WTF cadeautjes, wat heb jij gekregen?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
noviceh

Berichten: 4818
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 12:11

Als 16-jarige toen ik het vlak voor mn verjaardag uitmaakte met toenmalige verkering kreeg ik alvast mn verjaardagskado, een zilveren ring met groot wietblad. Laat ik hier nou een gruwelijke hekel aan hebben, wat een stom kado was dat!

Dido2316

Berichten: 2004
Geregistreerd: 10-01-15
Woonplaats: Schiedam

Re: WTF cadeautjes, wat heb jij gekregen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 12:16

Van mijn schoonouders twee opeenvolgende kersten: eerst een steengril en daarna een aziatische fondueset (of iets dergelijks)... wij houden echt helemaal niet van dat soort apparaten omdat we allebei astmatisch zijn en die luchten in huis echt niet trekken >;)

Deze winter gaan we verhuizen, de steengril gaat mee om in de tuin te gebruiken. Maar als er iemand een fondueset wil... :=

Roodvos

Berichten: 6737
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 12:18

Jolien87 schreef:
Ooh ik kan hier plaatsvervangend boos van worden. Wat ondoordacht :(:)
Dankjewel Jolien :o

kiki1976 schreef:
Ooit eens heel lief van de oma van mijn man een houten boeket gekregen. Zo lief bedoeld.
Maar echt, wat was dat ding lelijk.

In een onbewaakt ogenblik had onze pup deze toen stuk gevreten.
Wij nog grappend tegen elkaar, goed zo beessie (natuurlijk niet letterlijk de pup ervoor beloond).
Mijn schoonmoeder miste dat boeket en mijn man had het haar lachend verteld. Pup lief had hem gesloopt (gewoon het eerlijke verhaal ook dat hij blij was van dat lelijke ding af was).
Later toen ze op onze kinderen had gepast en wij thuis kwamen stond er een nieuw lelijk ding op tafel, mijn schoonmoeder had gewoon een nieuwe gekocht 8)7

Wij doen 2x per jaar met de vriendengroep pakjesavond. Met een spel met afpakken en weggeven van cadeaus. En naast 3x leuke, echte cadeaus brengen we ook allemaal een cadeau in "waar niemand op zit te wachten" van max. 1 euro. Daar vallen dus ook dit soort cadeaus onder. Naast echt hilarische dingen komen er regelmatig ook heel mooie dingen voorbij, die echt totaal niet bij de oorspronkelijke ontvanger passen. Maar waar iemand anders in de vriendengroep wel heel blij van wordt.
En sommige van die cadeaus komen gerust 3x voorbij voordat het een laatste rustplaats vindt :') .

Wennii

Berichten: 2311
Geregistreerd: 29-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 12:19

Ik van mijn vriend!

Op de dag van onze housewarming kwam hij ineens thuis met een kadootje voor mij, pak ik het uit, was het een google box (voor muziek).
Ik dacht echt euhm ja heel leuk, maar wat moet ik ermee? Jaaaa dat was dan voor als ik boven ging poetsen ofzo dat ik ook muziek had. Toen dacht ik ok, eigenlijk wel lief, heb het niet nodig maar heel lief bedoelt. En ineens, 10 minuten later zei hij ooooh nou heb ik toch een goed idee!!! Ik zet die box straks in de tent als iedereen er is, dan hebben we daar ook muziek en hoeven we niet vanuit binnen de muziek hard te zetten.....

:') :') ik kan er nu echt enorm om lachen (en hou m er iedere gelegenheid die ik krijg mee voor de gek), maar toen was ik me toch pissig!!! Die was ie dus gewoon voor zichzelf gaan halen en ik had anders echt gezegd: Die ga je niet kopen voor 1 avond muziek in de tent. Dus hij WIST dat ik nee had gezegd als ie het had voorgesteld, dus kocht ie maar als 'kadootje voor mij' :Y) eikeltje :Y)

Ghostattack

Berichten: 11267
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 12:21

Een vierkant sushi schaaltje met stokjes, uit een winkel waar mensen uit een verzorgingshuis het zelf maken. Idee was hartstikke lief hoor, maar het ding is spuuglelijk en ik eet nooit sushi :') Dat was wel een wtf momentje toen ik het uitpakte.

kiki1976

Berichten: 16916
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 12:22

Wennii hahaha mooi uitgekookt

Arethe
Berichten: 2563
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 12:24

Op mijn 21ste een roze fleecekleed met paarden erop. Echt zo’n roze Penny geval, van mijn schoonouders..

spottedponie
Berichten: 2964
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Re: WTF cadeautjes, wat heb jij gekregen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 12:27

van mijn vriend voor valentijnsdag, een stofzuiger...

