Kaarten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JodieR

Kaarten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-21 23:22

Hoi hoi,

Ik was even nieuwsgierig wie er dit jaar nog kerstkaarten gaat sturen? En wie er ook het hele jaar wel kaarten sturen en welke kaarten stuur je dan het vaakst?

Zijn er op bokt nog mensen die kaarten versturen?

Ik stuur zelf regelmatig een kaartje maar krijg er eigenlijk nooit één. Ik maak zelf kaarten (en verkoop ze ook) dus ben gewoon heel benieuwd of er nog veel mensen deze manier gebruiken om even hallo te zeggen, te laten weten dat je aan iemand denkt, of juist om een andere reden

En als je nog regelmatig kaarten verstuurd, waar koop je ze dan? Of regel je het via greetz of een andere online site? En wat geef je gemiddeld uit aan een kaart qua prijs.

Ik ben zeer benieuwd

Afbeelding

Even een kaart die ik heb gemaakt er bij gevoegd

tones

Re: Kaarten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 23:27

Ik stuur al jaren geen kerstkaarten meer.
Af en toe een gewoon kaartje via Greetz.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 23:31

Ik verstuur naar een aantal wel verjaardagskaarten. Soms een eigen gemaakte, soms via Greetz. Meestal ook een kerstkaart die ik dan wel zelf gemaakt hebt. Al weet ik het nog niet voor dit jaar, heb wel nu een foto van m’n paard met kerstkrans O:) Ik geef meestal €2-€3 euro uit per kaart. Tenzij ik de kaart zelf gemaakt heb, dan alleen drukkosten. Vind het zelf altijd leuk om iets te ontvangen, dus doe het dan ook terug.

Deze had ik vorig jaar gemaakt:
Afbeelding

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 23:33

Ik stuur elk jaar kerstkaarten en heb dit jaar zelf alles gemaakt. Heerlijk ontspannend om dat in de avond te doen

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 23:39

Ik stuur nog wel kerstkaarten, maar lang niet meer zoveel dan vroeger. Mensen waar ik nooit meer een kaartje van terugzie schrap ik ook maar eens. Waar ik me mateloos aan erger zijn de whattsapjes die naar het hele adresboek gestuurd worden met een suf gifje. Stuur mij dan maar niks. Verjaardagskaarten krijg ik nog amper al stuur ik ze wel. De lol gaat er wel af zo.
Kaart besteed ik zo 2,50-3,50 aan

Leuk kaartje TS, ook die van jou Selina

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 23:45

Normaal doen we er niet aan, maar vorig jaar door alle coronageneuzel hebben we er rond de 40 verstuurd. Veel reacties gehad "wie zijn dat allemaal?" .. ik had naast de kat en pony ook alle kippennamen erop gezet _O-

Ben benieuwd of al die mensen dit jaar dan braaf een kaartje terug gaan sturen..

Waarschijnlijk sturen we dit jaar weer, vond het eigenlijk wel leuk.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 23:58

Alleen mn moeder en mn oom in Terneuzen.
Verder heb ik niemand om iets te sturen, en daarbij, ze worden na kerstntoch vaak weggegooid dusja.

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 00:14

Ik verstuur echt nooit kaarten, krijg er misschien twee\drie per zoveel jaar van mijn vader\oma\opa op mijn verjaardag als ze eraan denken via de post maar daar blijft het bij.
Mijn moeder stuurt wel eens een kaartje naar haar vader, daar zet ik dan ook eens wat onder.

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 00:32

Ik maak elk jaar mijn kerstkaarten als het even kan (origami, lint, plakparels ... en los gaan). Vorig jaar waren dat er 13. Een deel van de kaarten stuur ik op, een paar kan ik zelf bezorgen.
Ik ben nu al ideetjes aan het uitdenken, al zit ik momenteel nog in het '*ziet iets* "Oh, wat mooi, daar kan ik vast wat mee!" *koopt het* '- stadium :+ .

Voor de zekerheid heb ik ook een setje back-up kerstkaarten, voor als het maken erbij inschiet. Die zijn mooi en stijlvol. Ik heb er bijvoorbeeld een setje van 8 met envelop gekocht bij de Bijenkorf voor 9 euro.

