Uitkering stopt, en dan?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 13:41

Ann"]
[quote="_inge_ schreef:
Ik doe helemaal niet alsof ze achterover leunend van een uitkering geniet, maar werk is er altijd te vinden.
Net als sjuimpje al zei: een krantenwijk oid.


Een krantenwijk nemen is een van de laatste/slechtste opties, als je geen betere adviezen weet Lips are sealed
[/quote]

krantenwijk was ook maar een optie. Er zijn verder toch al heel veel mogelijkheden gegeven op pagina 1
Ik heb nog een aanvulling: promotiebureau's
Verdient erg goed. Je werkt beurzen als huishoudbeurs ed en promotieacties in supermarkten.
Dit is best leuk werk. Steeds een andere locatie, veel vrijheid en ze zitten vaak te springen om mensen.

kojack

Berichten: 6398
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 13:43

stef schreef:
zwart werken zou een optie zijn, maar ik moet toch iets wit hebben ivm verzekering...
Een krantenwijk.. wil het op zich best doen, maar denk je dat ze iemand van 23 aannemen als de guppies van 15/16 in de rij staan? beetje realistisch blijven



Je kan je laten meverzekeren bij je man.

Is er in de buurt geen supermarkt waar je achter de kassa kan ?
Zijn er geen boeren of kwekerijen etc die personeel zoeken ?

Plee's schoonmaken verdient ook goed geld maar daar zou ik ook niet zo snel voor kiezen hoor.

Gulpje

Berichten: 8076
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 13:44

Is het geen idee om in het Plaatselijke Zeikertje te kijken en (zoals iemand hier al suggesteerde) een oppasbaantje te zoeken voor een paar dagen per week? Ik heb dat voor mijn studie ook een tijdje gedaan, het betaalde vrij goed, en is een leuke job vond ik dan. Toch moet je wel een 'wit' baantje erbij hebben, al is het maar voor 1 middag per week. Anders kom je in de knoop met je verzekering. Of geldt dit anders omdat je getrouwd bent?

Iig; heel veel succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 13:45

Ik heb per PB wat vaker contact met Stef, en geloof me: die solliciteert op alles en pakt alles aan wat ze pakken kan....
_inge_ ik heb in m'n werk aardig vaak te maken met de uitvreters van ons land, maar dit is er echt geen....

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 13:47

Desiree"]
[quote="_inge_ schreef:
Net als sjuimpje al zei: een krantenwijk oid.

Als je altijd een goed salaris hebt gehad, dan kun je van een krantenwijk onmogelijk rond komen. ALS je er al voor aangenomen wordt, want scholieren zijn immers veel goedkoper.

Ik vind deze opmerking dus niet erg realistisch.
[/quote]
Wat ik altijd heb meegekregen is dat Stef altijd voornamelijk parttime werk deed,
als aanvulling op het salaris van haar man moet je met 1 (of 2 of 3) krantenwijk(en) rond kunnen komen. Ik zeg niet dat het een vetpot is, maar het is gewoon mogelijk.
Die paar tientjes per maand die je kan overhouden aan het stoppen met roken en stoppen met ADSL en die paar tientjes die je kan verdienen met krantenwijken lopen aardig op hoor. Daar kan je al een pony van onderhouden.

Hier in de buurt worden de kranten voornamelijk gelopen door oudere mensen, allochtonen en zelfs bejaarde mensen.
Ze kosten allemaal hetzelfde en zijn trouwer als scholiertjes. En trouwens, als je het niet probeert weet jet het niet.
Of heb je geen zin om kranten te lopen?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 13:50

Hier zijn het mensen tot 20 die kranten en folders verspreiden. Ik zie het nooit gebeuren door oudere mensen of allochtonen (tenzij het jonge allochtonen zijn uiteraard, want ook die zijn weer lekker goedkoop). Zelfs achter de kassa's in supermarkten tref ik amper ooit mensen van boven de 20 aan.

