Uitkering stopt, en dan?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 12:59

_inge_ schreef:
Werk zoeken Haha!
Ik denk dat je zo lang genoeg van een uitkering hebt geprofiteerd. Een uitkering is een tijdelijke optie waar je helemaal niet in hoort te komen.


Volgens mij heeft Stef zich al helemaal scheel gesolliciteerd, maar ze wordt gewoon nergens aangenomen.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 13:02

Sonja schreef:
Ik ga ze gewoon proberen te verzinnen. Ik weet dat Stef qua boodschappen het heel goed doet, dus daar valt weinig op te besparen, dus andere dingen....

1. Stoppen met roken. Ook al is het goedkopere shag oid, het is en blijft een dure hobby. Moeilijk? Probeer je bij elke keer dat je er doorheen zit voor te stellen dat het de keuze is: OF je verkoopt je paarden zodat je geld genoeg hebt om te roken, OF je rookt toch maar niet.
hier reageer ik maar even niet op Haha! (wordt over gewikt en geweegd in huis enzo)

2. Ponies in de lessen mee laten lopen in ruil voor korting op het stalgeld.
geen optie, Honey wil mijn stalhouder niet (te klein) Jamaica wil ik niet (krijgen de kids vliegles)
3. Paar keer per week de manegepaarden uitmesten in ruil voor korting op het stalgeld.
zal mijn stalhouder hier eens op aanspreken[b]

4. Heel strikte scheiding houden tussen je stalkleren en je "goede" kleren en ook niet voor 1 keertje die goede trui aanhouden naar stal want het lijdt er echt onder. Je moet het vaker wassen, dus meer slijtage etc.
[b]gebeurt al, heb 2 oude spijkerbroeken en 3 oude truien voor bij de paarden, aparte jas, aparte schoenen, etc


5. Niet meer in bad, maar douchen. Scheelt heel veel water.
heb geen bad Haha!

6. Regenton in de tuin voor dingen als planten watergeven en autowassen.
Scheelt weer drinkwater.
heb nauwelijks planten, autowassen doen we altijd bij mijn schoonvader
7. Verwarming een graadje lager. Scheelt een paar tientjes per jaar.
die staat als er iemand thuis is op 21, anders op 15
8. Geen apparaten op standby, dat vreet stroom.
heb alleen de tv op standby staan
9. Was drogen doe je buiten of in de schuur. Scheelt veel vocht binnen, dus stookkosten.
hmmz, doe ik altijd in de droger...

10. Alleen wassen met volle machine, wasmiddel van Aldi en geen extra wasverzachter erin.
zowiezo altijd, is nog goed spul ook van de Adli (vloeibaar)

11. Schoenen op tijd naar de schoenmaker voor verzolen en hakken. Dan gaan ze veel langer mee. Ook op tijd poetsen trouwens.
of voor een tientje schoenen kopen bij de bristol
12. Internet eruit. Bokt kan je best missen.
heb ADSL, dus is prima te doen
13. Minder bellen ( Haha! )
moet ontzettend veel bellen naar uitzendbureaus enzo

14. Krantenwijk nemen. 't Is niet veel, maar 't is iets... Ook folders rondbrengen kan een optie zijn.
zet naar mijn idee totaal geen zoden aan de djik

Zo dat was het voor nu even, 'k ga even werken en verder denken. Hopelijk straks nog meer bespaartips.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 13:03

Ann schreef:
-Kleren en schoenen in de uitverkoop kopen.done
-Boodschappen bij winkels zoals Aldi en Lidl halen.done
-Verzekeringen nalopen en kijken wat echt nodig is, desnoods vergelijken en een goedkopere afsluiten.done
-Abonnementen bladen opzeggen.done
-Proberen de maandelijkse lasten omlaag te krijgen, dmv. bewuster met energie omgaan enz.done
-Spaarpotje maken door luxe, geld kostende spullen te verkopen, niet een van de paarden maar materiƫle spullen, wij hadden een motorzeeschouw, die erg leuk was voor de vakanties maar de rest van het jaar veel tijd en geld kostte. Is verkocht en de spaarrekening kon flink worden aangevuld.done

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 13:04

_inge_ schreef:
Werk zoeken Haha!
Ik denk dat je zo lang genoeg van een uitkering hebt geprofiteerd. Een uitkering is een tijdelijke optie waar je helemaal niet in hoort te komen.


pardon? Wat is dit voor een poedersuiker opmerking?
Ik heb hier niet voor gekozen! Ik heb er ALLES aan gedaan om een baan te krijgen, en dat doe ik nog steeds!
Ga jij ff lekker je moeder pesten ofzo!

