Uitkering stopt, en dan?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 19:28

Als je een baan zoekt maakt het volgens mij niet uit of het doet voor hoofdinkomen of om je paarden te onderhouden. Geld = geld, het ziet er echt niet anders uit dan geld voor een bijbaantje.
Je hoort heel veel dat het moeilijk is om werk te vinden. Zelf zou ik werkelijk alles aanpakken om maar niet mijn paarden te hoeven verkopen, al moest ik 'snachts gaan werken of inderdaad allerlei andere gedeelde baantjes doen. Zelf heb ik ook altijd veel last gehad van mijn migraine en dat kan je behoorlijk in de weg zitten (achteraf kwam het bij mij door bepaalde voedingsstoffen). Ik wens je heel veel succes met het zoeken en inderdaad denk ik dat thuiswerk een oplossing zou kunnen zijn. Of anders toch dat krantenwijkje ook al heb je het gevoel dat het een bijbaantje is, voor jou zou dit JOUW baantje kunnen zijn. Als ik de keus had tussen een krantenwijk + paarden & geen geld en geen paarden, dan had ik de keuze snel gemaakt. Maar dat is ieder voor zich.

Cowgirl

Berichten: 23763
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 19:43

Kun je hett niet nog eens bij die rozenkwekerij proberen waar je toen werkte?
Al is het maar voor een paar uurtjes per dag(combi met een krantenwijkje)

Het is op dit moment gewoon waardeloos met het vinden van een baan.
En al helemaal als je in een uithoek woont zonder auto.

Tip: Mocht het echt niet lukken met de paarden dan is er altijd nog een mogenlijkheid om ze ergens op de weide te gooien voor weinig geld.
Het enige nadeel is dat je ze dan een tijdje niet ziet maar verkopen hoeft dan niet.

Kun je niet wat prive lesjes geven op je stal.
De kleine beginnertjes moet toch wel lukken denk ik.

Succes verder en ik hoop dat je snel wat vind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 19:48

Citaat:
gewoon waardeloos met het vinden van een baan.
En al helemaal als je in een uithoek woont zonder auto.

de tip om een rijbewijs te halen heb ik 3 jaar geleden al eens gegeven.
en ik hoop dat als ze nu een baantje heeft die tip ook aan wil nemen.
Want dan is er ineens veel meer werk in je bereik.

Ik woon ook in een uithoek, zonder fatsoenlijk openbaar vervoer en dan is een rijbewijs hebben wel handing.
Persoonlijk heb ik het voor werk nog niet nodig gehad en heb altijd gebrommerd en nu gefietst, maar ook ik weet mijn toekomst niet en dan kan het rijbewijs nog wel eens van pas komen om op m'n werk te geraken.

Leetje

Berichten: 1228
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 20:55

Ook ik reageer even over een krantewijk!
Is helemaal zo slecht niet...
Iedere ochtend breng ik zo'n 3/4 uur de krant rond. Daar krijg ik zo'n 170 a 180 euries per 4 weken. Dan krijg je als je een beetje trouw bent zon 4 keer per jaar 2 weken extra betaalt (4 keer zo'n 70 euro is toch lekker)
Dit is 1 wijk!

Ik betaal hier ook mijn paard van!

En ik weet niet hoe het bij jou in de buurt is, maar hier staan ze te gillen voor mensen die kranten willen bezorgen...

En wat betreft je leeftijd, maakt niet uit bij de krant, je krijgt betaalt voor het aantal kranten, niet naar je leeftijd!

Iets is beter dan Niets!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 21:51

Leetje schreef:
Ook ik reageer even over een krantewijk!
Is helemaal zo slecht niet...
Iedere ochtend breng ik zo'n 3/4 uur de krant rond. Daar krijg ik zo'n 170 a 180 euries per 4 weken.


Hoeveel wijken kun je maximaal hebben? Kun je bijvoorbeeld van 6 uur tot 9 uur kranten lopen, dan kun je al 4 wijken doen. Dat zou al rond de 700 euro in de maand zijn.. Plus dat je de hele dag nog vrij bent en er daardoor meer dan genoeg tijd voor de paarden en het solliciteren overblijft.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 21:53

Volgens mij moet de krant ver voor 9 uur al op de mat liggen hoor! Ik dacht zelf aan half 7 of 7 uur.

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 21:59

En je hebt natuurlijk nog middagkranten!
Verder ben ik het met Mickey eens. Het staat gewoon goed als je aanpakt wat je kunt.

lies

Berichten: 9644
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 22:18

Jeetje, ik begrijp het niet zo goed. Stef is wanhopig, vraagt wat nu..
Vervolgens komt iedereen aan met tips om kosten te besparen en ideeen waar evt een (BIJ)baan te vinden is.
Mhoa, zegt Stef.. Dat zie ik niet zo zitten..

