Baby slaapt alleen in draagza k en ‘s nachts aan borst

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 19:26

Reflux is vaak een symptoom van gevoeligheid op voedsel. Plat liggen is dan een no go. Koemelkallergie is het meest bekende allergeen. Als je stopt met álle melkproducten en ingrediënten (etiketten lezen), merk je gauw genoeg of dat helpt.

Je bent geen softie als je je baby niet wil laten huilen, alleen in een bedje. Dat is je moederinstinct wat spreekt. Voel je niet rot als je dat niet wilt voor je kleintje.

Anoniem

Re: Baby slaapt alleen in draagza k en ‘s nachts aan borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 19:39

Oh ts wat vervelend! Soms zit je echt met je handen in het haar. Maar toe geven aan wat je baby wilt, daar creëer je echt geen probleem mee. Wat ontzettend naar dat het consultatiebureau dat suggereert.

Wij hebben nooit laten huilen en echt een slechte slaper gehad tot 9 maanden. Plots is het gaan beteren en nu met 18 maanden slaapt hij totaal niet slecht. Hij slaapt door en meestal slaapt hij zelf in. Vaak ligt hij wel bij ons in bed en dat vinden wij prima. Hij had gewoon heel veel geborgenheid nodig en heb zelfs spijt dat ik tot 7 maanden heb gewacht met het samen slapen. Tot die tijd sliepen we gewoon niet want ik dacht dat dat in zijn eigen bed moest.

Desondanks kan ik je een slaapcoach wel aanraden! Die zijn absoluut niet van het laten huilen maar zoeken op wat voor jullie past, er zijn zoveel manieren en overeenkomsten mogelijk.

Niwla

Berichten: 4116
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 19:41

Wij hebben echt heel veel baat gehad bij een slaapcoach. Bikker _Siri heeft ons geholpen. Zij kijkt naar het totaalplaatje: ritme, dagindeling en eventueel zelfs de geboorte. Zij adviseert ook nooit om maar te laten huilen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 19:44

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-07-23 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt

meisje_

Berichten: 2532
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-21 19:51

Niwla schreef:
Wij hebben echt heel veel baat gehad bij een slaapcoach. Bikker _Siri heeft ons geholpen. Zij kijkt naar het totaalplaatje: ritme, dagindeling en eventueel zelfs de geboorte. Zij adviseert ook nooit om maar te laten huilen.


Ik ga haar contacteren!

Wbt koemelkallergie ben al even aan het uitzoeken hoe/wat. Word dan sws minimaal 4 weken stond op internet.

Bedankt voor alle goede tips!
En het doet goed te horen dat er meer mensen dit gehad hebben en dat alles vanzelf goed is gekomen.

Voor nu wandel ik nog maar wat verder met de draagdoek. En hopelijk slaapt ze snel dat ik ook nog even kan zitten.
De laatste voeding doe ik sws in bed zodat we meestal samen in slaap vallen.

Stampeltje
Berichten: 388
Geregistreerd: 18-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 19:57

Ik kan ook een slaapcoach adviseren. Die kijkt juist ook breed mee naar wellicht fysieke/medische ongemakken. Niet dat ze daar wat aan kunnen doen natuurlijk maar geeft wel wat meer denkrichting dan vanalles uitproberen.
Wij hebben gewacht tot 3,5 jaar met inzetten van een slaapcoach maar zo zonde dat we het niet eerder hebben gedaan. Was gelijk de eerste nacht al zoveel beter. En echt zonder tranen. Juist met een heel trotse peuter. Natuurlijk anders dan zo een klein baby’tje. Er zijn zoveel factoren die mee kunnen spelen mbt slapen en als je die allemaal een tikje anders doet dan heb je al een overprikkeld niet slapend kind. Kijken ook echt naar de leeftijd.
Schrijf er bijna een reclame-praatje van door onze positieve ervaring. Mijn ervaring is dat je vrijblijvend een kennismakingsgesprek kan doen.

kiki1976

Berichten: 16864
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 19:58

Jongste was ook echt drama met slapen en heel veel huilen. Moet wel zeggen, niets was goed. Niet alleen in bed, niet bij je liggen, niet in de wieg, niet in de kinderwagen...
In ben haar gaan inbakeren met de traditionele inbakerdoeken van de bakermat. Echt een wereld van verschil.
Het moment dat de doeken omgingen zag je haar veranderen en sliep als een roosje.

