Uitkering stopt, en dan?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 16:53

Tuurlijk, er zijn baantjes zat, maar helaas is er ook zoveel aanbod van personeel dat je bijna nooit de persoon bent die ze zoeken. Er is altijd wel iemand die wel meer ervaring heeft, die een betere opleiding heeft, enz.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 16:56

Miep"]
[quote="vikki"][quote="Miep schreef:
Nou sory dat ik het zeg, maar ik lees hier constant dat stef er alles aan heeft gedaan, maar daar geloof ik niet in.
Mevrouw wil geen kranten lopen want dat zet geen zoden aan de dijk, mevrouw wil geen folders lopen want daar heeft ze ook niets aan.

Mevrouw lijkt alleen niet te begrijpen dat ze niks HEEFT te willen..


Wat een onaangename reactie weer ... Misschien is het voor Stef niet zo makkelijk om kranten te lopen omdat er in haar directe omgeving wellicht geen wijken vrij zijn? En het zet toch ECHT geen zoden aan de dijk als je reistijd en reiskosten zo hoog worden dat de inkomsten er niet voldoende voor compenseren... quote]

Stef heeft , voor zover bekend in dit topic, niet eens geinformeerd.
Ze zegt bij voorbaat al dat ze het niet wil.

Waarom is een reactie meteen onaangenaam als je echt zegt hoe je er over denkt?
[/quote]

Ben het hier toch wel mee eens. Guppies van 15/16 jaar? Die mogen niet voor (ik meen) 7 uur werken! Dus de 'vroege' wijken zijn allemaal vanaf 18 jaar, zoals op de vorige pagina ook al duidelijk werd. En eerlijk gezegt schrok ik aardig van de bedragen... € 135 voor 1 wijk... Dat is meer dan € 40 in de week extra inkomen!

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 16:58

Tsja, als je zo al binnenloopt bij een uitzendbureau vind je nooit iets nee....

Uiteraard gaan ze mensen met weinig ambitie niet onwijs lopen bemiddelen, maar als jij duidelijk laat blijken dat je echt wat zoekt en echt wat aan wilt nemen (al moet je wat lager op de ladder beginnen), gaan ze hun best voor je doen...

Je zult toch precies die persoon zijn die ze zoeken Haha!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 17:00

Ik denk dat ik Simon maar eens op ga geven voor een krantenwijk in dat geval... Haha! Als we er tenminste een (of nog beter; een paar Schijnheilig ) kunnen vinden in onze omgeving... Weet iemand of er een site is voor bezorgers in de omgeving van Aalsmeer? Als krantjes lopen betekent dat we af en toe eens uit kunnen gaan en royaal boodschappen kunnen doen dan doet Simon dat vast graag... Lachen Met 200 euro p/m kom je voor die dingen al een heel eind. Zijn er geen oppas/schoonmaak mogelijkheden bij jou in de buurt Stef? Met je migraine is thuis werken wel het meest ideaal, ik weet niet in hoeverre je daar last van hebt? Voor hoeveel uur per week wil je eigenlijk iets zoeken?
Laatst bijgewerkt door vikki op 25-02-04 17:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132137
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 17:02

Vikki, ik heb de link gevonden door naar de site te gaan van het dagblad dat hier in de buurt het meest gelezen wordt (Brabants Dagblad).
Daar stond een link met "info voor bezorgers".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 17:02

Bel Interlanden Spreigroep, dan weet je 't!
Of gewoon even in je eigen h-a-h-krantjes kijken wie voor de bezorging zorgt.

Prinnie

Berichten: 925
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 17:08

Chubby schreef:
Tsja, als je zo al binnenloopt bij een uitzendbureau vind je nooit iets nee....

Uiteraard gaan ze mensen met weinig ambitie niet onwijs lopen bemiddelen, maar als jij duidelijk laat blijken dat je echt wat zoekt en echt wat aan wilt nemen (al moet je wat lager op de ladder beginnen), gaan ze hun best voor je doen...

Je zult toch precies die persoon zijn die ze zoeken Haha!


Nou sorry maar tegenwoordig werkt dat dus niet meer zo. Ik spreek uit ervaring. Ik ben net afgestudeerd en hard op zoek naar iets, maakt niet zo veel uit wat. Ben dus bereid lager te beginnen, maar wordt bij uitzendbureaus zowat weggestuurd, geen ervaring, dan hebben we niks. Of te hoog opgeleid of ze verzinnen wel iets, heb niet echt het idee dat ze erg hun best doen, en dat terwijl ik bij sommigen toch elke week een keer op de stoep sta. En heb zelfs een hele boel schoonmaakbedrijven af gebeld, maar die zoeken op dit moment ook niemand, om triest van te worden.

