Baby slaapt alleen in draagza k en ‘s nachts aan borst

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chanicha

Berichten: 12184
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 11:15

meisje_ schreef:
chanicha schreef:
Ik snap dat je als mama van de eerste hier vreselijk onzeker en ongelukkig van kan worden :(:)
Je flikkert zo van je roze wolk af.
Ik had het al bij onze oudste als ze de fles niet leegdronk.
Will je heel veel kracht en geduld toewensen.


Het is de 2e :o
Maar toch twijfel ik omtrent dit behoorlijk. Omdat het bij de oudste na 6 weken een stuk soepeler liep..


Dan nog!
Mijn oudste zat aan mij vastgeplakt en sliep ook bij ons maar de jongste wilde dat niet, maw ieder kind is anders.

marrlinde
Berichten: 4276
Geregistreerd: 21-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 12:01

Albert Heijn is de meest uitgebreide in het aanbod plantaardige zuivelproducten. Met name grotere vestigingen of online eventueel. Violife plakken Goudse stijl of huismerk zijn prima te doen, geraspte varianten voor ovenschotels vooral onder de grill. Plantaardige kruidencreme is vergelijkbaar met kruidenboter en Wildwestland garlic herb affair gelijk aan kruidenroomkaas. AH haverfraiche voor crème fraiche, en er is een ruim assortiment aan kookroom, plantaardige melk en toetjes (Gü cheesecake <3 ). Dit is wat ik het meest gebruik en de producten die ik het meest mis qua échte variant.

Let wel op dat in de gekste producten ook melk/weipoeder etc kan zitten, van kipfilet en salami tot paprikachips. Goed alles lezen en zoeken in het begin. AH hagelslag XL puur is bijvoorbeeld veilig maar bij de Aldi weer niet soms.

Oh en deze, ook niet onbelangrijk :+
https://theveganeffect.nl/deze-chocolad ... ijn-vegan/

Voor iets specifieks PB me gerust!

_Nelleke_

Berichten: 8067
Geregistreerd: 02-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 12:28

_Nelleke_ schreef:
Jeetje dat ze bij het CB nog aanraden om te laten uithuilen, dat is echt verdrietig. Niet doen hoor! Dat is zo stressvol voor je kleintje! En ook voor jou!

Hier hebben wij precies hetzelfde gehad, alleen dan wilde ze alleen op je schouder slapen of in de draagzak.

Bij ons was de oplossing het boek: https://www.bol.com/nl/nl/f/slaap-baby- ... 005204318/

Als je ook Instagram hebt dan kun je de auteur ook volgen @snugglesanddreams. Hier vind je ook heel veel gratis tips terug.

Wat hier uiteindelijk heeft geholpen:

- Slapen op een donkere stille kamer
- Witte ruis (ik heb zo'n witte-ruis doosje aan haar bedje hangen)
- Inbakeren in de Meyco Swaddle. Ik heb ook de puckababy geprobeerd maar die was te los.
- Letten op de wakkertijden en op tijd naar bed doen
- Zachtjes in slaap wiegen tot ze bijna sliep, en dan slaperig wegleggen. Erbij blijven tot ze echt sliep. Dat langzaam afgebouwd naar steeds minder wiegen en steeds wakkerder wegleggen.

Ze kon binnen twee weken volledig zelfstandig in slaap vallen in haar eigen bedje. Kan haar klaarwakker wegleggen en binnen een paar minuten slaapt ze. Hoe je dit precies doet kun je teruglezen in het boek in de link hierboven.

Dit heb ik allemaal bereikt zonder 1 traantje bij mijn kleine meid.

Hier slaapt ze trouwens nog steeds in de co-sleeper (of nouja, ledikant naast ons bed vastgemaakt met een spanbandje) en krijgt ook nog volledig BV. Is een super goede slaper geworden 's nachts. Overdag doorslapen is nog wel een uitdaging maar ik heb een super vrolijk meisje die nooit huilt en altijd tevreden is. Ze is nu 4,5mnd en we zijn nu begonnen met wennen aan uitbakeren.

Heeeeel veel succes en sterkte gewenst, ik weet hoe zwaar het kan zijn als je kindje slecht slaapt. :knuffel:


Dit boek hierboven is trouwens vergelijkbaar met baby's in een droomritme die op de eerste pagina van dit topic is aangeraden. Die had ik eerst gelezen maar ik miste een beetje concrete adviezen en ik vond het te theoretisch.

Shiloh

Berichten: 19793
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 15:41

Het klinkt of ik mijn zus anderhalf jaar geleden hoor praten. Precies hetzelfde verhaal met mijn nichtje. Die bleek ook niet tegen koemelk te kunnen. OOK niet via de borstvoeding. Toen is mijn zus gestopt met zelf koemelk te consumeren en een dag later had ze een blij kind.

Nu hoeft dit het natuurlijk helemaal niet te zijn, maar kleine moeite om te proberen.

Nichtje had daardoor wel zich aangewend op mensen te slapen. Heeft ze nog maanden gekost om haar alsnog in een bedje te krijgen.

meisje_

Berichten: 2532
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Re: Baby slaapt alleen in draagza k en ‘s nachts aan borst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-21 17:03

Maar degene die ervaring hadden met KMA sliepen die ‘s nachts ook niet? Wij hebben t echt overdag

Shiloh

Berichten: 19793
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 17:09

Ze sliep wel, maar ze sliep alleen als ze op iemand lag. In haar bedje was het alleen maar huilen huilen huilen. Maar ze kon ook echt hysterisch doen, gewoon niet te troosten.

Nu kan het met allergie natuurlijk best te maken hebben met hoe kort of hoe lang na een voeding.

Het was ook wel heel drastisch verschil. Snel nadat mijn zus gestopt was met koemelk was het hysterische over (natuurlijk wel nog huilen als andere babies doen). Toen had mijn zus op haar werk zonder na te denken chocolademelk gedronken en gelijk was het weer een paar dagen ellende.

Ik zou het gewoon proberen. Dan weet je het snel genoeg.

Summerdreams

Berichten: 1271
Geregistreerd: 17-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 17:16

Die van mij had ook reflux en als ik haar neerlegde liep de melk terug door haar al zo pijnlijke slokdarm, dus gilde ze het uit. Cb zei tegen ons ook laat maar huilen. Blij dat we dat niet hebben gedaan maar verder gekeken. Zij kreeg een maagbeschermer en ik zette het hoofdeind wat omhoog toen ging het slapen veel beter.

Rizette
Berichten: 4409
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Baby slaapt alleen in draagza k en ‘s nachts aan borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 17:22

Niet alles doorgelezen maar als het neerleggen meteen problemen geeft in de reflux kan het ook nog zijn dat ze zere oortjes heeft. Dat kunnen kinderen ook niet negeren. Dat doet ze vreselijk veel pijn.

meisje_

Berichten: 2532
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-21 17:22

Summerdreams schreef:
Die van mij had ook reflux en als ik haar neerlegde liep de melk terug door haar al zo pijnlijke slokdarm, dus gilde ze het uit. Cb zei tegen ons ook laat maar huilen. Blij dat we dat niet hebben gedaan maar verder gekeken. Zij kreeg een maagbeschermer en ik zette het hoofdeind wat omhoog toen ging het slapen veel beter.



Vreselijk advies van CB ook weer. Zal ze daar komende week ook nog op aanspreken.

Maagbeschermer hebben we. Wiegje staat al hoog, ledikant nog niet. Wandelen in ‘bak’ gaat niet maar in maxicosie, rechtop redelijk.

En vind t zo frappant dat ‘s nachts liggend voeden en dus liggen wel gaat.?

marrlinde
Berichten: 4276
Geregistreerd: 21-07-08

Re: Baby slaapt alleen in draagza k en ‘s nachts aan borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 19:23

's nachts was alleen aan de borst en de melk werkt pijnstillend. Zodra hij leger werd begon het weer.

spoekie

Berichten: 2407
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 19:41

Mijn zoontje sliep s nachts ook wel goed ondanks de koemelkallergie en verborgen reflux. Ik vermoed vooral omdat papa en mama dan in de buurt waren (hij sliep of tussen ons in of in de co sleeper en dan lag hij helemaal tegen ons bed aan). Vaak had hij dan mijn hand vast.
De aanwezigheid van en aanraking met zorgde er dan toch voor dat hij net genoeg ontspande om in slaap te vallen.
Combinatie van alleen ergens liggen met de pijn/ongemak was gewoon funest en dan sliep hij niet. Vervolgens raakte hij dan nog meer overstuur omdat hij moe was en niet kon slapen.

Op zijn buik slapen scheelde voor hem trouwens ook al heel veel.

meisje_

Berichten: 2532
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-21 19:56

spoekie schreef:
Mijn zoontje sliep s nachts ook wel goed ondanks de koemelkallergie en verborgen reflux. Ik vermoed vooral omdat papa en mama dan in de buurt waren (hij sliep of tussen ons in of in de co sleeper en dan lag hij helemaal tegen ons bed aan). Vaak had hij dan mijn hand vast.
De aanwezigheid van en aanraking met zorgde er dan toch voor dat hij net genoeg ontspande om in slaap te vallen.
Combinatie van alleen ergens liggen met de pijn/ongemak was gewoon funest en dan sliep hij niet. Vervolgens raakte hij dan nog meer overstuur omdat hij moe was en niet kon slapen.

Op zijn buik slapen scheelde voor hem trouwens ook al heel veel.


Dit klinkt wel heel herkenbaar, behalve op de buik slapen..

Duran123
Berichten: 1085
Geregistreerd: 02-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 20:31

Solistar schreef:
Lekker in de draagzak en bij mama laten slapen. Lezen over het vierde trimester en vooral niet laten huilen. Zeker zo jong niet. Na een paar maanden komt het vanzelf goed. Zo'n baby heeft mama nodig, welk zoogdier legt zijn jong nou apart met slapen. Gastouder vindt haar manier vaak wel. Maargoed dat is mijn mening waar menig ouder niet aan wil. Wou alleen zeggen dat het vanzelf goed komt (bij ons met 4 a 6 maanden ofzoiets).

Eens! Kindje heeft jou blijkbaar nodig om in slaap te vallen. Nog zo jong en klein.
Hier idem en is allemaal goed gekomen!

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 20:52

meisje_ schreef:
Maar degene die ervaring hadden met KMA sliepen die ‘s nachts ook niet? Wij hebben t echt overdag


Viel wel in slaap maar ze sliep niet door. Ook overdag niet, alleen maar hazensaapjes. En ook alleen bij mij in de draagzak in het begin en ja dat is indd ontzettend pittig! Maar hou in gedachten ook deze periode gaat voorbij! Het voelt nu uitzichtloos maar er komt echt verbetering na verloop van tijd! :j

Anoniem

Re: Baby slaapt alleen in draagza k en ‘s nachts aan borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 21:54

Onze slechte slaper had trouwens geen reflux en ook geen KMA. Hij is er prima overheen gegroeid en zegt nu zijn eerste woordjes. Mama, papa, Kaka en slapen. De essentials dus. :')

Wel gewoon een kind wat heel veel fysieke nabijheid nodig had en heeft. Wat lang duurde voor we daar achter kwamen. Hoe ellendig het nu voelt, het komt goed! En hulp vragen door voor is nooit slecht! Of dat nu een slaapcoach of een arts is als je wel richting maagproblemen denkt.

LB_ED
Berichten: 134
Geregistreerd: 12-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 22:04

Suzanne F. schreef:
Is het probleem de houding of het feit dat ze dan dicht bij jou is?
Ik heb heel lang (misschien wel 1,5 jaar lang) naast het bedje gezeten met mijn hand op haar buikje als ze moest gaan slapen. Alleen zo viel ze in slaap. En mensen verklaarden me voor gek, ik moest haar gewoon laten huilen etc. Maar dat heb ik nooit gedaan, ik voelde me daar niet goed bij.
En het is goed gekomen. Op een gegeven moment ging het steeds beter en zat ik er alleen bij als ze ging slapen. Later las ik een verhaaltje voor en dan was het ook goed.

Als het probleem de houding is dan zou ik het daar in gaan zoeken.



oo zo herkenbaar..
Hier sliep ze met 4 weken al door, wat waren we blij! uiteindelijk toch op een af andere manier een lastige slaper geworden.. Toen zijn wij ook naast het bedje gaan zitten totdat ze sliep en dan zachtjes weg gaan.
Ik heb ze nooit laten huilen en altijd getroost. Dit ging steeds sneller en dan word je vanzelf ook weer makkelijker en rustiger in alles.

Ik zelf heb pas op mijn 4e de eerste nacht doorgeslapen :o dus ik was even bang dat het ook die kant op zou gaan. Gelukkig hebben wij nu een heerlijk slapend kind dat graag naar bed gaat :D

meisje_

Berichten: 2532
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Re: Baby slaapt alleen in draagza k en ‘s nachts aan borst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-21 14:21

Nou het ging echt super 2 dagen. Was welliswaar ziek maar viel van t een op andere dag in box/bed zelf in slaap.
En vandaag zijn we terug bij af. En ik kan t niet meer haar dragen. Mijn rug doet zo’n zeer :(

Bovendien weigert ze nu dus ook al dagen de fles, moet ik over 3weken werken en zie ik t ff niet meer zitten.

Siesjuh
Berichten: 1685
Geregistreerd: 06-07-11

Re: Baby slaapt alleen in draagza k en ‘s nachts aan borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 15:30

Een automatische schommel, echt, dat maakt het leven zoveel makkelijker. Tis echt niet dat je ze daar de hele dag in moet gooien, maar doordat ze iets hoger liggen met het hoofdje en automatisch heen en weer gewiegd worden, heb je minder last van reflux en ook het wiegende effect. Wellicht het proberen waard.

meisje_

Berichten: 2532
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-21 15:31

Siesjuh schreef:
Een automatische schommel, echt, dat maakt het leven zoveel makkelijker. Tis echt niet dat je ze daar de hele dag in moet gooien, maar doordat ze iets hoger liggen met het hoofdje en automatisch heen en weer gewiegd worden, heb je minder last van reflux en ook het wiegende effect. Wellicht het proberen waard.



Aanraders? Hadden de mamaroo voor zoontje maar toen al vrij snel verkocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 15:42

meisje_ schreef:
Nou het ging echt super 2 dagen. Was welliswaar ziek maar viel van t een op andere dag in box/bed zelf in slaap.
En vandaag zijn we terug bij af. En ik kan t niet meer haar dragen. Mijn rug doet zo’n zeer :(

Bovendien weigert ze nu dus ook al dagen de fles, moet ik over 3weken werken en zie ik t ff niet meer zitten.


Oh wat vervelend! Je hebt nog drie weken. Hoe oud is ze als je gaat werken? Op de opvang hebben ze vaak echt wel hun truuks om er melk in te krijgen. En ze haalt het waarschijnlijk ook wel weer in als jullie terug samen zijn. Ik vond het ook doodeng, maar blijkbaar kwam het helemaal goed.

Slapen deed hij op de crèche ook in een schommelstoel, ook een uitvinding waarvan ik eerder had moeten weten.

Is een draagconsulent een optie voor je rugpijn? Of zie je het gewoon even niet meer zitten, wat ook logisch is.

Solistar

Berichten: 773
Geregistreerd: 31-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 15:44

Wij hadden ook een flesweigeraar. Na tig flesjes geprobeerd te hebben pakte hij het MAM flesje direct. Weet niet of je die al geprobeerd hebt maar hoor er meer goede verhalen over. Hij heeft nooit veel gedronken hoor uit de fles, maar genoeg om de dag door te komen.

meisje_

Berichten: 2532
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Re: Baby slaapt alleen in draagza k en ‘s nachts aan borst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-21 20:13

@judith; ik geloof best dat de gastouder t idd kan. Maar thuis is n ander ding. Het breekt een beetje op dat ik nooit echt weg kan. En het is natuurlijk maar een korte periode dat ze zo mini zijn en ik weet dat het over gaat.
Maar door n lastige zwangerschap zit ik al vanaf april ofzo thuis en echt thuis binnen.

Zo klaagmodus uit :+

@solistar heb al meer goede verhalen gehoord over die fles. Het proberen waard dus!

Vandaag dronk ze uit een slaap wakker en direct fles erin warempel 2 slokken. Helaas bleef t daarbij maar ze kan t dus wel..

Anoniem

Re: Baby slaapt alleen in draagza k en ‘s nachts aan borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 20:57

Oké ik dacht dat je je vooral zorgen maakte over drinken bij de opvang. Maar zo te lezen voel je je een wandelende melkbar 24/7 open. Heel begrijpelijk dat je het even niet ziet zitten! Dat geeft niet, je hebt ook het recht om je eens iets anders te voelen dan moeder en aan jezelf te denken.

Ik was zo blij met zes maanden verlof voor borstvoeding. Maar heb mij nog nooit zo eenzaam gevoeld. Heb gehuild van blijdschap op mijn eerste werkdag omdat ik eens uit huis kon en geen kind vast had en mensen sprak.

Een oppas aan huis een optie? Hier zijn uit eindelijk de grootouders af en toe gaan wandelen tussen de twee voedingen in. Precies genoeg tijd voor mij om rustig te douchen en met een kop thee een boek te lezen. Het is niet veel, maar wel al iets.

Mam flessen waren hier ook de beste optie trouwens.

Absolem

Berichten: 2768
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 21:06

Judith_ schreef:
Oké ik dacht dat je je vooral zorgen maakte over drinken bij de opvang. Maar zo te lezen voel je je een wandelende melkbar 24/7 open. Heel begrijpelijk dat je het even niet ziet zitten! Dat geeft niet, je hebt ook het recht om je eens iets anders te voelen dan moeder en aan jezelf te denken.

Ik was zo blij met zes maanden verlof voor borstvoeding. Maar heb mij nog nooit zo eenzaam gevoeld. Heb gehuild van blijdschap op mijn eerste werkdag omdat ik eens uit huis kon en geen kind vast had en mensen sprak.

Een oppas aan huis een optie? Hier zijn uit eindelijk de grootouders af en toe gaan wandelen tussen de twee voedingen in. Precies genoeg tijd voor mij om rustig te douchen en met een kop thee een boek te lezen. Het is niet veel, maar wel al iets.

Mam flessen waren hier ook de beste optie trouwens.



Oh mijn god je bent zes maanden binnen gebleven? Ik liep met twee weken al door het dorp met kind in de kinderwagen.

Sowieso ga ik er regelmatig op uit
Afbeelding

Lekker mee naar stal.
Laatst bijgewerkt door Absolem op 08-10-21 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Duc_je
Berichten: 637
Geregistreerd: 26-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 21:06

Soms helpt het om lopend met de baby op de arm de fles aan te bieden. Of in het donker. En niet bij hele grote honger, want dan grotere kans op weigeren.
Sterkte!
Jij hebt er nu niks meer aan, maar vanaf 4-6 weken moet je vaak echt structureel de fles aan blijven bieden om weigeren te voorkomen. Ik ben met 6wk begonnen (had eerder geen zin in kolven) en toen minimaal om de dag even 1x per dag wat melk uit de fles. Al was het maar 20cc. Ik noem dit als tip voor een ander.