Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
meggiemeg schreef:hahahatsoe we zijn al heel wat jaren in gevecht met de buren tegen de kalverschuur. Dit is niet de eerste aanvraag over de betreffende locatie. Vorige aanvragen zijn door rechters van tafel geveegd omdat het toen ook niet klopte en de gemeente vond van wel.
De gemeente reageert zelf erg traag en in is het behandelen niet de snelste, in het traject tot nu toe zit er elke keer een jaar tussen dus vreemd was het niet.
Voor nu ben ik blij dat dit plan van tafel is.
Maar ik kan me er niet in vinden dat er zo makkelijk een fout kan worden gemaakt welke best wat kosten met zich mee heeft gebracht. Dus vandaar mijn vraag.
Morganlefay schreef:Wat meespeelt is dat veel Gemeentes niet voldoende juridische kennis in huis hebben waardoor er fouten worden gemaakt in procedures.
Mocht je het echt niet uitkomen dan kan je ook naar de Onbudsman stappen je hebt als burger gewoon recht op duidelijke info en ook nog eens juridisch correct.
meggiemeg schreef:Niet alleen juridische kennis in dit geval, iemand aan de lijn gehad, ze belden mij waarom ik bezwaar had tegen de aangevraagde vergunning. Nou omdat jullie de boel intekenen op mijn grond, er ruimschoots buiten het bouwblok wordt gebouwd en zo nog weet ik niet hoeveel bezwaren. Toen kreeg ik te horen dat diegene eigenlijk het heel lastig vond om tekeningen te lezen en niet wist hoe en wat. Die persoon mag dan gaan beslissen over een aanvraag, vind ik heel kwalijk.
juval schreef:ik denk ook dat je advocaat hier slecht heeft gepresteerd. Die zou ik als eerste aanspreken als ik jou was.
juridische kosten kunnen snel hoog oplopen. wellicht is een rechtsbijstandverzekering aan te raden
Dit is toch te erg voor woorden allemaal.