Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CairnTerrier

Berichten: 989
Geregistreerd: 12-07-20
Woonplaats: Laren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 19:33

Heb alleen TS haar openingspost gelezen en de vraag daarop is: "nee". Leven én laten leven. Kan me niet druk maken om de levenstijl of gedachte van een ander - zolang ik zelf maar doe wat ik het beste vind voor mezelf en de omgeving. Iedereen kraamt maar wat uit vind ik :)

Zoolgangster

Berichten: 9705
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 19:59

Ik ken iemand die een heftige naaldenfobie heeft, en nu zijn de antivaxx theorieën dus koren op de angst voor prikjes fobie van die persoon. Kan iemand mij vertellen hoeveel prikjes per dag je krijgt als je op de IC terecht komt?
Wellicht helpt het.

The_Cat

Berichten: 7294
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 20:21

Ik blijf erbij dat als COVID-19 hetzelfde effect had als pakweg de mazelen, dat iedereen al lang gevaccineerd was. Maar nu is het intern in je lijf, niemand ziet het dus we kunnen er genoeg drama over maken. En het probleem is dat we 'nergens' zitten. Niet genoeg om te kunnen teren op groepsimmuniteit, dus zijn alle mensen met een probleem die geen vaccinatie kunnen krijgen ook meteen me de zak in gedraaid... En het is gewoon zo simpel, prikjes en klaar. Ja dat vind ik zonde en pijnlijk dat we als mensen hier naartoe gekomen zijn. En vooral die argumentatie "vertrouwen op je immuun" krijg ik echt iets van :+ in 1500 probeerde iedereen dat, en look how well that went. We moeten net omarmen dat we nu die medische wetenschap hebben om onszelf te beschermen. En ja, fiets ups gebeuren er. Die gebeuren er ook in het vliegtuig, trein of auto maar daar springt iedereen doodleuk nog in

Dammie

Berichten: 3322
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 20:30

In 1500 had men geen keuze. En stond de medische wetenschap in haar kinderschoenen.
Maar we kunnen nog wel wat leren van de middeleeuwers: accepteren dat mensen dood gaan, bescheidenheid en aanvaarden dat jezelf niet alles weet.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-21 20:33

Laten we hier aub niet verzanden in een Corona discussie, daar zijn al genoeg andere topics over!

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!

Berichten: 27213
Geregistreerd: 29-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 20:33

Accepteren dat mensen dat overlijden die met medische hulp nog enkele mooie jaren kunnen hebben?
Ik hoop echt dat niemand dat gaat accepteren....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 20:56

Dammie schreef:
In 1500 had men geen keuze. En stond de medische wetenschap in haar kinderschoenen.
Maar we kunnen nog wel wat leren van de middeleeuwers: accepteren dat mensen dood gaan, bescheidenheid en aanvaarden dat jezelf niet alles weet.

Altijd makkelijk gezegd als het elders gebeurt, denk ik dan maar.

Brainless

Berichten: 29757
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 21:00

Dimphyl schreef:
Wat bizar dit topic..
Ik snap niet dat je een evt jarenlange waardevolle vriendschap laat klappen omdat je een andere mening over iets hebt.

Daar baalde ik ook van .. maar zodra iemand mij dom noemt en zegt dat ik een slechte moeder ben...tja dat geeft wel direct een genadeklap aan je relatie.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-21 21:27

Brainless schreef:
Dimphyl schreef:
Wat bizar dit topic..
Ik snap niet dat je een evt jarenlange waardevolle vriendschap laat klappen omdat je een andere mening over iets hebt.

Daar baalde ik ook van .. maar zodra iemand mij dom noemt en zegt dat ik een slechte moeder ben...tja dat geeft wel direct een genadeklap aan je relatie.


Nou, dat zou ik dus ook niet accepteren. Verschil van mening/inzicht is één ding, maar een ander jouw mening opdringen zou ik ook niet accepteren. Of dat nou om Corona gaat of om de wijze van opvoeding.