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 13:07

Droger verkopen
Kun je hier je inkomsten en uitgaven niet neerzetten? Misschien makkelijker om te zien waar je nog op kunt besparen Lachen

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 13:09

Sonja schreef:
1. Stoppen met roken. Ook al is het goedkopere shag oid, het is en blijft een dure hobby. Moeilijk? Probeer je bij elke keer dat je er doorheen zit voor te stellen dat het de keuze is: OF je verkoopt je paarden zodat je geld genoeg hebt om te roken, OF je rookt toch maar niet.


Helemaal mee eens... Een kennis van ons is vanaf vandaag ook gestopt met roken, die rookt samen met haar man iedere week 4 pakjes shag van de Lild op. 10 euro de 4 pakjes... Zijn 520 euro op jaarbasis!

Citaat:
12. Internet eruit. Bokt kan je best missen.


Ik denk niet dat dat bespreekbaar is Knipoog

Citaat:
14. Krantenwijk nemen. 't Is niet veel, maar 't is iets... Ook folders rondbrengen kan een optie zijn.


Dat, of iets in de zin van poetsen, of oppassen, wat ook al gezegt was...

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 13:10

Ik zie net dat je een droger hebt... Verkopen zou ik nou niet meteen zeggen, maar gebruik dat ding eens zo weinig mogelijk... Die dingen vreten stroom!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 13:13

Die Tv op standby is nog gevaarlijk ook! Laat de droger voor wat ie is en droog je was aan de lucht, dat is alvast stap 1 Haha!.
Kijk nog eens goed waar jullie geld dan wel heen gaat, oftewel: benoem het grote zwarte gat.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 13:14

stef schreef:
14. Krantenwijk nemen. 't Is niet veel, maar 't is iets... Ook folders rondbrengen kan een optie zijn.
zet naar mijn idee totaal geen zoden aan de djik

Alle kleine beetjes helpen!
Je hebt de hele dag dus kan er best een ochtend en middag krant bezorgd worden. Media Express (weekbladen) betaald ook goed. Zo kom je zo aan een paar tientjes per week.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 13:16

heb net donderdag een soll gesprek weer voor elkaar gekregen. Producten aanbieden aan klanten bij een bedrijf dat doet in dakrenovatie (alleen maar 9 tot 16 uur, maarja, het is iets.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 13:17

Sjuimpje"]
[quote="stef schreef:
14. Krantenwijk nemen. 't Is niet veel, maar 't is iets... Ook folders rondbrengen kan een optie zijn.
zet naar mijn idee totaal geen zoden aan de djik

Alle kleine beetjes helpen!
Je hebt de hele dag dus kan er best een ochtend en middag krant bezorgd worden. Media Express (weekbladen) betaald ook goed. Zo kom je zo aan een paar tientjes per week.
[/quote]

Inderdaad, JUIST de kleine beetjes helpen...

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 13:21

stef"]
[quote="_inge_ schreef:
Werk zoeken Haha!
Ik denk dat je zo lang genoeg van een uitkering hebt geprofiteerd. Een uitkering is een tijdelijke optie waar je helemaal niet in hoort te komen.


pardon? Wat is dit voor een poedersuiker opmerking?
Ik heb hier niet voor gekozen! Ik heb er ALLES aan gedaan om een baan te krijgen, en dat doe ik nog steeds!
Ga jij ff lekker je moeder pesten ofzo!
[/quote]

Zo wat is dit voor een antwoord zeg!
Werk is er altijd te vinden, alleen is blijkbaar niks goed genoeg voor jou. Dit is wel te merken aan hoe aangevallen je je nu voelt.

Mijn opmerking was goed bedoeld maar jij begint meteen te schelden..

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 13:23

_inge_"]
[quote="stef"][quote="_inge_ schreef:
Werk zoeken Haha!
Ik denk dat je zo lang genoeg van een uitkering hebt geprofiteerd. Een uitkering is een tijdelijke optie waar je helemaal niet in hoort te komen.


pardon? Wat is dit voor een poedersuiker opmerking?
Ik heb hier niet voor gekozen! Ik heb er ALLES aan gedaan om een baan te krijgen, en dat doe ik nog steeds!
Ga jij ff lekker je moeder pesten ofzo!
[/quote]

Zo wat is dit voor een antwoord zeg!
Werk is er altijd te vinden, alleen is blijkbaar niks goed genoeg voor jou. Dit is wel te merken aan hoe aangevallen je je nu voelt.

