Uitkering stopt, en dan?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 14:23

Tessebes"]
[quote="_inge_ schreef:
Ik heb er drie baantjes naast. Twee in winkels en 1 in promotiewerk
Ik moet wel om mijn paard te onderhouden.


Ik neem aan dat je bedoelt dat je voor 3 werkgevers werkt en niet dat je 3 volle banen hebt (van 38 uur in de week).
[/quote]

Nee bijbaantjes naast mijn studie. Die in de winkels doe ik voor het paard en het promotiewerk voor de extra's voor mezelf.

Soraya

Berichten: 6875
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 14:31

Nog even over de krantenwijk... Stef zei het zelf al: Er staan guppies an 15/16 te springen om dit soort dingen. Helaas zullen die eerder aangenomen worden omdat ze minder kosten.
Stef zou teveel geld kosten en degene achter het bedrijf kunnen heel veel geld besparen op 15/16 jarige die de krantjes rondbrengen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 14:35

Soraya, dat wordt per wijk betaald, en niet op leeftijd. Bovendien hebben heel veel van die jonge krantenbezorgertjes dat baantje op naam van paps of mams staan, omdat ze te jong zijn voor de begintijden.

EN.... als je het niet probeert, weet je niet of het lukt. Speculeren heeft dus totaal geen zin.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 15:25

Callcenters? Verdient vrij goed en daar is bijna altijd wel werk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 15:30

Pervinco schreef:
Verder sollicteren lijkt me...


helemaal mee eens... waarom heb je een uitkering en geen baan als ik vragen mag?? Er is werk genoeg , als je maar wil....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 15:32

Debo, lees eerst even verder voordat je gaat bewijzen dat domme vragen dus wel bestaan....

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 15:35

Sonja schreef:
Debo, lees eerst even verder voordat je gaat bewijzen dat domme vragen dus wel bestaan....


Lol *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 15:40

Hmmmz zo grappig vind ik dat niet. Alleen maar l*llig reageren zonder iets constructiefs bij te dragen..... En ondertussen zelf niet mans genoeg zijn om een shetlander genoeg te eten te geven.....

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 15:43

stef informeer eens bij een uitzendbureau, ik denk dat er wel werk is. je moet even de stap nemen, het zal wel anders zijn dan je gewend bent. misschien als je hem eenmaal genomen hebt, dat je het nog leuk vindt ook. succes.

Apple

Berichten: 76217
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 15:44

Stef, heb je weleens aan betalende bijrijders gedacht? Dat ze een bedrag als bijdrage in de stallingskosten betalen? Dat scheelt al iets in onderhoud van Jamey en Hon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 15:47

Sonja schreef:
Hmmmz zo grappig vind ik dat niet. Alleen maar l*llig reageren zonder iets constructiefs bij te dragen..... En ondertussen zelf niet mans genoeg zijn om een shetlander genoeg te eten te geven.....



nouja zeg waar slaat dat nou weer op... , maar oke ik zeg niets meer was maar een vraag hoor..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 15:48

Ik denk dat je zelf wel weet waar dat op slaat Debo....

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 15:49

Sonja schreef:
Hmmmz zo grappig vind ik dat niet. Alleen maar l*llig reageren zonder iets constructiefs bij te dragen.....


Ik vond jouw reaktie grappig, niet die van Debo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 15:51

jaja never mind ik bemoei me er niet mee was gewoon een vraag... laat me er verder buiten en ga ontoppic verder voordat het weer uit de hand loopt...

stef sucses met t zoeken naar een baan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 16:05

OK dan! Zo kan het ook.

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 16:13

Nou sory dat ik het zeg, maar ik lees hier constant dat stef er alles aan heeft gedaan, maar daar geloof ik niet in.
Mevrouw wil geen kranten lopen want dat zet geen zoden aan de dijk, mevrouw wil geen folders lopen want daar heeft ze ook niets aan.

Mevrouw lijkt alleen niet te begrijpen dat ze niks HEEFT te willen..

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 16:14

Jeroen en ik moeten ook rondkomen van 1 salaris..
Niet omdat we dit zo leuk vinden maar omdat ik op t moment niet KAN werken.
Helaas heb ik TE WEINIG werkjaren om een fatsoenlijke uitkering oid. te krijgen en buiten dat zijn wij getrouwd en zou jeroen genoeg verdienen om ons beide te kunnen onderhouden.

Wij zitten ook met 2 paarden, 2 honden en 1 poes.
Een hypotheek een auto, etc etc etc...
Tis moeilijk stef ik weet t maar t is te doen.

Mocht je willen weten hoe wij t voor elkaar fietsen moet je maar een gil geven op msn..