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 21:35

Ik heb een aantal familieleden aan de kant gezet en een paar vrienden. Ik heb geen zin meer in de discussie, in mijn ogen als je het fatsoen niet hebt om je gewoon te laten enten ben je bij mij niet meer welkom.
Dan wordt ik dom of een schaap genoemd omdat ik me heb laten enten. Ik ben het niet altijd eens met hoe de regering omgaat met het hele corona beleid maar je laten enten en gewoon een mondkapje opdoen zou niet moeilijk moeten zijn.

Des te sneller we eruit zijn.

Elisa2

Berichten: 37513
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 09:44

Ik snap werkelijk niet dat mensen er maar over blijven discussieren als er zoveel tweedeling over ontstaat.

In mijn famillie ook twee mensen met totaal verschillende standpunten tegenover elkaar die nu geen contact meer hebben. Terwijl ik dan denk: je hoeft er niet over te discussieren. Gewoon lets agree to disagree ipv je mening doordrammen. Dat laatste getuigt gewoon niet van veel volwassenheid en dat zie ik bij beide kampen.

Steppe

Berichten: 2805
Geregistreerd: 15-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 09:47

Mellow schreef:
Nee, ik kijk niet anders tegen mensen aan. En wat ik vind hoeft een ander niet te vinden. Een ieder is zoals hij is en een ieder denkt vanuit zijn/haar eigen kader. Een ieder mag bij mij gewoon zijn...

Soms kun je het gewoon niet met elkaar eens zijn. De kunst is om dat niet tussen je in te laten staan.

Iemand is niet zijn mening. Net zoals dat iemand niet zij of haar ziekte is.

Ik word er echt heel heel verdrietig van hoe mensen nu met elkaar om gaan. Waar stopt het? Waarom zo hard tegen elkaar.

Ik heb in deze periode vooral leren zwijgen. Omdat echt luisteren naar elkaar voor mijn gevoel er niet meer bij is en het ene "kampje" nog harder schreeuwt soms dan het andere "kampje".

Ik ben ik en jij bent jij. En hoe je bent, wat je doet en wat je vind dat mag van mij gewoon.


Mooi gezegd

Telpeva

Berichten: 14787
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 10:51

Elisa2 schreef:
Ik snap werkelijk niet dat mensen er maar over blijven discussieren als er zoveel tweedeling over ontstaat.

In mijn famillie ook twee mensen met totaal verschillende standpunten tegenover elkaar die nu geen contact meer hebben. Terwijl ik dan denk: je hoeft er niet over te discussieren. Gewoon lets agree to disagree ipv je mening doordrammen. Dat laatste getuigt gewoon niet van veel volwassenheid en dat zie ik bij beide kampen.

Dat is imo ook precies het probleem, het door blijven drammen van sommige mensen, en die zitten aan beide kanten. Zo zonde

ravellie

Berichten: 3078
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 11:03

alice0cullen schreef:
Ik heb een aantal familieleden aan de kant gezet en een paar vrienden. Ik heb geen zin meer in de discussie, in mijn ogen als je het fatsoen niet hebt om je gewoon te laten enten ben je bij mij niet meer welkom.
Dan wordt ik dom of een schaap genoemd omdat ik me heb laten enten. Ik ben het niet altijd eens met hoe de regering omgaat met het hele corona beleid maar je laten enten en gewoon een mondkapje opdoen zou niet moeilijk moeten zijn.

Des te sneller we eruit zijn.



Wow, nou die familieleden en vrienden weten meteen hoe diep en oprecht de relatie met jou was

Bizar

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23508
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 11:07

ravellie schreef:
alice0cullen schreef:
Ik heb een aantal familieleden aan de kant gezet en een paar vrienden. Ik heb geen zin meer in de discussie, in mijn ogen als je het fatsoen niet hebt om je gewoon te laten enten ben je bij mij niet meer welkom.
Dan wordt ik dom of een schaap genoemd omdat ik me heb laten enten. Ik ben het niet altijd eens met hoe de regering omgaat met het hele corona beleid maar je laten enten en gewoon een mondkapje opdoen zou niet moeilijk moeten zijn.

Des te sneller we eruit zijn.



