Kerstpakket maken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Kerstpakket maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-21 19:16

Beste bokkers,

Dit jaar krijg ik voor het eerst in jaren geen kerstpakket omdat ik door ziekte niet kan werken. Nu besefte ik me dat ik dat best jammer vind. Nu heb ik twee vriendinnen die dat ook niet krijgen en voorgaande jaren ook al niet. Dat vind ik best sneu. Dus besloot ik zelf wat te maken voor ze. Ik heb al een vegan adventskalender met chocola erin gehaald. Ik wil er iets van 10-15 euro aan uitgeven (niet werken = weinig geld he haha). Iemand nog gouden tips wat er echt in hoort?

Over ze:
Persoon 1: vega, konijnen, probeert beetje zero waste te leven, heeft konijnen
Persoon 2: heeft een kat en is gek op kaarsjes en home deco.

Dus als iemand nog denkt van “joh dit en dit bij de action / Xenos oid” brand los! :D

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 19:19

MarlindeRooz schreef:
Beste bokkers,

Dit jaar krijg ik voor het eerst in jaren geen kerstpakket omdat ik door ziekte niet kan werken. Nu besefte ik me dat ik dat best jammer vind. Nu heb ik twee vriendinnen die dat ook niet krijgen en voorgaande jaren ook al niet. Dat vind ik best sneu. Dus besloot ik zelf wat te maken voor ze. Ik heb al een vegan adventskalender met chocola erin gehaald. Ik wil er iets van 10-15 euro aan uitgeven (niet werken = weinig geld he haha). Iemand nog gouden tips wat er echt in hoort?

Over ze:
Persoon 1: vega, konijnen, probeert beetje zero waste te leven, heeft konijnen
Persoon 2: heeft een kat en is gek op kaarsjes en home deco.

Dus als iemand nog denkt van “joh dit en dit bij de action / Xenos oid” brand los! :D

Wat lief van je!
Kaarsjes zijn natuurlijk altijd goed. Verder kun je denken aan (vegan?) chocomel, bus slagroom, koekjes, handschoenen, huissokken. Oftewel: een warm winterpakket.

Biks2

Re: Kerstpakket maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 19:20

Iets lekkers voor de huisdieren, thee en chocolade?

Sokken zijn ook leuk om te geven misschien.

Leuk idee!

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 19:22

Shampoo bar voor de zero waste vriendin ?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-21 19:23

Oh ja slim! Die ene vriendin is GEK op chocomelk! En snacks voor de dieren haal ik ook. Kaarsjes gaan er ook in!

Ik wil het eind november geven zodat ze die kalender direct kunnen gebruiken. :)

jibberjabber

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 19:51

Lief idee van je ! Misschien kun je er ook nog iets zelfgemaakt in doen. Iets kleins breien, haken of naaien ? Een mooie geschreven kaart ?

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 22:01

Ik verplaats dit topic naar PF Prettige Feestdagen omdat het daar beter past

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 16:25

Lidl heeft momenteel geurkaarsen in glas liggen in appel-kaneel, suiker(?) en vanille.
Groot glas kost €1,99 en kleine €0,99.
Zoiets zou je imo prima in een pakket kunnen steken. :)
Mss als een winkel weer amaryllisbollen heeft dat je die kunt bijvoegen, laatst waren ze bij Lidl in 3 kleuren voor een zacht prijsje te vinden bijvoorbeeld.
Verder kun je denken aan een lekkere douchegel oid, een pakje candy canes, een fleecekleed, iets waar ze voor een hobby wat aan hebben.
Of juist iets van thee, chocolademelk oid en een bakpakket (mix plus verdere ingrediënten) of een pakket voor een filmavond met bijvoorbeeld een bioscoopbon oid erbij ofzo.

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 17:27

De action heeft hier grotere verpakkingen snacks van Whiskas voor een zacht prijsje inderdaad en ook wel wat aan speeltjes voor de kat. Vaak hebben ze ook wel iets van een zachte fleecedeken. Met amaryllisbollen en bv kerststerren even opletten, want die zijn voor katten giftig.

Misschien iets van popcorn, of popcorn maiskorrels (supermarkt), zodat ze zelf in een pan met een klein laagje olie popcorn kan/kunnen maken zonder al te veel extra afval te hebben. Misschien een grappige, kleine kerstdecoratie, die heeft de action vaak ook wel. Een lekkere thee voor bij die (vegan) chocolade. Gezien de oplopende energierekening misschien ook een paar huissokken, ook die heeft de action meestal wel.

Ik ken je vriendinnen niet, maar mij zou je erg gelukkig maken met een doosje After Eight :D , althans voor de niet-vegan vriendin wellicht.

Die geurkaarsen van de Lidl ruiken lekker trouwens! Ik had ze vorig jaar.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 17:30

Kun je dit niet maken voor de chocomel fan?
https://www.kookfans.nl/recepten/warme- ... emelk-bom/

Kost je een paar chocoladerepen, wat marshmallows en chocopoeder en een ding met allemaal van die glittersuiker erin. Je kunt allemaal verschillende maken en leuk inpakken!