Ik maak zelf ook verjaardagskaarten en momenteel ben ik met een 'verhuisd!' kaartje bezig.

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 01:04

Kerstkaarten weet ik niet zo goed, ene jaar wel, andere jaar niet... Maar kaartjes door het jaar heen; jazeker! Beterschap, bedankt of succes of gewoon 'ik denk aan je'. Een fysiek kaartje kan zoveel met iemand doen, ik vind dat mooi. Het maakt mij niet uit of ik er één terugkrijg, daar gaat het ook helemaal niet om :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 05:49

Nope, ik vier geen kerst dus ook geen kerstkaarten. Wat ik wel vorig jaar heb gedaan en dit jaar zeker weer is kaarten geschreven voor het ouderenfonds. Vorig jaar rond de 50 tot 75 kaarten geschreven. {:)

Via Greetz verstuur ik nog wel eens een kaartje voor een speciale gelegenheid, denk aan een kaart voor geboorte, beterschap, 'ik denk aan je'.

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 06:58

Regelmatig! Verjaardagskaartjes, maar ook 'ik denk aan je' kaartjes bij gelegenheden, of zomaar-kaartjes, of omdat ik een kaart zie die écht bij iemand past, dan koop en stuur ik die ook. Ik hou ervan, kleine moeite en wordt altijd gewaardeerd.

Kerstkaarten ook jaarlijks, maar vorig jaar te laat en toen laten zitten. Ik stuur er altijd veel (veeeeel) en krijg er maar een paar terug, dat vind ik altijd wel jammer. Mn door de postzegels is het best een prijzig gebeuren, die kerstkaarten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 07:08

Ik stuur ieder jaar kerstkaarten of nieuwjaarskaarten naar een vast clubje mensen. Dat zijn ook de mensen die zelf ook kaarten versturen.
De kaarten koop ik bij brievenbusgeluk.nl.
Wel iets duurder maar zo leuk <3

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 08:18

Ik stuur geen kerstkaarten maar ben door het jaar heen wel redelijk fanatiek met kaarten sturen. Voornamelijk bij geboorte, overlijden en zoveel jaar getrouwd. Verjaardagen niet want daar gaan we vaak heen.

Ik koop ze bijvoorbeeld bij Action of als ik ze ergens anders goedkoop zie. Geen Hallmark prijzen want dan wordt het wel een dure aangelegenheid.

Het leukste van de kaarten versturen vind ik dat ik meerdere waxstempels heb :D

Afbeelding

Een kaartje terug krijgen gaat het mij niet om. Ik ben meer van geven dan van ontvangen :)

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 08:40

Dit jaar doen wij geen kerstkaartjes. Zit heel dicht op de geboortekaartjes dus wordt even te veel gedoe. Door het jaar heen sturen wij vooral kaarten voor gelegenheden, niet zo zeer voor verjaardagen eigenlijk. Ik heb dan ook graag een voorraadje in huis: beterschap, nieuwe woning, bruiloft, geboorte, overlijden en blanco. Eens in de zoveel tijd haal ik een stapeltje van de Xenos. Heb ik geen gepaste meer, dan is het even snel wat meenemen van de supermarkt. Digitaal ben ik niet zo van - handgeschreven geeft toch iets extra's vind ik, is persoonlijker. Wel grappig trouwens om te merken dat de mensen om ons heen die hun kaarten zelf maken, de meest trouwe verstuurders zijn :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 09:07

Tof die waxstempel! Ik heb daar ook naar zitten kijken, maar ik kon er toen geen vinden van een zeekoe. Dus toen hield het op :')

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 20:39

Ik stuur wel regelmatig kaartjes: geboorte, verjaardag, condoleance of sterkte/beterschapswens.

Kerstkaarten worden er elk jaar minder.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 09:31

Wij versturen elk jaar nog kerstkaarten, maar we krijgen er helaas steeds minder terug. Veel mensen houden het tegenwoordig bij zo'n flauw (vind ik althans) berichtje op Facebook/Instagram of via WhatsApp, maar een echte kaart is en blijft gewoon veel leuker.