Dat van die krantenwijk is trouwens wel een idee, hoewel ik daar nog niet eens mijn huur van kan betalen Boos!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132137
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 17:13

Prinnie schreef:
Dat van die krantenwijk is trouwens wel een idee, hoewel ik daar nog niet eens mijn huur van kan betalen Boos!


Nee, maar dat kan natuurlijk ook niet Knipoog
Je kunt een baan van 1 a 2 uur per dag niet vergelijken met een fulltime baan, dat levert toch wel wat meer op.
Maar als je de keuze hebt tussen "iets of niets", dan zou ik het toch wel doen.
Alle beetjes helpen

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 17:20

Hoeveel rook je?
Ik ben dus vorig jaar wel gestopt. Van het geld wat ik per week de lucht in pafte, haal ik nu alle boodschappen voor 1 persoon + 1 hond en 3 katten in de week.
Dat scheelt dus echt wel een hoop...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 17:26

Prinnie, ik heb even gekeken, maar je staat bij mij niet in het bestand, terwijl je wel in het dorp woont waar ik werk Haha! Of heb ik je niet ingeschreven omdat ik een smoes zat te verzinnen? *LOL*

Prinnie

Berichten: 925
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 17:30

Waar bij Vedior??? Als dat zo is dan zat jij of je collega idd een smoes te verzinnen Lachen

En daarbij woon ik tegenwoordig ook veel in Nijmegen (heb daar studentenkamer) en zou graag daar werken, maar ben toch maar ook de uitzenbureaus in Nijverdal afgegaan, omdat ze in Nijmegen ook niks hadden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 17:36

Yep, dan heb je een van ons beiden gehad Haha! Hadden we wel een goeie smoes? *LOL*
Zoals je zelf al aangaf hierboven, zijn er dramatisch weinig vacatures. Voor vrij eenvoudige werkzaamheden wordt ijskoud HBO met 5 jaar werkervaring gevraagd, en ze krijgen het ook, want ook die lopen er genoeg rond. 't Is echt nog niet best op de arbeidsmarkt....
Meest voorkomende vacatures zitten momenteel in de Fin-adm hoek, en idd allemaal met relevante ervaring. Parttime is momenteel echt praktisch onmogelijk.

De beste kansen heb je als het om een bijbaan gaat momenteel echt bij winkels en supermarkten, dat loopt nog het beste. Of probeer de tankstations eens, die willen ook nog wel eens wat hebben!

Succes allemaal!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 17:38

als je moet werken omdat je anders je paard moet verkopen vind je echt wel wat hoor........ al moet je bij de plee van vendee zitten

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 17:55

Zoals sonja al zegt pak ik zo ongeveer alles aan, het enige wat ik niet doe is in een koelcel werken (denk hierbij aan productie werk bij een vlees of vis fabriek) Dit heb ik een tijdje gedaan en ik kan hier gewoon niet tegen (ga onderuit).
Schoonmaakwerk boeit me niet. WC's schoonmaken erg? nee, helemaal niet. vaak zat gedaan, hoort er in de horeca nl gewoon bij.
Ik sta ingeschreven bij het CWI, bij Vedior, bij Dactylo, bij Olympia, bij Creyfs, bij Manpower en bij nog 1 waarvan ik even niet op de naam kan komen.
Ik bel ze suf, maar ze hebben niks! Ja, elektomonteur, leerling lasser, timmerman, etc.
Waarom denken mensen dat ik zit te liegen dat er niks is?
Ik wordt hier echt niet goed van....
Waarom zeg ik dat kranten tijdschriften e.d. geen zoden aan de dijk zetten? Omdat ik hier een BIJBAAN idee bij heb.
Het liefst werk ik minimaal 24 uur, meer mag altijd.
Waarom ik voorheen parttime werkte, omdat ik fulltime niet trok met mijn migraine. Bij de C1000 werkte ik 32 uur (op contract, regelmatig meer, soms minder)
Het schijnt dat er veel zijn die denken dat ik niet wil, dat is grote onzin. Ik overlaadt Sonja met sollicitatiebrieven die ze na kan kijken, ik reageer om HBO functies, op MBO functies, en op simpele baantjes.
Van de week ben ik zelfs afgewezen voor magazijnwerk. Er is hier nauwelijks werk, en dat betekend dus dat een bedrijf uit 300 sollicitanten kan kiezen.
Supermarkten hebben niemand nodig, detailhandel kan je op het moment helemaal vergeten, de winkels moeten al moeite genoeg doen om hun hoofd boven water te houden.

Maar ik kan er echt pissig om worden dat sommige mensen mij afschepen als een lui iemand die niet wil.
Als ik niet zou willen, zou ik me ook niet scheel solliciteren

Kitty

Berichten: 7701
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 18:07

Nee maar Stef, je kunt toch beter (tijdelijk?) een krantenwijkje ofzo hebben dan helemaal niets?
Dat scheelt dan toch al gauw tweehonderd euro.

En als je dan tzt wel een andere baan vindt, zeg je je krantenwijk weer op.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 18:13

Nou sorry, maar als jij een krantenwijk en schoonmaakwerk niet aanneemt... Zoals Kitty al zegt: een krantenwijk levert al snel 150/200 euro op, schoonmaken kan ook aardig oplopen. Je weet niet hoe je rond moet komen, en toch neem je het niet aan...


Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 18:23

Kitty schreef:
Nee maar Stef, je kunt toch beter (tijdelijk?) een krantenwijkje ofzo hebben dan helemaal niets?
Dat scheelt dan toch al gauw tweehonderd euro.

En als je dan tzt wel een andere baan vindt, zeg je je krantenwijk weer op.


Ik ben het eens met Kitty, aangezien je niet voor ABW in aanmerking komt (ehm, sorry, dat is bijstand dus) krijg je 0 komma 0 als inkomen, dus al het extra is dan meegenomen.

Beter iets dan niets denk ik dan maar en die 200 euro in de maand scheelt dan een hoop hoor! Ik zou desnoods stront gaan scheppen, als ik maar geld had!

Overigens heb ik na mijn studie (HBO engels) ook in wasserijen gestaan en kalenderd gevouwen in een magazijn, omdat er geen werk was. Ik voelde me daar echt niet te min voor en als schoolverlater moet je gewoon ook alles aanpakken!

Dus: wees creatief en pak wat je pakken kunt! En volhouden, eens komt voor jou de droombaan nog wel, echt waar!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 18:26

thuiswerk:D

baudyh

Berichten: 4292
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 18:36

hee mede werkelozen.zucht.Ik heb zaterdag weer een sol.gesprek.Duimen.......

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 18:41

Ze zegt juist dat ze schoonmaakwerk niet erg vindt, dat heeft ze al zo vaak gedaan.
Jammer dat je niet wat dichterbij woont, ik ben nog op zoek naar iemand die een paar uurtjes in de week kan schoonmaken Haha!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 18:43

Billy schreef:
Ze zegt juist dat ze schoonmaakwerk niet erg vindt, dat heeft ze al zo vaak gedaan.
Jammer dat je niet wat dichterbij woont, ik ben nog op zoek naar iemand die een paar uurtjes in de week kan schoonmaken Haha!

Dank je, jij leest tenminste, kan je niet van iedereen zeggen hier....

Enneuh, als je mijn reiskosten vergoed tuf ik wel 2 uurtjes naar Rotterdam hoor Tong uitsteken

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 18:46

Ben bang dat ik dan failliet ga.
Maar misschien dat er ook wel mensen in werkendam zijn die wel hulp kunnen gebruiken?

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 18:49

stef"]
[quote="Billy schreef:
Ze zegt juist dat ze schoonmaakwerk niet erg vindt, dat heeft ze al zo vaak gedaan.
Jammer dat je niet wat dichterbij woont, ik ben nog op zoek naar iemand die een paar uurtjes in de week kan schoonmaken Haha!

Dank je, jij leest tenminste, kan je niet van iedereen zeggen hier....

[/quote]

Als jij zegt 'schoonmaakwerk boeit me niet', dan kun je het nog zovaak gedaan hebben, maar ik maak daaruit op dat jij niet "uitkijkt" naar schoonmaakwerk...

Prinnie

Berichten: 925
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 19:05

Nou ik denk dat ze bedoelt, dat ze het niet erg vindt om te doen, ze heeft het dus ook al regelmatig gedaan, als onderdeel van horeca baantjes

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 19:18

Stef,

Ik weet dat je het misschien wel helemaal niet wil lezen. Omdat je het al vaak in dit topic hebt gezegd.
Maar lees het toch even Knipoog
Wanneer je niets hebt, is al het geld wat binnen kan komen welkom neem ik aan.
Wat is er dan mis met een BIJBAAN zoals jij het noemt. Er komt tijdelijk geld in het laatje, dus heb je meer dan wanneer je werkeloos thuis zit.
Verder lijkt het mij een pre als je kunt laten zien bij een sollicitatie. Je wil namelijk wel werken, dat kun je aantonen omdat je tijdelijk een biijbaantje neemt. Ik weet niet maar als jij bij mij zou komen solliciteren zo ik dat weten te waarderen. Daar kan ik namelijk uit op maken, dat je wel wilt, en bereid bent om alles aan te pakken. Ik noem nu krantenbezorgen, maar als jij ergens een andere bijbaantje kunt vinden zegt dat natuurlijk even veel.

En zijn er geen stalhouders in de buurt, waar je voor een paar uurtjes per dag wat mee kunt helpen met stallen op doen tegen een vergoeding.