Grapje uithalen op een Grapjas

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Buuk

Grapje uithalen op een Grapjas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-21 14:35

Aangezien hier ook een 1 april topic loopt...ben ik vast aan het juiste adres.

Ik wil een grap uithalen op een persoon (man) die graag practical jokes uithaalt op zijn vrienden/kennissen.
Payback time! }>

Achtergrondje:
Supermarkt zit bij mij op ~100mtr lopen, dus de grote boodschappen gaan in de kar mee naar huis. Kar gaat weer netjes terug naar de winkel.
Die dag had ik in de ochtend boodschappen gedaan, met bedoeling om in de middag/avond die kar weer wegtebrengen.
in die middag werd ik gebeld door anoniem nummer. wat ik niet opneem. tweede keer bellen had ik gek genoeg niet een negeerknop..kon dacht ik alleen opnemen. ( ik had het bere druk, en was al niet in mijn beste hum)
Lang verhaal kort: met verdraaide stem werd me uitgelegd dat die kar voor mijn deur stond, dat niet de bedoeling was tralalalalalalaa..echt ik trapte er met 2 benen in.

Toen ik dat later vertelde ( en er zelf ook hartelijk om kon lachen!) kwamen er van alle kanten "hij heeft ook bij mij een grapje uitgehaald- Pak hem!

Dus: dat ga ik doen.
Plan:Brief van de gemeente, ( met wat knip en plakwerk gaat dat er hopelijk officieel uitzien) met betrekking op zijn huisvuil ( hij zet nl zakken buiten) en dat hij de bezwaarlijke inhoud mag komen uitleggen alvorens een boete van xxxxx te ontvangen..ongeveer zoiets..
Ik laat hem ook echt naar gemeente rijden ( 6km verder) en daar gaat ie er pas achter komen dat ik erachter zit. ( zijn reactie moet gefilmd worden)

leuk detail: zijn grapje was begin dit jaar. Ik heb hem direct meegedeeld dat ie zijn ogen open moest houden..ik zou achter hem aankomen. we zijn nu bijna 10mnd verder...het is tijd...de hoogste tijd :j
Aangezien hij eigen bedrijf heeft- en zich 300slagen in de rondte werkt, zit zijn vrouw ook in het complot. Oktober is zijn rustige maand...want een grap moet een grap blijven..niet iets beschadigen...

Nog mensen tips, om dit succesvol te laten worden?

Essie73
Hoofdmoderator

Re: Grapje uithalen op een Grapjas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 15:54

Omdat dit topic beter op Leven zonder paarden past, word hij daarheen verplaatst.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 16:07

Denk er wel om dat de gemeente het mensen vaak niet in dank afneemt wanneer je hun correspondentie na maakt. Dat heet fraude.

Buuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-21 07:30

Hmm..Cayenne, daarheb je een puntje..ik zal wat typfoutjes maken en logo net aanpassen..dat hij ze niet ziet..maar genoeg om geen fraudeur te zijn...moet grapje blijven natuurlijk...

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 07:37

Of je laat hem naar een "dependance"gaan
Wegens verbouwing kunnen wij u ontvangen op ons tijdelijke adres en dan de plaatselijke friettent oid :D

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 07:40

Dit topic ga ik volgen! Ben echt heel benieuwd hoe je dit gaat laten verlopen.

Die van DuoPenotti is ook een goede

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 08:44

Ik laat mensen wel eens bellen naar meneer C. Hond en dan het nr van Pieterburen. Of meneer HB Gijs en dan het nr van de Efteling. Zoiets als dit nog niet uitgeprobeerd :') dus lees graag mee.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 08:53

Op kantoor waar ik voorheen elke avond werkte als beveiliger hadden ze ook een grapje met een collega en mij erbij betrokken.
Daar konden medewerkers gratis parkeren en konden er 24/7 met hun badge het parkeerterrein op en af. Al stonden ze daar 3 weken zonder op en af te rijden was dat geen probleem.

Maar 1 collega die voor het eerst op zakenreis was geweest voor een week hadden ze wijs gemaakt dat je maar 48 uur aan een stuk mocht parkeren. Ze hadden een boete nagemaakt van Centraal Justitieel Incassobureau. ik meen 95 per dag en er een rekeningnummer bijgezet.
Rekeningnummer was van 1 van die collega's voor het geval ze in paniek meteen zou overmaken.

Maar ze hadden eigenlijk niet direct verwacht dat ze er in zou trappen omdat het bedrijf gewoon een prive parkeerterrein had. Niets openbaar.
Enerzijds geloofde ze het ook niet, maar ze hadden gezegd vraag maar aan de beveiliging. En toen ik ook nog even serieus zei dat max 48 uur was schrok ze wel erg enorm.
Te enorm. Ik heb toen meteen naar die afdeling gebeld of ze toch even konden gaan vertellen dat het een grap was.

Dus pas op, ook al zijn er dingen te onwaarschijnlijk, dat kan toch wel eens over het hoofd gezien worden.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 08:56

Heb je niemand in de buurt met perongeluk een dierennaam?

Wij hebben eens op het werk een baas laten terugbellen naar Mr De Leeuw, en dan de nummer van de Zoo van Antwerpen doorgegeven :Y)

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 09:11

Ik snap niet dat mensen het grappig vinden om dierentuinen en pretparken te laten bellen voor de grap. Jij kunt het grappig vinden, maar doen de efteling, de dierentuin en de zeehondenopvang dat ook? Jullie zullen vast niet de enige zijn die zichzelf uitermate grappig vindt....

Buuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-21 09:12

hahaha, ik hou het echt op een geintje...plus zijn vrouw ( en inmiddels dochter - want hij zit al bijna een jaar over zijn schouder te kijken - alleen dat is al hilarisch! "zou Marian hierachter zitten"..werkelijk hi-la-risch! zijn op de hoogte..)
Wat ik wil is dat ie die brief leest, waarin een dame ( samengetrokken dieren namen) hem wil spreken, en hij daarvoor naar locatie moet komen. Waar ik hem braaf opwacht met een tweede brief- kopie van het origineel, maar dan met uitleg en wijzend op de "foutjes".
zal ook een telefoon nummer bij staan ( wat hij niet kent- hij heeft wel mijn prive nr..echter heb ik ook een zaken telefoon - GRIJNS- ik heb hem daarin gezet..dus ik zou hem moeten herkennen- en dan gaat toneelstuk al aan...)
Er zal wel verwezen worden naar een bedrag..nergens een rekeningnummer...nogmaals het moet leuk blijven...onschuldig, wel voelbaar..
En verdikkie deze voorpret alleen is al geweldig! hahahahaaaaa

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 09:13

Ik ga dit topic even volgen :')
Mijn vader is ook zo'n grapjas, en ik hoop oprecht dat hij nog eens flink terug gepakt gaat worden. (Bij collega's onderling. Oa auto in een zijlwagen parkeren)
Misschien valt er nog inspiratie uit te halen voor het geval dat het nodig is :')

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 09:14

Billy schreef:
Ik snap niet dat mensen het grappig vinden om dierentuinen en pretparken te laten bellen voor de grap. Jij kunt het grappig vinden, maar doen de efteling, de dierentuin en de zeehondenopvang dat ook? Jullie zullen vast niet de enige zijn die zichzelf uitermate grappig vindt....

De vrouw aan de andere kant van de lijn kon er alvast ook hartig met lachen :D Het moet eens wat anders zijn dan klagende mensen :)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 09:14

Billy schreef:

Dit.. :') Lijkt me zo irritant als je daar werkt..

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 09:35

Billy schreef:

Op de regionale radio heeft de zeehondencreche rond 1 april wel eens een smeekbede gehouden om alsjeblieft niet 'origineel en grappig' te zijn door mensen naar C. de Hond te laten bellen, die waren er volledig klaar mee. :+

Ik vind het 'brief van de gemeente' plan wel erg grappig. Denk ook niet dat je daar gedoe van krijgt qua fraude o.id. hoor, dat zal zo'n vaart niet lopen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 10:13

Ach de keren dat ik iemand heb laten bellen naar de Pieterburen of Efteling konden ze er zelf heel erg om lachen. Maar goed dat is ook weer even geleden.

Verder wel eens de mobiel van een collega verstopt op het systeemplafond boven z’n bureau en dan hem elke keer bellen. We hebben zo’n lol gehad. Helemaal in paniek z’n telefoon zoeken en maar niet snappen waar het geluid vandaan kwam. Pas toen je op z’n bureau stond en zei het lijkt wel of het uit het plafond komt konden wij onze lach niet meer inhouden.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 10:23

Ik heb zelf in de dierentuin, in pieterburen gewerkt en nu op kinderboerderijen. Geloof me op 1 april wordt je doodmoe van die telefoontjes. Maar ja, je moet nou eenmaal vriendelijk blijven.
Buiten 1 april zijn ze iets beter te handelen omdat ze dan maar 1x in de zoveel tijd komen. En zeker dan zijn de kwartjes horen vallen wel grappig...
Maar bedenk op 1 april dat je echt niet de enige bent die dit uit haalt en vraag je af of.je niet iets orginelers kan verzinnen.

Mijn moeder die in de zorg werkt heeft ooit in overleg met de apotheek geregeld dat collega zogenaamd urine weg zou brengen. Apotheek medewerkster zou gaan proeven voor de controle want die wist dat er appelsap in zat.

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 10:54

Heel leuk plan, alleen één ding: je bent ongelofelijk strafbaar als je het logo van de gemeente gebruikt. Twee jongens op mijn studie hadden een project gedaan met ook een brief vanuit zogenaamd de gemeente, en hun deur is uiteindelijk ingetrapt door de politie toen ze achterhaald hadden dat zij het waren. Ze zijn gearresteerd en hebben 3 dagen vastgezeten en hebben nu een strafblad. Zelfs Aboutaleb heeft er nog een interview over gedaan. :')

Dus: pas op. :+

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 12:16

JustMe8484 schreef:
Mijn moeder die in de zorg werkt heeft ooit in overleg met de apotheek geregeld dat collega zogenaamd urine weg zou brengen. Apotheek medewerkster zou gaan proeven voor de controle want die wist dat er appelsap in zat.

Dit is echt hilarisch! Ik zie het helemaal voor me :')

Buuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-21 12:39

Citaat:
ongelofelijk strafbaar als je het logo van de gemeente gebruikt.

Ik pas het aan...net genoeg dat ie het hopenlijk niet ziet. zitten bv 2 kleuren in en die draai ik om..en heb programma waarin ik wel wat kan klooien....
Gemeentenaam spel ik ook net verkeerd...net genoeg om er hopenlijk mee weg te komen.