Voor mij zou het dus zowiezo geen optie zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 13:53

Stalgenote van mij van 46 loopt folders. Vindt ze leuk Haha!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 13:53

Wij hebben de afgelopen 15 jaar geen 1 ochtendkrant bezorger gehad die jonger was dan ca. 25. We hebben er zelfs eentje jarenlang gehad die de kerstgratificatie door zijn jonge dochtertje met grote Indische kijkers liet ophalen, terwijl hij op de stoep bleef wachten. Commerciële vent was dat! *LOL*

De middagkrant van de buren wordt ook altijd door een allochtone jongen van 25-30 bezorgd, hij zwaait altijd even

kojack

Berichten: 6398
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 13:54

Desiree schreef:
Hier zijn het mensen tot 20 die kranten en folders verspreiden. Ik zie het nooit gebeuren door oudere mensen of allochtonen (tenzij het jonge allochtonen zijn uiteraard, want ook die zijn weer lekker goedkoop). Zelfs achter de kassa's in supermarkten tref ik amper ooit mensen van boven de 20 aan.

Voor mij zou het dus zowiezo geen optie zijn.



Bij ons lopen ook 'ouderen' (20+) de krant. En niet alles wat jong is zit achter de kassa.

Het is te proberen toch?

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 13:55

Sonja schreef:
Tuurlijk is dat niet leuk, dat zul je mij niet horen beweren. Ik denk dat ik gek word als ik van alleen Dick's salaris rond moet komen.

Maar wat ik net tegen Stef ook al zei (zitten te PBen): er zijn ook gezinnen met kids die het redden. Dus zou het in principe ook voor 2 mensen en 2 ponies moeten lukken. Vraag me alleen niet hoe want ik ben een verwend kreng. Wij werken ook allebei fulltime en dan nog vind ik dat er niet veel binnenkomt, dus dat telt even niet mee.

Misschien kan Stef te rade bij Bokkers die in een gezinssituatie met 1 inkomen zitten, voor tips en adviezen hoe zij rondkomen. Waar je geld op kunt besparen, hoe je dingen organiseert.


Even off topic... maar wij -Simon, ik en mijn 2 paardjes- doen het van mijn inkomen alleen hoor... lukt best Haha! Je moet er alleen wat voor laten, maar met een beetje gepuzzel kan je het hartstikke leuk en goed hebben... Oke, het is niet ideaal, maar het kan. Gelukkig mag Simon nu naar werk gaan zoeken! Whoohoo... en wat ik nu doe (en Stef ook kan doen) is alle reclame foldertjes aandachtig door spitten en zo de beste aanbiedingen te vinden om te kopen... als ik trek heb in kip maar de karbonades zijn in de aanbieding da eet ik karbonade... en ipv naar de film gaan huren of lenen swe een dvd'tje... we hebben iig niks te klagen. Ik vind het dus ook rot voor Stef, maar kan me ook in Sonja's standpunt dat het maatschappelijk gezien enigzins logisch is vinden... succes iig met verder solliciteren Stef!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 13:58

_inge_ schreef:
Werk zoeken Haha!
Ik denk dat je zo lang genoeg van een uitkering hebt geprofiteerd. Een uitkering is een tijdelijke optie waar je helemaal niet in hoort te komen.

deze vind ik een beetje fout,
als je een beetje op de hoogte zou zijn zou je weten dat stef er alles aan doet om werk te vinden
en echt niet voor de lol in de ww zit
en het is idd niet makkelijk hier in de buurt werk te vinden,

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 14:01

_inge_ schreef:
Ik doe helemaal niet alsof ze achterover leunend van een uitkering geniet, maar werk is er altijd te vinden.
Net als sjuimpje al zei: een krantenwijk oid.

Heb jij dan ook een krantenwijk? Of een andere baan?
In je profiel zie ik dat je student bent, en een aantal verzorgpaarden hebt en een eigen veulen.
Kan dat allemaal van een studiebeurs?
Lijkt me niet dat je dan nog tijd hebt om erbij te werken.
Voor de duidelijkheid, ik heb een baan, en vandaag heb ik vrij Schijnheilig

kojack

Berichten: 6398
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 14:02

Billy"]
[quote="_inge_ schreef:
Ik doe helemaal niet alsof ze achterover leunend van een uitkering geniet, maar werk is er altijd te vinden.
Net als sjuimpje al zei: een krantenwijk oid.

Heb jij dan ook een krantenwijk? Of een andere baan?
In je profiel zie ik dat je student bent, en een aantal verzorgpaarden hebt en een eigen veulen.
Kan dat allemaal van een studiebeurs?
Lijkt me niet dat je dan nog tijd hebt om erbij te werken.
Voor de duidelijkheid, ik heb een baan, en vandaag heb ik vrij Schijnheilig
[/quote]

Inge werkt ook gewoon hoor ! die heeft 1 a 2 baantjes naast haar studie !

