WTF cadeautjes, wat heb jij gekregen?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laurora

Berichten: 2657
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 16:05

Sieraden.
Ik draag geen sieraden, nooit gedaan ook.
En toch heb ik van 4(!) verschillende exen sieraden gekregen, en vorig jaar ook van een vriendin (met de letterlijke tekst "ja, ik weet dat je nooit sieraden draagt, maar deze vond ik zò bij je passen!")
Heel lief bedoeld allemaal hoor, maar ik word er echt niet blij van.
(gelukkig is mijn moeder gek op sieraden, dus alles is linea recta naar mijn moeder gegaan)

Van een andere ex heb ik eens zo'n reuzeverjaardagskaart gekregen, omdat hij geen geld had voor een "echt cadeautje" (zij hij, want hetzelfde weekend kocht hij nog een flesje parfum van 60 euro voor zn moeder voor de "zomaar")
Hij vond het teveel moeite om zijn naam er in te zetten. -O-

Van mijn schoonouders heb ik een keer allemaal spulletjes uit hun kerstpakket gekregen (een paar kaarsenhouders, servetringen, eierdoppen, dat soort spul)
Wederom, goed bedoeld, maar ik gebruik het gewoon oprecht niet, dus ik bewaar het een tijdje en uiteindelijk eindigd het vaak in de prullenbak, of ik doe het naar de kringloop.

Ik heb ook een keer een pot honing gekregen, omdat ik zo van bijen hou.
Ik ben zelf imker _O-

Ik vind cadeautjes geven om het cadeautjes geven vaak echt zonde. Tuurlijk vind ik cadeautjes leuk, maar ik heb liever niks dan iets waar ik niks mee doe.
Als je echt per se iets wil geven doe dan een cadeaubon ofzo, kun je imo nooit de mist mee ingaan.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41917
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: WTF cadeautjes, wat heb jij gekregen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 16:08

Haha, honing geven aan een imker, net ijs geven aan eskimo's :)).

nine1987

Berichten: 8355
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 16:14

Haha een fiets van mijn ex. Heb nooit gevraagd om een fiets, want ik kwam overal prima met het OV, maar hij wilde me een fiets geven. Dikke prima, heel erg bedankt, was er ook blij mee. Het jaar daarna ging de relatie over en of ik m ff de fiets terug wilde geven.. Joh, wees er gelukkig mee.. :))

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41917
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 16:14

nine1987 schreef:
Haha een fiets van mijn ex. Heb nooit gevraagd om een fiets, want ik kwam overal prima met het OV, maar hij wilde me een fiets geven. Dikke prima, heel erg bedankt, was er ook blij mee. Het jaar daarna ging de relatie over en of ik m ff de fiets terug wilde geven.. Joh, wees er gelukkig mee.. :))

Huh, je hebt die fiets toch gekregen?

nine1987

Berichten: 8355
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 16:15

_San87_ schreef:
nine1987 schreef:
Haha een fiets van mijn ex. Heb nooit gevraagd om een fiets, want ik kwam overal prima met het OV, maar hij wilde me een fiets geven. Dikke prima, heel erg bedankt, was er ook blij mee. Het jaar daarna ging de relatie over en of ik m ff de fiets terug wilde geven.. Joh, wees er gelukkig mee.. :))

Huh, je hebt die fiets toch gekregen?


Zou je denken ja.. Hij dacht er blijkbaar anders over.. :')

Suzanne F.

Berichten: 49526
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 16:17

nine1987 schreef:
Haha een fiets van mijn ex. Heb nooit gevraagd om een fiets, want ik kwam overal prima met het OV, maar hij wilde me een fiets geven. Dikke prima, heel erg bedankt, was er ook blij mee. Het jaar daarna ging de relatie over en of ik m ff de fiets terug wilde geven.. Joh, wees er gelukkig mee.. :))


Pfff sneu zoiets. Het was een kado toch?

julius_juut

Berichten: 3109
Geregistreerd: 14-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 16:18

Ik heb altijd al een godsgruwelijke hekel gehad aan lootjes trekken, wat een onzin troep krijg je dan. Het toppunt voor mij was een fotolijstje met grote plastic glinsterstenen ergens op de middelbare school. Ik denk nog steeds dat het meisje dat mij had getrokken gewoon random iets van haar kamer heeft gepakt die ochtend. :')
Echt, december laat heel goed zien dat je ongewenst en onbekend bent bij je klasgenoten. :P

Vorig jaar heb ik van m'n vader geld gekregen (altijd goed!) in de meest afschuwelijke, verschrikkelijke kruising van een beker en een beeldje die je je voor kan stellen. Die krijgt hij dit jaar terug. }:) Ik denk met een bloembol er in, dan kan hij hem mooi een tijd voor het raam zetten tot het kreng is uitgebloeid. :P (en dan zal ik hem volgend jaar wel weer krijgen :+ )

