Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Telpeva

Berichten: 14813
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 18:26

Sterkte Daphara, ik duim mee dat ze er allebei weer bovenop komen :knuffel:

robeer

Berichten: 1412
Geregistreerd: 26-02-09
Woonplaats: Eindhoven

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 18:34

Oh jeetje…..dat is juist het nieuws wat we niet wilden horen.
Ik hoop dat ze er bovenop komt.

pien_2010

Berichten: 43728
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 01:19

Citaat:
Bijvoorbeeld het zeggen dat mensen die zich niet willen laten vaccineren ook zorg zouden moeten weigeren ofwel geen zorg zouden moeten krijgen bij covid (of het normaal vinden dat een ander dat zegt) vind ik persoonlijk ook echt not done en heb ik mij al maanden geleden tegen uitgesproken, maar nu we weer met nieuwe maatregelen zitten lees je die mening veel vaker.

Hoe erg de wappie mening van mijn ooms en andere familie leden mij tegen de haren streken, hoe jammer ik het ook vond dat zij zich niet lieten vaccineren, zo dankbaar ben ik dat oom en tante in het ziekenhuis liggen en zorg ontvangen, omdat ze letterlijk doodziek van COVID zijn en ik ze niet kwijt wil raken. Ondanks dat ik het niet eens ben met een mening van een ander, kan ik nog steeds houden van de persoon. Mijn “gelijk” is het ook niet waard om hun kwijt te raken.

Elk extremisme is mij teveel, dan maakt het mij ook niet uit of die extremen uit de pro of anti hoek komen. Ik vind dat het lijkt alsof veel mensen een deel van hun menselijkheid kwijt te raken, gelijk hebben lijkt belangrijker dan compassie hebben voor een ander.


Helemaal mee eens.
Een zeer dierbaar iemand heeft covid gehad en het lijkt allemaal met een sister afgelopen te zijn. Sterkte met je familie. Heel erg verdrietig en gelukkig dat ze hulp krijgen.

wilmatj

Berichten: 2419
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 15:41

voor degene die zich aangevallen voelde door mijn berichtje.

Ik had het niet over alle gevaccineerde.. Maar alleen de vaccineerde die niet gevaccineerde als gevaarlijk beschouwen.. En zichzelf niet of nauwelijks laten testen.

Dus niet alle gevaccineerde.

Maar goed ik zie nog wat reacties dat jullie vermelden dat gevaccineerde of instanties of een zekere hugo bedreigd worden. Op welke manier dan ook.. En dat is erg..

Maar de manier hoe er met ongevaccineerde omgegaan wordt, dreigen met ik weet waar ze wonen, dreigen met vaccinatie plicht, dreigen met 2G. En de manier waarop er met ondernemers omgegaan wordt. Een compensatie van 70 % voor de lonen van personeel en verder 0.0 euro voor de ondernemer zelf.

Snappen jullie dan dat mensen zich in het nauw gedreven voelen? Zich angstig en boos voelen? Daar komen reacties uit voort.

Net zoals de gevaccineerde die nu boos zijn dat toch alles weer dicht is en ze een booster moeten gaan halen.

pien_2010

Berichten: 43728
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 16:00

wilmatj schreef:
Snappen jullie dan dat mensen zich in het nauw gedreven voelen? Zich angstig en boos voelen? Daar komen reacties uit voort.

Ja dat snap ik wel en zelfs heel goed.

In afgeleide vorm speelt het ook nog eens := , iemand zo dierbaar is ongevaccineerd en heeft covid gehad en het lijkt (god zij dank) goed te gaan. Met Kerst hadden we een gezellig telefoontje→ met ook zeer dierbaar iemand en tjonge die ging me toch van leer tegen de niet gevaccineerden. Ik was er gewoon helemaal beduusd van en heb mijn man op het hart gedrukt dat hij zijn mond houdt over mijn zo dierbaar iemand dat die covid heeft en niet gevaccineerd is. Ik heb wel mijn booster gehaald één minuut letterlijk toen het mocht. Zodat , zo gewenst en nodig, ik met veiligheid voor mij kan helpen als de ziekte uit de hand zou lopen. Dat lijkt tot nu toe niet nodig en het gaat goed gelukkig.

