Ik loop er tegen aan dat ik weinig tijd heb/maak voor het koken en daardoor vaak wat snelle koolhydraten eet terwijl ik daar eigenlijk vanaf wil in t kader van afvallen. Ik moet dus mijn eetgewoonten veranderen maar dat is een hele uitdaging.
Ik werk meestal tot 17.30/18.00 soms nog langer afhankelijk van mn afspraken. Meestal ben ik rond een uur of 6 wel thuis. Dan ga ik met de hond uit of moet ik om 19 uur bij de hondenclub zijn. Al met al is t regelmatig pas een uur of 20.00/20.30 voor ik kan koken en eten.
Nu heb ik ook nog een elektrisch kookstel, met van die platen die opwarmen. Een ei bakken duurt zo 15 minuten. En ik hou al niet zo van koken dus dit helpt niet echt. Ik zoek dus iets waardoor t koken sneller en makkelijker gaat, minder tijd kost en daardoor helpt bij t aanpassen van mijn eetgewoonten.
Ik hoorde van een Slow cooker en dacht dat lijkt me wel wat. Zet ik in de ochtend aan en als ik van mn werk kom staat t eten al op me te wachten. Ik lees alleen vooral dingen als stoofpotjes enz om erin te maken. Terwijl ik graag gezonde koolhydraat arme gerechten zou willen maken. Is dat met een Slow cooker ook te doen?
Een airfryer heb ik ook over nagedacht, die hadden wij thuis altijd en gebruikte die meestal vervanging van de frietpan. Ik weet echter dat je daar ook andere dingen in kan maken. Ik heb echter wel ook een combi oven/magnetron en nog een losse oven (al gebruik ik die als opslag), ga ik de airfryer dan wel echt gebruiken of wordt dat gewoon een extra apparaat op mijn aanrecht waar ik eigenlijk al te weinig plek heb.
Of heeft iemand wellicht nog andere ideeën waar ik zelf nog niet aan gedacht heb?