Tussendoor stuur ik af en toe wel eens een kaart naar vrienden of naar mijn zus, gewoon voor de leuk of om iemand een hart onder de riem te steken. Ik vind het gewoon leuk om een kaartje te sturen (of te ontvangen :) )

Ik koop ze overal en nergens. Kom ik ergens een rek tegen met leuke kaarten die ik nog niet eerder heb gezien, dan koop ik er een paar. Verder koop ik ook bij Greetz of Hallmark. Kerstkaarten kopen we meestal op de markt of in zo'n boekenvoordeel-winkel.

Selina, ik vind jouw kaart zo leuk! Als die in de winkel zou liggen, zou ik 'm zo kopen :j

KimD, mijn moeder kreeg vorig jaar ook een paar kaarten via het Ouderenfonds. Die is dan weer niet eenzaam en alleen, maar ze vond het wel hartstikke leuk. Top dat je dat doet dus!

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 09:34

Wij versturen ook elk jaar kerstkaarten.
Vorig jaar voor het eerst met onze beide namen eronder, dus ben benieuwd van wie we allemaal terugkrijgen op ons nieuwe adres (we zijn ook verhuisd dit jaar).
We hebben een vast lijstje met mensen aan wie we kerstkaarten sturen. Sommige sturen terug, anderen niet. Maar toch vind ik het belangrijk om kerstkaarten te sturen, laten zien dat je aan iemand denkt :).
Nu ik tijdelijk in het buitenland woon sturen mijn vriend en ik ook kaartjes/brieven naar elkaar. Heel erg leuk om te doen (en te ontvangen)

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 09:43

Ik probeer vaak kaartjes te sturen. Verjaardagen, kerst, baby geboren, als iemand ziek is etc. Heerlijk!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 16:42

Citaat:
Marleen schreef:
Ik stuur wel regelmatig kaartjes: geboorte, verjaardag, condoleance of sterkte/beterschapswens.
Kerstkaarten worden er elk jaar minder.

Nou dat dus.
Ik doe voor een paar mensen hard mijn best om leuke kaarten te vinden.
Marius van Dokkum, Inge Look (2 tantes) en andere kunstkaarten.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 18:24

Jazeker!

En ik had nog een stapeltje kaarten liggen... Een aantal daarvan gaan hier in de buurt door de brievenbus. De anderen kan ik via het werk naar eenzame ouderen laten sturen. Een 5tal kaarten mogen daarheen :j (https://ouderenfonds.nl/kerstkaartenactie/)

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 19:51

Ik stuur regelmatig kaarten. Ik koop ze op verschillende plekken, in een museum of in een kaartenwinkel. Gewoon, als ik ergens iets zie liggen wat me aanspreek dan koop ik ze.

Kerstkaarten stuur ik niet elk jaar (soms te druk of geen energie) maar als het even kan wel. Kan me niet zoveel schelen als ik niks terugkrijg van de mensen die ik er eentje stuur. Het gaat om het gebaar van sturen. Al vind ik het wel leuk om een kaart te krijgen natuurlijk!

Ik verstuur zelfs nog brieven aan mensen. Gewoon leuk om af en toe te doen.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 21:15

Winged schreef:
Jazeker!

En ik had nog een stapeltje kaarten liggen... Een aantal daarvan gaan hier in de buurt door de brievenbus. De anderen kan ik via het werk naar eenzame ouderen laten sturen. Een 5tal kaarten mogen daarheen :j (https://ouderenfonds.nl/kerstkaartenactie/)

Dit ga ik ook doen, dankjewel voor de tip! Ik heb momenteel 8 kaarten extra voor ouderen en dat worden en denk ik nog wel meer

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 00:34

Ik stuur ieder jaar kerstkaarten, wij maken ze altijd zelf (fotokaarten). Ook worden er andere kaartjes door het jaar heen verstuurd, voor verjaardagen of andersoortige felicitaties, of als opkikkertje. Vandaag nog eentje op de bus gedaan, en voor morgen staat er ook nog een op de planning.