Dus ja ik begrijp je. Ik ben zelf van mening dat vaccineren goed is om te doen. Niets meer en niets minder. Alleen al die boosheid en verwijten over en weer, daar ben ik ook wel heel erg klaar mee→ ook al heb ik er zelf ook aan mee gedaan wellicht.

wilmatj

Berichten: 2419
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 16:07

Iedereen heeft een eigen reden waarom wel of waarom niet te vaccineren, maar het elkaar in hun waarde laten lijkt toch lastig te zijn.
En vanuit 2 kanten natuurlijk..

IMANDRA

Berichten: 9824
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 17:00

wilmatj schreef:
Iedereen heeft een eigen reden waarom wel of waarom niet te vaccineren, maar het elkaar in hun waarde laten lijkt toch lastig te zijn.
En vanuit 2 kanten natuurlijk..


Maar het is ook maar net hoe je het opvat hè? Dat ‘dreigen van ik weet waar je woont’ is dat helemaal niet. Hij kreeg een vraag en antwoordde dat ze wisten in welke regios de meeste ongevaccineerden zaten en waar er dus meer behoefte is aan meer informatie / begeleiding / priklocaties.

Dat dat opgevat wordt als ‘ik weet waar je woont’ is niet bedoelt, niet terecht, en een regelrechte verdraaiing van wat hij heeft gezegd.

“Dreigen met” een maatregel vind ik ook niet helemaal terecht, want ze kijken of het nodig is. Hooguit is het de boodschap dat men op moet letten want de nood is aan de man en dat een gevolg van niet genoeg opletten én niet genoeg beschermd door bijv vaccinatie (door de samenleving als geheel) is dat die maatregelen nodig gaan zijn.

pien_2010

Berichten: 43728
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 17:07

Het is een rare wereld Imandra er wordt zoveel bedreigd en mensen beschadigd waaronder helaas ook de minister Hugo de Jong (schande) .
Wij hebben hier gisteren heel erg gelachen→ zelfs bevrijdend bij draadstaal (satirisch programma) waarin met opgeheven vinger werd gezegd: "we zien u terug voor het Tribunaal".
Die ontwikkeling is gewoon heel naar en ik vind het eigenlijk wel fijn wat wilmatj nu doet, proberen de angel eruit te halen en wat meer verdraagzaamheid prediken want allemaal (ikzelf ook hé!) maken we ons schuldig aan escalering en dat is gewoon niet goed. Want daar krijg je dit soort rare verwijten van, rare opgeheven vingers notabene in de 2de kamer (we zien u voor het tribunaal) en daar worden wij en onze wereld niet beter van itt.

IMANDRA

Berichten: 9824
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 17:22

pien_2010 schreef:
Het is een rare wereld Imandra er wordt zoveel bedreigd en mensen beschadigd waaronder helaas ook de minister Hugo de Jong (schande) .
Wij hebben hier gisteren heel erg gelachen→ zelfs bevrijdend bij draadstaal (satirisch programma) waarin met opgeheven vinger werd gezegd: "we zien u terug voor het Tribunaal".
Die ontwikkeling is gewoon heel naar en ik vind het eigenlijk wel fijn wat wilmatj nu doet, proberen de angel eruit te halen en wat meer verdraagzaamheid prediken want allemaal (ikzelf ook hé!) maken we ons schuldig aan escalering en dat is gewoon niet goed. Want daar krijg je dit soort rare verwijten van, rare opgeheven vingers notabene in de 2de kamer (we zien u voor het tribunaal) en daar worden wij en onze wereld niet beter van itt.


O zeker, eens!

Ik wilde alleen even aanstippen dat haar voorbeelden niet geheel naar werkelijkheid zijn beschreven. Wat natuurlijk ook niet met de tweedeling/verdraagzaamheid helpt. Zo'n verdraaiing van zinnen zet mensen alleen maar meer tegen elkaar op.

wilmatj

Berichten: 2419
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 17:23

IMANDRA schreef:
Maar het is ook maar net hoe je het opvat hè? Dat ‘dreigen van ik weet waar je woont’ is dat helemaal niet. Hij kreeg een vraag en antwoordde dat ze wisten in welke regios de meeste ongevaccineerden zaten en waar er dus meer behoefte is aan meer informatie / begeleiding / priklocaties.

Dat dat opgevat wordt als ‘ik weet waar je woont’ is niet bedoelt, niet terecht, en een regelrechte verdraaiing van wat hij heeft gezegd.