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132224
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 14:03

Desiree schreef:
Hier zijn het mensen tot 20 die kranten en folders verspreiden. Ik zie het nooit gebeuren door oudere mensen of allochtonen (tenzij het jonge allochtonen zijn uiteraard, want ook die zijn weer lekker goedkoop).


Klopt, maar ik denk dat dat meer te maken heeft met het feit dat het meestal om een bijverdienste gaat en niet om een volledige baan.
Voor het rondbrengen van een dagblad krijg je nl. een vast bedrag per wijk, onafhankelijk van je leeftijd.
In principe zou het dus niet uit moeten maken of je 15 of 25 bent, ze betalen nagenoeg hetzelfde, er zit alleen een klein verschil in de extra beloning (volwassenen mogen op andere tijden werken, als je dat doet dan krijg je een kleine toelage).
Voor cassieres is het inderdaad anders, daar is de leeftijd wel van belang ivm. uurloon ed.

Ik heb even een kijkje genomen op www.bezorgers.nl, ik vind de verdiensten nog vrij behoorlijk:
Wat verdien je
Wat mag een bezorger van ons verwachten…...
2 wijken van 5.00-7.00 uur : € 385,-*
1 wijk van 5.30-6.30 uur : € 185,-*
(* gezien de aanvangstijd is een minimumleeftijd van 18 jaar vereist)
1 wijk van 6.00-7.00 uur : € 135,-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 14:03

Zullen we het over Stef hebben? Iemand nog goede tips voor haar hoe ze e.e.a. rond kan breien?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 14:04

Ik heb nu een baan als secretaresse. Van deze baan moet ik mijn rekeningen betalen en mijn hypotheek. Denk je dat een krantenwijk dit zou kunnen compenseren als ik werkeloos raakte?

Ik zal nooit een baan als een krantenwijk aannemen. Is totaal niets voor mij.

kojack

Berichten: 6398
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 14:06

Desiree schreef:
Ik heb nu een baan als secretaresse. Van deze baan moet ik mijn rekeningen betalen en mijn hypotheek. Denk je dat een krantenwijk dit zou kunnen compenseren als ik werkeloos raakte?

Ik zal nooit een baan als een krantenwijk aannemen. Is totaal niets voor mij.



Nee maar alles beter dan een uitkering toch ? En als je buiten die uitkering komt zou ik alles aanpakken wat ik zou krijgen ! Ja geld = geld, de rekeningen en paarden etc moeten toch betaald worden.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 14:07

Ik ga liever krantenlopen als verplicht mijn paarden verkopen. Zoals je hierboven ziet en zoals ik al zei verdient het goed genoeg om wèl eens tap terug te doen, maar tòch je paarden te kunnen houden.

Ik merk van Stef dat ze dìt niet vind helpen, en dàt zet geen zoden aan de dijk, al die kleine beetje bij elkaar dus wel!

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 14:07

Billy"]
[quote="_inge_ schreef:
Ik doe helemaal niet alsof ze achterover leunend van een uitkering geniet, maar werk is er altijd te vinden.
Net als sjuimpje al zei: een krantenwijk oid.

Heb jij dan ook een krantenwijk? Of een andere baan?
In je profiel zie ik dat je student bent, en een aantal verzorgpaarden hebt en een eigen veulen.
Kan dat allemaal van een studiebeurs?
Lijkt me niet dat je dan nog tijd hebt om erbij te werken.
Voor de duidelijkheid, ik heb een baan, en vandaag heb ik vrij Schijnheilig
[/quote]

Ik heb er drie baantjes naast. Twee in winkels en 1 in promotiewerk
Ik moet wel om mijn paard te onderhouden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 14:08

Het gaat ook niet om jou Desiree Haha!
Stef zit in een totaal andere positie. Jij bent je eigen hoofdkostwinner, Stef heeft een hoofdkostwinner thuis maar moet een X-bedrag per maand verdienen om het huishouden lekker soepel te laten verlopen. Is dus totaal niet te vergelijken.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 14:10

Sjuimpje"]
Ik ga liever krantenlopen als verplicht mijn paarden verkopen. Zoals je hierboven ziet en zoals ik al zei verdient het goed genoeg om wèl eens tap terug te doen, maar tòch je paarden te kunnen houden.

j
[/quote]
Sja, als ik anders mijn paarden moest wegdoen, dan had ik geen keus. DAn ging ik inderdaad wel krantenlopen.

