Ik loop al een tijdje met een vraag rond. Ik heb soms etenswaren over. Ik bedoel dingen die ik krijg van acties of verkeerd gekocht heb. Dingen die redelijk houdbaar zijn, een blikje mais, een pak soep, een blikje frisdrank, een zak nootjes waar ik allergisch voor ben, dat soort dingen. Ik leg die producten apart, met de vraag wat doe ik ermee?
Ik zou ze graag aan willekeurig iemand geven die het niet zo breed heeft en blij kan zijn met een leuk extraatje. Maar ik weet niet hoe ik zo iemand vind, en het moet ook niet kwetsend/vernederend overkomen.
Nu bedacht ik ineens: ik zou van die producten een kerstpakket kunnen samenstellen! Eventueel iets kopen om het aan te vullen, geen probleem. Er is toch geen betere aanleiding dan kerst om iets weg te geven

Maar ik zit nog altijd met "aan wie?"
Is er misschien een instantie die kado's/iets (?) inzamelt en bezorgd?! Zodat het voor de ontvanger ook anoniem is? Ik bedoel, ik hoef geen bedankje, wil niet dat iemand zich bezwaard voelt.
Ik hoop dat mijn vraag/idee een beetje helder is, en ben benieuwd of iemand me kan helpen bij het vinden van een ontvanger. Bedankt vast voor het lezen, en meedenken!