En dat 7 pagina's... Ben ik nou gek?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 22:19

runningkawa schreef:
Citaat:
gewoon waardeloos met het vinden van een baan.
En al helemaal als je in een uithoek woont zonder auto.

de tip om een rijbewijs te halen heb ik 3 jaar geleden al eens gegeven.
en ik hoop dat als ze nu een baantje heeft die tip ook aan wil nemen.
Want dan is er ineens veel meer werk in je bereik.


De waarheid als een koe. Is leuk, in zo'n gehucht wonen, maar je moet wel mobiel zijn anders is het waardeloos...

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 22:23

lis schreef:
Jeetje, ik begrijp het niet zo goed. Stef is wanhopig, vraagt wat nu..
Vervolgens komt iedereen aan met tips om kosten te besparen en ideeen waar evt een (BIJ)baan te vinden is.
Mhoa, zegt Stef.. Dat zie ik niet zo zitten..

En dat 7 pagina's... Ben ik nou gek?


nee, dat zegt stef helemaal niet! *zucht*

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 22:27

Misschien slim om alleen op de zinnige reacties te antwoorden. Maak je niet druk Ach gut

lies

Berichten: 9644
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 22:28

Goh, ik lees dat er wel in nl.
Misschien niet in die bewoordingen, maar het wordt een beetje uitgebreid als ik alles ga quoten.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 22:28

Cowgirl schreef:
Kun je hett niet nog eens bij die rozenkwekerij proberen waar je toen werkte?
.


helaas is dit bedrijf destijds failliet gegaan (en dat was dus ook de rede dat ik daar dus niet meer werk)

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 22:33

Desiree"]
[quote="_inge_ schreef:
Net als sjuimpje al zei: een krantenwijk oid.

Als je altijd een goed salaris hebt gehad, dan kun je van een krantenwijk onmogelijk rond komen. ALS je er al voor aangenomen wordt, want scholieren zijn immers veel goedkoper.

Ik vind deze opmerking dus niet erg realistisch.
[/quote]

Toch ben ik het daar niet mee eens.
Mijn oom van eind 30 jaar leeft al jaren op krantenwijken.(ja meerdere ja)Zogoed dat hij een eigen huis heeft en alles kan doen wat hij wil.Oke hij heeft geen paard maar geeft netzo veel geld uit aan bier en de snackbar.Dus je kan er echt wel van leven.OKe van 1 krantenwijkje niet maar je kan de meeste kranten wijken wel zo op elkaar af stemmen dat je ze allemaal binnen de verplichte tijd hebt gelopen.

lies

Berichten: 9644
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 22:46

Ludo schreef:
Misschien slim om alleen op de zinnige reacties te antwoorden. Maak je niet druk Ach gut


Goed advies OK dan!
Jammer dat Stef met de zinnige reacties niets lijkt te doen.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 22:51

Er bestaat ook zoiets als denken Lis. Daarbij het ik morgen een soll gesprek, wat ik dus even afwacht (staat ook gewoon in dit topic vermeld)
Krantenwijk o.i.d. zou de laatste oplossing zijn, maar ik heb nog een week, logisch toch dat ik dan alles op alles zet om aan baan (parttime of fulltime) probeer te komen ipv een BIJBAANtje?
Nee, ik ben niet bang om een eind te lopen/fietsen, nee, ik ben niet bang om nat te regenen.
Hallo, ik ben een dochter van een ex- PTTer, liep op mijn 8ste al op zaterdag met de post mee!

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 22:52

Kun je geen postbode worden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 22:52

Ik las ergens dat je op hbo dingen solliciteerd
Maar je hebt "alleen" mbo?
Denk dat dat ook weggegooide moeite is.

En succes morgen Lachen

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 22:54

Stef , vandaag zijn de plaatselijke krantjes gekomen en er staan altijd wel ads in voor verschillende dingen, zoals hulp in huishouding, poets of ander werk, en gewoon beetje bluffen als je op een zakelijke ad reageert, niet overdrijven natuurlijk maar ook al is er iets wat er wordt gevraagd en je niet helemaal onder de knie hebt; al doende leer je het echt wel, niet gelijk afhaken als je denkt dat je iets niet goed genoeg zou kunnen.Zelfvertrouwen uitstralen.

Werk is er eigenlijk wel zat maar je moet natuurlijk ook wel n beetje geluk hebben.

als ik iets hoor/weet meld ik t wel!

lies

Berichten: 9644
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 22:59

Ik zeg niet dat je niet wilt werken, ik zeg dat je niets schijnt te willen doen met de adviezen. Je hebt werkelijk overal een weerwoord op.
Ik heb je in dit topic in totaal 1 keer horen zeggen; goed idee.
De rest schijnt allemaal maar 'geen zoden aan de dijk te zetten'. Als je het allemaal zo goed weet, waarom vraag je er dan om?
Ik vraag me serieus af waarom mensen nog dingen proberen te verzinnen.

Toch nog een tip van mij; neem iets aan, maakt niet uit wat, desnoods een krantenwijk. Je zal merken dat als je eenmaal weer meedraait, je merkt dat er overal wel werk blijkt te zijn. Het is moeilijker te vinden als je werkeloos bent.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 23:01

Ludo schreef:
Kun je geen postbode worden?


Ben ik geweest, en ben ik verschrikkelijk belazert.

Kawa: Niet geschoten is altijd mis. Ik heb maandag een dag mee mogen draaien op de klantenservice van een bedrijf. Hier heb ik o.a. wat planning gedaan, telefoon aangenomen, mail verwerkt, post verwerkt, klanten gebeld, etc. Ging super, waarom je er HBO voor nodig hebt is me een raadsel. (ja, ook de baas was tevreden)
Caroline, ik heb alleen het contact en de stad gorinchem nog maar. Altena nieuws en land van heusden en altena komen bij mij altijd op donderdag.
Heb wel al geschreven naar iets uit de stad Gorinchem.
Zoals je zelf dus ook kan ziet staan er bij ons in de kranten met name technische functies

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 23:02

lis schreef:
Ik zeg niet dat je niet wilt werken, ik zeg dat je niets schijnt te willen doen met de adviezen. Je hebt werkelijk overal een weerwoord op.
Ik heb je in dit topic in totaal 1 keer horen zeggen; goed idee.
De rest schijnt allemaal maar 'geen zoden aan de dijk te zetten'. Als je het allemaal zo goed weet, waarom vraag je er dan om?
Ik vraag me serieus af waarom mensen nog dingen proberen te verzinnen.

Toch nog een tip van mij; neem iets aan, maakt niet uit wat, desnoods een krantenwijk. Je zal merken dat als je eenmaal weer meedraait, je merkt dat er overal wel werk blijkt te zijn. Het is moeilijker te vinden als je werkeloos bent.


Dat het hier niet gelijk staat zegt niet dat ik er niks mee doe. Sommige dingen moeten echter over nagedacht worden, andere niet.

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 23:36

Misschien dat je toch eens serieus over verhuizen meot nadenken dan. Klinkt hard, maar je bent al een paar jaar aan het modderen met banen. Als het echt niet wil, kun je misschien beter in een regio gaan wonen waar je wel werk kan krijgen. Verhuizen kost ook geld, tuurlijk, maar zo kom je gewoon neit verder. Dit duurt nu al zeker 3 jaar zo!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 23:39

Stef heb ik goed gelezen dat je intercedent bent geweest?

Daar is namelijk vrij veel werk in, zoals ik al zei: www.pzpartners.nl die hebben vrij veel banen in die branche!

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 23:42

lis schreef:
Ik zeg niet dat je niet wilt werken, ik zeg dat je niets schijnt te willen doen met de adviezen. Je hebt werkelijk overal een weerwoord op.
Ik heb je in dit topic in totaal 1 keer horen zeggen; goed idee.
De rest schijnt allemaal maar 'geen zoden aan de dijk te zetten'. Als je het allemaal zo goed weet, waarom vraag je er dan om?
Ik vraag me serieus af waarom mensen nog dingen proberen te verzinnen.

Toch nog een tip van mij; neem iets aan, maakt niet uit wat, desnoods een krantenwijk. Je zal merken dat als je eenmaal weer meedraait, je merkt dat er overal wel werk blijkt te zijn. Het is moeilijker te vinden als je werkeloos bent.



Compleet mee eens. Ik heb alle 7 pagina`s gelezen, en de indruk die ik krijg is zo ongeveer de zelfde als die van Lis. Mensen dragen tips en adviezen aan, en jij vind het volgens mij allemaal maar een beetje onder je niveau, of je oordeelt zonder echt te weten. Als die krantenwijk nou een bijbaantje is, SO? Wat boeit het, zolang het je geld oplevert is het toch goed?
En ik weet wat het is om te moeten solliciteren, `ve been there... Heb al diverse baantjes gehad, en in die tussentijd nooit langer als 2 weken thuis gezeten. En die twee weken was ik niet thuis om te bellen, nee, ik ging bij uitzendbureaus langs en zeurde ze net zo lang aan hun kop totdat ze me iets voorstelden! Of ik zat een middag in het CWI om in hun systeem naar banen te zoeken, en dan daar brieven te schrijven naar die werkgevers! Zo ben je echt aktief bezig, en bespaar je jezelf ook nog eens telefoonkosten!