Baby slaapt alleen in draagza k en ‘s nachts aan borst

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DiantaM
Berichten: 11279
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Baby slaapt alleen in draagza k en ‘s nachts aan borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 21:10

Probeer even tijd voor jezelf te pakken, al zijn het maar 2 uurtjes tussen de voedingen door. Lekker even winkelen etc. Voor flesweigeraars zijn mega veel tips te vinden. Kijk ook eens op de sites van La leche league. Vaak werkt het als jij niet in de buurt bent. Lopend en dansend door de kamer werkte hier ook het beste. En evt met lepeltje voeden? Je moet het vooral niet zelf proberen.

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 08:46

Absolem schreef:
Judith_ schreef:
Oké ik dacht dat je je vooral zorgen maakte over drinken bij de opvang. Maar zo te lezen voel je je een wandelende melkbar 24/7 open. Heel begrijpelijk dat je het even niet ziet zitten! Dat geeft niet, je hebt ook het recht om je eens iets anders te voelen dan moeder en aan jezelf te denken.

Ik was zo blij met zes maanden verlof voor borstvoeding. Maar heb mij nog nooit zo eenzaam gevoeld. Heb gehuild van blijdschap op mijn eerste werkdag omdat ik eens uit huis kon en geen kind vast had en mensen sprak.

Een oppas aan huis een optie? Hier zijn uit eindelijk de grootouders af en toe gaan wandelen tussen de twee voedingen in. Precies genoeg tijd voor mij om rustig te douchen en met een kop thee een boek te lezen. Het is niet veel, maar wel al iets.

Mam flessen waren hier ook de beste optie trouwens.



Oh mijn god je bent zes maanden binnen gebleven? Ik liep met twee weken al door het dorp met kind in de kinderwagen.

Sowieso ga ik er regelmatig op uit
[ [url=m/sAfGfO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Lekker mee naar stal.


Het is geen wedstrijd hé? Maar volgens mij bedoelt Judith zonder baby.

Ts, waar is je man? Zet hem even 2 uur aan het werk en ga een kop thee doen met een vriendin. Even opladen.

Qua stoeltje hadden wij een Nuna Leaf met motor. Echt ideaal!

Optiwolk

Berichten: 4787
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 09:06

Absolem schreef:
Judith_ schreef:
Oké ik dacht dat je je vooral zorgen maakte over drinken bij de opvang. Maar zo te lezen voel je je een wandelende melkbar 24/7 open. Heel begrijpelijk dat je het even niet ziet zitten! Dat geeft niet, je hebt ook het recht om je eens iets anders te voelen dan moeder en aan jezelf te denken.

Ik was zo blij met zes maanden verlof voor borstvoeding. Maar heb mij nog nooit zo eenzaam gevoeld. Heb gehuild van blijdschap op mijn eerste werkdag omdat ik eens uit huis kon en geen kind vast had en mensen sprak.

Een oppas aan huis een optie? Hier zijn uit eindelijk de grootouders af en toe gaan wandelen tussen de twee voedingen in. Precies genoeg tijd voor mij om rustig te douchen en met een kop thee een boek te lezen. Het is niet veel, maar wel al iets.

Mam flessen waren hier ook de beste optie trouwens.



Oh mijn god je bent zes maanden binnen gebleven? Ik liep met twee weken al door het dorp met kind in de kinderwagen.

Sowieso ga ik er regelmatig op uit
[ [url=m/sAfGfO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Lekker mee naar stal.


Hoe normaal een huilend kind ook zou moeten zijn, ik snap best wel dat je dan niet door het dorp wil gaan wandelen, zeker als ze van de kinderwagen niet rustig worden.

Dezelfde generatie die zegt “laat maar huilen” is ook de eerste om met zo’n getuit afprijzend mondje naar je te kijken als hij huilt op wandeling.


