Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-21 15:28

Poekkie schreef:
Beest?


Openbaringen (Bijbel)

Eindtijd theorie over de tijd vlak voordat Jesus terug komt. Hele hardnekkige theorie onder zwaar gelovigen, maar niet alle christelijke stromingen hangen die theorie aan.

Voor mij dus wel een reden om zwaar gelovigen uit die stromingen op FB te mijden.

Poekkie

Berichten: 7361
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 15:30

Ah. Thx voor de uitleg. Die zou ik ook mijden denk ik.

Daks

Berichten: 5835
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 15:35

Ik moest aan het beest van Belle en het beest denken.

Dood het beest dood het beest dood het beest. :+

MyWishMax

Berichten: 25425
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 15:36

Daks schreef:
Ik moest aan het beest van Belle en het beest denken.

Dood het beest dood het beest dood het beest. :+


_/-\o_ :')

8nnemiek

Berichten: 43450
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 15:50

Manbearpig :))

nps
Berichten: 1988
Geregistreerd: 12-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 15:58

justkid schreef:
Als bedrijven dit soort standpunten gaan verkondigen dan ga ik absoluut naar de concurrent.


Mijn superfijne hoefsmid begon terwijl hij mijn paard stond te bekappen over de tweedeling en maakte de jodenvergelijking. Van mij mag ie prima mijn hoefsmid blijven maar vind het toch wel fijn als ie die standpunten lekker ergens anders verkondigd...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 16:01

Poekkie schreef:
Beest?

Ja, volgens mij bedoelden ze de duivel :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 16:12

GabberGill schreef:
Nee hoor helemaal niet. Ik respecteer ieder zijn keus en verwacht dit ook terug. Indien dit niet zo is vind ik dat ook prima en zal ik me er niet druk om maken.

Wat ik fascinerend vind is dat er helemaal geen correcte cijfers kunnen zijn over het wel of niet werkende vaccin.

Het is dus voor beide partijen een vraagteken of het juist is wat zij volgen. Wat een ieder zijn beweegreden is maakt me niet zoveel uit eigenlijk zolang we maar met zijn alle oppassen. Ik hoop ook voor een ieder dat er geen nare bijsmaak zit aan de keuze die zij maken.

Wat ik wel bizar vind is dat je blijkbaar met een qrcode overal kan komen zonder te weten of ze covid onder de leden hebben. Een ongvaccineerd iemand die moet testen voor hij of zij ergens naartoe gaat en komt alleen binnen met een negatieve test. Dit vind ik heel krom.

In mijn ogen zou iedereen dan moeten testen.


Er zijn weinig mensen die dit doorhebben inderdaad.
Het Covid Save Ticket is helemaal geen Covid Safe Ticket.
Je bent alleen maar covid safe als je een negatieve test in handen hebt, anders niet.
Dat staat los van een vaccin.

Antwoord op OP, ik stoorde mij al vele jaren voor corona aan de onzin die mensen postten op facebook :o je wordt heel de tijd geconfronteerd met het denken, doen en laten van andere mensen. Eigenlijk ook mensen waar je totaal niet in geïnteresseerd bent. Tenzij je x % van je lijst gaat ontvolgen, is dergelijke social media dus best wel een stoorelement - vond ik.

Dus ik ga al lang facebook-loos door het leven en bevalt echt prima. Wat dat betreft ben ik ook blij dat ik niet al te veel geconfronteerd ben met (soms extreme) opvattingen omtrent corona. In mijn dagdagelijks leven blok ik het onderwerp zoveel mogelijk af. Er zijn nog zoveel andere dingen om over te praten.

Voor mij is het dus niet zo dat er een verdeling is ontstaan in mijn omgeving, gelukkig.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34735
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 16:21

nps schreef:
justkid schreef:
Als bedrijven dit soort standpunten gaan verkondigen dan ga ik absoluut naar de concurrent.


Mijn superfijne hoefsmid begon terwijl hij mijn paard stond te bekappen over de tweedeling en maakte de jodenvergelijking. Van mij mag ie prima mijn hoefsmid blijven maar vind het toch wel fijn als ie die standpunten lekker ergens anders verkondigd...


Gewoon eerlijk zeggen dat je dat standpunt niet deelt en het anders ziet. Of zeggen dat je liever een ander onderwerp bespreekt. Dat zou ik doen in zo'n geval :j .

