Uitkering stopt, en dan?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 23:55

stef schreef:
7. Verwarming een graadje lager. Scheelt een paar tientjes per jaar.
die staat als er iemand thuis is op 21, anders op 15
8. Geen apparaten op standby, dat vreet stroom.
heb alleen de tv op standby staan
9. Was drogen doe je buiten of in de schuur. Scheelt veel vocht binnen, dus stookkosten.
hmmz, doe ik altijd in de droger...

Nog even een opmerking over deze punten. Ik sta er echt enorm van te kijken, dat je de verwarming op 21 graden zet. Dat is bloedheet, feitelijk te warm. Het is wetenschappelijk bewezen dat de mens het beste functioneert bij een temperatuur van 17,5-18 graden. En als je dat te koud vind, dan trek je toch een andere trui aan? Bij mij thuis komt de verwarming niet boven de 18 graden, meestal 17 graden. En hier in het studentenhuis staat hij vaak boven de 20 (koukleumen ) het verschil in energiekosten is enorm goed te merken... Hier kan je echt serieus op besparen.
Evenals die TV, kan net zo goed uit, als je toch niet kijkt. Is het zo moeilijk om even naar de TV te lopen en hem aan te drukken? De kleine beetjes helpen echt wel enorm.
Wat betreft de was, droger kan je nog wel gebruiken voor belangrijke kleren, die je echt aan moet. Maar verder moet je met beleid wassen, en kleding maar wat langer op zolder hangen. Of hang ze voor de kachel, blijkbaar is het toch warm genoeg daar Knipoog

En ik zou toch een "bijbaantje" accepteren, en daar werken. Elke cent die binnenkomt is mooi meegenomen, of niet? Wat let je om dan toch door te gaan met solliciteren naar een "vaste of echte" baan, terwijl dat je een bijbaantje hebt. Iig veel succes ermee!

Qerty
Berichten: 2018
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 00:06

Lees al een tijdje mee in jouw sollicitatie/werk/uitkering topics. Ik zie dat je erg veel moeite doet om een baan te vinden, en daar wil ik je absoluut niet op aanvallen. Krijg alleen de indruk dat je niet openstaat voor adviezen/tips. Ook kan ik me zoals velen al eerder gezegt hebben niet voorstellen dat jij geen baan kan vinden, terwijl je altijd beschikbaar bent, veel werk-ervaring hebt etc. en dat ik als student met amper werkervaring, en maar heel weinig tijd het uitzendbureau binnenloop, doorgeef dat ik op zoek ben, en na een half uur een baan heb waar ik full time terecht kan. (dat ik maar 2 dagen in de week ga werken is puur omdat ik niet meer tijd heb.)

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 00:09

Nou, dan heb je gewoon mazzel gehad Ikeje. Je wilt niet weten bij hoeveel uitzendbureaus ik me in geschreven heb en ik heb welgeteld 1 reactie gehad; of ik een ochtendje in een bedrijfskantine wilde staan. Verward

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 00:11

Ikeje schreef:
Lees al een tijdje mee in jouw sollicitatie/werk/uitkering topics. Ik zie dat je erg veel moeite doet om een baan te vinden, en daar wil ik je absoluut niet op aanvallen. Krijg alleen de indruk dat je niet openstaat voor adviezen/tips. Ook kan ik me zoals velen al eerder gezegt hebben niet voorstellen dat jij geen baan kan vinden, terwijl je altijd beschikbaar bent, veel werk-ervaring hebt etc. en dat ik als student met amper werkervaring, en maar heel weinig tijd het uitzendbureau binnenloop, doorgeef dat ik op zoek ben, en na een half uur een baan heb waar ik full time terecht kan. (dat ik maar 2 dagen in de week ga werken is puur omdat ik niet meer tijd heb.)


Precies wat ik denk! Ik ben 21, studeer, heb ook niet heel erg veel tijd, maar als ik een uitzendbureau binnenloop heb ik binnen no time een baantje! En dan verdien ik iets van (waar zit toch ign dat euroteken!) 8,50 bruto per uur. Doe dat 20 uur in de week en je hebt ruim 160 euro bruto per week! (die 20 uur kom ik niet eens aan, geen tijd voor, of wil er niet zoveel tijd voor vrijmaken, heb het te druk met leuke dingen Haha! )
Misschien ligt het wel aan de omgeving waarin je woont, in een stad is het altijd makkelijker. Café's etc hebben ook altijd wel mensen nodig!

