Uitkering stopt, en dan?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 11:21

Pervinco"]
[quote="irish_lady schreef:
misschien tijdelijk werk onder je niveau gaan doen! Elk baantje is er een.


Mee eens... Desnoods vrijwilligerswerk... Je verdiend er niets mee, maar je bent wel bezig en onder de mensen...
[/quote]

Dat vrijwillegers werk ik wel ok. Maar ik ben ook al een tijdje ook op banen onder niveau aan het solliciteren en dan krijg je te horen overkwalified straks ga je je vervelen. Dus echt makkelijk is het niet.

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 11:22

Ga verhuizen....

Leetje

Berichten: 1228
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 11:22

CCCCorine"]
[quote="Leetje schreef:
Ook ik reageer even over een krantewijk!
Is helemaal zo slecht niet...
Iedere ochtend breng ik zo'n 3/4 uur de krant rond. Daar krijg ik zo'n 170 a 180 euries per 4 weken.


Hoeveel wijken kun je maximaal hebben? Kun je bijvoorbeeld van 6 uur tot 9 uur kranten lopen, dan kun je al 4 wijken doen. Dat zou al rond de 700 euro in de maand zijn.. Plus dat je de hele dag nog vrij bent en er daardoor meer dan genoeg tijd voor de paarden en het solliciteren overblijft.
[/quote]

DE krantjes moeten voor 7en in de bus liggen, maar er zijn er genoeg die 2 wijken lopen, moet je alleen wel om 5 uur beginnen...
Maar er zijn ook nog middagkranten, waar je geloof ik zon 100 euro per 4 weken mee verdient Lachen

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-04 11:24

janna schreef:
Ga verhuizen....


Wees nou eens realistisch! Ik heb nog een man ook hoor, zou fijn zijn als hij ook normaal op zijn werk kan komen.
Als we naar de randstad zouden verhuizen (wat ik uberhaubt al niet wil) zou dat betekenen dat mijn man naast zijn reistijd nog een uur in de file staat

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132224
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 11:25


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 11:27

stef"]
[quote="Pipo schreef:
Stef heb ik goed gelezen dat je intercedent bent geweest?

Daar is namelijk vrij veel werk in, zoals ik al zei: www.pzpartners.nl die hebben vrij veel banen in die branche!


Euhm nee, ben ik niet geweest, zou ik wel leuk vinden, misschien heb ik eens info gevraagd over wat voor opleidingen je nodig hebt ofzo?
[/quote]

Voor consulentenwerk heb je doorgaans afgeronde HBO nodig, in uitzonderingsgevallen afgeronde MBO met enkele jaren commerciële werkervaring. Meestal met test op werk- en denkniveau, tegenwoordig ook met psychologische test erbij.
Op dit moment zijn qua consulenten/intercedentenwerk de banen vooral in het Oosten van het land, in het westen hebben veel bureaus een vacaturestop.

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 11:29

Ik ben realistisch Stef!
Je bent nu al zeker 3-4 jaar af en aan ana het werk en op zoek naar werk. Volgens mij heb je daar nu alle bedrijven wel gehad. Hoe wil je dan ooit hieruit komen? Je zult toch geld meoten hebben voor je rijbewijs, en een auto, daarna kun je misschien weer in een dergelijk gat gaan wonen. Dit is toch een vicieuze cirkel, waar je in zit? Daar kom je gewoon neit uit. Heeft je man wel een rijbewijs? Anders zou je misschien een paar dorpen op kunnen schuiven, dat hij nog bij zijn werk kan komen, en jij ookwat dichter bij een grote plaats zit.
Ik ben echt serieus hoor, dit wordt nooit wat op deze manier. Of verhuizen, of zien dat je geld kan lenen voor je rijbewijs, zodat je verder weg kan werken. Anders blijf je zo doorgaan.....
Een krantenwijk kan dan beroerd zijn, maar is wel een manier om je rijbewijs bij elkaar te sparen bijvoorbeeld!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 11:32

Ik ben het wel helemaal met Janna eens
Dit is nu al ruim 3 jaar zo.
Je zult toch wat anders moeten gaan doen, dan wat je afgelopen 3 jaar hebt gedaan.
Je mentaliteit veranderen:
in wat voor werk je wilt.
Hoever dat van je af mag zijn.
Je doorzettingsvermogen.
aanpakken op je werk, want dan gooien ze je er echt niet zomaar uit.