Mee begonnen toen ze een week of 6 was. En met 3 of 4 maanden ging ze opeens niet meer slapen. Doeken af gedaan en ze sliep sindsdien weer super.

uniekhorse

Berichten: 985
Geregistreerd: 15-02-07
Woonplaats: Onna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 20:23

Groeit ze goed?

Wij hadden hetzelfde probleem, maar het bleek na weken dat hij niet voldoende voedingstoffen uit mijn borstvoeding kon halen.

Wij hebben voor de nacht een flesje aangeboden met kunstvoeding en een wereld van verschil. Later over gegaan op volledige kunstvoeding. Dit bracht een hoop rust.

BabiiVeeraa
Berichten: 1004
Geregistreerd: 11-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 20:25

Wij hebben ook nooit laten huilen, voelt zo onnatuurlijk! Ons kindje sliep wel ‘s nachts van begin af aan het beste in zijn eigen bedje en ‘s nachts ook altijd goed. Overdag was drama bij ons. Hij is ons eerste kindje en ik probeerde de eerste weken (waarschijnlijk ook door hormonen haha) alles zo perfect mogelijk te doen, ik denk herkenbaar voor de meeste nieuwe moeders. Zo hield ik me aan de regeltjes met betrekking tot wakkertijden en was daar heel strikt in. Ons zoontje niet haha. Volgens “de regels” mag een pasgeboren baby 45 minuten wakker zijn en daar weer slapen. Anders raken ze overprikkeld, slapen ze te weinig, ontwikkelingsachterstanden etc. En dat wil je natuurlijk niet. Maar mijn God hè wat een HEL als ik ons zoontje in slaap probeerde te krijgen.

Uiteindelijk heb ik heel die wakkertijden los gelaten en ben ik gaan kijken wanneer ons kind moe wordt en wil slapen. Blijkt dat die van ons gewoon weinig slaap nodig heeft en veel wakker is. Hij blijkt heel goed aan te geven wanneer hij wil slapen en sindsdien totaal geen problemen meer gehad. Terwijl voor heel veel mensen juist die wakkertijden zo goed werken, voor ons bracht het juist veel strijd.

Ieder kindje is anders, kijk naar de behoeften van jullie kind en reageer daar op. Niet zoals het volgens de regeltjes moet, maar zoals het voor jullie werkt. Geloof me, voor jullie kind 18 is, slaapt ze echt wel in dr eigen bed en niet meer bij jou in de draagzak. Volg je gevoel, dat zit meestal juist <3 :knuffel:

meisje_

Berichten: 2532
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-21 20:37

uniekhorse schreef:
Groeit ze goed?

Wij hadden hetzelfde probleem, maar het bleek na weken dat hij niet voldoende voedingstoffen uit mijn borstvoeding kon halen.

Wij hebben voor de nacht een flesje aangeboden met kunstvoeding en een wereld van verschil. Later over gegaan op volledige kunstvoeding. Dit bracht een hoop rust.


Ja ze groeit wel heel goed. T is n echte stevige borstvoedingsbaby.

Overigens bedacht ik me ze zit nu ook nog in een sprongetje. Weigert de (oefenfles) al 3 dagen..

Ik ga toch eens kijken voor een slaapcoach ook dan. En het boek benoemd op pagina 1.
De spullen swaddle en puckababy en dergelijke vind ik zo duur om lukraak te proberen. Wellicht kan een slaapcoach daar tips in geven.

Optiwolk

Berichten: 4785
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 20:40

Hydrofiele doeken van 120x120 kan je ook prima mee swaddlen, en die zijn iets goedkoper. Zeeman heeft ze :)
Lukt/ helpt swaddlen niet, dan gebruik je die gewoon als lakentje,…

Zo’n fluffy knuffel met white noise en kraaidetectie heet een Moonie.