Anoniem

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 16:22

Inderdaad, zoals SusanH zegt, je moet dit gewoon aangeven. Mensen houden normaal gesproken meteen op dan.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34735
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 16:26

Meestal als je zegt dat je er heel anders over denkt is het gesprek al snel op een ander onderwerp. Je gaat er niet inhoudelijk op in, het gesprek over corona is pas leuk voor de ander als je het 100% eens of 100% oneens bent. En als dat laatste het geval is, heeft een discussie toch geen zin. Dan kun je beter over leukere dingen praten :j

nps
Berichten: 1988
Geregistreerd: 12-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 16:27

KLopt ook hoor, heb ik ook gedaan (gewoon: tsja, ik sta hier heel anders in) en daarna gewoon ander onderwerp. Maar wat mij dan verbaasd is dat hij toch de behoefte voelt om tijdens zijn werk bij zijn klanten z'n standpunt te verkondingen, al helemaal als het een best controversiele is. Dat doe je maar op internet ;)

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 16:28

Ik snap absoluut dat er een groep is die wel wil maar niet kan vaccineren, mijn excuus dat ik dat niet genoemd heb in mijn post Y;(

anjali
Berichten: 15170
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 16:29

x_Milou schreef:
Relien schreef:
Ik heb bepaalde mensen uit mijn vriendenbestand van Facebook en insta verwijderd.
Dit waren voornamelijk kennissen mensen die ik ken van het een of het ander maar niet persee week contact mee heb.

Ik ben zelf van mening dat iedereen vrije keus moet hebben maar laten we dan met zijn alle de middenweg kiezen. De extremen van de ene kant naar de andere kant daar wil ik weg blijven. Ik kan en wil mij daar niet in bemoeien maar zodra ik dus in berichten als gevaccineerde belachelijk gemaakt wordt dan is het voor mij klaar.

Ik volg op Social media echt nog wel kennissen waar ik contact mee wil hebben die ook wat meer naar de ene kant staan dan het midden maar die zijn niet op de man af.

Als ik mijzelf goed verwoord .
Vind het lastig met mensen in gesprek te gaan over Corona omdat het vaak tot irritaties zorgt.


Dit heb ik ook! Heb mensen verwijderd die van beide kanten hele extremistische dingen postten meerdere keren per dag. Ik vind het prima om met mensen om te gaan die niet gevaccineerd zijn en daar hun redenen voor hebben, maar ik heb simpelweg geen zin om iedere dag “overtuigd” te worden via socials. Ben daardoor ook wel anders over die mensen gaan denken, zeker wanneer mensen echt slechte bronnen gebruiken.

Klein zijstapje: wat vinden jullie ervan als mensen met een bedrijf dit soort dingen op hun (privé) pagina posten? Dan bedoel ik de kleine bedrijven, waarvan je weet wie de eigenaar is. Bijvoorbeeld de bakker die altijd een praatje maakt of je kapper. Zijn jullie dan sneller geneigd om naar een concurrent te gaan?

Nou,ik zou dan denken dat ik bij die antivaxxers eerder besmet zou raken als ik bij hen in de winkel zou komen.Dus liever gaan naar een andere als ik zou weten dat die wel al het mogelijke zou doen om corona tegen te gaan.Maar meestal weet je het niet tenzij dat ze het zelf rondstrooien.

meggiemeg

Berichten: 12246
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 16:38

Nee , ik heb er niemand door ontvriend of wat dan ook. Ik respecteer iedereen daarin wat hij of zij denkt. Enige standpunt wat ik wel heb (zo zie ik het en dat hoeft een ander niet te vinden!) is dat mocht je in het ziekenhuis terecht komen en je roept dan heel hard geen bloed van iemand die gevaccineerd is dan moet je maar weel heel direct vertrekken en het bed niet langer bezet houden voor een ander die hem nodig heeft. Maar dat is mijn mening en dat hoeft niet iedereen zo te vinden, roep dat ook niet van de daken.

idefix4

Berichten: 4356
Geregistreerd: 15-07-08
Woonplaats: bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 16:44

Ik heb altijd gezegd: " Vaccinatie hoeft niet, maar het moet wel" Kijk eens naar de beperkingen die er worden opgelegd als je niet gaat. Ik stond ook niet vooraan voor de enting, maar ik ben maar gegaan. Je ontkomt er niet aan. Ik houd verder braaf afstand, probeer zoveel mogelijk drukte te mijden enz. In mijn werkgebied zijn veel collega's al getroffen. Ik weet niet of ik het heb gehad. Ik zie corona Vaccinatie als roken. Dat is ook ongezond. De stoppers zijn meestal degenen die een ander de wil opleggen. 1 verschil: rokers betalen heel veel accijnzen om te mogen blijven roken. :+

Ik zie vooral de gevolgen in de mensen. Ik zie heel veel verbittering. Mensen hebben echt de raarste redenen om een ander te veroordelen en of compleet zwart te maken. Ze verdragen elkaar niet meer. Dat verziekt de vreugde die ik had in mijn werk. Mensen zijn verveeld omdat ze niks mogen en de lontjes zijn kort. We lachen niet meer met elkaar. Dat vind ik verschrikkelijk.