Ook wel eens heel lief bedoeld zo'n afschuwelijk 'plastic edelsteentjes op het gevest' toeristenzwaard van iemand gekregen voor m'n verjaardag. Die had niet helemaal het verschil tussen historisch en hysterisch door geloof ik. :P



nine1987 schreef:
Haha een fiets van mijn ex. Heb nooit gevraagd om een fiets, want ik kwam overal prima met het OV, maar hij wilde me een fiets geven. Dikke prima, heel erg bedankt, was er ook blij mee. Het jaar daarna ging de relatie over en of ik m ff de fiets terug wilde geven.. Joh, wees er gelukkig mee.. :))

Die is wel heel erg. _O-

Ayasha
Blogger

Berichten: 58072
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 16:20

De grootste ‘wtf’ die ik gehad heb was een kaartje van mijn peter (Belgisch gebruik Peter en meter horen er altijd voor je te zijn en zelfs je op te vangen als je ouders zouden sterven bv.)

Kreeg op mijn 14e een kaartje met mini mousse oid er op waar enkel de standaard tekst in stond en dan ‘pakje volgt’. :+
Inmiddels ben ik 31 en dat pakje is nog steeds onderweg. _O- inmiddels is het een familie grap geworden. Als iemand zegt dat ie niet weet wat te kopen voor X zeggen we ‘stuur een kaartje met ‘pakje volgt.’ _O-
Maar 14-jarige ik voelde zich heel erg afgewezen./in de steek gelaten omdat hij niet eens een persoonlijk tekstje kon schrijven. :o (ik heb altijd meer waarde gehecht aan iets persoonlijk dan aan spullen, dat weet ook iedereen. Ik heb liever een persoonlijk kaartje of brief dan een duur cadeau. )

Indi_Vito

Berichten: 2744
Geregistreerd: 06-10-09

Re: WTF cadeautjes, wat heb jij gekregen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 16:26

Het eerste wat in me opkomt, mijn eerste vriendje waarmee ik s*eksueel actief was, we hadden met Valentijnsdag net 4 maanden een relatie. en wat kreeg ik als cadeau? een v*brator..... deze is direct de prullenbak in gegaan want daar was ik toen nog totaal niet aan toe :')....

98xsophiex98

Berichten: 789
Geregistreerd: 22-12-12
Woonplaats: naast de buren

Re: WTF cadeautjes, wat heb jij gekregen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 16:36

Ik heb wel een keer een cadeau gegeven die bij veel mensen niet goed zou vallen.
Ik wist niet goed wat ik mijn schoonvader moest geven, het werd een vork.
Die man was oprecht gelukkig met zn vork

Echwel

Berichten: 12515
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 16:41

Een vreselijk lelijk terracotta paard van mijn Amerikaanse vriendin die hier voor 4 jaar woonde.
Nadat ik haar naar Schiphol had gebracht omdat ze weer terug ging, lelijke ding gelijk in de kliko gemikt.

Ketly

Berichten: 5937
Geregistreerd: 27-02-10

Re: WTF cadeautjes, wat heb jij gekregen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 16:50

Heerlijk dat er een topic is waar je even schaamteloos ondankbaar en ontevreden mag zijn :+

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 16:58

Een afdruiprek van mijn exvriend voor kerst..... Hij vond dat wel handig.. Onding :+

Ik was erg teleurgesteld want ik had juist heel veel moeite gedaan om allemaal persoonlijke cadeaus te vinden... Afdruiprek heb ik nooit gebruikt en heb het bij zijn spullen gedaan toen we uit elkaar gingen...

Liesje89

Berichten: 9939
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 17:00

Van mijn toenmalige vriendje.. een scooteraccu.. onder de kerstboom :\ Ik had hem nodig, daar niet van, maar kom op, dat is toch geen cadeau :') _O- Maargoed hij gaf zijn vader ook een zwaailicht voor op de trekker wat hij van een andere trekker af had gehaald. Bijzonder figuur :=

Voor mijn 30e verjaardag kreeg ik van mijn vriend mijn eigen ketting die kapot was, gerepareerd terug. Dat was alles :') Nieuw slotje op gezet en het hangertje weer dichtgeknepen. Dat was wel een lichte teleurstelling :x

Stofzuigers word ik dan weer wel heel gelukkig van :P Vorig jaar voor mijn verjaardag een Miele gekregen, als een kind zo blij, het is een heel fijn ding :D :=

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: WTF cadeautjes, wat heb jij gekregen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 17:07

Ik gaf als kind een aantal jaren achter elkaar een stoffer en blik aan mijn moeder voor moederdag :Y)
Pas toen ik ouder werd begreep ik hoe kansloos het was _O- we grappen er nog vaak over

Sky_As

Berichten: 4809
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 17:08

Ik heb toen ik (volgens mij) 16 werd van kennissen/vrienden een cadeaubon van een tattooshop cadeau gekregen. Op aanraden van mijn moeder :Y)

Ik heb natuurlijk heel vriendelijk dank je wel voor het cadeau gezegd, maar ik stond ook even van WTF?