Iig heel veel succes meid!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 16:18

Overigens is topicstartster zelf al enige tijd niet gesignaleerd. Hopelijk voor een solli oid!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 16:20

Miep schreef:
Nou sory dat ik het zeg, maar ik lees hier constant dat stef er alles aan heeft gedaan, maar daar geloof ik niet in.
Mevrouw wil geen kranten lopen want dat zet geen zoden aan de dijk, mevrouw wil geen folders lopen want daar heeft ze ook niets aan.

Mevrouw lijkt alleen niet te begrijpen dat ze niks HEEFT te willen..


Wat een onaangename reactie weer ... Misschien is het voor Stef niet zo makkelijk om kranten te lopen omdat er in haar directe omgeving wellicht geen wijken vrij zijn? En het zet toch ECHT geen zoden aan de dijk als je reistijd en reiskosten zo hoog worden dat de inkomsten er niet voldoende voor compenseren... Stef, heb je eigenlijk ikea Barendrecht of Sliedrecht eens gebeld? Ikea heeft ook thuis werkers voor het informatienummer, het was alleen geloof ik wel altijd zo dat je eersteen bepaalde tijd binnen ikea moest hebben gewerkt ofzo...

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 16:24

vikki"]
[quote="Miep schreef:
Nou sory dat ik het zeg, maar ik lees hier constant dat stef er alles aan heeft gedaan, maar daar geloof ik niet in.
Mevrouw wil geen kranten lopen want dat zet geen zoden aan de dijk, mevrouw wil geen folders lopen want daar heeft ze ook niets aan.

Mevrouw lijkt alleen niet te begrijpen dat ze niks HEEFT te willen..


Wat een onaangename reactie weer ... Misschien is het voor Stef niet zo makkelijk om kranten te lopen omdat er in haar directe omgeving wellicht geen wijken vrij zijn? En het zet toch ECHT geen zoden aan de dijk als je reistijd en reiskosten zo hoog worden dat de inkomsten er niet voldoende voor compenseren... Stef, heb je eigenlijk ikea Barendrecht of Sliedrecht eens gebeld? Ikea heeft ook thuis werkers voor het informatienummer, het was alleen geloof ik wel altijd zo dat je eersteen bepaalde tijd binnen ikea moest hebben gewerkt ofzo...
[/quote]

Stef heeft , voor zover bekend in dit topic, niet eens geinformeerd.
Ze zegt bij voorbaat al dat ze het niet wil.

Waarom is een reactie meteen onaangenaam als je echt zegt hoe je er over denkt?

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 16:27

De manier waarop je het brengt geeft een onaangename toon aan het bericht Miep... het kan ook op een vriendelijkere manier worden duidelijk gemaakt... en dat 'Mevrouw' komt ook een beetje denigrerend over. No offense, maar imo heeft jouw reactie een onsympatieke 'toon'. Feit is wel dat Stef in een beetje een uithoek woont, ik kan me voorstellen dat daarom niet iedere optie reeel voor haar is.

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 16:29

vikki schreef:
De manier waarop je het brengt geeft een onaangename toon aan het bericht Miep... het kan ook op een vriendelijkere manier worden duidelijk gemaakt... en dat 'Mevrouw' komt ook een beetje denigrerend over. No offense, maar imo heeft jouw reactie een onsympatieke 'toon'. Feit is wel dat Stef in een beetje een uithoek woont, ik kan me voorstellen dat daarom niet iedere optie reeel voor haar is.


Het komt precies over zoals ik erover denk.
In mijn ogen mag je pas 'zeuren' als je echt alles geprobeerd hebt, en ook alles wil proberen!
En dus niet bij voorbaat al nee zeggen..

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 16:32

Ik begrijp best dat je je WW niet opzegt voor een kranten- of folderwijkje, want de WW-uitkering is waarschijnlijk nog hoger dan wat je daarmee verdient. Als je echter geen recht meer hebt op een uitkering, dan zou je er natuurlijk wel achteraan kunnen gaan.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132225
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 16:35

Soraya schreef:
Nog even over de krantenwijk... Stef zei het zelf al: Er staan guppies an 15/16 te springen om dit soort dingen. Helaas zullen die eerder aangenomen worden omdat ze minder kosten.
Stef zou teveel geld kosten en degene achter het bedrijf kunnen heel veel geld besparen op 15/16 jarige die de krantjes rondbrengen.


Lees even mijn post op de vorige pagina, ik heb al een poging gedaan om uit te zoeken of dit inderdaad zo is.
(Gelukkig) niet dus, het gaat per wijk, en leeftijd is nagenoeg niet van belang.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 16:45

Aangezien vriendje en ik willen verhuizen naar de omgeving van Werkendam, Woudrichem, Andel ed. Ben ik afgelopen maandag naar een (1!) uizendbureau geweest in Gorinchem... Eerlijk waar: die hebben baantjes zat....

En anders kun je natuurlijk altijd je huis nog verkopen... Mocht je een koper zoeken mag je me bellen Schijnheilig