Mbt familie kan ik niet meepraten. Mijn gezin is eensgezind en mijn familie zie ik nauwelijks.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58015
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 16:53

JMH schreef:
Ayasha schreef:
Ik moest even nadenken over ‘gefucksineerd’ en toen Ik ‘m had vond ik ‘m best geinig. _O- het helpt al wanneer je het wat minder serieus neemt allemaal, dat soort dingen.

Vind het interessant om te zien hoe mensen die het hardst roepen dat we te individualistisch zijn, ook degene zijn die het snelst scheidingslijnen trekken.



Hahahaha vond hem vooral heel grappig toen ze in onze stal appgroep iemand feliciteerde.. Ik hoop/denk dat ze haar spellingscorrector aan had staan want ze appte ' Van harte gefucksineerd en een hele fijne dag!' :')

_O- _O- Daar zou ik echt dubbel om liggen. Ik wil hem jatten. :)) :))

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 16:54

Wat bizar dit topic..
Ik snap niet dat je een evt jarenlange waardevolle vriendschap laat klappen omdat je een andere mening over iets hebt..

In de groepsapp met mijn beste vriendinnen, hebben we letterlijk allemaal een andere mening wbt corona maatregelen.

Ik ben een 'wappie', en ja dat kan soms botsen, maar dan is het gewoon 'oke, we hebben een andere mening/andere kijk, laten we er over ophouden' - dat is toch wat je doet als je van iemand houdt?

Als klein voorbeeld; ik ben niet gevaccineerd, en kreeg afgelopen week een paniekaanval door de geplande maatregelen, kon dit gewoon bespreken en vragen of ik echt een debiel was om vast te houden aan mijn eigen overtuiging, en daar komt dan gewoon een fijn gesprek uit zonder verwijten of 'vaccinatie-dwang'

Die tweedeling in de maatschappij, dat vind ik serieus het engste aan dit hele corona gebeuren, en ik voel me gezegend met alle medestanders, én andersdenkenden om me heen die er voor mij zijn.

idefix4

Berichten: 4356
Geregistreerd: 15-07-08
Woonplaats: bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 16:58

Daphara schreef:
Poekkie schreef:
Beest?


Openbaringen (Bijbel)

Eindtijd theorie over de tijd vlak voordat Jesus terug komt. Hele hardnekkige theorie onder zwaar gelovigen, maar niet alle christelijke stromingen hangen die theorie aan.

Voor mij dus wel een reden om zwaar gelovigen uit die stromingen op FB te mijden.


Ik heb openbaringen zelf eens gelezen in een eenzame nacht in een hotel. Daar staat ook dat bet lam naast de leeuw zal liggen. Dan krab ik me wel achter de oren als ik dergelijke filmpjes op youtube langs zie komen. Je gaat bijna tijdreizen geloven. Enne.. ik ben grof rooms met een bijbelse basisschoolopleiding. _/-\o_

Het staat behoorlijk oubollig verwoord in de bijbel en welke versie is na al die vertalingen de juiste hè? Ik geloof wel in een nieuw tijdperk. Mensen staan anders in het leven dan vroeger. Milieu en kapitaal is de nieuwe religie. We gaan veel individualistischer door het leven. Of dat beter is?

idefix4

Berichten: 4356
Geregistreerd: 15-07-08
Woonplaats: bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 17:01

Dimphyl schreef:
Wat bizar dit topic..
Ik snap niet dat je een evt jarenlange waardevolle vriendschap laat klappen omdat je een andere mening over iets hebt..

In de groepsapp met mijn beste vriendinnen, hebben we letterlijk allemaal een andere mening wbt corona maatregelen.

Ik ben een 'wappie', en ja dat kan soms botsen, maar dan is het gewoon 'oke, we hebben een andere mening/andere kijk, laten we er over ophouden' - dat is toch wat je doet als je van iemand houdt?

Als klein voorbeeld; ik ben niet gevaccineerd, en kreeg afgelopen week een paniekaanval door de geplande maatregelen, kon dit gewoon bespreken en vragen of ik echt een debiel was om vast te houden aan mijn eigen overtuiging, en daar komt dan gewoon een fijn gesprek uit zonder verwijten of 'vaccinatie-dwang'

Die tweedeling in de maatschappij, dat vind ik serieus het engste aan dit hele corona gebeuren, en ik voel me gezegend met alle medestanders, én andersdenkenden om me heen die er voor mij zijn.


Mee eens. Ik vind inderdaad dat we doorslaan in het wellis en nietes. Ik zag het ook in Engeland. De vete over wel of geen brexit. Heeft ook families kapotgemaakt. Het lijkt wel of we niet meer zien wat er echt toe doet

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-21 17:06

Dimphyl schreef:
Wat bizar dit topic..
Ik snap niet dat je een evt jarenlange waardevolle vriendschap laat klappen omdat je een andere mening over iets hebt..