Je moet iets anders doen dan de afgelopen jaren, want het is duidelijk dat dat niet het goede is.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 11:35

janna schreef:
Heeft je man wel een rijbewijs? Anders zou je misschien een paar dorpen op kunnen schuiven, dat hij nog bij zijn werk kan komen, en jij ookwat dichter bij een grote plaats zit.
(...)
Een krantenwijk kan dan beroerd zijn, maar is wel een manier om je rijbewijs bij elkaar te sparen bijvoorbeeld!


Vooral het eerste... Jij schrijft wat ik dacht...

Qerty
Berichten: 2018
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 11:35

Ook naast je hoofdbaan kan je in de ochtenduren een krantenwijk doen. Heb je binnen 10 maanden je rijbewijs bij elkaar gespaard (als het niet eerder is) en ook daarmee vergroot je weer je kansen op werk.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-04 11:35

mijn man heeft een rijbewijs ja (en een auto). Ik woon in de buurt van een grote stad (althans, voor wat ik gewend ben Haha!) nl Gorinchem.
Hoever het is maakt me weinig uit Kawa, zolang ik er maar kan komen

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 11:36

stef schreef:
Hoever het is maakt me weinig uit Kawa, zolang ik er maar kan komen


En dat is in jouw geval absoluut niet ver...

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-04 11:37

ja, klopt pervinco, maar is dat mijn schuld?

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 11:38

Wat ik dus al zei, vicieuze cirkel......
En volgens mij heeft het gewoon weinig zin om er steeds een topic over te starten. "Wij" kunnen je niet helpen, je zult echt zelf meoten zorgen dat je hieruit komt. Ga werk zoeken in Gorkum dan, en zorg dat Adriaan je daar elke dag heenbrengt, en weer ophaalt.
Als dit geen oplossing is.. Vicieuze cirkel.....

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 11:39

wow 3 jaar!!! dan word je toch kierewiet thuis????

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-04 11:40

ik ZOEK werk in gorinchem! (e.o.)
Adriaan me wegbrengen? Die begint om 7 uur en is om 16.00 klaar, werkt in zaltbommel, over het algemeen geen oplossing dus.
"wij kunnen je niet helpen"

Volgens mij zijn er enkele (ik noem een oscar, ik noem een sonja) die daar anders heel goed hun best voor doen. Iets wat ik ook heel erg waardeer

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 11:41

Nee Stef, maar lees Janna's bericht maar... Zij geeft het antwoord al.

Je woont in een gat, dat is het excuus dat je constant gebruikt. Je man heeft een auto, jij niet. Zelfs geen rijbewijs. Toch vind je verhuizen geen optie, je woont immers bij Gorichem (poeh, dat is groot). Verhuis dan zoals Janna al zei een paar dorpen, wat meer richting Rotterdam bv... Je man is mobiel, jij niet.

Even tussendoor: ik ben al sinds ik 19 ben volkomen afhankelijk van mijn auto, ik heb een superbaan... Als die auto iets zou mankeren, is het over met die baan!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-04 11:41

Cheveyo schreef:
wow 3 jaar!!! dan word je toch kierewiet thuis????


En jij leest al helemaal niet...
Ik zit geen 3 jaar thuis Ik zit een half jaar thuis en heb enkele jaren geleden 5 mnd in de WW gezeten, en de rest heb ik gewoon gewerkt

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 11:42

Wat dat helpen betreft... Ik heb een hele hoop zinvolle tips langs zien komen, en die waren echt niet alleen van Oscar en Sonja...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 11:42

Zoek je toch ook een baan met die tijden Tong uitsteken

Maar alles wat hun tot nu toe aan hebben gedragen, zul jij wat mee moeten gaan doen.
En veel van die links had jezelf al op kunnen zoeken.
Kom op Stef!!!
Word eens wakker
Als je zo doorgaat kom je geen steek verder.
Je moet wat anders, ander blijft het zo
zie dat nu aub eens in!

