Ik zit toevallig nu in de procedure van overstappen (ook naar Rabo).
Ik zit al mijn hele leven bij de ABN en had niet perse een reden om over te stappen. Nu wil de verlenging van mijn hypotheek (bij Rabo) echter voordelen brengen als ik daar ook een lopende rekening neem. Daarbij heb ik nu op een jaarlijks overzicht totaal geen inzicht in mijn betalingen betreft de hypotheek.
Ik heb vorige week hun site uitgepluisd, maar omdat ik elke keer tegen een inlogprobleem aanliep (je moet om een rekening te kunnen openen inloggen, maar je kunt niet inloggen als je geen klant bent
) ben ik uiteindelijk bij de telefonische klantenservice beland. Ik heb wat informatie gevraagd en toen werd de procedure gestart. Ik vind het allemaal vrij omslachtig.
Gister kreeg ik een brief op de mat waarin ik een paar dingen moest verklaren. Deze heb ik vandaag teruggestuurd. Zodra ze deze ontvangen, zorgen ze dat ik een account krijg en sturen ze me spullen op. Als ik die binnen heb, zou ik dus moeten kunnen inloggen en op die manier een rekening openen. Aan de telefoon vertelde ze mij dat alle automatische incasso's waar ik geld naartoe stuur automatisch op de hoogte worden gebracht. De betalingen die ik zelf overmaak óf de betalingen die ik ontvang, moet ik zelf op de hoogte stellen. Volgens mij zijn dat slechts de belastingdienst en loonbetalingen, maar daar moet ik nog even goed voor gaan zitten. De Rabo biedt zelf die overstapservice. Je oude bank wordt 13 maanden aangehouden als back-up, die tijd heb je dus om alles en iedereen op de hoogte te stellen. Na die 13 maanden vervalt je oude bankrekening (als je 'm niet aanhoudt natuurlijk).
Ik weet niet of je een creditcard hebt, maar dat is bij de Rabo ook wel een dingetje. Na 3 maanden kun je er pas een aanvragen, ze moeten namelijk 3 maanden betaalverkeer kunnen nachecken voordat ze een creditcard uitgeven. Ik heb gevraagd waarom ik niet gewoon met een loonstrook kan komen en daar heeft ze antwoord op gegeven, maar dat weet ik even niet meer. Ik gebruik mijn CC niet veel, maar wil er wel een als back-up en vooral tijdens vakanties (heb al een paar keer met een nutteloze pinpas gestaan en dan sta je daar). Dus voor mij is die 3 maanden niet echt een probleem, maar als je 'm nou wel vaak gebruikt, is het iets om rekening mee te houden.
Edit: Sorry, ik las de titel verkeerd, dacht dat je over wilde stappen naar Rabo, maar begrijp nu dat je er juist weg wil. Dus dan heb je niet zoveel aan mijn bovenstaande tekst, hihi
.