TS, ik heb van mijn vroedvrouw net het boek SOS Reflux geleend gekregen.
Ik heb hem nog niet uit, maar heel misschien is het wat voor je.
https://www.bol.com/be/nl/f/s-o-s-reflux/38313811/

Geef het koemelk afbouwen wat tijd, en probeer een routine aan te houden, ook langer dan een paar dagen.
Kan je de baby niet met draagdoek en al wegleggen? Dan heeft hij nog je geur en geborgenheid.

Ik weet niet van welke streek je bent, maar met bvb swaddlen enzo wil ik wel even helpen als dat uitkomt.

Oh, en over het overdag niet slapen en s nachts wel, dit kan een stuk (over)vermoeid zijn, maar ook prikkels overdag die s nachts wegvallen. Toch een net iets andere routine?

meisje_

Berichten: 2532
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Re: Baby slaapt alleen in draagza k en ‘s nachts aan borst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-21 09:12

Mb: manlief neemt over zodra hij thuis is uit werk! Meestal ga ik dan snel douchen en t huishouden. Hij vind t prima als k weg zou gaan oid. Merk dat ik dat lastig vind nu ze geen fles pakt..

Optiwolk; ik ga t boek bekijken! Wij zijn van zuid limburg.
Tot nu toe word ze van inbakeren echt heel boos :+

pmarena

Berichten: 48262
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 09:23

Laat je ook niet aanpraten dat je "lekker even weg" zou moeten gaan hoor, als dat nu nog niet fijn voelt dan geeft dat toch geen ontspanning en heb je er alsnog niks aan.

Ik vond dat ook altijd zo makkelijk gezegd... dacht dan altijd van ja leuk idee, maar als ik de hele klerebende die gedaan moet worden, dan 2 uurtjes achterlaat....dan is het alleen maar erger geworden als ik terug kom en wordt de druk alleen maar hoger := (en nee dan heb ik het niet over een perfect huishouden, maar puur wat echt nodig is)

En met dat idee dat man wellicht thuis zit met een ontroostbare baby die nog verder van het padje is dan als je thuisblijft...ben je ook niet even lekker aan het opladen buiten de deur....

Op een gegeven moment komt er wel een punt waarop je die ruimte wèl voelt ontstaan om het daadwerkelijk even los te kunnen laten en pas dan heb je er wat aan :)

Het is natuurlijk wel een goede tip om te kijken hoe je er naartoe kan werken om even echt iets voor jezelf te kunnen doen, als je daar behoefte aan hebt.

meisje_

Berichten: 2532
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Re: Baby slaapt alleen in draagza k en ‘s nachts aan borst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-21 09:29

Ik heb er echt best wel nood aan! De kapper zelfs afgezegd omdat er n voeding tussendoor kwam :(

Maar wat je zegt n overstuur baby achterlaten die honger krijgt en niet aan de fles drinkt is geen fijn idee.
Gelukkig slaapt ze ook bij man in de draagzak. Maar die voedingen he..

Ik leg haar nu wel ‘s nachts na de voeding 22u in haar wiegje naast ons bed. En dat gaat wel al goed. Ze word soms wel wakker vd slaapzak aandoen maar tukt dan lekker verder. Soms wel 4u dus wat dat betreft!

En ze doet t verder wel goed, groeit super en ontwikkelt zich ook prima!

pmarena

Berichten: 48262
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Baby slaapt alleen in draagza k en ‘s nachts aan borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 09:33

Dat is alvast een fijn idee +:)+

Ik zou als ik jou was dan toch investeren in het je man laten oefenen met verschillende flessen in de hoop dat er 1 tussen zit die ze wel pakt als jij niet in de buurt bent.... hier was de Lansinoh Momma een succes, het idee is dat ze daar net zo uit moeten drinken als aan de borst, mooie brede speen :)

Absolem

Berichten: 2768
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 09:43

meisje_ schreef:
Ik heb er echt best wel nood aan! De kapper zelfs afgezegd omdat er n voeding tussendoor kwam :(

Maar wat je zegt n overstuur baby achterlaten die honger krijgt en niet aan de fles drinkt is geen fijn idee.
Gelukkig slaapt ze ook bij man in de draagzak. Maar die voedingen he..

Ik leg haar nu wel ‘s nachts na de voeding 22u in haar wiegje naast ons bed. En dat gaat wel al goed. Ze word soms wel wakker vd slaapzak aandoen maar tukt dan lekker verder. Soms wel 4u dus wat dat betreft!

En ze doet t verder wel goed, groeit super en ontwikkelt zich ook prima!



Maar waarom niet gewoon voeden terwijl de kapper je haar doet? Je hebt toch een schort om. En het is niet zo dat je kindje daar niet onder kan ademhalen. En na het drinken leg je haar gewoon weg.

verootjoo
Berichten: 35665
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 09:43

meisje_ schreef:
Ik heb er echt best wel nood aan! De kapper zelfs afgezegd omdat er n voeding tussendoor kwam :(

Maar wat je zegt n overstuur baby achterlaten die honger krijgt en niet aan de fles drinkt is geen fijn idee.
Gelukkig slaapt ze ook bij man in de draagzak. Maar die voedingen he..

Ik leg haar nu wel ‘s nachts na de voeding 22u in haar wiegje naast ons bed. En dat gaat wel al goed. Ze word soms wel wakker vd slaapzak aandoen maar tukt dan lekker verder. Soms wel 4u dus wat dat betreft!

En ze doet t verder wel goed, groeit super en ontwikkelt zich ook prima!


Neem je je baby dan niet mee naar de kapper? Het fijne aan borstvoeding vond ik juist dat ik overal kon voeden. Ik liep dus wel de hele dag met de baby bij me, maar voelde me veel minder beperkt dan bij mijn flessenkind omdat ik de tiet ook altijd bij me had :+

Of heb je misschien last van het ‘touched out gevoel’?

https://kiind.nl/touched-out-raak-me-niet-aan-schatjes/

Absolem schreef:
Oh mijn god je bent zes maanden binnen gebleven? Ik liep met twee weken al door het dorp met kind in de kinderwagen.

Sowieso ga ik er regelmatig op uit
[ [url=m/sAfGfO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Lekker mee naar stal.


Joh, gefeliciteerd. Fijn dat je zo’n makkelijke baby hebt. Niet vanzelfsprekend hè ;)

meisje_

Berichten: 2532
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-21 09:47

Absolem schreef:
meisje_ schreef:
Ik heb er echt best wel nood aan! De kapper zelfs afgezegd omdat er n voeding tussendoor kwam :(

Maar wat je zegt n overstuur baby achterlaten die honger krijgt en niet aan de fles drinkt is geen fijn idee.
Gelukkig slaapt ze ook bij man in de draagzak. Maar die voedingen he..

Ik leg haar nu wel ‘s nachts na de voeding 22u in haar wiegje naast ons bed. En dat gaat wel al goed. Ze word soms wel wakker vd slaapzak aandoen maar tukt dan lekker verder. Soms wel 4u dus wat dat betreft!

En ze doet t verder wel goed, groeit super en ontwikkelt zich ook prima!



Maar waarom niet gewoon voeden terwijl de kapper je haar doet? Je hebt toch een schort om. En het is niet zo dat je kindje daar niet onder kan ademhalen. En na het drinken leg je haar gewoon weg.


Nouw omdat ‘gewoon wegleggen’ er niet bij is helaas. Dat is het hem. Ze valt dan niet in slaap en gaat huilen.

En beetje onhandig met n draagzak en staand wiebelen…
Anders was dat best n goed idee!

Absolem

Berichten: 2768
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 09:53

verootjoo schreef:
meisje_ schreef:
Ik heb er echt best wel nood aan! De kapper zelfs afgezegd omdat er n voeding tussendoor kwam :(

Maar wat je zegt n overstuur baby achterlaten die honger krijgt en niet aan de fles drinkt is geen fijn idee.
Gelukkig slaapt ze ook bij man in de draagzak. Maar die voedingen he..

Ik leg haar nu wel ‘s nachts na de voeding 22u in haar wiegje naast ons bed. En dat gaat wel al goed. Ze word soms wel wakker vd slaapzak aandoen maar tukt dan lekker verder. Soms wel 4u dus wat dat betreft!

En ze doet t verder wel goed, groeit super en ontwikkelt zich ook prima!


Neem je je baby dan niet mee naar de kapper? Het fijne aan borstvoeding vond ik juist dat ik overal kon voeden. Ik liep dus wel de hele dag met de baby bij me, maar voelde me veel minder beperkt dan bij mijn flessenkind omdat ik de tiet ook altijd bij me had :+

Of heb je misschien last van het ‘touched out gevoel’?

https://kiind.nl/touched-out-raak-me-niet-aan-schatjes/

Absolem schreef:
Oh mijn god je bent zes maanden binnen gebleven? Ik liep met twee weken al door het dorp met kind in de kinderwagen.

Sowieso ga ik er regelmatig op uit
[ [url=m/sAfGfO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Lekker mee naar stal.


Joh, gefeliciteerd. Fijn dat je zo’n makkelijke baby hebt. Niet vanzelfsprekend hè ;)


Makkelijk of gewoon een bepaalde mindset? Denk je dat de mijne niet huilt ofzo? Tuurlijk wel. Raak ik meteen al een bezetene in paniek omdat ze huilt? Nee.vaak zat gehad dat ik uren op stal was ipv de geplande 1,5 uur omdat mevrouw geen zin had om in te dutten.

Maar ik ben ook wel zo realistisch dat de rest van het huishouden en de stal dingen gewoon gedaan moeten worden. Ik ben alleenstaand. Ik kan haar niet uit handen geven. Maar ik bescherm mijzelf wel tegen het overmoederen. Dus als ze niet stopte met huilen en ik zag het niet meer zitten na een voeding en schone luier, jammer voor haar, maar dan legde ik haar huilend weg en ging ik even douchen. Even mijn hoofd weer rustig krijgen.

En 7/10 keer als ik dan terug kom is ze vertrokken naar dromenland.

meisje_

Berichten: 2532
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Re: Baby slaapt alleen in draagza k en ‘s nachts aan borst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-21 09:55

Mindset is vast een ding. Ik ga ook nog boodschappen of wandelen of n visite. Maar echt relaxed is het natuurlijk niet met een overstuur baby.

Absolem

Berichten: 2768
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 09:58

meisje_ schreef:
Absolem schreef:



Maar waarom niet gewoon voeden terwijl de kapper je haar doet? Je hebt toch een schort om. En het is niet zo dat je kindje daar niet onder kan ademhalen. En na het drinken leg je haar gewoon weg.


Nouw omdat ‘gewoon wegleggen’ er niet bij is helaas. Dat is het hem. Ze valt dan niet in slaap en gaat huilen.

En beetje onhandig met n draagzak en staand wiebelen…
Anders was dat best n goed idee!



Of je bent te snel met weer uit de wieg pakken. Net zoals het dag en nacht ritme leren. Is het gewennen aan slapen in de box of ledikant ook iets wat constitent volgehouden dient te worden als je succes wil krijgen. En ja dat is best lastig. En soms huilen ze hartverscheurend. Maar als je gevoed heb en kleine heeft een schone luier en geen koorts kortom alle essentiële dingen zijn piekfijn in orde dan is het toch even een kwestie van doorzetten.

Betekend niet dat je haar aan haar lot moet overlaten. Als mijn kleintje niet kalmeert na tien minuten dan laat ik haar aan mijn pink sabbelen. Of leg mijn hand op haar buik. Dus wel troosten maar niet oppakken.

Dus ik heb wel eens 1,5 uur naast haar ledikant gezeten tot ze sliep.

meisje_

Berichten: 2532
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-21 11:09

Absolum en laat jou kleintje zich zo troosten?
Dochterlief wenst geen pink, geen speen of n hand op de buik. Lijkt al heel goed te weten wat ze wil.

Oh en wbt routine, dat probeer ik zoveel mogelijk maar niet altijd haalbaar met peuter.
Ook 1,5u naas haar bedje/ledikantje gaan zitten is niet altijd haalbaar want kan peuter niet zo lang alleen laten :D
Laatst bijgewerkt door meisje_ op 09-10-21 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Britta31

Berichten: 13167
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 11:10

Als ze zich goed ontwikkeld en goed groeit zou ik mij niet te veel zorgen maken over de voeding.Heb je als een geprobeerd om haar s'middags buiten in de kinderwagen te laten slapen.

verootjoo
Berichten: 35665
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 11:11

Absolem, jij hebt geen flauw idee als je geen moeilijk slapende baby hebt gehad. En het is niet zo vriendelijk als je dan zegt dat het aan iemands mindset ligt.
Het laatste wat je wilt horen is dat het ook nog je eigen schuld is.

Jij hebt wel eens 1,5 uur aan dr bed gezeten tot hij sliep. Bij mijn eerste was dit dagelijkse kost bij elk slaapje tot hij 1,5 jaar was.
Nachtenlang op geweest omdat hij alleen maar huilde. Geloof me, ik had ervoor getekend als ik alleen maar af en toe 1,5uur ernaast hoefde te zitten tot hij sliep.

Als je van de 24 uur dat de dag telt je er zelf 4 slaapt, niet eens aaneengesloten, en je kind telkens maar 20 minuten slaapt, en tussendoor huilt, raak je vanzelf in paniek als er wordt gehuild.
Als ik nu een huilende baby hoor, gaat mijn alarmsysteem nog steeds af.

meisje_

Berichten: 2532
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-21 11:15

meisje_ schreef:
Absolum en laat jou kleintje zich zo troosten?
Dochterlief wenst geen pink, geen speen of n hand op de buik. Lijkt al heel goed te weten wat ze wil.

Oh en wbt routine, dat probeer ik zoveel mogelijk maar niet altijd haalbaar met peuter.
Ook 1,5u naas haar bedje/ledikantje gaan zitten is niet altijd haalbaar want kan peuter niet zo lang alleen laten :D


In de kinderwagen gaat de ook overstuur.. ook met bijv wandelen.

Het is gelukkig geen huilbaby maar het dagelijks worstelen met slaapjes, n peuter tevreden houden en het gevoel echt opgesloten te zitten begint op te breken.

Britta31

Berichten: 13167
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 11:23

En overstappen op flesvoeding?Dus geen borstvoeding meer.

meisje_

Berichten: 2532
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-21 11:28

Britta31 schreef:
En overstappen op flesvoeding?Dus geen borstvoeding meer.


Dat zijn we aan het proberen!
Ze weigert alleen de fles op elke mogelijke manier al n week.

Hebben geoefend vanaf 5weken ging goed. Toen 1,5w niet (dom ik weet het) en nu weigert ze.

Absolem

Berichten: 2768
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 11:35

verootjoo schreef:
Absolem, jij hebt geen flauw idee als je geen moeilijk slapende baby hebt gehad. En het is niet zo vriendelijk als je dan zegt dat het aan iemands mindset ligt.
Het laatste wat je wilt horen is dat het ook nog je eigen schuld is.

Jij hebt wel eens 1,5 uur aan dr bed gezeten tot hij sliep. Bij mijn eerste was dit dagelijkse kost bij elk slaapje tot hij 1,5 jaar was.
Nachtenlang op geweest omdat hij alleen maar huilde. Geloof me, ik had ervoor getekend als ik alleen maar af en toe 1,5uur ernaast hoefde te zitten tot hij sliep.

Als je van de 24 uur dat de dag telt je er zelf 4 slaapt, niet eens aaneengesloten, en je kind telkens maar 20 minuten slaapt, en tussendoor huilt, raak je vanzelf in paniek als er wordt gehuild.
Als ik nu een huilende baby hoor, gaat mijn alarmsysteem nog steeds af.



Volgends mij hebben we allemaal onze eigen uitdagingen. En als een kind helemaal niet slapen wil dan is er gewoon iets mis. En ja dat kan idd aan de ouder liggen en verdomd dat ik me geen blad voor mijn mond ga nemen. Kom op zeg.


Om mij te gaan verwijten dat ik wel voor elkaar krijg wat jullie niet konden is gewoon een uiting van jaloezie. There I said it.

Ik heb andere uitdagingen dan jullie dat is overduidelijk zo.
Ik probeer net zo goed met oplossingen te komen als jullie. Dus kap met dat jaloerse gedrag. Jullie staan niet in mijn schoenen en vice versa.

Dit betekend niet dat ik zeg dat een ouder het slecht doet. Wel dat als dit zo blijft er gewoon hulp van buitenaf ingeschakeld moet worden. In de zin van een slaaptherapeut bijvoorbeeld.

Britta31

Berichten: 13167
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Baby slaapt alleen in draagza k en ‘s nachts aan borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 11:38

Komt het door de voeding of de speen dat ze moeilijk drinkt(niet alles gelezen).Ik weet niet of je dochter er oud genoeg voor is,maar misschien een klein schepje rijstebloem door de melk zodat het iets dikker word.Er zullen wel Bokkers in dit topic zijn die dat weten.

meisje_

Berichten: 2532
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-21 11:45

Absolem schreef:
verootjoo schreef:
Absolem, jij hebt geen flauw idee als je geen moeilijk slapende baby hebt gehad. En het is niet zo vriendelijk als je dan zegt dat het aan iemands mindset ligt.
Het laatste wat je wilt horen is dat het ook nog je eigen schuld is.

Jij hebt wel eens 1,5 uur aan dr bed gezeten tot hij sliep. Bij mijn eerste was dit dagelijkse kost bij elk slaapje tot hij 1,5 jaar was.
Nachtenlang op geweest omdat hij alleen maar huilde. Geloof me, ik had ervoor getekend als ik alleen maar af en toe 1,5uur ernaast hoefde te zitten tot hij sliep.

Als je van de 24 uur dat de dag telt je er zelf 4 slaapt, niet eens aaneengesloten, en je kind telkens maar 20 minuten slaapt, en tussendoor huilt, raak je vanzelf in paniek als er wordt gehuild.
Als ik nu een huilende baby hoor, gaat mijn alarmsysteem nog steeds af.



Volgends mij hebben we allemaal onze eigen uitdagingen. En als een kind helemaal niet slapen wil dan is er gewoon iets mis. En ja dat kan idd aan de ouder liggen en verdomd dat ik me geen blad voor mijn mond ga nemen. Kom op zeg.


Om mij te gaan verwijten dat ik wel voor elkaar krijg wat jullie niet konden is gewoon een uiting van jaloezie. There I said it.

Ik heb andere uitdagingen dan jullie dat is overduidelijk zo.
Ik probeer net zo goed met oplossingen te komen als jullie. Dus kap met dat jaloerse gedrag. Jullie staan niet in mijn schoenen en vice versa.

Dit betekend niet dat ik zeg dat een ouder het slecht doet. Wel dat als dit zo blijft er gewoon hulp van buitenaf ingeschakeld moet worden. In de zin van een slaaptherapeut bijvoorbeeld.


Ik vind alle tips waardevol en neem alle tips mee!
Of wij iets fout doen, goh ik weet het niet. Bij de oudste lukte het wel en vrij rap.
Ik gok zelf op karakter kindje en niet genoeg ritme/regelmaat icm peuter, het erg aanhankelijk zijn en de reflux..


Britta; ik weet het niet goed. Ze pakt m ook niet met gekolfde melk.
Wellicht eens proberen idd misschien werkt het.
Ik durf niet zo goed een hele voeding te kolven. Stel ze pakt m niet heb ik dan geen voeding?

Lactatiekundige kon hier ook niet duidelijk iets over zeggen.

LvdO

Berichten: 428
Geregistreerd: 03-01-13

Re: Baby slaapt alleen in draagza k en ‘s nachts aan borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 11:51

Okay misschien een hele domme vraag, maar toch: gaat ze niet vanzelf aan de fles als ze honger krijgt? Als ze de fles nu niet wil, prima. dan later nog een keer proberen. Het is toch ook gewoon een leerproces. Zoals het mij nu klinkt, krijgt ze met drammen al best veel voor elkaar. Wat dat betreft ben ik het ook wel eens met Absolem

verootjoo
Berichten: 35665
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 12:09

Absolem schreef:
verootjoo schreef:
Absolem, jij hebt geen flauw idee als je geen moeilijk slapende baby hebt gehad. En het is niet zo vriendelijk als je dan zegt dat het aan iemands mindset ligt.
Het laatste wat je wilt horen is dat het ook nog je eigen schuld is.

Jij hebt wel eens 1,5 uur aan dr bed gezeten tot hij sliep. Bij mijn eerste was dit dagelijkse kost bij elk slaapje tot hij 1,5 jaar was.
Nachtenlang op geweest omdat hij alleen maar huilde. Geloof me, ik had ervoor getekend als ik alleen maar af en toe 1,5uur ernaast hoefde te zitten tot hij sliep.

Als je van de 24 uur dat de dag telt je er zelf 4 slaapt, niet eens aaneengesloten, en je kind telkens maar 20 minuten slaapt, en tussendoor huilt, raak je vanzelf in paniek als er wordt gehuild.
Als ik nu een huilende baby hoor, gaat mijn alarmsysteem nog steeds af.



Volgends mij hebben we allemaal onze eigen uitdagingen. En als een kind helemaal niet slapen wil dan is er gewoon iets mis. En ja dat kan idd aan de ouder liggen en verdomd dat ik me geen blad voor mijn mond ga nemen. Kom op zeg.


Om mij te gaan verwijten dat ik wel voor elkaar krijg wat jullie niet konden is gewoon een uiting van jaloezie. There I said it.

Ik heb andere uitdagingen dan jullie dat is overduidelijk zo.
Ik probeer net zo goed met oplossingen te komen als jullie. Dus kap met dat jaloerse gedrag. Jullie staan niet in mijn schoenen en vice versa.

Dit betekend niet dat ik zeg dat een ouder het slecht doet. Wel dat als dit zo blijft er gewoon hulp van buitenaf ingeschakeld moet worden. In de zin van een slaaptherapeut bijvoorbeeld.


Jeetje wat een attitude :')

verootjoo
Berichten: 35665
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 12:18

meisje_ schreef:
Ik vind alle tips waardevol en neem alle tips mee!
Of wij iets fout doen, goh ik weet het niet. Bij de oudste lukte het wel en vrij rap.
Ik gok zelf op karakter kindje en niet genoeg ritme/regelmaat icm peuter, het erg aanhankelijk zijn en de reflux..


Britta; ik weet het niet goed. Ze pakt m ook niet met gekolfde melk.
Wellicht eens proberen idd misschien werkt het.
Ik durf niet zo goed een hele voeding te kolven. Stel ze pakt m niet heb ik dan geen voeding?

Lactatiekundige kon hier ook niet duidelijk iets over zeggen.


De voeding in je borsten gaat niet op. Dus als je afgekolfd hebt kan je kind daarna gewoon nog drinken. Ms iets minder toestroom dan normaal maar dat is niet erg.


LvdO schreef:
Okay misschien een hele domme vraag, maar toch: gaat ze niet vanzelf aan de fles als ze honger krijgt? Als ze de fles nu niet wil, prima. dan later nog een keer proberen. Het is toch ook gewoon een leerproces. Zoals het mij nu klinkt, krijgt ze met drammen al best veel voor elkaar. Wat dat betreft ben ik het ook wel eens met Absolem


Soms wel, soms niet.
Over het algemeen laten kinderen zich niet verhongeren. Maar ze kunnen het wel lang volhouden. Die van m’n zusje heeft wel eens 24 uur geweigerd toen ze door wilde zetten. Maar ja, dan drogen ze uit als ze langer dan 24uur niet drinken dus moet je wel zelf gaan voeden. Is ook geen oplossing.