Qerty
Berichten: 2018
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 11:43

stef schreef:

Volgens mij zijn er enkele (ik noem een oscar, ik noem een sonja) die daar anders heel goed hun best voor doen. Iets wat ik ook heel erg waardeer


Toch zijn er nog vele anderen die je willen helpen, maar van wie je niets aanneemt.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-04 11:46

Pervinco schreef:
Wat dat helpen betreft... Ik heb een hele hoop zinvolle tips langs zien komen, en die waren echt niet alleen van Oscar en Sonja...


Wederom, dat zeg ik niet! Ik zeg nergens dat hun de enige zijn!
Ik kan echt niks goed zeggen vandaag geloof ik he?

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 11:46

En nog een keer wat dat helpen betreft. Super dat Sonja je brieven doorleest en verbetert. Tuurlijk, daar kan ze je mee helpen, maar waar ze je niet mee kan helpen, is dat er gewoon geen werk is, dat er geen geld is voor je rijbewijs etc. Ze kan je niet helpen uit die cirkel te komen. Hooguit die ene brief corrigeren voor een functie in de buurt. En tja, dan moet Adriaan je maar om 6.30 afzetten, en moet hij maar een uurtje wachten tot jij ook klaar bent met werken. Als je een goede baan hebt, is dat maar voor een tijdje, en heb je dan je rijbewijs bij elkaar.. Of je gaat vanaf zijn kantoor met OV naar je werk als dat wel kan.
Je zult uit die cirkel moeten komen.

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 11:46

stef"]
[quote="Cheveyo schreef:
wow 3 jaar!!! dan word je toch kierewiet thuis????


En jij leest al helemaal niet...
Ik zit geen 3 jaar thuis Ik zit een half jaar thuis en heb enkele jaren geleden 5 mnd in de WW gezeten, en de rest heb ik gewoon gewerkt
[/quote]

Sorry dat ik een vraag stel.....
Ik lees toch net ergens dat je al 3 jaar bezig bent. Laten we het dan op het halfjaar en die 5 maanden houden, mijn vraag is alsnog...word je niet kierewiet thuis? Ben nu zelf 2 maanden ziek thuis en ik word hier echt gek geloof ik.
Laatst bijgewerkt door Cheveyo op 26-02-04 11:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 11:48

janna schreef:
Ga werk zoeken in Gorkum dan, en zorg dat Adriaan je daar elke dag heenbrengt, en weer ophaalt.


Ja dat is een goed idee! Dan zegt Adriaan z'n baan op (die werkt nl. de andere kant op) en gaat jou taxiën!

Waarschijnlijk hartstikke goed bedoeld, maar persoonlijk zou ik het ook niet trekken om naast m'n eigen fulltime baan met reistijd ook nog m'n partner te gaan taxiën naar een andere plaats.

Wat natuurlijk wel een idee is, is om in Z (waar Adriaan volgens mij werkt?) te zoeken, of op de route daarheen.
Probleem is en blijft echter wel dat je dan een extra probleem hebt als Adriaan bv ziek is of bv cursus heeft in een andere plaats oid. En als een van beiden bv over moet werken, maar dat is te overzien.

Een rijbewijs is en blijft gewoon noodzakelijk als je in zo'n dorp woont. Persoonlijk had ik dat ook gehaald voor ik een extra paard aanschafte, maar ik weet dat de vooruitzichten van Stef toen anders waren dan nu. Ik zou persoonlijk andere prioriteiten gesteld hebben, maar ik ben Stef niet en bovendien is dat achterafgel*l. En mijn wijze oude baas zei altijd: Van achteren kijk je alleen een koe in z'n reet.....
(wat niet wil zeggen dat je uit het verleden niet kunt of hoeft te leren!!!)