Pijnstillers nodig maar alles uitspugen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Chocopasta

Pijnstillers nodig maar alles uitspugen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-21 02:30

-O-
Ik heb vrijdag eind van de ochtend mijn verstandskiezen laten trekken aan de linkerkant. Er is flink geboord en gedaan dus ben een hamstertje en nog flink aan de paracetamol en ibuprofen. Gisteravond (zaterdag) werd ik opeens misselijk en een half uurtje later hing ik boven de pot. Sindsdien spuug ik alles uit wat er naar binnen gaat, maar dus ook mijn pijnstillers… nou kreeg ik al niet zo heel veel binnen omdat eten niet zo tof voelt, maar zelfs een slokje water gaat er weer uit.

Misschien is mijn maag wel gewoon van slag door de combinatie van weinig eten en wel pijnstillers slikken. Ik probeer het wel steeds te nemen met een beetje vulling in mijn maag maar dat lukt niet altijd.

De vraag is… wat nu? Want mijn pijnstillers zijn uitgewerkt en ik word lichtelijk gek van de pijn… zetpillen niet in huis dus die gaan we in de ochtend meteen ergens halen. Dat is dan iéts, maar alleen paracetamol geeft eigenlijk te weinig verlichting nog…

Ineke2

Re: Pijnstillers nodig maar alles uitspugen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 02:40

Koelen met ijs en wachten tot je maag tot rust is gekomen.

Sterkte :knuffel:

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 02:43

Als je het qua pijn niet volhoudt tot morgenochtend, nu contact opnemen met hetzij de spoedapotheek om nu iemand pcm zetpil te laten halen, hetzij de huisartsenpost zelf om even met de assistente te overleggen.
Beide plekken zijn daar gewoon bereikbaar voor.

Als je morgen nog steeds zo veel overgeeft dat geen enkele pil er in blijft, zou ik sowieso even met de huisartsenpost overleggen. Want dan krijg je vermoedelijk ook te weinig vocht binnen.

Koelen kan inderdaad fijn zijn en verlichting geven. Moeite van het proberen waard.

Beterschap!

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 02:47

Ik zou ook even overleggen met de huisartsenpost

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 05:37

Als het goed is heb je ook van je tandarts een nummer gekregen om te overleggen. Het kan ook alleen de paracetamol of de ibuprofen zijn. Dan kan je ondertussen eerst een van beide proberen.

Mayasfrenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 07:03

Er zijn ook andere zetpillen. Bijvoorbeeld diclofenac. Ik heb hetzelfde probleem maar dan eigenlijk standaard. Medicijnen voor ik een groot ontbijt gehad heb hoef ik niet te proberen. Komt er zo weer uit. Maar als ik echt hoofdpijn heb word ik daar ook misselijk van. Dus hier standaard zetpillen in huis. Ik zou even met de huisartsen post overleggen wat voor jou het beste is. En ik wens je natuurlijk heel veel beterschap en hoop dat je je snel beter voelt.

demiyolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 07:09

Ibuprofen kan nogal heftig zijn voor je maag, dus het kan best zijn dat je daar ziek van bent. Paracetamol zetpillen is voor nu denk ik het fijnste, zoals eerder aangegeven hier. Je mag daar, voor een korte periode, 4x per dag 1000mg van, dus elke 6u. En even bellen met de weekenddienst zou ik ook zeker doen. Beterschap!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 07:09

Zetpillen is het handigste. Diespuug je in ieder geval niet uit.

Maar sterkte :(:) ik zou wel even contact zoeken met je huisarts ivm het overmatige spugen. Risico op uitdroging zo.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 07:12

Heb je ook maagbeschermers gekregen?

Ibuprofen op nuchtere maag is vragen om problemen, samen met maagbeschermers gaat het wel. Omeprazol kan je bij de drogist halen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 07:21

Inderdaad, maagbeschermer erbij in nemen zeker als je weinig binnen kunt houden. Heb je geen nummer van de tandarts gehad voor als er in het weekend iets is? Daar zou ik eerst heen bellen, ook een tandarts of kaakchirurg mag zwaardere pijnstilling in zetpil vorm voorschrijven.

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 08:20

Zetpil nemen zoals genoemd. Sommige ziekenhuizen hebben gewoon een apotheek die open is of een 24u apotheek.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-21 09:02

Bedankt voor jullie reacties!!
Het was een vreemde nacht en ochtend. Vlak voor het openen van dit topic had ik dus weer mijn portie pijnstillers genomen en een kwartier later uitgespuugd. Toen nog maar een kinderzetpil gebruikt want die hadden we wel.
Blijkbaar was er toch genoeg opgenomen door mijn lijf, want een half uurtje later zakte de pijn genoeg om weer wat te kunnen slapen.
Vanochtend kokhalzen maar niets uitgespuugd (mijn maag was dan ook leeg), maar wel helemaal slap en trillerig door gebrek aan energie.
Op bed blijven liggen, 4 dextro’s in stukjes weggesabbeld en af en toe een nipje water: dit bleef erin en ik viel weer even in slaap. Half uurtje geleden uit bed gekomen en wat minislokjes thee genomen, wat er vooralsnog in blijft *\o/*
Pijn trekt nu wel weer behoorlijk aan, dus mijn man gaat straks even naar de apotheek in het ziekenhuis voor zetpillen en maagbeschermers.

Hopelijk is het ergste voorbij, maar als ik toch weer zo ga spugen neem ik contact op met de kliniek.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 10:03

bakje vla naar binnen werken geeft je maag wat te doen, lepel voor lepel, desnoods om het kwartier een lepel, gaat dat goed dan om de 10 minuten een lepel. Dat heeft bij bij super geholpen om de maag rustig te krijgen zodat er een pijnstiller bij kon.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 10:10

Ik had na mijn galblaasoperatie heel erg last van het gas water inspuiten, wat was een zetpil Diclofenax heerlijk zeg!
Hoop dat ze voor jou ook wat goeds meegeven, beterschap!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 17:34

Ook zetpillen diclofenac kunnen maagklachten geven, mocht je het met pcm af kunnen zou ik dat nemen.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 17:39

In het ziekenhuis geven ze Coca Cola tegen misselijkheid, dat zou je ook nog kunnen proberen. Nooit geloofd, maar het werkt inderdaad.

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 18:15

Ik denk echt dat dat misselijke door de verdoving komt ...
bij mij vrijdag precies hetzelfde , moest ineens naar het zkh om kies te laten trekken. Vrijdagnacht kei ziek, koorts spugen bah ..

Hoe is het nu met jou?

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 18:45

Imker schreef:
In het ziekenhuis geven ze Coca Cola tegen misselijkheid, dat zou je ook nog kunnen proberen. Nooit geloofd, maar het werkt inderdaad.

Klopt, heb het gedronken na chemo, hielp echt wel. Maar dan wel echte Cola, geen Zero of Light

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 21:28

Hier werkt rennie erg goed wanneer mijn maag compleet van slag is. Hoe gaat het inmiddels ts?

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 22:29

Het misselijke kan ook komen door het bloed wat in je maag is gekomen. Je maag kan dat niet zo goed hebben. Sterkte!