Uit veiligheidsoverwegingen heb ik de auto laten staan en onze andere auto gepakt. Door omstandigheden kon ik vandaag pas echt tijd vrij maken om er goed onder te kijken, want met een lekke uitlaat is prima te rijden maar als hij er half onder hangt niet meer natuurlijk.
Nouja, eh… Lek issie zeker:

Mijn hele katalysator is er ‘gewoon’ even tussenuit geslepen
! Het aller vervelendst aan deze situatie vind ik nog wel dat het stelen van déze katalysator voor verkoop op de zwarte markt (vanwege de materialen die erin verwerkt zitten) echt geen zin heeft: het betreft een rijdend milieudelict uit ‘99 met maar 4 versnellingen, dus deze katalysator kan niet anders dan vervuild zijn: hij levert op de zwarte markt echt niets (meer) op lijkt me.
Maar wat nu… Vanwege mijn beperkte energie en mijn verwarring heb ik er vanmiddag niet direct wat mee gedaan, behalve dat ik bij het bedrijf waar de auto tegenover staat heb gevraagd of zij beelden kunnen/ willen terugkijken en ik heb mijn telefoonnummer daar achter gelaten.
Ik was vanmiddag al begonnen met het invullen van de aangifte maar er werden gelijk zoveel (detail)vragen gesteld waar ik ook niet direct antwoord op heb, dus dat heb ik voor nu afgekapt.
Wat moet/ kan ik doen? Politie bellen? Zouden ze willen komen kijken of volstaat een (online) aangifte? Of eerst contact opnemen met de verzekering? De schade laten bepalen bij de garage? Of ‘gewoon’ een ander eronder hangen met alle kosten van dien?
Ik overzie gewoon even niet wat eerst te doen en wat handig is om te doen op dit moment.
of zijn het buitenlandse bendes die dit doen.