“Dreigen met” een maatregel vind ik ook niet helemaal terecht, want ze kijken of het nodig is. Hooguit is het de boodschap dat men op moet letten want de nood is aan de man en dat een gevolg van niet genoeg opletten én niet genoeg beschermd door bijv vaccinatie (door de samenleving als geheel) is dat die maatregelen nodig gaan zijn.



Eigenlijk is jou denkwijze een groot punt in de hele discussie.
Je ziet niet in hoe anders denkende het kunnen opvatten. ( of je wil het niet zien, kan ook )
Net zoals dreigen met maatregelen, je kan het ook een andere manier, andere toon brengen.

IMANDRA

Berichten: 9824
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 17:27

Maar je snapt dat het beide is toch? De ander begrijpen obv jouw woordkeuze, maar ook realiseren dat het op een andere manier opvatten van iemands woordkeuze (en die bij het hervertellen verdraaien, zoals jij doet) daar niet bij helpt?

wilmatj

Berichten: 2419
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 17:44

IMANDRA schreef:
Maar je snapt dat het beide is toch? De ander begrijpen obv jouw woordkeuze, maar ook realiseren dat het op een andere manier opvatten van iemands woordkeuze (en die bij het hervertellen verdraaien, zoals jij doet) daar niet bij helpt?



Wat heb ik verdraaid aan de zin: "we weten waar ze wonen" ?

Dat is letterlijk gezegd.. Ik vat dit alleen anders op als jou. Dat is geen verdraaiing.
Je blijft in verwijtende en aanvallende sfeer op die manier :(
Dat helpt ook zeer zeker niet, dat maakt mij eerder boos en gefrustreerd dan dat ik denk. Goh ze heeft gelijk.. Ik heb dat helemaal verkeerd begrepen. -O-

Je manier van iets zeggen kan een hele hoop doen.

IMANDRA

Berichten: 9824
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 17:52

wilmatj schreef:
IMANDRA schreef:
Maar je snapt dat het beide is toch? De ander begrijpen obv jouw woordkeuze, maar ook realiseren dat het op een andere manier opvatten van iemands woordkeuze (en die bij het hervertellen verdraaien, zoals jij doet) daar niet bij helpt?



Wat heb ik verdraaid aan de zin: "we weten waar ze wonen" ?

Dat is letterlijk gezegd.. Ik vat dit alleen anders op als jou. Dat is geen verdraaiing.
Je blijft in verwijtende en aanvallende sfeer op die manier :(
Dat helpt ook zeer zeker niet, dat maakt mij eerder boos en gefrustreerd dan dat ik denk. Goh ze heeft gelijk.. Ik heb dat helemaal verkeerd begrepen. -O-

Je manier van iets zeggen kan een hele hoop doen.



Nee. Want context is zéér belangrijk.

https://www.hartvannederland.nl/coronav ... -postcodes

De vraag in het debat:
Citaat:
Tijdens de plenaire vergadering vroeg senator Henk Otten of De Jonge kon aangeven waar de groep zit "die zo enorm in de ontkenning zit en die de heel dag bezig is om mensen van het vaccineren af te houden". Hij doelt hier op de mensen die zich niet laten vaccineren tegen het coronavirus. Dat is zo'n 11 procent van de bevolking, zei De Jonge eerder in het debat.


Hugo's antwoord:
Citaat:
"We weten inmiddels vrij goed en vrij precies per postcode waar ze wonen. We weten ook vrij goed wat de redenen zijn waarom ze zich niet laten vaccineren."

De Jonge verduidelijkt zijn uitspraak door te zeggen dat ongevaccineerden met name in de grote steden Amsterdam, Rotterdam en Den Haag wonen. Binnen die grote steden zijn het de oude stadswijken met veel migranten. Ook wonen veel ongevaccineerden in de Biblebelt-gemeenten en zijn het vaker de lager opgeleiden en mensen die met argwaan naar de overheid kijken.


Let wel: per postcode. Regio dus.

Ministerie VWS reageerde:
Citaat:
Volgens het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) is het niet nodig dat ongevaccineerden zich druk hoeven te maken. De postcodes zijn bekend om de prik- en informatiebussen gerichter op pad te sturen, laat de woordvoerder van VWS weten. "Veel mensen hebben nog vragen over het vaccin, wij kunnen deze mensen beter van dienst zijn als we weten in welk gebied ze wonen", laat de woordvoerder verder weten aan Hart van Nederland. De instanties hebben geen lijst met huisnummers van huizen waar een of meer ongevaccineerden wonen.