Wow, nou die familieleden en vrienden weten meteen hoe diep en oprecht de relatie met jou was

Bizar


Die vrienden en familieleden hadden kennelijk ook geen respect voor haar wensen.

Hier hebben we nog steeds mensen die het doodnormaal vinden om verkouden op bezoek te komen. Nou tjuus daar is het gat van de deur :evaw:

ravellie

Berichten: 3078
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 11:15

Omdat ze zich niet laten enten familie en vriendschappen verbreken?

Nou ja, ieder zijn mening idd

Mensen verkouden aan je deur is idd helemaal niet handig en een reden om af te zeggen.

Maar neem aan dat je dat niet als voorbeeld neemt om vriendschappen en banden te verbreken?

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23508
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 11:21

ravellie schreef:
Omdat ze zich niet laten enten familie en vriendschappen verbreken?

Nou ja, ieder zijn mening idd

Mensen verkouden aan je deur is idd helemaal niet handig en een reden om af te zeggen.

Maar neem aan dat je dat niet als voorbeeld neemt om vriendschappen en banden te verbreken?


Als mensen keer op keer ziek/verkouden op bezoek komen? Oh zeker wel.
En niet laten vaccineren om wappie redenen? Ook zeker wel. Ik heb meer dan genoeg ellende gezien ik hoef al die kul niet aan te horen in mijn vrije tijd.
Gister had ik er weer een die niet wilde vaccineren omdat er nanodeeltjes ijzer in het vaccin zouden zitten en die gaan dan kleven aan haar pacemaker. Ze was enorm verkouden, koorts, hoesten maar wilde niet testen "want daar geloof ik niet in", niet vaccineren om bovenstaande reden, wel alle dagen naar yogales maar niet testen voor toegang en of wij even een verklaring wilden schrijven dat alle maatregelen voor haar niet van toepassing waren want ze had "alleen maar griep".

Geloof mij, als je 2 van dat soort mensen per dag aan de telefoon krijgt ben je er heel snel klaar mee.

Als je echt een contra indicatie hebt voor vaccineren (en dat zijn er maar heeeeeeeel weinig) zal je me niet horen maar die prietpraat hoef ik in mijn vrije uren echt niet ook nog aan te horen en nee, die zijn dus ook niet welkom.

DuoPenotti

Berichten: 29893
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 11:22

Gelukkig is mijn hele familie gevaccineerd, dus geen discussie daarover.
Daarnaast als mensen niet vaccineren moeten ze dat zelf weten, al vind ik het verschrikkelijk stom.
Maar ik wil het daar dan niet over hebben, dus als die drammen over alle onzin die ze vertellen, ja dan zou vriendschap over zijn. Want dat betekend ook dat ze dan geen respect hebben voor mijn standpunt.

xHaithi

Berichten: 2080
Geregistreerd: 03-11-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 12:46

Nee, ik kijk niet echt anders tegen mensen aan. In mijn omgeving zijn de meesten dan ook niet zo hard bezig met corona en vaccinatiestatussen. Van een aanzienlijk deel heb ik zelfs geen flauw benul of ze gevaccineerd zijn of niet of wat hun standpunten m.b.t. de maatregelen zijn en het interesseert mij ook niet. Hen lijkt het ook weinig te interesseren want er wordt mij niks gevraagd. Heerlijk ongecompliceerd zo en weinig problemen om kerken in het midden te houden. Het is ook aanvoelen wat je tegen wie kan zeggen en waar wie wel voor open staat en waarvoor niet. Mensen lezen en inschatten en daar rekening mee houden. Het is geen rocket science.

Op bokt ben ik weinig verrast over de standpunten en de manier waarop die gebracht worden. Ook individuele bokkers reageren relatief in lijn met wat ik van die bokkers verwacht had. Een aantal zijn misschien wel nog dieper in mijn achting gedaald dan voorheen, maar ach :D

purny

Berichten: 27548
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 12:47

Een aantal mensen uit mijn FB gegooid en ontvolgd.. en de volgende staat op de nominatie.

Tallie1979
Berichten: 22766
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 16:44

Ik ben gevaccineerd, maar heb dat eigenlijk uit zakelijk oogpunt gedaan. Omdat ik mijn werk weer normaal uit wilde voeren en hopelijk ook het normale leven weer op hoop te pakken.