Maar iedere krantenwijk die je kan doen is toch mooi meegenomen? En je kan verder gewoon blijven solliciteren, want je hebt ook iets aan je dag!
Succes! Lachen

Qerty
Berichten: 2018
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 09:57

Zie je het niet zitten om weer naar school te gaan? Een duale studie, dat je bijv. 2 dagen in de week naar school gaat, en 3 dagen aan het werk bij een bedrijf dat aansluit bij je studie. Op deze manier vergroot je je kans op werk, omdat je hoger opgeleid bent, en als je het handig aanpakt heb je zelfs kans dat je werkgever je studiegeld/boeken betaald.

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 10:11

[/quote]

Heb wel al geschreven naar iets uit de stad Gorinchem.
Zoals je zelf dus ook kan ziet staan er bij ons in de kranten met name technische functies[/quote]


klopt wel dat zijn die grote bedrijfsadvertenties, maar als je de kleine ads leest dan zie je daar altijd wel vraag in hulp huishouding etc.

succes! OK dan!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-04 10:25

Pipo schreef:
Stef heb ik goed gelezen dat je intercedent bent geweest?

Daar is namelijk vrij veel werk in, zoals ik al zei: www.pzpartners.nl die hebben vrij veel banen in die branche!


Euhm nee, ben ik niet geweest, zou ik wel leuk vinden, misschien heb ik eens info gevraagd over wat voor opleidingen je nodig hebt ofzo?

Ikeje, jij woont in Utrecht, klein verschil.

Nouja, ik ga nu eerst maar eens uitzoeken hoe ik vanmiddag met de bus bij dat bedrijf moet komen waar ik moet solliciteren... pokke sneeuw!

Qerty
Berichten: 2018
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 10:33

stef schreef:

Ikeje, jij woont in Utrecht, klein verschil.


Hoe kom je daarbij? Denk dat je in de war bent met Doree.
Ik woon in een gat. Gelukkig is 'mijn' gat wel op een te bereizen afstand van Amsterdam, en heb ik de mazzel dat ik met mijn studenten OV gratis reis.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-04 10:37

owh ja, nu zie ik het, sorry, mijn fout

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 10:44

Stef, elke keer het weerwoord ik woon in een gat.
Ik ook (daarom ook mijn rijbewijs gehaald, vooruit denken heet dat)
Ik werk vanaf mijn 16
en heb in totaal 3 dagen thuis gezeten.
en ben nu 30.
Dus dat is gewoon bullshit!

Sorry, maar je wilt gewoon niet alles (al zeg je van wel)
rozen was te warm, een koelcel te koud.
Bij het ene was dit, het andere dat.

Stef, denk je dat ik elke dag staat te hupsen van blijdschap om tussen de tomaten te zitten?
Denk jij dat een ander elke dag graag naar zijn kantoor gaat?

een leeraar zei eens tegen mij, als jij de perfecte baan vind, zeg het tegen mij, ga ik daar ook naar toe.
Met andere woorden, ben niet zo kieskeurig.

Maar ik kan wel zeggen dat ik mijn paard kan betalen, zonder ergens op te hoeven bezuinigen

Caira
Berichten: 26078
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 10:47

Amen Kawa dat idee krijg ik namelijk ook wel een beetje, waar een wil is is een weg hoor! Maar die wil moet er dan wel zijn. Ook ik heb 2 maanden thuis gezeten, maar een uitkering nee dank je! Die is er voor de mensen die het echt nodig hebben ( denk aan alleen staande moeders, mishandelde vrouwen etc. ) niet voor mensen die eventjes geen baan kunnen vinden maar wel een inkomen hebben bij bv. man of ouders.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-04 10:50

rozen was warm, maar niet te warm, als dat bedrijf niet failliet had gegaan had ik er gerust blijven werken.
Ik heb ook 2.5 wk dag in dag uit stickertjes zitten plakken. Bijzonder eentonig saai werk, maar ik zou het zo weer doen.
Dat ik de fout gemaakt heb geen rijbewijs te halen kan je me niet aan blijven rekenen. Ik heb die fout gemaakt, en nu kan het ff niet, dus klaar.
Dat ik niet ALLES wil/kan heb je gelijk in, veel wil ik wel. Ik heb in een koelcel gewerkt, maar daar lag ik steeds ineens onderuit. Kan ik ook niet zoveel aan doen (ja, met 2 dikke truien, thermobroek, etc)

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-04 10:51

irish_lady schreef:
Amen Kawa dat idee krijg ik namelijk ook wel een beetje, waar een wil is is een weg hoor! Maar die wil moet er dan wel zijn. Ook ik heb 2 maanden thuis gezeten, maar een uitkering nee dank je! Die is er voor de mensen die het echt nodig hebben ( denk aan alleen staande moeders, mishandelde vrouwen etc. ) niet voor mensen die eventjes geen baan kunnen vinden maar wel een inkomen hebben bij bv. man of ouders.


Sorry, maar een uitkering heb je gewoon RECHT op, daar betaal je premie voor. Ik heb er dus gewoon voor gewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 10:53

Denk dat je nu veel te willen hebt
Het is of wat voor werk ook, of uiteindelijk je paarden verkopen
Simpele keuze in mijn ogen hoor.

En het is niet zo dat je nu eens toevallig zonder werk zit.
Dan had je denk ik minder harde antwoorden.
Maar tijden horses was het wel en al die tijd op bokt ook al.
En dat vind ik dan raar.
En ja ik heb ook migraine en ME/CVS, dus weet wat het is om dan te moeten werken om je baan te houden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 10:53

En ja je hebt er recht op, maar nu is dat recht voorbij.

Qerty
Berichten: 2018
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 10:56

Ikeje schreef:
Zie je het niet zitten om weer naar school te gaan? Een duale studie, dat je bijv. 2 dagen in de week naar school gaat, en 3 dagen aan het werk bij een bedrijf dat aansluit bij je studie. Op deze manier vergroot je je kans op werk, omdat je hoger opgeleid bent, en als je het handig aanpakt heb je zelfs kans dat je werkgever je studiegeld/boeken betaald.

Dit is geen optie begrijp ik, aangezien je er niets over zegt.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-04 10:56

runningkawa schreef:
Maar tijden horses was het wel en al die tijd op bokt ook al.
En dat vind ik dan raar.
En ja ik heb ook migraine en ME/CVS, dus weet wat het is om dan te moeten werken om je baan te houden


Hier volg ik je niet.
Wat kan ik eraan doen dat mijn contract niet verlengt wordt/ontslagen wordt omdat ik volgens mijn baas teveel ziek ben n.a.v. migraine?
Met sommige aanvallen kan ik door, met andere absoluut niet. Heb ik niet voor gekozen, net zo min als dat jij voor je ME hebt gekozen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 10:58

Stef, Kawa werkt nog steeds ondanks ME en migraine.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-04 10:59

zou ik ook graag doen lov....

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 11:01

Sorry, maar ik kan er met mijn pet niet bij dat je kranten rondbrengen ed als bijbaantjes ziet en het daardoor te min vind... Je wilt werken of niet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 11:02

kost me wel veel moeite, pakken Aleve enz,
Van de Me heb ik zelfs dagelijk last, van migraine ongeveer 1x in de 2 weken.
maar ik hou wel mijn werk.
Ja ik weet dat ik bikkelhard voor mezelf ben. (lees daarbij dat ik echt totaal mezelf wegcijfer)
Maar idd, ik heb ook geen andere keus. En ik heb het er voor over.

Het is voor mij of ook mijn baan en daarmee Kawa kwijtraken.
Of mezelf wegcijferen voor verschillende dagen in de week.
En die keus kan alleen iemand zelf maken.
En ook ik had liever een andere keus gehad.
Gewoon gezond zijn...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-02-04 11:03, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-04 11:02

je leest niet pervinco.....

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 11:11

Ik lees wel. Je zegt duidelijk dat een krantenwijk een bijbaantje is, en dat dat wel het aller aller laatste is waar je naar kijkt. Ik ben erg benieuwd wanneer jij wanhopig genoeg bent om een krantenwijk te pakken...

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132225
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 11:11

Zou je zo'n (bij)baan als bijv. krantenbezorger nu wel of niet willen ?
Een bijbaan is in mijn ogen pas een bijbaan als je ook een "hoofdbaan" hebt.
Ik heb een paar sites gevonden waar ze dit soort banen aanbieden, maar dit zijn uiteraard geen fulltime banen.
Als je wilt, zal ik de links hier neerzetten.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-04 11:14

geef maar oscar, waar ik vanmiddag heen ga is ook geen fulltime, is maar 9 tot 16 uur per week. Dit wil ik even afwachten wat de werktijden zijn, en dan kan ik wellicht kijken of er een kranten/folderwijk voor of na kan (en dit bedoel ik dus met nadenken!!!!!)