Aan wie geef ik dit jaar een kerstpakket?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nikass

Aan wie geef ik dit jaar een kerstpakket?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-21 23:50

Hallo, wie denkt met mij mee?
Ik loop al een tijdje met een vraag rond. Ik heb soms etenswaren over. Ik bedoel dingen die ik krijg van acties of verkeerd gekocht heb. Dingen die redelijk houdbaar zijn, een blikje mais, een pak soep, een blikje frisdrank, een zak nootjes waar ik allergisch voor ben, dat soort dingen. Ik leg die producten apart, met de vraag wat doe ik ermee?
Ik zou ze graag aan willekeurig iemand geven die het niet zo breed heeft en blij kan zijn met een leuk extraatje. Maar ik weet niet hoe ik zo iemand vind, en het moet ook niet kwetsend/vernederend overkomen.
Nu bedacht ik ineens: ik zou van die producten een kerstpakket kunnen samenstellen! Eventueel iets kopen om het aan te vullen, geen probleem. Er is toch geen betere aanleiding dan kerst om iets weg te geven *\o/*
Maar ik zit nog altijd met "aan wie?"
Is er misschien een instantie die kado's/iets (?) inzamelt en bezorgd?! Zodat het voor de ontvanger ook anoniem is? Ik bedoel, ik hoef geen bedankje, wil niet dat iemand zich bezwaard voelt.
Ik hoop dat mijn vraag/idee een beetje helder is, en ben benieuwd of iemand me kan helpen bij het vinden van een ontvanger. Bedankt vast voor het lezen, en meedenken! :)

Marjo

Re: Aan wie geef ik dit jaar een kerstpakket?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 00:00

Bij ons in de buurt staat tegenwoordig een buurtkastje. Daar kan iedereen etenswaren of andere producten zoals periodeverzorging etc. in kwijt. Degene die dan krap bij kas zit kan daar wat uithalen. Dat kan het hele jaar door.

Misschien niet helemaal wat je zoekt, maar wellicht toch een mooi idee?

Mocht je echt specifiek aan 1 persoon iets willen schenken zou ik op een plaatselijke Facebook groep een oproepje doen, met de vraag of anderen iemand willen nomineren.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-21 00:14

Zoiets zou ik ideaal vinden. Dan hoef ik producten ook niet op te sparen,, maar kan ik het gewoon meteen weggeven.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 00:15

Zulke kastjes kun je volgens mij gewoon neerzetten in je voortuin :j Wellicht eens informeren bij je gemeente wat daarin mogelijk is?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 00:15

Misschien weten Bokkers wel andere Bokkers die zoiets goed kunnen gebruiken/leuk zouden vinden omdat ze niet veel te besteden hebben?

Op FOK! is er ieder jaar een kerstpakkettenactie voor users die het niet zo breed hebben, bijvoorbeeld. Zelf deed ik ook ieder jaar een pakket sturen en de reacties zijn heel leuk.

Gee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 00:18

Er zijn diverse mogelijkheden. Zo ben ik lid van kerstpakketten Haarlem en secret santa voor de minima (in NL) via Facebook.
Daar kun je spullen doneren stellen zij pakketten samen voor mensen die het nodig hebben of je kunt uit een gezin kiezen.
Er zijn vast ook in andere gemeenten zo'n groep.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 00:34

Marjo schreef:
Bij ons in de buurt staat tegenwoordig een buurtkastje. Daar kan iedereen etenswaren of andere producten zoals periodeverzorging etc. in kwijt. Degene die dan krap bij kas zit kan daar wat uithalen. Dat kan het hele jaar door.

Naar zo'n buurtkastje breng ik ook weleens iets :j Mooi initiatief. Wordt hier beheerd door de buurvrouwen die ook de voedselbank voor dieren beheren (ook al zo'n mooi initiatief). De anonimiteit vind ik ook wel prettig. Je hoeft je dus niet ongemakkelijk te voelen als je iets weggeeft.

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 08:56

Ik geef al jaren mijn kerstpakket mee aan een collega die er meer verzameld en uitdeelt aan daklozen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 09:30

Aan de pakketbezorger, ik zie die jongen vaker dan mijn eigen familie! Hij kent zelfs de honden bij naam. :')

Hij krijgt dus zeker een pakketje van ons dit jaar! <3

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 09:37

Heel simpel hier in omgeving zetten ze het op een 2de hands pagina op Facebook. Dus ik heb deze levensmiddelen over mocht iemand deze hard kunnen gebruiken reageer dsn gerust via hier of messenger.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-21 09:51

Dank jullie wel, goede initiatieven! Leuk dat die bestaan. Buiten bokt doe ik niet aan welke vorm van Social Media dan ook, dus FB en Fok! (?) dat gaat niet. Maar ik wil wel eens gaan informeren over de mogelijkheid van zo'n buurtkastje.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 10:17

Nikass schreef:
Dank jullie wel, goede initiatieven! Leuk dat die bestaan. Buiten bokt doe ik niet aan welke vorm van Social Media dan ook, dus FB en Fok! (?) dat gaat niet. Maar ik wil wel eens gaan informeren over de mogelijkheid van zo'n buurtkastje.

FOK! is een forum. Een buurtkastje klinkt idd ook leuk :j.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 11:40

De voedselbank in onze gemeente houdt jaarlijks een inzamelingsactie vlak voor de kerst met de bedoeling om hun “klanten” wat extra’s / iets anders te kunnen geven met Kerst. Je kunt dan op bepaalde plekken de etenswaren inleveren, vaak bij de kerk. Misschien eens navragen bij de lokale voedselbank?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 12:34

Ik verplaats je topic naar het subforum Prettige Feestdagen

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-21 22:01

Silvia schreef:
De voedselbank in onze gemeente houdt jaarlijks een inzamelingsactie vlak voor de kerst met de bedoeling om hun “klanten” wat extra’s / iets anders te kunnen geven met Kerst. Je kunt dan op bepaalde plekken de etenswaren inleveren, vaak bij de kerk. Misschien eens navragen bij de lokale voedselbank?

Ja ook een goed idee!
Bij ons in de buurt is al wel een boekenkastje; waar je boeken kunt meenemen of neerzetten. Ik ga eerst eens navragen of er al eens sprake is geweest van een buurtkastje voor voedsel. Het voordeel van een buurtkastje vind ik dat het het hele jaar door dienst doet.