De context van zo'n zin weglaten is net zo goed verdraaiien, omdat de context framing geeft voor de betekenis. En in zo'n debat is ook geen tijd om het hele verhaal erachter mee te vertellen bij elke vraag die wordt gesteld. Ik heb verder het desbetreffende debat niet gezien dus verbeter me gerust als ik het fout heb, maar meestal wordt er in het begin veel context gegeven in de "presentatie", waarna er vragen komen die kort en bondig beantwoordt dienen te worden. Had hugo meer context kunnen geven gezien de manier waarop het opgevat kon worden? Zeker. Maar jullie mogen er ook bewust van zijn dat dit natuurlijk anders wordt opgevat dan is bedoelt.

Het enige wat ik zeg, is dat je er zelf ook bewust van moet zijn dat de ander het niet zo bedoelt heeft en dat jij het verkeerd op hebt gevat. Net als de ander er bewust van moet zijn dat zijn woorden verkeerd kunnen worden opgevat. Beide kanten hebben dus "schuld" hierin.

Hoe is dat een verwijtende en aanvallende sfeer, als ik dit aankaart? Of mag alleen jij het heilige boontje zijn wat zegt dat die stoute gevaccineerden toch op moeten letten op wat ze zeggen, en mag er niks gezegd worden over hoe ongevaccineerden dingen te persoonlijk opvatten? (en ja, dát is wel een meer aanvallende zin).

wilmatj

Berichten: 2419
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 18:04

IMANDRA schreef:
Hoe is dat een verwijtende en aanvallende sfeer, als ik dit aankaart? Of mag alleen jij het heilige boontje zijn wat zegt dat die stoute gevaccineerden toch op moeten letten op wat ze zeggen, en mag er niks gezegd worden over hoe ongevaccineerden dingen te persoonlijk opvatten? (en ja, dát is wel een meer aanvallende zin).



dit zegt precies genoeg. _-:(

IMANDRA

Berichten: 9824
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 18:14

Misschien moet je je dan focussen op de rest. In plaats van 1 klein stukje eruit te pikken. Context ;)

pien_2010

Berichten: 43728
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 18:57

wilmatj schreef:
IMANDRA schreef:
Hoe is dat een verwijtende en aanvallende sfeer, als ik dit aankaart? Of mag alleen jij het heilige boontje zijn wat zegt dat die stoute gevaccineerden toch op moeten letten op wat ze zeggen, en mag er niks gezegd worden over hoe ongevaccineerden dingen te persoonlijk opvatten? (en ja, dát is wel een meer aanvallende zin).



dit zegt precies genoeg. _-:(


Dit gaat ook wel ver, jouw post als het om irritatie gaat wilmatj, want in mjn ogen is er niet zoveel aan de hand. En dan heb ik het over "Dit zegt precies genoeg" met het hamertje.

Het "heilige boontje" is ook onnodig. Want escaleert

imaudy
Berichten: 5087
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 19:01

wilmatj schreef:
IMANDRA schreef:
Hoe is dat een verwijtende en aanvallende sfeer, als ik dit aankaart? Of mag alleen jij het heilige boontje zijn wat zegt dat die stoute gevaccineerden toch op moeten letten op wat ze zeggen, en mag er niks gezegd worden over hoe ongevaccineerden dingen te persoonlijk opvatten? (en ja, dát is wel een meer aanvallende zin).



dit zegt precies genoeg. _-:(


Doe als ik, foei-knop :')

BigOne
Berichten: 38442
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 19:06

wilmatj schreef:
voor degene die zich aangevallen voelde door mijn berichtje.

Ik had het niet over alle gevaccineerde.. Maar alleen de vaccineerde die niet gevaccineerde als gevaarlijk beschouwen.. En zichzelf niet of nauwelijks laten testen.

Dus niet alle gevaccineerde.

Maar goed ik zie nog wat reacties dat jullie vermelden dat gevaccineerde of instanties of een zekere hugo bedreigd worden. Op welke manier dan ook.. En dat is erg..

Maar de manier hoe er met ongevaccineerde omgegaan wordt, dreigen met ik weet waar ze wonen, dreigen met vaccinatie plicht, dreigen met 2G. En de manier waarop er met ondernemers omgegaan wordt. Een compensatie van 70 % voor de lonen van personeel en verder 0.0 euro voor de ondernemer zelf.

Snappen jullie dan dat mensen zich in het nauw gedreven voelen? Zich angstig en boos voelen? Daar komen reacties uit voort.

Net zoals de gevaccineerde die nu boos zijn dat toch alles weer dicht is en ze een booster moeten gaan halen.

Ik ben niet boos dat alles dicht is, jammer ? Jazeker maar verder weinig aan te doen. De mensen die zo hard schreeuwen dat de Jonge ze bedreigd , denk dat ze zichzelf iets te belangrijk vinden want gaat over een globaal overzicht. Hij komt je echt de stal niet uit sleuren om die spuit er in te drukken.
Wanneer je trouwens op social media kijkt dan zou het nog niet zo verkeerd zijn, aardig wat mensen die fel van leer trekken en ondertussen een aardig hoog bmi hebben. Daarnaast soms ook nog kinderen hebben die natuurlijk zeker niet vergiftigd mogen worden met de gen therapie. Het zou mensen sieren wanneer ze weloverwogen wel/niet kiezen voor vaccinatie. Ipv de opruiende taal van enkelen achterna te lopen, dat is gewoon dom , echt dom. Facebook staat er vol mee en heb gewoon medelijden met ze.

imaudy
Berichten: 5087
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 19:11

bigone schreef:
wilmatj schreef:
voor degene die zich aangevallen voelde door mijn berichtje.

Ik had het niet over alle gevaccineerde.. Maar alleen de vaccineerde die niet gevaccineerde als gevaarlijk beschouwen.. En zichzelf niet of nauwelijks laten testen.

Dus niet alle gevaccineerde.

Maar goed ik zie nog wat reacties dat jullie vermelden dat gevaccineerde of instanties of een zekere hugo bedreigd worden. Op welke manier dan ook.. En dat is erg..

Maar de manier hoe er met ongevaccineerde omgegaan wordt, dreigen met ik weet waar ze wonen, dreigen met vaccinatie plicht, dreigen met 2G. En de manier waarop er met ondernemers omgegaan wordt. Een compensatie van 70 % voor de lonen van personeel en verder 0.0 euro voor de ondernemer zelf.

Snappen jullie dan dat mensen zich in het nauw gedreven voelen? Zich angstig en boos voelen? Daar komen reacties uit voort.

Net zoals de gevaccineerde die nu boos zijn dat toch alles weer dicht is en ze een booster moeten gaan halen.

Ik ben niet boos dat alles dicht is, jammer ? Jazeker maar verder weinig aan te doen. De mensen die zo hard schreeuwen dat de Jonge ze bedreigd , denk dat ze zichzelf iets te belangrijk vinden want gaat over een globaal overzicht. Hij komt je echt de stal niet uit sleuren om die spuit er in te drukken.
Wanneer je trouwens op social media kijkt dan zou het nog niet zo verkeerd zijn, aardig wat mensen die fel van leer trekken en ondertussen een aardig hoog bmi hebben. Daarnaast soms ook nog kinderen hebben die natuurlijk zeker niet vergiftigd mogen worden met de gen therapie. Het zou mensen sieren wanneer ze weloverwogen wel/niet kiezen voor vaccinatie. Ipv de opruiende taal van enkelen achterna te lopen, dat is gewoon dom , echt dom. Facebook staat er vol mee en heb gewoon medelijden met ze.


Dat zouden ze dan wel "netjes" doen door er een flinke boete aan te hangen.

pien_2010

Berichten: 43728
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 19:16

Imaudy de boete zal zijn dat je nergens meer naartoe zult kunnen. Niet tof, maar zoals het nu gaat is ook niet ok om hier nog jaren mee door te gaan. Dat mag je niet verlangen als ongevaccineerden van de samenleving. Waarbij ik ervan overtuigd ben dat er zeker mensen zullen zijn die opgelucht zullen zijn als het verplicht wordt want dan maakt een ander de keuze.
Bv hier in Frankrijk is het opvallend hoe WEINIG verzorgende geschorst zijn omdat ze de verplichte vaccinatie niet wilden. Dus we zullen zien.

imaudy
Berichten: 5087
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 19:19

pien_2010 schreef:
Imaudy de boete zal zijn dat je nergens meer naartoe zult kunnen. Niet tof, maar zoals het nu gaat is ook niet ok om hier nog jaren mee door te gaan. Dat mag je niet verlangen als ongevaccineerden van de samenleving. Waarbij ik ervan overtuigd ben dat er zeker mensen zullen zijn die opgelucht zullen zijn als het verplicht wordt want dan maakt een ander de keuze.
Bv hier in Frankrijk is het opvallend hoe WEINIG verzorgende geschorst zijn omdat ze de verplichte vaccinatie niet wilden. Dus we zullen zien.


