Het is een soort aquablauw/groen. Heel leuk, maar ik ben er een beetje klaar mee. Ik heb al eens 2 deuren blauw geverfd, dat was echt afschuwelijk dus die zijn weer deze kleur geworden.
Maar nu wil ik er eigenlijk vanaf omdat ik in de rest van mijn huis wel eens wat kleur wil. Deze kleur kleurt niet zo lekker met veel andere kleuren. Volgend jaar ben ik een grote verbouwing van plan dus ik dacht wellicht kan ik deze winter de deuren alvast verven.
Meest logische is wit, maar ik heb 2 verschillende kleuren wit in huis. In mijn woonkamer/eethoek/badkamer heb ik alles gebroken wit (ral9020 denk) maar in mijn gang/keuken/slaapkamer is alles wit. Dat betekent dat bijvoorbeeld het kozijn in de woonkamer ral9020 is en dan halverwege overgaat naar wit zodat het kozijn in de gang wit is. Dus als de deuren wit moeten moet ik de helft van de kozijnen nog allemaal wit verven. En dat zijn ook sier kozijnen, met richels en randjes en bovenin krullen. En als het kozijn wit/ral9020 is dan verwacht ik dat de muren ook allemaal die kleur moeten worden. Dus dan wordt het in plaats van alleen 7 deuren schilderen dus ook 7 halve kozijnen en 3 kamers.
En ineens vind ik deze aqua kleur weer een stuk aantrekkelijker. Maar wellicht heeft iemand nog een ander idee? Andere kleur? Die gangbaar is?