Ik lees lekker mee, want wij hebben hier een deel hetzelfde “probleem”.
Ik zet het tussen aanhalingstekens, want in onze omgeving zijn er momenteel erg veel baby’s en jonge ouders. Er is 1 gezin waarbij het prima volgens het boekje ging, nadat ze door hadden dat hun zoon na vier dagen ofzo al flessen van 90cc dronk en met welke melk.
Wat dan weer niet volgens het boekje was…

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 20:42

Beetje Nutriton voor de borstvoeding geven zodat de refluxklachten minder worden. Vooral niet laten huilen. Een kind mag je niet straffen voor hun verdriet op die leeftijd. Het is een teken dat er iets aan de hand is en het is de enige manier om dit te uiten.

marrlinde
Berichten: 4276
Geregistreerd: 21-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 20:48

Vervelend joh! Klinkt precies hetzelfde als ik met R gehad heb, verborgen reflux en daardoor alleen aan de borst en dragend slapen. Ik ben toen met 9 maanden pas op dieet gegaan, helaas veel te laat, want toen was de reflux binnen enkele weken verdwenen en kon ik ook stoppen met de maagzuurremmer. Wel had hij intussen zo'n negatieven associatie met het bed door de pijn dat dit nog erg veel moeite heeft gekost (EMDR zelfs..).

Maar nu sinds 2 maanden slaapt hij in zijn eigen bed en gaat het super, zowel het inslapen als doorslapen (hij scheelt een paar weekjes met P toch?). Hij heeft eindelijk weer het vertrouwen dat hij aan de slaap kan overgeven. En dat is echt niet veroorzaakt door het dragen maar door de pijn hoor, de klachten die hij had.

Ik zou dus niet twijfelen over het dragen, maar zeker op zoek gaan naar de oorzaak van de reflux middels dieet. Stuur me gerust een PBtje voor meer info!

Cilianne
Berichten: 327
Geregistreerd: 11-11-18

Re: Baby slaapt alleen in draagza k en ‘s nachts aan borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 08:40

Het gezegde 9 maanden in de buik en daarna 9 maanden op de buik gold hier voor de drie dochters, en nu heb ik superzelfstandige kinders.

Volg wat je kindje aangeeft, hier ook kinderen die weinig slaap nodig hebben en eigenzinnig hun eigen ritme volgen, ik vind dat prima!

DiantaM
Berichten: 11275
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 08:50

Heel herkenbaar verhaal. Onze eerste had dit ook. Ik heb de eerste drie maanden s nachts zittend in bed doorgebracht. Bij ons werd het beter na reflux medicijnen en een bezoekje aan de kno arts waarbij zijn tongriem en lipriem werd gekliefd. Het advies van het cb vind ik hartverscheurend. Deze baby’s mankeren iets!

Inbakeren werkte hier het beste. En dan wel met de Pacco. Die kun je vaak gratis uitproberen via het cb. Alle andere dingen kun je ook makkelijk goedkoop via mp scoren. En voor de rest: het wordt beter. Echt waar.

0091

Berichten: 2264
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Op een eiland

Re: Baby slaapt alleen in draagza k en ‘s nachts aan borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 09:00

Ik heb dit tot 11 maanden gehad. Overdag een modelbaby (in de draagdoek) en in de nacht geen oog dicht.
Met 11 maanden was ik het zat. Manlief wilde baby niet op onze slaapkamer maar met 11 manden zat ik er zo doorheen dat hij zelf dan maar weg moest. Baby in een cosleeper en de nacht ging al beter. Na 1 week sliep hij opeens door.
Net iets over een jaar heb ik zijn kamer aangepast. Niet functioneel voor volwassenen maar voor hem. Matras op de grond, knuffel en speelgoed waar hij bij kan. Kastjes met een slot. Veilig en hij kon zelf bepalen wanneer hij naar bed ging. Je hoorde hem een uur rondkruipen en daarna (half :') ) op zijn matras in slaap vallen. Nooit meer drama, tevreden baby en naar bed gaan was een feestje.
Tsja iedereen vond het vreemd want "zo hoort het niet". Tsja, jammer dan.

Hou vol TS, voor je het weet is het een luie puber ;)

chanicha

Berichten: 12164
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 09:09

Ik zou me niet pijnigen hoor!
Als jij het niet erg vindt zou ik haar lekker naast me leggen in bed, kom jij ook nog aan je rust toe.
Mijn dochters hebben het met hun kinderen ook gedaan en ze slapen al jaren heerlijk in hun eigen bed.
Gewoon je gevoel volgen.

Amado7

Berichten: 10733
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Baby slaapt alleen in draagza k en ‘s nachts aan borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 09:13

Ik dacht ook direct aan koemelkallergie. Ik zou inderdaad daar eens op letten!

pmarena

Berichten: 48176
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 09:22

Achjee, wat rot voor je, er is weinig zo slopend als slaapproblemen bij een baby :(:)

Inderdaad is ieder kind natuurlijk anders. Ook ik kan je wel zeggen wat bij die van ons werkte, en dan kan je zelf kijken of daar iets bij zit waar je iets mee kan :)

Hier moesten wij die kleine ook altijd in slaap melken, hij viel sowieso niet in slaap zonder flesje in zijn mond (BV helaas om zeep geholpen door VK en LK) en dan moesten we hem in een zo prikkelarm mogelijk kamertje afmelken en met een beetje geluk lukte het dan binnen het uur om hem weg te leggen en met nog meer geluk was hij dan niet weer 10 minuten later (of al direct...) weer wakker waarna de hele riedel weer opnieuw begon %)

Hier werkte tussen ons in slapen of in co-sleeper juist niet, helaas.
Onze aanwezigheid zorgde voor teveel prikkels. Hij viel ook nooit in slaap in de box, op de bank of waar dan ook. Héél soms wel in de kinderwagen tijdens een wandeling in de buitenlucht, met flink schuin liggen / bijna zitten want inderdaad, die nare reflux.... _-:(

Ook heel soms een mini-dutje in de draagzak, ik had er wat voor over gehad als dat de oplossing was geweest..... tel je zegeningen zou ik zeggen als je tenminste 1 manier hebt gevonden waar er fatsoenlijk geslapen wordt := Ik snap dat het zwaar is, maar beter iets dan niets :(:)

Hier hielp het dus goed om helemaal koemelk vrij te gaan, dus echt goed op te letten op koemelk en -bestanddelen. Geitenmelk ging en gaat gelukkig wel goed :)

Het boek van Lampe over dat droomritme is ook een aanrader. Om de slaapsignalen goed te leren herkennen (ken je misschien al?) en vol te houden. Op tijd naar bed brengen is cruciaal :j

Zéér prikkelarm kamertje (donker, geen geluiden) om de kans te vergroten dat het lukt om toe te geven aan de slaap. Wij hadden voor onszelf dan een comfortabele schommelstoel of bed met zo'n driehoekkussen in de rug voor die lange afmelksessies.

Je kan nog denken aan wol/zijde kleding en een mutsje om de prikkels een beetje extra af te schermen.
Lekker tussen de wol is sowieso een aanrader want dan is de temperatuur zo heerlijk :+:

Zo'n knuffel zou ook kunnen helpen, hier zou het alleen maar tegengewerkt hebben want: prikkel.
Daarom was buiten te slapen leggen ook geen optie want dan was er teveel te zien en horen.
Maar voor veel andere kindjes werkt dat wel super :)

Onze jongen werd ook in geen enkele houding rustig, die wilde het liefst de hele dag rechtop zitten.... (met 6 weken kon hij zelfs al even zelf blijven zitten, zonder steun in de rug....) Maarja dat is ook geen houding om te slapen.

Nu slaapt hij meestal het liefst op zijn buik.
Achteraf gezien vraag ik me af of dat wat vaker proberen, had kunnen helpen in de baby-tijd.

Wij zijn heel strikt geweest in het niet toegeven aan het niet willen slapen, volgens mij heeft dat (bij ons) enorm geholpen. Vaak gaan mensen dan toch rondzeulen met babies. Wij hebben aangehouden dat we dus echt op tijd naar het donkere kamertje gingen, en daar dan ook echt bleven tot er een dutje gedaan was. De tijd van een fatsoenlijk slaapje daar blijven in ieder geval.

Daar leerde hij ook zijn weerstand van opgeven en leerde hij dat het ècht tijd was om te slapen.
Dat gaf rust, dat vechten tegen de slaap geen zin had :(:)

Ik ben ook totaal niet van het laten huilen....maar snap wel dat sommige kindjes het nodig kunnen hebben om even te pruttelen en te mopperen omdat ze geen zin hebben om te gaan slapen. Dus dat zou ik niet direct afwijzen.

Als je een kindje hebt waarbij de keuze is om het een kwartiertje te laten mopperen, waarna er goed geslapen wordt. Of je wilt niet laten mopperen, blijft erbij en door je aanwezigheid blijft kind wakker, en na een uur zit je daar nog samen elkaar vast te houden in die lijdensweg van niet slapen.... dan bewijs je je kind en jezelf toch een betere dienst door het even te laten mopperen, denk ik :(:)

Let wel: mopperen is natuurlijk niet hysterisch huilen :(:)

Het inbakeren (met Pacco, want die zit tenminste lekker stevig) hielp hier ook best goed om de rust te vinden. Dan konden die wapperende vlerkjes in ieder geval niet in zijn gezicht slaan en hem wakker houden :(:) Met het flink schuine bedje was dat overigens niet altijd praktisch omdat meneer zo klein als hij was, dat hele bedje al door ging... maargoed je moet toch wat om die babytijd door te komen....

Alle dingen hielpen een beetje. Er was geen "dit is de oplossing" bij ons helaas. We gingen van sprongetje naar de volgende tand (met 5 maanden had hij al een paar tanden) naar sprongetje naar tand en dat hielp ook niet. Bij die tanden haalde de Chamodent druppels wel de scherpste kantjes van de slaapproblemen er af maar het bleef een uitputtingsslag.

Wat later uiteindelijk het beste heeft geholpen dat was het ontstoren van de Oxytocine die tijdens de bevalling flink werd toegepast. Wij vragen ons ook wel eens af hoe de babytijd zou zijn geweest als we dat ontstoren eerder hadden aangedurfd, of dat veel verschil zou hebben gemaakt.

In ieder geval: het komt wel goed hoor :j

Het stikt van de babies die om weke reden dan ook niet van die droombabietjes zijn wat slapen betreft.
Het is zoeken naar de oplossing, ik duim voor je dat je jullie oplossing snel zal vinden zodat het wat leuker gaat worden allemaal :j

Zerena

Berichten: 3889
Geregistreerd: 29-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 09:29

Ts ik denk ook aan koemelkallergie.
Mijn beide kids hebben het en ik herken me in je verhaal.

Onze zoon (word in jan 3 jaar, en nog steeds koemelkallergie) had ook reflux en wou ook niet in bed of kinderwagen slapen.
Hij heeft ook op mij geslapen tot we zijn voeding aangepast hebben.
Hij heeft ook nooit uitslag of zoiets gehad, dus laat je niet wijs maken dat dat wel moet.

Ik zou het echt een kans geven om op dieet te gaan.
Je mag me altijd vragen stellen over voeding of iets dergelijks!

En dan nog alle tips over inbakeren.
Ik heb eens geleerd dat je met reflux niet mag inbakeren.

meisje_

Berichten: 2532
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Re: Baby slaapt alleen in draagza k en ‘s nachts aan borst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-21 09:47

Even op het huilen; even laten jengelen/mopperen vind ik niet erg!
Gisteren toen ik er dus ff doorheen zag gedacht laat maar even. Ze gaat van 0-100 in een halve minuut en echt compleet hysterisch.
45 minuten (ik zat ernaast) en nog hysterisch. Dat ga ik/wij dus idd niet doen.

