Ik heb het internet al geraadpleegd, maar ik krijg alleen maar informatie over lekkende cv-ketels en in mijn geval lekt er water uit het plafond óp de cv-ketel (gas) en heb ik nu geen warm water/verwarming meer...
Ik woon via tijdelijke verhuur (leegstandbeheer/anti-kraak) in een sloopwoning die al 6 jaar geleden gesloopt had moeten worden. Heel fijn appartementje, maar het begint wel hier en daar uit elkaar te vallen. Vooral het dak (plat) en de schouwen zijn krakkemikkig en dat merk je vooral als het veel regent. Met duidelijk hoorbare maar onvindbare druppels achter de muur in de keuken bijvoorbeeld.
Maar goed, vanochtend werd ik wakker van wel erg luid gedrup. Boven de cv-ketel gaan er 2 buizen het plafond in, daar bovenop is het dak. En daar lekte het enorm. De gangkast was doorweekt en er druppelde ook water op de cv-ketel zelf. Die een open behuizing heeft en zo oud is dat de onderhoudsmonteur aangaf eigenlijk niets te kunnen doen. Ik moest door naar mijn werk dus heb er snel een emmer onder gezet. Maar toen ik thuis kwam merkte ik dat de verwarming niet aansloeg en ik opeens geen warm water meer had... (vanochtend nog wel warm kunnen douchen, maar dat zal een restje zijn geweest?). Doordat er water op de cv-ketel zelf is gekomen durf ik er niet zomaar aan te zitten. De hoofdkraan afsluiten kan ook niet, dit zit verstopt achter een houten schot en er is ons dringend geadviseerd daar niet aan te zitten omdat de kans groot is dat het hele ding afbreekt.
Verder heb ik er de ballen verstand van. Heeft iemand een idee wat ik zelf kan doen/proberen tot we morgenochtend de woninginstantie kunnen bellen?
Edit: mijn vermoeden is dat de waakvlam uit is gegaan door het water. Maar ik durf niet aan de elektriciteit te zitten. Ondanks dat het al een aantal uren droog is, druppelt er nog steeds wat.