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 12:28

Van mijn ex vriend, waar ik toen nog een relatie mee had die op klappen stond, alleen een verjaardagskaart met "ik hoop dat je ooit wel weer een leuke verjaardag hebt".

Yoooo. Thanks voor de moeite lnl.

Rocamor

Berichten: 11015
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 12:33

Ben benieuwd of de TS van het "Help, ik heb HOME gekregen" zich nog meldt (overigens geen idee of zij nog op bokt zit)

Edit: gecontroleerd en zeer zeker nog op Bokt
Laatst bijgewerkt door Rocamor op 04-11-21 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt

melody7

Berichten: 13695
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 12:34

Ik heb toen ik twintig was van een tante een gigantische paraplu met paardenfoto's gekregen :')
Wij (tweelingzus en ik) zijn de jongste in de familie, dus ik denk dat we voor altijd jong blijven in hun ogen :+

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15120
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 12:34

Een boek van Sonja Bakker van mijn schoonmoeder....

Ter verduidelijking; ik sportte toen 10-12 uur in de week en zij vond me te 'potig' :roll:

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15120
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 12:35

Snadrem schreef:
Van mijn ex vriend, waar ik toen nog een relatie mee had die op klappen stond, alleen een verjaardagskaart met "ik hoop dat je ooit wel weer een leuke verjaardag hebt".

Yoooo. Thanks voor de moeite lnl.


L*L :=

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 12:37

Haha, iets kado geven aan je partner omdat je het zelf wil hebben. Daar kan ik ook een voorbeeld van.
Mijn partner verzameld flipperkasten. Ik vind het allemaal prima. Eigenlijk vind hij zelf dat hij er genoeg heeft ( op dit moment tien maar toen de Max van 12) maar ineens kreeg ik een flipperkast van hem “ kado”. Niet eens eentje die ik echt leuk vind. Een paar maanden later is hij ook alweer verkocht maar het is niet dat ik daar nu nog van profiteerde.

pmarena

Berichten: 48375
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 12:38

Voor onze peuter jongen, die nooit speentjes gebruikte, een boekje om van speentjes af te komen.
En dan ook nog de meisjesversie "een prinses heeft geen speen meer nodig" terwijl er ook een jongensversie was _O-

Dan denk je ook even van O-keeeeeej....?
Nouja het was vast lief bedoeld en dat is wat telt :j
Laatst bijgewerkt door pmarena op 04-11-21 12:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Nicje87

Berichten: 9863
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 12:40

Mijn vriend dit jaar:

Ruim een week na mijn verjaardag:
Ik: Zullen we sushi bestellen vanavond?
Hij: Ja goed plan, doen we het nog voor je verjaardag.

Heb hem maar verteld dat het zo niet werkt. Heb overigens nog steeds niks gehad :')

Selina

Berichten: 14362
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 12:40

We waren op zoek naar een paard en m’n opa had er wel eentje voor me.
Wel heel lief maar vind het echt een super lelijk beeld. Hij staat al een halfjaar in de gang en weet niet wat ik ermee moet. Wat nou als ik hem wegdoe en hij een keer op bezoek komt := Hij is wel goedkoop in onderhoud.

Afbeelding

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 12:45

Er komen echt dingen voorbij hier waarvan ik denk jeetje... dat zijn toch geen cadeaus om te geven? :')

Mijn mooiste was de Google play tegoed kaart van mn vriend. We spelen hetzelfde online spel, met die tegoed kaart kon ik dan gems/diamanten kopen en dan kon hij daar via het spel dan ook wat van claimen. _O- (ik heb dus lekker fims en muziek gekocht van die tegoed kaart :)))

Mischa

Berichten: 3505
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Ergens in het mooie Reestdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 12:46

Lol, mooi topic! :')

De oma van een vriendin van mij stopte met haar verjaardag 5 cent in dr handen met de woorden “koop daar maar wat moois voor kind” (dit is ongeveer 15 jaar geleden, toen kocht je daar ook al niet zoveel voor) :o
En bij diezelfde oma en vriendin, kreeg ze een Chinese kalender (zo een die je gratis bij een Chinees restaurant krijgt) en ook nog van 5 jaar oud -O- arme meid.

