Met spoed hulp gezocht omgeving Alkmaar.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Delaja

Met spoed hulp gezocht omgeving Alkmaar.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-21 08:24

Ik heb jullie hulp nodig!

Iemand is vannacht uit Alkmaar gevlucht na bedreigingen van haar vriend. Zij is nu veilig met haar katten.
Zij heeft echter geprobeerd te tanken in Alkmaar, omdat ze dacht dat ze daar nog genoeg geld voor had. Bij het afrekenen bleek dat echter niet het geval en nu moet ze vóór 2 uur vanmiddag €10 afrekenen.
Het probleem is echter dat ze zo'n beetje aan de andere kant van het land zit, dus ik hoop dat er iemand is die in Alkmaar (of omgeving) woont die langs het tankstation zou willen rijden voor haar. Uiteraard hoeft dit niet op eigen kosten, ik zorg dat de €10 wordt terugbetaald.

Zou bokt hier een oplossing kunnen bieden? Er is echt niemand in die regio die we kennen...
Laatst bijgewerkt door Delaja op 26-09-21 08:57, in het totaal 2 keer bewerkt

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 08:27

Kun je niet met het tankstation bellen en ze zakelijk een betaalverzoek laten sturen? Of hun rekeningnummer vragen en het overmaken. Tegenwoordig staat het meteen op hun rekening

sanowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 08:27

Je kan het tankstation vragen of ze een betaal verzoek sturen?

scooby09

Re: Met spoed hulp gezocht omgeving Alkmaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 08:32

Nou een betaal verzoekje via een telefoon zullen ze waarschijnlijk niet doen.
Maar je zou kunnen vragen of ze een mail sturen met daarin de betaal gegevens.
Zo doen wij het ook voor klanten die te ver uit de buurt wonen om terug te komen.

Welke maatschappij is het?

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-21 08:33

Ik heb al gevraagd of het kon worden overgemaakt, maar dat is helaas niet mogelijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 08:40

Wat een rotsituatie. Fijn dat ze veilig bij jou is aangekomen. Zij kent ook niemand daar? Ik zit er ook ver vandaan, maar als overmaken echt geen optie is en het lukt niet via Bokt, dan misschien een oproepje in een facebookgroep van Alkmaar? Of desnoods zelf maar terugrijden, maar dat kost je natuurlijk ook heel wat tientjes aan brandstof.

Sterkte voor haar!

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 09:34

Wat een vervelende situatie en wat vreemd dat het niet met een bankoverschrijving geregeld kan worden.

Ik woon 20 km van Alkmaar af, maar ik rijd er doordeweeks wel dagelijks langs. Dus ik zou morgen iets kunnen betekenen. Vandaag kom ik er niet in de buurt, dus hopelijk een andere bokker wel.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 09:49

Ik heb eens getankt terwijl ik mijn portemonnee vergeten was. Toen kreeg ik een briefje mee met de rekeninggegevens en een betalingskenmerk. Moest binnen 24 uren worden overgemaakt.

Ik neem aan dat er toch wel een rekeningnummer beschikbaar is? Ik zou ze nog eens bellen…

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-21 09:50

Ik begrijp het ook niet, zolang het geld komt, lijkt het me toch ok maar niet dus... Mevrouw was er heel duidelijk in dat het geld echt gebracht moest worden.

Morgen is helaas te laat. De mevrouw van het tankstation zei dat het per se in haar dienst moet en dat de manager het morgen al aan het incassobureau geeft, maar super bedankt voor je aanbod!

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 09:58

Maar misschien denk ik nu heel blond hoor, kan niet iemand die 10 euro naar haar rekening overmaken en dat zij het dan alsnog er af kan pinnen bij het tankstation? :o?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 09:59

Boompje1985 schreef:
Maar misschien denk ik nu heel blond hoor, kan niet iemand die 10 euro naar haar rekening overmaken en dat zij het dan alsnog er af kan pinnen bij het tankstation? :o?

Ze zit inmiddels aan de andere kant van het land staat in de openingspost

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 10:01

Delaja schreef:
Ik begrijp het ook niet, zolang het geld komt, lijkt het me toch ok maar niet dus... Mevrouw was er heel duidelijk in dat het geld echt gebracht moest worden.

Morgen is helaas te laat. De mevrouw van het tankstation zei dat het per se in haar dienst moet en dat de manager het morgen al aan het incassobureau geeft, maar super bedankt voor je aanbod!

Wat jammer dat deze medewerkster niet mee probeert te denken.

MarlindeRooz

Tip: plaats een oproepje in de weggeefhoek van Alkmaar.

Boompje1985

Polly schreef:
Boompje1985 schreef:

Ze zit inmiddels aan de andere kant van het land staat in de openingspost

Sorry dat is me ontgaan op de een of andere manier.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 10:03

Delaja schreef:

De dienstdoende dame wil zichzelf dus indekken dat ze iemand heeft laten gaan die geen geld bij zich had. Want anders kon het wel officieel.

Ik zou zeggen: call her bluff. Die manager gaat echt niet voor 10 euro een incassobureau erop zetten. Sterker, ik ben ervan overtuigd dat manager van niets weet. Nog een keer bellen en naar de manager vragen, en rechtstreeks aan de manager aanbieden over te maken - dat moet gewoon kunnen.

Alternatief: geld naar privérekening van de dienstdoende dame overmaken, dan kan zij dat tientje erbij stoppen in de kas, is het probleem ook opgelost.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 10:06

Dat denk ik ook, Ibbel. Wat een gedoe, zeg. Anders inderdaad dit:

MarlindeRooz schreef:
Tip: plaats een oproepje in de weggeefhoek van Alkmaar.

Met zulke (facebook)groepen heb je gelijk locals te pakken, nu nog hopen dat iemand het vertrouwt.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 10:08

marleen_88 schreef:
Delaja schreef:

Wat jammer dat deze medewerkster niet mee probeert te denken.

Niet probeert mee te denken??? :')
Ze heeft iemand laten tanken zonder (genoeg) te betalen en geeft de mogelijkheid om dat de volgende dag te mogen betalen! Ik vind dat heel erg meedenken. De medewerkster kan er niks aan doen he dat de vriendin van ts aan de andere kant van het land zit. Ze had ook haar poot stijf kunnen houden en haar vannacht een oplossing laten zoeken. Zo te horen heeft ze niet eens iets van een legitimatiebewijs als onderpand gehouden dus ik vind haar aan alle kanten heel erg meedenken

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 10:10

Met Polly eens

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-21 10:11

Ik heb zelf ook een bijbaantje gehad bij een tankstation en ik weet wel dat als iemand al had getankt en niet kon betalen, dat er een formulier moest worden ingevuld en dat het geld inderdaad gebracht moest worden, dus dat verhaal vond ik zo gek nog niet... Het is alleen jammer dat het nu zo ver weg is, anders waren we het zo gaan brengen.

Even voor de duidelijkheid: ze had al getankt, omdat ze dacht genoeg geld te hebben. Het is dus niet zo dat de medewerker haar heeft laten tanken terwijl ze wist dat er geen geld was... De medewerkers van het tankstation zijn al coulant geweest, want eigenlijk had het vóór 7 uur bezorgd moeten worden, maar mag het nu voor 2 uur.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-21 10:16

We hebben iemand gevonden!!!
Allemaal bedankt voor het meedenken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 10:25

Ah, mooi zo! En inderdaad, voor de medewerkster ook geen fijne situatie. Goed dat het is opgelost!

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 10:27

Delaja schreef:
We hebben iemand gevonden!!!
Allemaal bedankt voor het meedenken.

Heel fijn.