‘S nachts ging vannacht wel weer goed. 20.20 23.30-04.00-07.00 voeding. En tussendoor prima geslapen. En dan vanaf 07.00 begint het weer.
In draagzak/doek is ze rustig.
Ze slaapt dan tussen ons in (man is hier ook helemaal ok mee want slaap is slaap)

Soms leg ik haar na de voeding rond 22u in wiegje naast ons en slaapt ze tot 02.00 door? Ik weet t niet..

Tips over koemelkvrij graag! Want zoals eerder gezegd ik leef op melkproducten :+

chanicha

Berichten: 12164
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 10:15

Ik snap dat je als mama van de eerste hier vreselijk onzeker en ongelukkig van kan worden :(:)
Je flikkert zo van je roze wolk af.
Ik had het al bij onze oudste als ze de fles niet leegdronk.
Will je heel veel kracht en geduld toewensen.

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 10:17

Solistar schreef:
Lekker in de draagzak en bij mama laten slapen. Lezen over het vierde trimester en vooral niet laten huilen. Zeker zo jong niet. Na een paar maanden komt het vanzelf goed. Zo'n baby heeft mama nodig, welk zoogdier legt zijn jong nou apart met slapen. Gastouder vindt haar manier vaak wel. Maargoed dat is mijn mening waar menig ouder niet aan wil. Wou alleen zeggen dat het vanzelf goed komt (bij ons met 4 a 6 maanden ofzoiets).

Dit, absoluut!!

meisje_

Berichten: 2532
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-21 10:35

chanicha schreef:
Ik snap dat je als mama van de eerste hier vreselijk onzeker en ongelukkig van kan worden :(:)
Je flikkert zo van je roze wolk af.
Ik had het al bij onze oudste als ze de fles niet leegdronk.
Will je heel veel kracht en geduld toewensen.


Het is de 2e :o
Maar toch twijfel ik omtrent dit behoorlijk. Omdat het bij de oudste na 6 weken een stuk soepeler liep..

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 11:01

Jeetje dat ze bij het CB nog aanraden om te laten uithuilen, dat is echt verdrietig. Niet doen hoor! Dat is zo stressvol voor je kleintje! En ook voor jou!

Hier hebben wij precies hetzelfde gehad, alleen dan wilde ze alleen op je schouder slapen of in de draagzak.

Bij ons was de oplossing het boek: https://www.bol.com/nl/nl/f/slaap-baby- ... 005204318/

Als je ook Instagram hebt dan kun je de auteur ook volgen @snugglesanddreams. Hier vind je ook heel veel gratis tips terug.

Wat hier uiteindelijk heeft geholpen:

- Slapen op een donkere stille kamer
- Witte ruis (ik heb zo'n witte-ruis doosje aan haar bedje hangen)
- Inbakeren in de Meyco Swaddle. Ik heb ook de puckababy geprobeerd maar die was te los.
- Letten op de wakkertijden en op tijd naar bed doen
- Zachtjes in slaap wiegen tot ze bijna sliep, en dan slaperig wegleggen. Erbij blijven tot ze echt sliep. Dat langzaam afgebouwd naar steeds minder wiegen en steeds wakkerder wegleggen.

Ze kon binnen twee weken volledig zelfstandig in slaap vallen in haar eigen bedje. Kan haar klaarwakker wegleggen en binnen een paar minuten slaapt ze. Hoe je dit precies doet kun je teruglezen in het boek in de link hierboven.

Dit heb ik allemaal bereikt zonder 1 traantje bij mijn kleine meid.

Hier slaapt ze trouwens nog steeds in de co-sleeper (of nouja, ledikant naast ons bed vastgemaakt met een spanbandje) en krijgt ook nog volledig BV. Is een super goede slaper geworden 's nachts. Overdag doorslapen is nog wel een uitdaging maar ik heb een super vrolijk meisje die nooit huilt en altijd tevreden is. Ze is nu 4,5mnd en we zijn nu begonnen met wennen aan uitbakeren.

Heeeeel veel succes en sterkte gewenst, ik weet hoe zwaar het kan zijn als je kindje slecht slaapt. :knuffel: