt, omdat mijn buurman mij echt het leven zuur zou kunnen maken en ik vrijwel zeker weet dat hij weet dat het van mij vandaan zou komen. Verhuizen gaat ook niet.
Ik weet ook niet zo goed wat ik nou precies wil. Ik hoop op adviezen en ervaringen.
fierefluiter schreef:Bedankt voor het meedenken allemaal. Het probleem is alleen dat de verhuurder van de woning onder mij een andere is dan mijn huurwoning. Ik heb ook geen idee wie het pand verhuurt. Is er een manier om hier achter te komen?
santie schreef:Een verhuurder kan een huurder niet verbieden drugs te gebruiken. Voor de rest heb je toch echt de politie nodig, overlast veroorzaken en openbaar drugs dealen is wel verboden. Daar kan dus alleen de wijkagent je mee helpen.
_San87_ schreef:Oh, dat klopt. Maar als in het contract opgenomen staat dat (hard)drugsgebruik niet is toegestaan, en die personen zijn ook nog eens een gevaar voor de veiligheid en er wordt gedeald in de woning, dan kunnen deze mensen uit de woning gezet worden. En daar heb je de verhuurder voor nodig.
future_vet schreef:_San87_ schreef:Oh, dat klopt. Maar als in het contract opgenomen staat dat (hard)drugsgebruik niet is toegestaan, en die personen zijn ook nog eens een gevaar voor de veiligheid en er wordt gedeald in de woning, dan kunnen deze mensen uit de woning gezet worden. En daar heb je de verhuurder voor nodig.
Om een huurder eruit te zetten heb je echt een heel dik dossier nodig. Je hebt huurbescherming, ook bij overtreden van regels. Hoogtes krijgt hij een boete.
Als de buurman zegt “ik ga het niet meer doen” dan is het al genoeg om hem daar te laten wonen.
Kost mega veel energie en het gaat je hoogstwaarschijnlijk weinig tot niks opleveren.
paleoceen schreef:Contact opnemen met de wijkagent en wanneer je dat niet durft melden bij misdaad anoniem. https://Www.meldmisdaadanoniem.nl
santie schreef:Een verhuurder kan een huurder niet verbieden drugs te gebruiken. Voor de rest heb je toch echt de politie nodig, overlast veroorzaken en openbaar drugs dealen is wel verboden. Daar kan dus alleen de wijkagent je mee helpen.
lor1_1984 schreef:santie schreef:Een verhuurder kan een huurder niet verbieden drugs te gebruiken. Voor de rest heb je toch echt de politie nodig, overlast veroorzaken en openbaar drugs dealen is wel verboden. Daar kan dus alleen de wijkagent je mee helpen.
Ik weet dat je er hier in Almelo uitgezet wordt als je bij wijze van spreken maar een kruimel wiet in huis hebt en ze dat zien.
Inclusief verzegeling vd woning etc.
Althans, bij woningen vd woningbouwverenigingen.