[quote="Sonja schreef:
Het gaat ook niet om jou Desiree Haha!
Stef zit in een totaal andere positie. Jij bent je eigen hoofdkostwinner, Stef heeft een hoofdkostwinner thuis maar moet een X-bedrag per maand verdienen om het huishouden lekker soepel te laten verlopen. Is dus totaal niet te vergelijken.

Straks kom ik in dezelfde positie als Stef te zitten, als we eenmaal verhuisd zijn. Ik zit dan zonder baan, en mijn vriend is dan kostwinner (voor zijn baan gaan we namelijk verhuizen). De afstand wonen en baan is voor mij dan te groot. Ik zal ook bij moeten verdienen om het huishouden enigszins soepel te laten verlopen. Ik ga wel kijken hoe ik dat ga doen. Liever geen krantenwijk. MAar wel aspergesteken! Knipoog

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 14:16

Stef,
wat ik me net zit te bedenken, wellicht dat er hier 'deskundige' zijn die je kunnen helpen bij je presentatie.
Die eerste stap en handdruk wanneer je bij een bedrijf binnenkomt maken het verschil.
Ik zit zelf af en toe nog wel eens achter de telefoon en wanneer er iemand belt om te vragen of wij nog mensen kunnen gebruiken, noteer ik zijn/haar gegevens en dan wordt het gewaardeerd als wij onder die notitie onze mening zetten.
Denk aan:
"Komt over de telefoon niet vlot over"
"Lijkt alleen langs te willen komen voor een sollicitatie bewijsje"
"Heeft een te bjijdehand babbeltje"
Die briefjes worden eigenlijk altijd dan gelijk weggegooid.

I.t.t. de briefjes met:
"Geeft de indruk echt van aanpakken te weten!"
Die mensen worden op bijna zeker uitgenodigt.

Zelfde geldt voor je gezichtsverzorging, kapsel en kledingkeuze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 14:16

Sjuimpje schreef:
Ik merk van Stef dat ze dìt niet vind helpen, en dàt zet geen zoden aan de dijk, al die kleine beetje bij elkaar dus wel!


Ik denk idd dat dat een waar punt is, en dat dat ook hetgene is waar die gedachtenomslag in gemaakt zal moeten worden. Elk beetje is iets.
Drie tientjes klinkt als niet veel, maar is een week boodschappen.

EN verstandig omgaan met "potjes" zoals je die soms ineens hebt: teruggave van het energiebedrijf, de belastingdienst, of bv het binnenkomen van vakantiegeld.
Dan niet ineens uit de band gaan springen, maar daar heel verstandig mee omgaan. Dus geen nieuwe zadels, karretjes etc, maar OOK geen nieuwe halstertjes en touwtjes. Is allemaal leuke maar totaal onzinnige zooi.

MAARRRRR wij kunnen ons daar wel allemaal lekker druk om gaan maken, maar het is Stef die het moet gaan doen. Inmiddels zijn er wat goede (en vooral goedbedoelde) tips binnengekomen OK dan! dus misschien kan ze d'r wat mee.

En ondertussen duim ik gewoon heel hard door dat er een leuke baan komt!!!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 14:17

_inge_ schreef:
Ik heb er drie baantjes naast. Twee in winkels en 1 in promotiewerk
Ik moet wel om mijn paard te onderhouden.


Ik neem aan dat je bedoelt dat je voor 3 werkgevers werkt en niet dat je 3 volle banen hebt (van 38 uur in de week).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 14:20

idd, aspergesteek seizoen komt er bijna aan.
Ook de volle gronds tuinbouw en verder tijdelijk seizoens werk in de tuinbouw.
Zelf werk ik het hele jaar door in de tuinbouw, heb door de jaren heen vrijwillig van het ene tuinbouw bedrijf naar het andere geswitst

en weet je wat mij altijd op is gevallen?
Elk bedrijf had tekort aan mensen.
Moeten daarom mensen uit het buitenland met een hoop rompslomp van te werkstellings vergunningen enz aanvragen doen om maar genoeg mensen te hebben.
En vervolgens hoor je op het journaal dat er zoveel ww-ers zijn?
En dan krijg ik toch veel ???

Denk dat veel Nederlanders zich te goed voelen voor dit soort werk, maar ze niet eens een idee hebben wat ze eigenlijk voor werk moeten verrichten. Maar alleen maar vooroordelen hebben.