Mijn opmerking was goed bedoeld maar jij begint meteen te schelden..
[/quote]

Sorry hoor, maar jouw opmerking kwam echt niet "goed bedoeld" over. Misschien moet je eens gaan zoeken in de berichten van stef, dan zou je wel anders praten. Volgens mij heeft ze echt al overal gesolliciteerd en jij doet net alsof ze achterover heeft zitten leunen om van haar uitkerinkje te genieten.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 13:24

goed bedoelt? Werk is er altijd te vinden? Je hebt duidelijk geen idee waar je het over hebt.
Ik begin gelijk te schelden... vind je het gek????
Jij stelt mij als zijnde profiteur. Voor die uitkering heb ik zelf net zo hard gewerkt als jij hoor, en daar heb ik dus gewoon recht op.
Dat ik me al een half jaar scheel solliciteerd op functies (ver) beneden en boven mijn nivo, vergeet je voor het gemak maar even.
Denk even na voor je je mond een duw geeft!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 13:24

Als ik van de zomer geen baan heb, wil ik asperge gaan steken. Ik heb al jaren binnen gezeten, achter de comp. Op een universiteit. Ik wil effe iets heel anders: werken met mijn handen op het land, buiten, tussen ander soort mensen. DAT lijkt mij nou eens interessant. Al is het maar voor een tijdje.

Overigens, deze tijd is zo bar en slecht, dat veel mensen in de ww terecht komen. No matter what. En ze HEBBEN altijd gewerkt, ze HEBBEN ervaring, ze HEBBEN opleiding. En toch komen ze er in. Neem het mensen dus aub niet kwalijk als ze een uitkering krijgen. Ze moeten toch wonen en leven.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 25-02-04 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132225
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 13:25

Misschien zijn er in de buurt nog ouders die een oppas zoeken ?

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 13:25

Ik doe helemaal niet alsof ze achterover leunend van een uitkering geniet, maar werk is er altijd te vinden.
Net als sjuimpje al zei: een krantenwijk oid.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 13:26

_inge_ schreef:
Ik doe helemaal niet alsof ze achterover leunend van een uitkering geniet, maar werk is er altijd te vinden.


Volgens mij kan jij niet goed lezen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 13:27

_inge_ schreef:
Net als sjuimpje al zei: een krantenwijk oid.

Als je altijd een goed salaris hebt gehad, dan kun je van een krantenwijk onmogelijk rond komen. ALS je er al voor aangenomen wordt, want scholieren zijn immers veel goedkoper.

Ik vind deze opmerking dus niet erg realistisch.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 13:27

zwart werken zou een optie zijn, maar ik moet toch iets wit hebben ivm verzekering...
Een krantenwijk.. wil het op zich best doen, maar denk je dat ze iemand van 23 aannemen als de guppies van 15/16 in de rij staan? beetje realistisch blijven

Ann

Berichten: 13331
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 13:28

_inge_ schreef:
Ik doe helemaal niet alsof ze achterover leunend van een uitkering geniet, maar werk is er altijd te vinden.
Net als sjuimpje al zei: een krantenwijk oid.


Een krantenwijk nemen is een van de laatste/slechtste opties, als je geen betere adviezen weet Lips are sealed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 13:32

Toch denk ik dat je die gedachtenomslag zult moeten maken Stef, anders ga je het niet redden. Tuurlijk is het niet veel, maar het is iets. Een paar tientjes is een week eten. Probeer maar zo te denken.

Wasdroger gebruikt gruwelijk veel stroom, dus liever niet gebruiken. Ruimte zat buiten en in de schuur, hang het daar maar op.


Vraagje aan _inge_ :
Onder welke steen kom jij vandaan????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 13:33

Stef, als je straks geen eigen inkomsten meer hebt, dan ga je bij Adriaan in het ziekenfonds, dan laat je je meeverzekeren.
Geen beren gaan schieten die er (nog) niet zijn, is een valkuil.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132225
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 13:33

Van een krantenwijk kun je inderdaad niet rondkomen, helemaal mee eens.
Maar als er de keuze is tussen "iets of niets", dan wordt het toch een ander verhaal, alle beetjes helpen.
Als je de keuze hebt natuurlijk, want het zou inderdaad best zo kunnen zijn dat het niet meevalt om er voor in aanmerking te komen.

Stef, zou je er iets voor voelen om als freelancer oid. aan de slag te gaan ?
Ondanks dat je weinig zekerheid hebt, zou het misschien een optie kunnen zijn.
Er zijn nog wel bedrijven te vinden waar je voor weinig of niets in kunt stappen, en afhankelijk van je resultaten uitbetaald wordt.
't Is niet echt een "zekere" toekomst, maar je kunt wel zelf wat opbouwen.

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 13:34

stef schreef:
zwart werken zou een optie zijn, maar ik moet toch iets wit hebben ivm verzekering...
Een krantenwijk.. wil het op zich best doen, maar denk je dat ze iemand van 23 aannemen als de guppies van 15/16 in de rij staan? beetje realistisch blijven


Daar heb je gelijk in.
Bij ons (AH) zochten ze 2 weken geleden vakkenvullers. Op een dinsdagmiddag werd om 4 uur een papier opgehangen en 's avonds om 7 uur kon het er weer af. In die 3 uurtjes waren 8 (!) jongens van 16 jaar aangenomen, de ene helft werd dezelfde avond ingewerkt en de andere helft de avond daarna. Dus ook jongeren (en dus een stuk goedkoper!) staan in de rij voor een baantje.