Nee, het gaat om een geldboete. Oostenrijk 3600 euro dacht ik? Dat bedrag wordt mij echt te gek.

pien_2010

Berichten: 43728
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 19:22

Dat is eg veel. Dus kun je niet gaan dat precies de bedoeling is. Dat is inderdaad uitsluiting maatregel in de hoop dat meer mensen zich laten vaccineren en de niet willende weg blijven.

IMANDRA

Berichten: 9824
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 19:39

pien_2010 schreef:
Het "heilige boontje" is ook onnodig. Want escaleert


Je hebt gelijk, had misschien beter niet gemoeten. Maar het is ook vrij frustrerend als je enkel aan wil kaarten dat beide kanten "schuld" hebben aan de verdeling en het anders naar mensen kijken. En zodra je dat doet, enkel gereageerd wordt op "maar nu ben jij aanvallend" terwijl dat niet is. Eigenlijk illustreert dat ook wel mooi mijn punt trouwens. Iets wordt als aanvallend of dreigend geïnterpreteerd. Terwijl je ook voor jezelf zou kunnen nagaan van, "oké, die persoon zegt dit zo. Maar bedoelt diegene het ook zoals ik het opvat?". Vaak in deze discussie zal het antwoord "nee" zijn.

Dan is het aan míj om te letten op mijn woordgebruik en hoe ik dingen formuleer, en aan -in dit geval- wilmatj om na te gaan van, oké, misschien bedoelt ze het anders dan ik het opvat.

Het is wel heel 'makkelijk' om te zeggen "ik vat het zo op dus het is jouw schuld dat ik het fout opvat", of, "nee ik vat het niet fout op" (hoe kan je dat zeggen als je A) niet in Hugo's hoofd kan kijken en B) Hugo en VWS nota bene beide met een verdere verklaring/verdieping/contextgevend antwoord komen van de desbetreffende zin?).

Ik bedoel:
wilmatj schreef:
Eigenlijk is jou denkwijze een groot punt in de hele discussie.
Je ziet niet in hoe anders denkende het kunnen opvatten. ( of je wil het niet zien, kan ook )
Net zoals dreigen met maatregelen, je kan het ook een andere manier, andere toon brengen.


Mijn denkwijze zou de fout zijn, niet de interpretatie. Terwijl beide bijdragen aan de verdeeldheid. Het is imo oneerlijk en niet terecht om één groep de schuld te geven in deze. Als er al schuld gegeven moet worden.

pien_2010

Berichten: 43728
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 19:45

Klopt imandra we doen er allemaal aan mee, en iedereen die de onschuld uithangt kijkt niet kritisch naar haarzelf.

wilmatj

Berichten: 2419
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 19:48

Wat mij vooral verbaast is dat mensen altijd naar de hard schreeuwende kijken. De hard schreeuwende van de niet gevaccineerde... En de hard schreeuwende van de wel gevaccineerde.

De niet en wel gevaccineerde die niet hard schreeuwen denken best wel vaak hetzelfde of het verschil van mening is maar klein.

Mensen verplichten om jou mening te volgen lijkt mij nooit verstandig.. Ook als je rutte of de jonge heet en wilt dat iedereen zich massaal laat vaccineren, hoef je dat andere niet op te dringen. Als het je niet lukt met overtuigen, zijn misschien je argumenten niet sterk genoeg.

Ik heb meerdere redenen van niet vaccineren, maar de reden dat er zo hard op gedramd wordt.. Zonder te willen investeren in de zorg ( op welke manier dan ook ) zorgt bij mij voor argwaan. En ik snap soms niet dat andere die argwaan niet hebben. Het is toch in ieder geval bijzonder te noemen? Als er op alle vlakken hun best gedaan werd om het virus te bestrijden, had ik al 1 reden minder om mij niet te laten vaccineren en had ik mijn andere belangrijke reden kunnen laten onderzoeken.