Zelf had ik op de basisschool een vriendinnetje die uit niet zo’n fris huishouden kwam, (stinkend huis met veel bergen troep) en van haar had ik zo’n smoezelig hondenknuffeltje gekregen met een plastic bakje op z’n rug waar je een plantje in kan zetten. En datzelfde hondje had ik eerder al op haar (ook stinkende) slaapkamer zien staan… zelfs als kind vond ik het al te vies om aan te pakken maar heb ervoor bedankt en toen ze weg was in de bak gegooid.
Wel sneu natuurlijk, ze hadden waarschijnlijk geen geld en wilde toch een cadeautje geven dus de bedoeling was goed, maar vond het zo smerig.
Helaas was ze een paar maanden later nog een keer bij mij en vroeg ze waar dat hondje was… toen stond ik wel ff met m’n mond vol tanden |o

Apple

Berichten: 76238
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: WTF cadeautjes, wat heb jij gekregen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 12:51

Zo hebben wij ooit een lamp gekregen van mijn Oma. Oma ging kleiner wonen en had bedacht dat de lamp wel mooi in ons huis zou passen. Wij vonden dat nog niet zo :\

Een tante van mij daarentegen vond die lamp wel oprecht mooi en had ook al jaren eerder aangegeven dat ze hem graag wilde hebben mocht Oma hem kwijt willen.

Zo gezegd zo gedaan, wij de lamp opgehaald bij Oma (Oma blij) en op de terugweg naar huis de lamp afgeleverd bij tante (Tante ook blij).

Alle partijen blij. De kans dat Oma bij ons op bezoek kwam was minimaal, wij woonden ruim 100 km verderop en Oma was al in de 80. Tante in kwestie woonde ook verder weg dus Oma zou daar ook niet op bezoek gaan. Geen risico dus dat dit uit zou komen :D

Dorus

Berichten: 13255
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 12:55

Een paar jaar terug hadden we een paar vrienden over met oud en nieuw. Een daarvan had voor iedereen cadeautjes mee. Ik denk dat ze het andere stel iets wilde geven, maar niet met lege handen voor de rest aan konden komen. Dus ik kreeg een pak neon gele post-its :+

Kiwiaa

Berichten: 970
Geregistreerd: 26-11-08
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 12:56

Wij deden een secret santa, je kon een wensenlijstje maken met do's en dont's om het je secret santa makkelijker te maken. Ik had als richtlijn 'iets met paarden' en 'geen boeken', en dan als tips: halstertouw, paardensnoepjes, touwhalster, dekje dat in de afslag stond, kerstoornetje, .. zo van die dingen. Keuze genoeg dacht ik. Kreeg ik een boek over katten. -O- Wat moet ik daar nu mee? Boek ligt onaangeraakt in mijn kast nu :')

Ketly

Berichten: 5937
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 12:57

Wat een leuk topic :D Ik heb er meerdere:

Op het werk zaten wij afgelopen kerst met smart te wachten op ons kerstpakket. Wij hadden al een vervroegd 'cadeautje' gekregen: een stenen engeltje waar je een kaars in kon steken. Een kerstpakket is daarna nooit meer gekomen dus wij denken dat dat het was. We kregen de jaren ervoor altijd een leuke bon of een bonus, dus vandaar dat er bij meerdere collega's toch wat teleurstelling was.

We hebben op onze trouwerij twee kandelaren gekregen welke ik spuuglelijk vind :+ Het was echter van familie van mijn man dus elke keer als ik ze in de kelder of ergens anders verstop staan ze helaas de volgende dag weer op het tv meubel.. :D

Ik heb ooit van mijn ex-schoonzus een kettinkje gekregen op mijn verjaardag, nadat mijn ex-vriend en ik al jaren samen waren. Ze kende mij heel goed maar blijkbaar niet goed genoeg, want ik draag echt nooit sieraden.
Laatst bijgewerkt door Ketly op 04-11-21 12:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Warboel
Berichten: 14716
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 12:57

Mijn vriend doet met zijn vrienden altijd zo’n Sinterklaas dobbel spel met van die suffe nutteloze cadeautjes.
Hij kwam thuis met een onder andere een pak inlegkruisjes :') die ik vervolgens gebruik voor de hond als ze loops is _O-

Maar stond wel even raar te kijken toen hij ermee thuis kwam haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 12:59

Een blikje energy drink van een man op straat die ik gewoon vriendelijk gedag zei. :)) Hij was zo blij dat ik een blikje drinken in m'n handen gedrukt kreeg... dat is denk ik al een maand of twee geleden en ik heb het blikje pas vorige week weg durven gooien. _O-

Verder een eindejaarslot ("ik wist niets en ik wilde ook niet met lege handen staan," dixit m'n moeder :+ ), terwijl ik dat echt de grootst mogelijke onzin vind, een zilveren ketting na m'n eindexamen, terwijl echt nooit kettingen draag en ik voel me nog steeds schuldig dat ik die ketting nog steeds drie keer niks vind en stiekem een beetje jaloers ben op m'n zusje die een mooi horloge kreeg, een zak M&Ms (geef dan gewoon niks :') ) en een keer allerlei prullaria, zoals een Corgispaarpot, een "grappige" mok en wat hangertjes, terwijl ik de studentenleefstijl waarin dat gepast had, al enige tijd vaarwel had gezegd. :=