Baby slaapt alleen in draagza k en ‘s nachts aan borst

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
meisje_

Berichten: 2532
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Re: Baby slaapt alleen in draagza k en ‘s nachts aan borst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-21 12:20

Verootje bedankt! Dan ga ik het eens proberen met vers afgekolfde melk. Als ze t dan niet wil kan ik het nog altijd invriezen toch?

verootjoo
Berichten: 35665
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 12:22

Geef jij trouwens zelf die fles? Dat werkt vaak ook niet. Laat je man eens proberen als je zelf niet aanwezig bent. Soms pakken ze hem dan wel. Hij weet natuurlijk ook dat jij iets veel beters te bieden hebt dan die plastic fles ;)

Bij mij lukte het in m’n verlof ook niet, maar toen ik eenmaal echt weg was dronk hij gewoon uit de fles.

Britta31

Berichten: 13167
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 12:24

Ik wil even 1 ding zeggen,je doet niets verkeerd,elk kind is anders. Nu heb je ook een peuter rond lopen die erg bewerkelijk zijn en je uitproberen.Misschien toch over stappen op flesvoeding voor jou zelf.Niet meer de stress van geen voeding meer hebben.S'morgens al de voeding voor de hele dag maken en dat scheelt al veel tijd denk ik.Ik denk ook dat het lichamelijk beter is voor jou.Ben geen expert in die dingen hoor.

twinducklin
Berichten: 2339
Geregistreerd: 30-04-02
Woonplaats: Zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 12:24

Ik heb niet alle reacties gekregen maar ik zag dat koemelkallergie ook al reactie gegeven werd.

Het was het eerste waar ik aan dacht toen ik je bericht las. Bij ons begon het bij beide kinderen ook na 2 weken. In begin sliepen ze snachts nog wel ( omdat ze moe genoeg waren denk ik) toen mijn zoontje ouder werd sliep hij ook snachts niet meer. Bij hem kreeg ik de tip pas met ruim 6 maanden. Bij mijn dochter ben ik met 6 weken weer met melk gestopt.

Grootste advies bij koemelkvrij eten, niet vervangen met soja! Vaak reageren ze daar met dezelfde klachten op.
Mijn zoontje huilde uiteindelijk 20u per dag ondanks reflux medicatie. Na 2 weken koemelkvrij was dat al voor 70% minder, toen ik erna ook soja weg liet kon ik hem gewoon in zijn bed leggen en viel hij zelf in slaap en kwam nog voor 1 voeding snachts ipv elk half uur.

Mocht je tips nodig hebben stuur gerust een pb. Ik kook al 5 jaar melk en soja vrij dus heb inmiddels wel aardig wat vervanging gevonden.

meisje_

Berichten: 2532
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-21 12:31

verootjoo schreef:
Geef jij trouwens zelf die fles? Dat werkt vaak ook niet. Laat je man eens proberen als je zelf niet aanwezig bent. Soms pakken ze hem dan wel. Hij weet natuurlijk ook dat jij iets veel beters te bieden hebt dan die plastic fles ;)

Bij mij lukte het in m’n verlof ook niet, maar toen ik eenmaal echt weg was dronk hij gewoon uit de fles.


Mijn man en moeder geprobeerd, we oefenen elke dag. Ja ergens geef k haar geen ongelijk haha.

Britt dat is wel het doel. Maar moet ze wel de fles nemen! Ook is dit makkelijker in het uitsluiten van kma dan kan er namelijk op andere voeding worden overgegaan.

Kma zijn we mee bezig maar heeft even tijd nodig.
Dus dat weten we nog niet. Duurt 2-4 weken eer je verschil merkt.

Douce

Berichten: 3509
Geregistreerd: 13-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 12:50

:knuffel:

Ik heb geen tips, maar ik wil wel zeggen dat ik puur mindset bullshit vind.

Ik kreeg ook altijd te horen dat ik zo'n relaxte moeder was en mijn baby daarom zo zoet. Maar toen hij ziek werd en vervolgens ging spoken s nachts kreeg ik toch ook vanzelf stressklachten als ik m hoorde huilen. Mensen beginnen zelden met die stressreactie maar na weet ik het hoe lang een troosteloos kind...