In de groepsapp met mijn beste vriendinnen, hebben we letterlijk allemaal een andere mening wbt corona maatregelen.

Ik ben een 'wappie', en ja dat kan soms botsen, maar dan is het gewoon 'oke, we hebben een andere mening/andere kijk, laten we er over ophouden' - dat is toch wat je doet als je van iemand houdt?

Als klein voorbeeld; ik ben niet gevaccineerd, en kreeg afgelopen week een paniekaanval door de geplande maatregelen, kon dit gewoon bespreken en vragen of ik echt een debiel was om vast te houden aan mijn eigen overtuiging, en daar komt dan gewoon een fijn gesprek uit zonder verwijten of 'vaccinatie-dwang'

Die tweedeling in de maatschappij, dat vind ik serieus het engste aan dit hele corona gebeuren, en ik voel me gezegend met alle medestanders, én andersdenkenden om me heen die er voor mij zijn.

Je vind dit topic bizar, terwijl je wel een tweedeling in de maatschappij ziet? We moeten iedereen mening respecteren, maar als iemand wil praten over hoe de mening die iemand heeft invloed kan hebben op hoe je over diegene denkt, dan is dat bizar?

Ik heb nog niemand zien schrijven dat zij jarenlange hechte vriendschappen aan de wilgen hebben gehangen, alleen omdat iemand anders denkt, wel als de mening van de ander je zo’n beetje door de strot wordt gedrukt, ondanks dat mensen hier al meerdere keren aangegeven hebben daar niet van gediend te zijn.

Goof

Berichten: 28918
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 17:10

Mellow schreef:
Nee, ik kijk niet anders tegen mensen aan. En wat ik vind hoeft een ander niet te vinden. Een ieder is zoals hij is en een ieder denkt vanuit zijn/haar eigen kader. Een ieder mag bij mij gewoon zijn...

Soms kun je het gewoon niet met elkaar eens zijn. De kunst is om dat niet tussen je in te laten staan.

Iemand is niet zijn mening. Net zoals dat iemand niet zij of haar ziekte is.

Ik word er echt heel heel verdrietig van hoe mensen nu met elkaar om gaan. Waar stopt het? Waarom zo hard tegen elkaar.

Ik heb in deze periode vooral leren zwijgen. Omdat echt luisteren naar elkaar voor mijn gevoel er niet meer bij is en het ene "kampje" nog harder schreeuwt soms dan het andere "kampje".

Ik ben ik en jij bent jij. En hoe je bent, wat je doet en wat je vind dat mag van mij gewoon.


Exact dit.
Er zijn nog zoveel andere onderwerpen om over te praten, waarom laten mensen dit dan bepalend zijn?
Lekker belangrijk, houd het gewoon leuk met elkaar.

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 17:24

Het is bepalend omdat iedereen hierdoor wordt geraakt en er mee te maken heeft.

IMANDRA

Berichten: 9816
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 17:32

Dimphyl schreef:
Wat bizar dit topic..
Ik snap niet dat je een evt jarenlange waardevolle vriendschap laat klappen omdat je een andere mening over iets hebt..

In de groepsapp met mijn beste vriendinnen, hebben we letterlijk allemaal een andere mening wbt corona maatregelen.

Ik ben een 'wappie', en ja dat kan soms botsen, maar dan is het gewoon 'oke, we hebben een andere mening/andere kijk, laten we er over ophouden' - dat is toch wat je doet als je van iemand houdt?

Als klein voorbeeld; ik ben niet gevaccineerd, en kreeg afgelopen week een paniekaanval door de geplande maatregelen, kon dit gewoon bespreken en vragen of ik echt een debiel was om vast te houden aan mijn eigen overtuiging, en daar komt dan gewoon een fijn gesprek uit zonder verwijten of 'vaccinatie-dwang'

Die tweedeling in de maatschappij, dat vind ik serieus het engste aan dit hele corona gebeuren, en ik voel me gezegend met alle medestanders, én andersdenkenden om me heen die er voor mij zijn.


Volgens mij gaat het niet per se om een andere mening hebben, maar om die mening doorduwen terwijl herhaaldelijk is gevraagd dat niet te doen (of gewoon op facebook tot op het irritante toe blijven posten), ofwel zoveel misinformatie vertellen/plaatsen dat je dat ook zat wordt.

Zulke mensen 'verwijder' ik dan ook uit mijn social media en/of leven. Want dan heb je ook geen respect voor anderen, dus waarom zou ik dan respect moeten hebben voor diegene diens mening?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34735
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 19:13

justkid schreef:
Het is bepalend omdat iedereen hierdoor wordt geraakt en er mee te maken heeft.


Maar je hebt er zelf geen invloed op. Wel op de manier waarop je er mee om gaat.