En omdat ik ook gewoon van het gezeik af wil zijn.

Maar niet uit het oogpunt van de buurman of het omaatje van om de hoek. Gewoon alleen maar omdat ik het gezeik zo spuug en spuugzat ben.

Maar had ik niet hoeven werken en lekker met mijn reet in een huis gezeten waar ik niet perse uit had gehoeven, dan had ik ook geen prikken laten zetten. Eerlijk is eerlijk.

En ik heb respect en een bepaalde mate van bewondering voor de mensen die het niet willen. Die achter hun principes staan. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 17:07

Tallie1979 schreef:
Ik ben gevaccineerd, maar heb dat eigenlijk uit zakelijk oogpunt gedaan. Omdat ik mijn werk weer normaal uit wilde voeren en hopelijk ook het normale leven weer op hoop te pakken.

En omdat ik ook gewoon van het gezeik af wil zijn.

Maar niet uit het oogpunt van de buurman of het omaatje van om de hoek. Gewoon alleen maar omdat ik het gezeik zo spuug en spuugzat ben.

Maar had ik niet hoeven werken en lekker met mijn reet in een huis gezeten waar ik niet perse uit had gehoeven, dan had ik ook geen prikken laten zetten. Eerlijk is eerlijk.

En ik heb respect en een bepaalde mate van bewondering voor de mensen die het niet willen. Die achter hun principes staan. :)

Ik vraag me soms af in hoeverre het soms principes zijn of dat het gewoon de kont tegen de krib gooien is.

tijger22

Berichten: 747
Geregistreerd: 17-07-16
Woonplaats: Lochem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 17:23

Ik probeer zoveel mogelijk iedereen in de waarde te laten. De extreme gevallen zowel van voor als tegen gaan er bij mij wel uit.

tijger22

Berichten: 747
Geregistreerd: 17-07-16
Woonplaats: Lochem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 17:24

Mindim schreef:
Tallie1979 schreef:
Ik ben gevaccineerd, maar heb dat eigenlijk uit zakelijk oogpunt gedaan. Omdat ik mijn werk weer normaal uit wilde voeren en hopelijk ook het normale leven weer op hoop te pakken.

En omdat ik ook gewoon van het gezeik af wil zijn.

Maar niet uit het oogpunt van de buurman of het omaatje van om de hoek. Gewoon alleen maar omdat ik het gezeik zo spuug en spuugzat ben.

Maar had ik niet hoeven werken en lekker met mijn reet in een huis gezeten waar ik niet perse uit had gehoeven, dan had ik ook geen prikken laten zetten. Eerlijk is eerlijk.

En ik heb respect en een bepaalde mate van bewondering voor de mensen die het niet willen. Die achter hun principes staan. :)

Ik vraag me soms af in hoeverre het soms principes zijn of dat het gewoon de kont tegen de krib gooien is.


Als het echt de kont tegen de krib gooien was geweest hadden die mensen zich nu wel laten vaccineren toch, dat ben je toch een keer zat icm dat je nergens meer mag komen ;)

anjali
Berichten: 15170
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 17:26

Tallie1979 schreef:
Ik ben gevaccineerd, maar heb dat eigenlijk uit zakelijk oogpunt gedaan. Omdat ik mijn werk weer normaal uit wilde voeren en hopelijk ook het normale leven weer op hoop te pakken.

En omdat ik ook gewoon van het gezeik af wil zijn.

Maar niet uit het oogpunt van de buurman of het omaatje van om de hoek. Gewoon alleen maar omdat ik het gezeik zo spuug en spuugzat ben.

Maar had ik niet hoeven werken en lekker met mijn reet in een huis gezeten waar ik niet perse uit had gehoeven, dan had ik ook geen prikken laten zetten. Eerlijk is eerlijk.

En ik heb respect en een bepaalde mate van bewondering voor de mensen die het niet willen. Die achter hun principes staan. :)

Maar je kunt toch niet jarenlang in je huis blijven zitten en met helemaal niemand contact hebben?