Ik wilde namelijk helemaal geen tattoo :'), kon me ook niet herinneren dat ik het er ooit over gehad had :+
Ook echt geen idee hoe ze daar bij kwam (ik heb verder echt de liefste moeder ever, dus ik denk dat ze er echt van overtuigd was dat ik zoiets wel leuk zou vinden :j ).
Uiteindelijk heeft mijn moeder op latere leeftijd zelf nog wat tattoo's genomen, dus ik denk dat omdat ze het misschien zelf graag wilde, dacht dat ik het ook wel leuk zou vinden.

Thanks mam! origineel is het wel, de bon is uiteindelijk door mijn zusje een paar jaar later gebruikt volgens mij.

Tallie1979
Berichten: 22790
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 17:14

Ja, in deze categorie heb ik er wel een zooitje ja.

Ex vriendje. Voor mijn verjaardag een bon voor de drogist.

En van een maatje (man) gouden oorbellen. Dat was dus weer helemaal over de top de andere kant op! :')

Mijn nichtjes en tantes. Van die cadeausets van badschuim en bodylotions. In de meest ranzige geuren.

Afgelopen kerst, geen kerstpakket van mijn werkgever (die altijd top pakketten gaf, maar nu niet meer) een reep Tony Chocolonely. Dat was echt heel teleurstellend.

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 17:15

Ik heb voor m'n verjaardag van mijn ex een wereldkaart gekregen met allemaal vlaggetjes bij enz zodat ik kan aanduiden waar ik nog heen wil..... ik reis helemaal niet graag. En heb ook helemaal geen plaats om deze op te hangen op m'n kamer

We waren ook bijna 1 jaar samen en hij had me al vertelt dat ie echt had nagedacht over het cadeau en dat ie er heel trots op was.. hij had gewoon boeken van op m'n boekenlijstje dat ik hem had doorgestuurd gekocht. Heel lief uiteraard maar moest hij daar echt zo over nadenken?

Ketly

Berichten: 5937
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 17:19

Ik heb ook nog een leuke.. :D Mijn ex-vriend deed al weken geheimzinnig over het geweldige cadeau dat ik zou krijgen. Ik was heel nerveus want het voelde als een groot geweldig cadeau. Op de ochtend van mijn verjaardag moest ik even wachten want hij moest het even ophalen. Ik kon me echt niet bedenken wat voor groots cadeau het zou zijn dat het zelfs nog opgehaald moest worden! Uiteindelijk kwam hij terug met een bon van 50 euro voor de ruitersportwinkel 5 minuten verderop, welke hij die ochtend kocht bij hun in de winkel :+

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27997
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 17:23

Afbeelding

:Y)

Koekie73

Berichten: 2700
Geregistreerd: 30-10-16

Re: WTF cadeautjes, wat heb jij gekregen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 17:24

Een schildpad..... van studiegenootjes (heel lang geleden dus) Zat ik totaal niet op te wachten; hij is al snel naar de zoon van een kennis gegaan die al schildpaddenhad.

Sky_As

Berichten: 4809
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 17:24

Rije schreef:
[ [url=m/Gw5d2K.jpg]Afbeelding[/url] ]

:Y)


kom maar door, ik hou van alpaca's :9

:j :Y)

Caboby
Berichten: 197
Geregistreerd: 23-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 17:45

Ik kreeg ooit van m'n tante een sleutelhanger met mijn naam er op gegraveerd.
Opzich niet heel raar, maar m'n naam was verkeerd geschreven :')

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 17:50

Caboby schreef:
Ik kreeg ooit van m'n tante een sleutelhanger met mijn naam er op gegraveerd.
Opzich niet heel raar, maar m'n naam was verkeerd geschreven :')

Wahahahaha hoe dan :')
"Ja ik wil hier graag de naam van mijn nichtje in laten graveren"
"Oh wat leuk, hoe heet ze?"
"...euh............"

Selina

Berichten: 14362
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 17:52

Rije schreef:
[ [url=m/Gw5d2K.jpg]Afbeelding[/url] ]

:Y)


Whaha die wil ik wel. En dan gaat het me niet om de mannen :Y)