Laten we onderling wat liever voor elkaar zijn. Tenslotte doen we allemaal ons best. :(:)

VogeltjeM

Berichten: 3760
Geregistreerd: 31-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 13:41

Lieve TS, laat je alsjeblieft niet aanpraten dat het aan jou ligt. Het is GEEN kwestie van mindset en je baby krijgt zeker niks "voor elkaar door te drammen", dat kunnen baby's helemaal niet.

Ik heb min of meer hetzelfde gehad (baby niet weg kunnen leggen, ook niet snachts). Hij had verder niks, behalve dat hij extreem gevoelig was voor prikkels en heel veel huidhonger had. Ik heb veel gehad aan "baby in een droomritme" maar pas toen hij wat ouder was, eerder lukte het gewoon niet. En wat hebben opmerkingen als hierboven het mij onnodig moeilijk gemaakt in toch al een van de moeilijkste tijden van m'n leven. Je denkt als ouder al snel dat het aan jou ligt. Maar: doe wat je kunt en weet dat het over een paar maanden waarschijnlijk weer heel anders is... de onze begon ineens door te slapen toen hij 1 was en is nu een superrelaxede peuter (zal ik nu opmerkingen gaan maken over hoe anderen met pittige peuters beter om moeten gaan met driftaanvallen? := )

Hier trouwens nu baby nummer 2 en die is heel anders. Die kan ik gewoon wegleggen en ze slaapt. Voor mij is dit de grootste middelvinger naar alle critici die, vrijwel allemaal, makkelijke slapers hadden vanaf het begin. Je weet niet waar je het over hebt tot je het hebt meegemaakt.
Laatst bijgewerkt door VogeltjeM op 09-10-21 13:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Solistar

Berichten: 773
Geregistreerd: 31-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 13:43

Absolem schreef:
Net zoals het dag en nacht ritme leren. Is het gewennen aan slapen in de box of ledikant ook iets wat constitent volgehouden dient te worden als je succes wil krijgen. En ja dat is best lastig. En soms huilen ze hartverscheurend. Maar als je gevoed heb en kleine heeft een schone luier en geen koorts kortom alle essentiële dingen zijn piekfijn in orde dan is het toch even een kwestie van doorzetten.


Ach alsjeblieft, nu doe je net of jou aanpak de enige juiste is. Hartverscheurend laten huilen hoeft helemaal niet bij die kleintjes. Sowieso niet. En ik ben helemaal niet jaloers op jou aanpak omdat jij lekker de handen vrij hebt. Spreek alsjeblieft voor jezelf en oordeel niet zo in je posts alsof jij de wijsheid in pacht hebt. Niet elke baby is hetzelfde, maar ook niet elke ouder wil dezelfde aanpak kiezen.

TS onze eerste huilde de eerste 3 maanden ook heel veel, en daarna ineens een stuk minder. Het was een hele wakkere, alerte baby. Toen ze ging tijgeren werd ze pas echt een blije baby. Wat de oorzaak ook is, veel succes. Hopelijk pakt ze de fles in ieder geval snel want dat is ook vervelend he. Misschien voeden als ze half wakker wordt, dan doen ze vaak wat meer uit reflex.

dakplaat
Berichten: 1038
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 14:22

Laten huilen is nooit ergens goed voor. Laat je niks aanpraten TO. Moeders die andere moeders niet steunen kun je prima zonder.

KMA en reflux is gewoon zwaar, ooit wordt het beter, maar dat helpt je nu niet.
Ik herken je verhaal heel erg, ik heb zelf ieder moment dat het eventjes kon, de baby uit handen gegeven. Dan was het 22/7 ipv 24/7 rondsjouwen :')
En ik probeerde zoveel mogelijk kleine uitjes te doen, met baby in draagdoek. Gewoon omdat het mentaal wel prettig is.
De enige tip die ik je verder geven kan is een draagconsulent, want rugpijn van dragen hoort eigenlijk niet.

En nog een keer: Je doet het goed. Je doet het goed. Je doet het goed.
:knuffel:

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Baby slaapt alleen in draagza k en ‘s nachts aan borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 14:35

Absolem, ga ergens anders rellen.

Ts je doet het echt supergoed!

conejo

Berichten: 1413
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 14:48

meisje_ schreef:
Suzanne F. schreef:
Is het probleem de houding of het feit dat ze dan dicht bij jou is?
Ik heb heel lang (misschien wel 1,5 jaar lang) naast het bedje gezeten met mijn hand op haar buikje als ze moest gaan slapen. Alleen zo viel ze in slaap. En mensen verklaarden me voor gek, ik moest haar gewoon laten huilen etc. Maar dat heb ik nooit gedaan, ik voelde me daar niet goed bij.
En het is goed gekomen. Op een gegeven moment ging het steeds beter en zat ik er alleen bij als ze ging slapen. Later las ik een verhaaltje voor en dan was het ook goed.

Als het probleem de houding is dan zou ik het daar in gaan zoeken.


Ik denk de houding/geborgenheid bij mij. Ze slaapt ook bij manlief of n vriendin in de draagzak.

Koemelkvrij kan ik proberen! Even uitzoeken want ik leef van melkproducten…
Ze heeft op het spugen en niet slapen na geen andere symptomen. Geen uitslag geen overdreven krampjes.
Spugen gokte ik zelf echt door de reflux.

Ik wil opzich wel veel dragen maar ben bang echt een behoorlijk slaapprobleem te creeren zo. Nav alle tips wat k heb gelezen al op andere sites.

Zoonlief ging dat heel snel goed mee en heb enorm t gevoel wat fout te doen.


Nog niet alle reacties gelezen maar wou hier even op reageren.

Mijn oudste had vermoedelijk koemelkallergie gaf flesvoeding (bv lukte niet helaas). Zij spuugde ook heel veel. Echt ze kon heel ver en veel spugen. Uitslag heeft ze nooit gehad. Op andere melk over gegaan en vrij snel ander kind.

Als je koemelk vrij gaat eten kijk echt bij alles op de verpakking in de gekste dingen (varkensvlees bv) kan melk zitten. En een klein beetje kan al reactie geven. En blijf controleren of er geen melk in zit. Want kan in eens wel in zitten en pas op met geitenmelk lijkt erg veel op die van koeien en kan dus ook reactie geven. Schaap schijnt vaak wel te kunnen. (Moeder met koemelk eiwit allergie vandaar de ervaring)

De jongste heeft ook heel lang niet in bedje geslapen. Veel idd in draagzak en later ook veel in kinderwagen of op de bank waar ik dan bij bleef.
Bij de gastouder sliep ze vrij snel wel in een bedje begon vaak in de draagzak. Maar thuis heeft het lang geduurd. Ook idd een tijd naast haar gezeten tot ze sliep. Maar heb het maar genomen zoals het was.

En nu 5 jaar slaapt ze super in eigen bed. Vaak is het hoofd op kussen en ze slaapt. Nu even periode dat het iets langer duurt voor ze slaapt vaak doordat het nog licht is buiten.

Een enkele keer komt ze nog bij ons slapen. Hebben inmiddels een 3 persoon bed dus genoeg ruimte.

pmarena

Berichten: 48257
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 15:18

Hier gaat geitenmelk prima, ook dat is per kind verschillend :)

Verder denk ik dat Absolem het goed bedoelt.

En wat algemeen betreft bij moeders met de mazzel van een minder intensief kind die zichzelf op de borst kloppen dat dat komt doordat zij het zo goed doen: gelukkig is daar een soort karma voor dat een volgende spruit dan wel eens een totaal ander type kind kan zijn... en ineens snappen ze het dan hoe het is als de normale oplossingen niet blijken te werken :=

Natuurlijk kan het zijn dat je met een kleine aanpassing een beter resultaat bereikt, maar bij sommige kindjes is dat nu eenmaal een hele zoektocht.....

Optiwolk

Berichten: 4787
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Baby slaapt alleen in draagza k en ‘s nachts aan borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 16:42

Ik ben er zeker van dat absolem het goed bedoelt, maar een kind van 2-3 mnd huilt omdat er iets mis is.

Die denkt niet bij het verversen van de pamper “en nu ga ik even lekker hard krijsen want daar wordt mama zo gek van”

Goed van jou dat jij je kind kan laten huilen terwijl jij ff lekker doucht, maar hier gaat dat ook niet. Ik voel me al schuldig als hij een minuutje in z’n park moet huilen alleen, omdat flesje maken dan sneller gaat dan dat hij op de arm huilt en ik flesje met 1 hand moet maken.

spoekie

Berichten: 2407
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Re: Baby slaapt alleen in draagza k en ‘s nachts aan borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 20:42

Absolem kan het vast goed bedoelen, maar mag wel beseffen dat ze een hoop mensen kwetst en veroordeelt met de manier waarop haar posts zijn geformuleerd.

Waaronder mijzelf. Je laat je kind niet huilen als ze zo intens huilen omdat ze gewoon echt pijn hebben. Dat is niet te vergelijken met het ‘normale’ huilen wat de meeste baby’s doen.
Daarnaast heb je het gevoel van machteloosheid, vermoeidheid en dus stress. Allemaal samen met een hoop hormonen, onzekerheid en angst dat je het niet goed doet. Dan zijn zulke opmerkingen gewoon ronduit gemeen…

TO: geen idee of je er iets aan hebt: mijn zoontje weigerde na de geboorte ook de fles. We moesten hem dan op zijn linker zij leggen en dan de fles aanbieden. Schijnbaar drinkt dat gemakkelijker.
Later in de heftige periode heb ik hem lopend gevoed en steeds van positie gewisseld. Maar hij weigerde doordat het drinken pijnlijk was en niet omdat hij de fles niet gewend was.

Ps. Ik noemde eerder dat buik slapen hielp. Hij slaapt nu nog steeds op zijn buik dus dat is ook gewoon zijn voorkeurshouding met slapen.

twinducklin
Berichten: 2339
Geregistreerd: 30-04-02
Woonplaats: Zuid-limburg

Re: Baby slaapt alleen in draagza k en ‘s nachts aan borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 20:51

De woorden van absolem kunnen inderdaad kwetsend zijn en zijn enorm kortzichtig. Mensen die denken als absolem zorgde er bij mijn zoontje voor dat het 6 maanden duurde totdat we hulp kregen.

Ik ben altijd heel relaxt, maar een huilbaby en niet slapen maken je gestrest.
Pas als alles medisch uitgesloten is mag je het hebben over rust, regelmaat en reinheid. Bij een kind met pijn kun je daar helemaal niks mee. Zo'n opmerkingen zorgen ervoor dat je nog meer het gevoel heb dat je faalt als ouder. Niemand is beter of slechter, iedereen heeft het beste met zijn kind voor. De een krijgt wat meer voor zijn kiezen en de ander heeft een "ideale" baby. Help degene die het moeilijk hebben door te beginnen met begrip te tonen ipv ze nog verder de put in te duwen!

Ts luister naar je gevoel! Het wordt echt weer beter!

_Mir
Berichten: 1365
Geregistreerd: 01-01-20

Re: Baby slaapt alleen in draagza k en ‘s nachts aan borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 21:23

Hoe gaat het nu inmiddels?

Ik wil even beginnen met het advies van het cb, wat een triest gebeuren is het toch.. dat hele cb beleid. -O- Dat is ook een van de redenen dat ik afstand heb genomen van het cb, maar dat ter zijde.

Bij ons werd er ook in het begin veel gehuild. Iemand raadde mij toen aan om er gewoon aan toe te geven en de kleine veel bij je te dragen. Ja, dit klinkt 'heel gemakkelijk' maar het is pittig, maar deze periode gaat ook weer voorbij. Uiteindelijk ging het vanzelf over, heeft de eerste 3 maanden bij ons in bed gelegen en konden de kleine daarna prima in het eigen bedje leggen. Regelmaat is voor zo'n kleine ook erg belangrijk.

Trouwens met borstvoeding heb je het wel makkelijker, dus dat is weer een voordeel!

Kimbers

Berichten: 5107
Geregistreerd: 04-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 21:24

Mijn oudste sliep ook bijna alleen maar in de draagdoek. Deed eigenlijk enkel hazenslaapjes in haar eigen bed.
Het in slaap vallen was aan de borst, in mijn armen of in de doek. De eerste maanden zelfs 's nschts zittend geslapen met haar bovenop me. Denk dat ze al 2 jaar was voordat ze zelfstandig in slaap viel.
Ik ben er een tijdje gefrustreerd over geweest maar heb me er uiteindelijk aan overgegeven en vond het toen zelfs fijne momenten. De intimiteit met je kind op die manier is ook voorbij voor je het weet. Dus ben blij dat ik ervan heb leren genieten :)

Inmiddels is ze 6 en slaapt ze al een heel lange tijd heerlijk in haar eigen bed.

Jongste was een beetje hetzelfde riedeltje maar met haar naar een osteopaat geweest. Heeft bij haar een groot verschil gemaakt. Ging van 40 minuten slaapjes naar 1,5 tot 3 uur slapen overdag.

Mijn kind heeft trouwens de fles geweigerd tot ze bijna een jaar was, dus helaas op dat gebied geen tips voor je.

XFiemoX
Berichten: 4555
Geregistreerd: 26-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 22:45

Mijn kinderen heb ik ook nog nooit laten huilen, mijn jongens waren en vooral de oudste die nu middels alweer 11jr is heel moeilijk met slapen, zijn broertje van nu net 9jr was wat makkelijker, en nu met mijn dochter van net 2 jaar zij slaapt nog altijd bij mij en nooit alleen.

Ook jarenlang draagzakken versleten want kinderwagen wilden ze niks van weten, mijn zoons sliepen wel in de auto maar mijn dochter is daar nog altijd drama in waardoor ik over als ik naar mijn familie toe ga wat max 1u en 10min is wel 2u over doe nog steeds.

Ik zou gewoon als ik jou was met je gastouder het eea even afstemmen.

Majabeestje
Berichten: 3825
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 00:37

Je doet het hartstikke goed TS.
Het is een heel herkenbaar verhaal. Mijn dochter is nu bijna 14 en ik kan me nog zo herinneren hoe zwaar die eerste tijd was.. Ze heeft maanden 's nachts op mijn buik geslapen terwijl ik half rechtop in bed lag tegen/in een voedingskussen. Overdag in de draagdoek want ze kon geen seconde alleen zijn.
Ook KMA en reflux.. Ze is nu nog gevoelig qua buik, met voeding. Maar, het wordt beter, echt.
Ik ga je geen tips geven, wil je alleen bemoedigen en geruststellen dat je het goed doet en dat het vanzelf beter wordt.
Oke, een klein tipje dan.. ( :') )
Zorg goed voor jezelf.

meisje_

Berichten: 2532
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-21 01:49

Wat super lief allemaal! Tot nu toe is het 4 dagen op rij gelukt haar minimaal 1 slaapje elke dag in bed/box ge laten doen en zelf in slaap te laten vallen.
Heeft gisteren zelfs dik 2u i. Eigen bedje geslapen!

Ik vind alle herkenning ontzettend fijn, doet me goed te horen.

Vrijdag gaat ze de eerste x oefenen bij de gastouder. Ben heel erg benieuwd.

Morgen ofja straks :') even nog de medela calma flesspeen halen en de mam /welke hier werd aangeraden. Dan kubben we iig verder met fles oefenen.

SophievdV
Berichten: 14757
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 06:07

@TS wat heerlijk dat het beter gaat!

@Absolem: jouw woorden hebben meer weg van mum shaming dan van mum bracing en dat laatste kunnen we beter gebruiken dan het eerste. Waarom katten moeders elkaar onderling toch zo af? Zonde.

Het is gebleken dat jonge kinderen laten huilen en alleen laten voor de kinderen als traumatisch kan worden ervaren. Ze leren dat er niemand voor ze is. Naast een schone luier en melk hebben kinderen liefde en aandacht nodig. Vooral onvoorwaardelijke liefde. Het gevoel dat er altijd iemand voor ze klaar staat. Dat zorgt voor veiligheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 07:58

meisje_ schreef:
Wat super lief allemaal! Tot nu toe is het 4 dagen op rij gelukt haar minimaal 1 slaapje elke dag in bed/box ge laten doen en zelf in slaap te laten vallen.
Heeft gisteren zelfs dik 2u i. Eigen bedje geslapen!

Ik vind alle herkenning ontzettend fijn, doet me goed te horen.

Vrijdag gaat ze de eerste x oefenen bij de gastouder. Ben heel erg benieuwd.

Morgen ofja straks :') even nog de medela calma flesspeen halen en de mam /welke hier werd aangeraden. Dan kubben we iig verder met fles oefenen.


Wat fijn, elk stapje is er een en elk dutje ook. Hoop met je mee dat dit het begin is van een makkelijkere periode.

De mam flessen waren hier echt het grootste succes bij onze borstvoedings baby. Hopelijk voor jullie ook!

Lizz

Berichten: 8897
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 08:11

meisje_ schreef:
Wat super lief allemaal! Tot nu toe is het 4 dagen op rij gelukt haar minimaal 1 slaapje elke dag in bed/box ge laten doen en zelf in slaap te laten vallen.
Heeft gisteren zelfs dik 2u i. Eigen bedje geslapen!

Ik vind alle herkenning ontzettend fijn, doet me goed te horen.

Vrijdag gaat ze de eerste x oefenen bij de gastouder. Ben heel erg benieuwd.

Morgen ofja straks :') even nog de medela calma flesspeen halen en de mam /welke hier werd aangeraden. Dan kubben we iig verder met fles oefenen.

Komt vast goed bij gastouder, die hebben dit meestal ook vaker mee gemaakt.

En die medela speen, hier absoluut geen succes. Ik begreep dat die het beste was icm bv, werkte voor geen meter. Het was vooral een duur grapje :=
Met MAM wel succes, is een platte speen en ook icm bv. Hier zat die mam fles in een baby pakket. Dus makkelijk uitproberen.

Alenthe05

Berichten: 1098
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 08:23

Ik lees al een tijdje mee...

Al eens langs de huisarts/ kindersrtas geweest om iets medisch uit te sluiten? Een tekort tongbandje waardoor ze lange spenen niet kan aannemen? Een ander merk kunstmelk proberen? Schijnt dat nutrilon niet altijd gepakt word door kids, die van mij wou er niks van weten.

Onze kleine had ook reflux, wij hebben het ledikantje met dikke boeken verhoogd aan de bovenkant, medicatie gegeven. Op een gegeven moment maakte het mij niet meer uit waar hij in sliep als hij maar sliep. Maar snap dat de draagdoek wel lastig word. Wat ik ook altijd deed was als ik ging voeden dat ik dan een lauw kruikje in zn bedje legde om het bedje warm te houden met het terugleggen. Als hij weer in een koud bedje moest vond meneer dat niks.

Heeft de kleine een knuffel die jij bijvoorbeeld bij je kan dragen voor je geur? Dat je die daarna aan de kleine geeft in het bedje?

Miss gaat het bij de gastouder heel goed. Vreemde ogen werkt soms wel om iets te doorbreken, miss ziet zij dingen van de kleine en heeft ze tips. Soms kan een klein dingetje veranderen al heel veel verbeteren.

Heb zelf wel ondekt dat als er iets werkt het na een week weer anders kan zijn... Het verveeld nooit hahaha

Hoop dat het snel beter gaat met de kleine en da je miss iets met mijn tips kan.

1 ding moet je je altijd voor ogen houden, jij bent zijn/haar moeder en je moedergevoel laat je nooit in de steek. Maar begrijp dat het heel onzeker aanvoelt. Je kunt het!

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 08:51

ja herkenbaar !.
Bij ons was het probleem het kind had een blaas ontsteking!.Nogsteeds is ze er erg gevoelig voor omdat de blaas een afwijkende vorm heeft. en ja ik heb wat cb ers kinderartsen gehad die zeiden het is aandacht trekkerij, laat ze maar krijsen!.

wat ik ook deed was mijn hemd overdag dragen in de nacht over haar en de slaapzak heen en dat vond ze oke de armsgaten /spagettie bandjes knoopte ik aan elkaar vast zodat ze er niet verstrikt in kon raken( dus ze had het hemd ondersteboven aan.

Waar wij ook baat bij hadden is een bezoek aan de giropractor ....het heeft onze meid enorm geholpen.
er zaten nek wervels verschoven en door dat ze vast zat in mijn bekken was ze er te hard uitgetrokken en had schade aan haar schouder en bovenarm. dat was op röntgen foto's niet te zien. en ze was klaar met behandelen en had geen voorkeurs houding meer en ook geen beenlengte verschil meer !.

ook kwamen wij er achter dat mijn tepels te kort waren en zij dus niet genoeg melk kon drinken en daarna veranderde mijn wilde trappel krijs heksje in een lief tevreden kindje wat altijd lachte en brabbelde. ze kreeg verdikte hypoallergeen fles voeding en voor het slapen gaan met rijstebloem en ze sliep de hele nacht door!!!!
de eerste nachten dacht ik als ik wakker schrok leeft ze nog wel ....maar ze werd altijd zingend wakker wel om 5uur in de morgen maar in de nacht konden we slapen en daar waren we met 6 maanden hard aan toe ;)

bij mijn schoon zusje had het kind darm problemen( is daar al naar gekeken)?
Onze zoon bleek een gluten probleem te hebben en dat begon dus als ze brinta mogen eten ( is dat in jullie familie bekend?)

ik wens je echt het allerbeste en leef enorm met je mee!. Blijf ook goed voor jezelf zorgen he Mama dat is net zo belangrijk :knuffel: