Voor mijn werk ben ik op zoek naar online opslag zodat ik back-ups kan maken van mijn foto's. Ik heb eerst bij Dropbox gekeken, maar hier kan ik als enkele gebruiker (ook professioneel) slechts 3TB aan opslag krijgen. Ik heb zo'n 10 TB nodig, dus ik zoek iets anders.
Eisen: - Minimaal 10TB aan opslag - Eenvoudige interface (ik ben niet zo handig met dit soort dingen) - max €25 per maand
Ik heb op het universiteitsaccount van Google Drive 5TB, geen idee of ze ook nog groter te krijgen zijn. Maar ik werk zeker erg veel met Google Drive, vind het fijn werken
Hier ben ik ook al een tijdje naar opzoek dus ik lees even mee
Suuszels
Geplaatst: 08-10-21 13:52
Ik gebruik Azure storage, is van Microsoft. Je betaalt per ruimte maar (ook fotograaf) RAWs nemen natuurlijk wel wat in beslag maar deze leek prijstechnisch het meest gunstig.
Shiloh
Geplaatst: 12-10-21 11:39
Gaat het puur om backups? Of erom dat je er altijd bij kunt?
Voor het erbij kunnen kun je ook zelf een NAS plaatsen. Vervolgens het oudere spul op een schijfje ergens veilig op een andere fysieke plek leggen. En al het nieuwe online met een dropbox of een onedrive of iets anders. En als dat vol loopt haal je het weer leeg, zet je het op een schijfje en leg je het veilig weg bij de andere spullen.
Of wat Jettie zegt. Backblaze. Backblaze is niet een cloud dienst dat je overal makkelijk bij kan zoals one drive of dropbox. Backblaze is echt bedoeld als puur backup. Dat als je alles kwijt raakt, dat je het terug kan krijgen. Als je dat combineert met een NAS zit je niet vast aan een dure cloud dienst en kun je toch makkelijk overal bij.
De Western Digital my cloud NAS is bijvoorbeeld heel gebruiks vriendelijk.
Gewoon wat alternatieve ideeen, mocht je die nog niet overwogen hebben.